DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ Rıdvan ÖZGÜVENİR Yiğit Can BİNGÖL 040090596 040090543 Danışman : Doç. Dr. Zehra ÇATALTEPE Haziran 2014
Sunum İçeriği Proje Tanımı Projenin Amacı Teorik Bilgiler Modelleme ve Tasarım Gerçekleme Test Hipotezler Sonuç ve Öneriler
Proje Tanımı Tasarlanan ve gerçeklenen web tabanlı bir projeyle insan öğrenmesindeki verimi arttırmayı hedefleyen bir sistemdir.
Projenin Amacı Gerçekleştirilen proje, belirlenen bir konuda tasarlanan adaptif ve dinamik sistem aracılığıyla kullanıcılara olabildiğince yüksek motivasyon sağlayarak bilgisayar tabanlı sistemler ile efektif insan öğrenmesinin sağlanabileceğine dair sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır.
Kavramlar İnsan Öğrenmesi Bilgisayar ve İnsan Etkileşimi Bilgisayar Tabanlı Efektif İnsan Öğrenmesi Kişiselleştirilmiş Oyunlar
Teknolojiler HTML5 Javascript - JQuery MySQL PHP CSS Ajax QSensor Eye Tracker
Modelleme Öğretilmesi Hedeflenen Algoritma Parametreler Dijkstra En Kısa Yol Algoritması Parametreler Hafıza Hız Problem Çözme Dinamik ve Adaptif Yapı Kişi Bazlı Zorluk Seviyeleri Oturum Yapısı
Sistem Akışı Anket Eğitim Hafıza Bölümü Graf Oyunu Değerlendirme
Sisteme Kayıt ve Giriş
Anket Mental ve Fiziksel Durum Bilgi Seviyesi Nasıl hissediyorsun? Açlık durumu Susuzluk durumu Yorgunluk durumu Bilgi Seviyesi Algoritma Analizi Dijkstra Algoritması Anket bilgi seviyesi güncellenir
Eğitim Dokümantasyon Videolu Eğitim
Hafıza Bölümü Çoktan seçmeli 10 sorudan oluşur. Görsel Hafıza Soruları Eğitim Soruları Bilgi Soruları 15 saniye cevaplama süresi Hafıza seviyesi güncellenir
Örnek Sorular
Graf Oyunu Dijkstra algoritmasının uygulanması istenir 5 farklı zorluk seviyesi Her oyun ve seviyeye göre farklı graf üretimi Graf üretim algoritması Düğüm üretim algoritması Kenar üretim algoritması Problem çözme ve Hız Kişi bazlı seviye güncelleme
Seviye Belirleme Seviye Belirleme İlk oyun için zorluk seviyesi Anket Bölümündeki bilgi seviyesi soruları Hafıza Bölümündeki doğru cevap sayısı Diğer oyunlar için zorluk seviyesi Önceki oyunlardan alınan puanlar
Düğüm Üretim Algoritması Seviye - düğüm sayısı ilişkisi Çerçeveli yapı Seviye 1 2 3 4 5 Node Sayısı 22 32 42 52 62 72
Kenar Üretim Algoritması Komşu çerçeveler arasında Ayrık graf üretiminin engellenmesi Olasılık hesabı dahilinde üretim %60 ileri ya da geri %60 aşağı ya da yukarı %50 sağ alt çapraz Düğüm hiçbir yere bağlanamadıysa İleri ya da geri
Oyunun Oynanışı Başlangıç noktası Düğüm Tarama Puan Hesabı Seviye Güncelleme
Puanlandırma Puanlandırma Adım adım puanlandırma Oyun Sonu puanlandırma
Değerlendirme
Test Kullanıcı Deneyimi ve Uygulamalı Telekomünikasyon Eğitim ve Test Merkezi Onam Formu Qsensor Eye Tracker Değerlendirme Formu
Hipotezler Hipotez 1: Sistem İnsan Öğrenmesindeki Verimi Arttırmıştır 1. seviyeden başlayan kullanıcıların 5 oyun boyunca kaydetmiş olduğu ilerleme incelenmiştir. Hız ve oyun sonu puanlandırması dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %92 Eğlenceli %100 Öğretici
Hipotezler Hipotez 2: Kullanıcının kendini nasıl hissettiği, açlık durumu, susuzluk durumu ve yorgunluk durumu, öğrenmeyi etkiler. Anket ve oyun sonu puan formülü dikkate alınmıştır. Hipotez desteklenememiştir. Değerlendirme Anketi %67 Etkiler
Hipotezler Hipotez 3: Kullanıcı seviyesinin otomatik olarak güncellenmesi oyuna olan ilgiyi ve kullanıcının verimini arttırmıştır. Kullanıcının isteğine bağlı olarak seviye arttırılmıştır. Hipotez desteklenmiştir. Değerlendirme Anketi %91,6 Verimi Arttırıcı
Hipotezler Hipotez 4: Eyetracker ve Q Sensor verileriyle kullanıcının başarısı arasında bir bağlantı vardır. Hipotez Eyetracker için desteklenmiş, Q Sensor için desteklenememiştir.
Sonuç ve Kullanıcı Geribildirimleri Tasarlanan sistemin İnsan Öğrenmesindeki verimi arttırdığı gözlemlenmiştir. Kullanıcıların büyük çoğunluğu sistemi eğitici bulmuştur.
Teşekkür Proje süresince vizyon ve bilgi yönünden bizleri destekleyen danışman hocamız Doç. Dr. Zehra Çataltepe’ ye Gerek kullanıcı testleri gerekse sistemin optimizasyonu sırasındaki katkılarından dolayı arkadaşlarımız Şamil Can ve İbrahim Seçkin’ e Web teknolojilerindeki önerilerinden dolayı arkadaşımız Burak Özdemir’ e teşekkürlerimizi sunarız.
Demo ve Sorular Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Demo Sorular