Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi MUSTAFA SERDAR ŞALCI ÜRÜN ve PAZARLAMA MÜDÜRÜ
İÇERİK Elektrikli Taşıtlar Şarj İstasyonu Dünyada Şarj İstasyonları GERSAN EAŞ ve Altyapı Projesi
Elektrikli Taşıtlar Çevreci Sessiz Güvenli Ekonomik
Elektrikli Taşıtlar Audi BMW DMA - TR GM - Opel Ford Mitsubishi Nissan Renault Toyota Tesla
Şarj İstasyonları Şarj İstasyonu, enerjinin; Araçlara güvenli aktarımını, Satışını, Şebeke içi kontrolünü sağlar.
Şarj İstasyonu Üreticileri ABB EFACEC Coulomb Tech GE Circutor GERSAN ELEKTRİK EATON Schneider Electric
Şarj İstasyonu Standartları IEC-62196/61851 (Avrupa) SAE J1772 (ABD) CHAdeMO (Japonya)
IEC-62196 (Avrupa) 230V(1P) – 400V(3P) - DC 16A/32A/63A AC – 125A DC 3,7kW – 44kW – 50kW Şarj akımını sınırlama yeteneği
SAE J1772 (ABD) 120V(1faz) – 240V(2faz) 16A/32A Şarj akımını sınırlama yeteneği
CHAdeMO (Japonya) 250V DC 200A’e kadar Şarj akımını sınırlama yeteneği
Şarj İstasyon Sistemi Kişi ve kurumlar istasyonları; Satın alabilir Kullan-öde abonelik sistemi ile enerji hizmeti alabilirler.
Ödeme Sistemleri Müşteriler; Kontörlü RFID Kartlar, Mobil Ödeme Sistemi, Kredi Kartları ile enerji hizmeti alabilmektedirler.
Şarj İstasyonu Özellikleri Hızlı ve yavaş şarj seçenekleri Uzaktan erişim ve şarj kontrolü Yere monte ve duvar tipi seçenekleri Ortam şartlarına uygun tasarım On-Board(AC) veya Off-Board(DC) Sistem
Hızlı ve Yavaş Şarj Seçenekleri 16 A’e kadar tek faz (3,7kW-AC) 8-10 saat arası şarj süresi Hızlı Şarj 32-63 A’e kadar 3 faz (44kW-AC, 50kW-DC) 30dk-1,5 saat arası şarj süresi
İletişim Sistemleri Ethernet ile sistemle haberleşme Akıllı şebeke ile senkronizasyon Sunucu ile iletişim ve faturalandırma GPRS / 3G ile iletişim seçeneği
Şarj İstasyon Altyapısı
Sayı : 28759 Resmî Gazete Çevre ve Şehircilik Bakanlığından 08 Eylül 2013 PAZAR Resmî Gazete Sayı : 28759 Çevre ve Şehircilik Bakanlığından PLANLI ALANLAR TİP İMAR YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 25- Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. Akaryakıt, Şarj ve Servis İstasyonları Madde 40- İmar planlarında akaryakıt istasyonu olarak belirlenen alanlarda istasyonlar arası mesafe ve diğer kriterlerle ilgili mevzuata uyulması şartıyla; Elektrik enerjisi ile çalışan araçların şarj edilmeleri için, ilgili elektrik kurumunun, olumlu görüşü ile otoparklar, akaryakıt istasyonları veya diğer uygun yerlerde elektrikli araç şarj yeri yapılabilir.
Avrupa Birliği'nde görüşülmekte olan EU COM-2013-18 numaralı Alternatif Yakıt Altyapısı Geliştirme konu başlıklı yasa tasarısıdır. Eğer bu yasa tasarısı Avrupa Birliği tarafından kabul edilirse, tüm üye ülkeler 2020 yılına kadar 800.000 adet halka açık elektrikli araç şarj istasyonu kurmak zorunda olacaktır.
Proje Gerekçeleri Elektrikli araçlar için şarj istasyonlarının şehrin trafik yoğunluğu göz önünde bulundurularak konumlandırılması. Elektrikli araçlarının yaygınlaşmasını engelleyen menzil yetersizlikleri Araçların şarj dolum süreleri uzunlukları Şarj ünitelerinin yetersizliği Şarj istasyonlarının doğru konumlandırılması gerekliliği
Proje Hedefleri Türkiye’de ilk defa AC/DC dönüşümlü şarj istasyonu geliştirilmesi Hızlı Şarj Ağı ve Akıllı Şebeke Uyumlu Yazılım Şarj ünitelerinin iletişimi ve yönetimini sağlayan yazılım ve poweline iletişim protokolü İstanbul'da ideal şarj noktalarının haritası ve pilot uygulamalar
Teşekkürler