DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sistem Analizi ve Planlama
Advertisements

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İçerik Ön Tanımlar En Kısa Yol Problemi Yol, Cevrim(çember)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Hacimsel Moleküler Modellemede Kütle-Yay Sisteminin Kullanımı
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ MEZUNLAR GÜNÜ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
Kütüphane Oryantasyonu
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
, Denizli Akademik Bilişim 2006 YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİNDE OTOMATİK KOD ÜRETİCİLER Çağdaş Can BİRANT Kökten Ulaş BİRANT Prof. Dr. Alp KUT.
Öğr. Gör. Mehmet KAYAKUŞ Yrd. Doç. Dr. İsmail Serkan ÜNCÜ
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
Kritik Finansal Sistemlerde Yazılım Değişiklik ve Takip Yönetim Sistemi Mehmet Vacit BAYDARMAN BİLGİ TEKNOLOJİLERİ.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Yapay Zeka Desteği ile Parfüm Öneri Sistemi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Web Tasarımı Giriş.
Web Teknolojileri Giriş.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Problem Çözme Yaklaşımları
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
(Öğrenci Transkript) Akademik Bilgi Ve Kayıt Sistemi Student
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Rıdvan ÖZGÜVENİR Yiğit Can BİNGÖL 040090596 040090543 Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014

Sunum İçeriği Proje Tanımı Projenin Amacı Teorik Bilgiler Modelleme ve Tasarım Gerçekleme Test Hipotezler Sonuç ve Öneriler

Proje Tanımı Tasarlanan ve gerçeklenen web tabanlı bir projeyle insan öğrenmesindeki verimi arttırmayı hedefleyen bir sistemdir.

Projenin Amacı Gerçekleştirilen proje, belirlenen bir konuda tasarlanan adaptif ve dinamik sistem aracılığıyla kullanıcılara olabildiğince yüksek motivasyon sağlayarak bilgisayar tabanlı sistemler ile efektif insan öğrenmesinin sağlanabileceğine dair sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır.

Kavramlar İnsan Öğrenmesi Bilgisayar ve İnsan Etkileşimi Bilgisayar Tabanlı Efektif İnsan Öğrenmesi Kişiselleştirilmiş Oyunlar

Teknolojiler HTML5 Javascript - JQuery MySQL PHP CSS Ajax QSensor Eye Tracker

Modelleme Öğretilmesi Hedeflenen Algoritma Parametreler Dijkstra En Kısa Yol Algoritması Parametreler Hafıza Hız Problem Çözme Dinamik ve Adaptif Yapı Kişi Bazlı Zorluk Seviyeleri Oturum Yapısı

Sistem Akışı Anket Eğitim Hafıza Bölümü Graf Oyunu Değerlendirme

Sisteme Kayıt ve Giriş

Anket Mental ve Fiziksel Durum Bilgi Seviyesi Nasıl hissediyorsun? Açlık durumu Susuzluk durumu Yorgunluk durumu Bilgi Seviyesi Algoritma Analizi Dijkstra Algoritması Anket bilgi seviyesi güncellenir

Eğitim Dokümantasyon Videolu Eğitim

Hafıza Bölümü Çoktan seçmeli 10 sorudan oluşur. Görsel Hafıza Soruları Eğitim Soruları Bilgi Soruları 15 saniye cevaplama süresi Hafıza seviyesi güncellenir

Örnek Sorular

Graf Oyunu Dijkstra algoritmasının uygulanması istenir 5 farklı zorluk seviyesi Her oyun ve seviyeye göre farklı graf üretimi Graf üretim algoritması Düğüm üretim algoritması Kenar üretim algoritması Problem çözme ve Hız Kişi bazlı seviye güncelleme

Seviye Belirleme Seviye Belirleme İlk oyun için zorluk seviyesi Anket Bölümündeki bilgi seviyesi soruları Hafıza Bölümündeki doğru cevap sayısı Diğer oyunlar için zorluk seviyesi Önceki oyunlardan alınan puanlar

Düğüm Üretim Algoritması Seviye - düğüm sayısı ilişkisi Çerçeveli yapı Seviye 1 2 3 4 5 Node Sayısı 22 32 42 52 62 72

Kenar Üretim Algoritması Komşu çerçeveler arasında Ayrık graf üretiminin engellenmesi Olasılık hesabı dahilinde üretim %60 ileri ya da geri %60 aşağı ya da yukarı %50 sağ alt çapraz Düğüm hiçbir yere bağlanamadıysa İleri ya da geri

Oyunun Oynanışı Başlangıç noktası Düğüm Tarama Puan Hesabı Seviye Güncelleme

Puanlandırma Puanlandırma Adım adım puanlandırma Oyun Sonu puanlandırma

Değerlendirme

Test Kullanıcı Deneyimi ve Uygulamalı Telekomünikasyon Eğitim ve Test Merkezi Onam Formu Qsensor Eye Tracker Değerlendirme Formu

Hipotezler Hipotez 1: Sistem İnsan Öğrenmesindeki Verimi Arttırmıştır 1. seviyeden başlayan kullanıcıların 5 oyun boyunca kaydetmiş olduğu ilerleme incelenmiştir. Hız ve oyun sonu puanlandırması dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %92 Eğlenceli %100 Öğretici

Hipotezler Hipotez 2: Kullanıcının kendini nasıl hissettiği, açlık durumu, susuzluk durumu ve yorgunluk durumu, öğrenmeyi etkiler. Anket ve oyun sonu puan formülü dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenememiştir. Değerlendirme Anketi %67 Etkiler

Hipotezler Hipotez 3: Kullanıcı seviyesinin otomatik olarak güncellenmesi oyuna olan ilgiyi ve kullanıcının verimini arttırmıştır. Kullanıcının isteğine bağlı olarak seviye arttırılmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %91,6 Verimi Arttırıcı

Hipotezler Hipotez 4: Eyetracker ve Q Sensor verileriyle kullanıcının başarısı arasında bir bağlantı vardır. Hipotez Eyetracker için desteklenmiş, Q Sensor için desteklenememiştir.

Sonuç ve Kullanıcı Geribildirimleri Tasarlanan sistemin İnsan Öğrenmesindeki verimi arttırdığı gözlemlenmiştir. Kullanıcıların büyük çoğunluğu sistemi eğitici bulmuştur.

Teşekkür Proje süresince vizyon ve bilgi yönünden bizleri destekleyen danışman hocamız Doç. Dr. Zehra Çataltepe’ ye Gerek kullanıcı testleri gerekse sistemin optimizasyonu sırasındaki katkılarından dolayı arkadaşlarımız Şamil Can ve İbrahim Seçkin’ e Web teknolojilerindeki önerilerinden dolayı arkadaşımız Burak Özdemir’ e teşekkürlerimizi sunarız.

Demo ve Sorular Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Demo Sorular