Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Hasan H. YAVUZ Bahar Tekstil İnsan K. Müdürü
AİLE İRŞAD VE REHBERLİK BÜROSU
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HEAD START PROJESİ.
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
‘’Bütün Gençler için Yaygın Eğitim’’
Deprem Sonrası Van’da Kadınların Güçlendirilmesi
YERELDE AB SÜRECİ.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
GENÇLİK EYLEM GRUBU-GEG Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Yerel Yönetim Merkezi Yönetim
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TKY UYGULAMASI.
Madde Bağımlılığı Politikası
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
Sunum transkripti:

Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE

ACMJ –Moinho da Juventude Kültür Vakfı 80’lerin başlarında bölge sakinleri ACMJ’yi kurdu. elektrik,su, kanalizasyon ve temel sağlık hizmeti sağlamak için nasıl mücadele edileceğini, resmi kuruluşlarla nasıl iletişim kurulacağını, 1987’de tescil edildi ve yöre halkı tarafından yönetildi. Her şey küçük bir kütüphanede başladı… Üyeler ve yöneticiler : vatandaşlık hakları için nasıl mücadele edileceğini, belgesi olmayanlara nasıl yasal belgeler alınabileceğini bir kütüphanenin nasıl işletileceğini, eğitim kurslarının nasıl düzenleneceğini, İşçi sendikası ve işçi haklarıyla ilgili nasıl bilgi edinileceğini çok iyi öğrendiler. Kuruluşundan bu yana vakfın amacı toplumun güçlendirilmesiydi. Toplum ihtiyaçlarını karşılayarak ve sosyal, kültürel ve ekonomik alanlardaki tüm toplum sorunlarına çözüm arayarak genişledi.

ŞEHİR II –alaylı uzmanlar eğitimi (EE) 2006’da, ACMJ, DiverCidade proje ortaklarıyla birlikte mevcut Belçika kursunu Portekiz’e uyarlama önerisinde bulundu. Esas amaç alaylı uzmanların rolünün önemini göstermek ve Portekiz’e göç edenlerin, onların soyundan gelenlerin ve etnik azınlıkların sosyal dışlanmasıyla mücadele etmek için ortak çalışma eğitimini ve yöntemini tanıtmak.

ACMJ’deki Mevcut Durum Alaylı uzmanlar için eğitim programının hazırlanması Eğitimin resmi olarak onaylanması Alaylı uzmanların öneminin daha da bilinir hale getirilmesi Eksik halka projesi Katılımcı vatandaşlık

Katılımcı Vatandaşlık Lizbon Sivil Yöneticisi ve Vatandaşlık ve Cinsel Eşitlik Komisyonu 2009 Katılımcı Vatandaşlık projesinin ilk yılına sponsor oldu. Projenin amaçları: ↳ cinsiyet eşitliğinin sağlanması; ↳ aile içi şiddet ve partner şiddetinin engellenmesi; ↳ vatandaşların seçimlere katılmasının sağlanması; ↳ “linkedness” teorisinin uygulanması; ↳ yaşlı sakinlerin kabiliyetlerinin tanıtılması; ↳ ve suçlu ve eski suçluların güvenliğinin sağlanması için sferberlik başlatarak mahalle sakinlerinin aktif katılımını sağlamak.

Katılımcı Vatandaşlık: projenin önemli noktaları Bütün proje takımının iki haftada bir yaptığı toplantılar; Mahalledeki 7 coğrafi bölgede çalışan 7 takım oluşturuldu; Her takım(birlikte) bir alaylı uzman, bir teknisyen ve mahalle dışından gelen bir gönüllüden oluşuyordu; Proje amaçlarının her birinden sorumlu takımlar kuruldu: yaşlılar, mahkum ve eski mahkumlar, cinsiyet eşitliği, seçmen kaydı, aile içi şiddet ve sevgili şiddetinin önlenmesi, “linkedness” teorisi; Bölgelerdeki düzenleyici takımın iki haftada bir yaptığı toplantılar; İki aylık ve aylık hedeflerden gerçekleştirilen faaliyetler.

Katılımcı Vatandaşlık: Temel başarılar Sokakların sağlık, aydınlatma ve gelişme ihtiyaçlarının belirlenmesi; 7 takım tarafından geliştirilen ve bir coğrafya bölümü mezunu tarafından desteklenen, tüm bölgelerin GZTF analizi; Zorluklara çözüm bulmak için araştırma yapmak ve önerilerde bulunmak; Yaşlılar ve eski mahkumlar tarafından temel ihtiyaçların belirlenmesi; Yerel seçimlerin önemiyle ilgili bilgilendirme oturumları düzenlenmesi; Djunta Mo’da mahalledeki yoğun bir caddeye yirmi basamak ve rampa inşası; Bank of Time’ın bir şubesini kurma; Aile içi şiddet ve sevgili şiddetinin önlenmesi üzerine eğitim kursu geliştirilmesi; Alkol ve diğer psikoaktif madde bağımlılığı üzerine eğitim. Mahalle sakinlerinin de katıldığı aile içi şiddet ve sevgili şiddetiyle ilgili iki perdelik bir tiyatro sergilenmesi ;

Katılımcı Vatandaşlık Ortak çalışma eğitimi: AU ve EU Hiyerarşi değil, eksiksiz bilgi! Hayır işi değil güçlendirme! Projenin amacı Büyük bir mücadele hem AU hem EU’lar göçmendir!

İstersek başka bir dünya yaratmak mümkün Sonraki adımlar: Alaylı uzman eğitim programı hakkında bakanlıkla görüşme Alaylı uzmanların eğitimiyle ilgili düzenleme Resmi kurumlarda alaylı uzmanlara iş ortamı yaratma 7 üniversitede Eğitimli Uzman eğitimi: Bir Eğitimli Uzman olarak nasıl birlikte çalışılır Portekiz halkının Alaylı Uzman, Eğitimli Uzman ve ortak çalışma konusunda farkındalığının arttırılması