FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Altı Şapka Düşünme Tekniği
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
ROL OYNAMA.
İLETİŞİM SORUNLARI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ve ETKİLERİ
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
ŞAPKA ALTI.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
7 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI SEMİNER ÇALIŞMASI

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ

DÜŞÜNME YETENEĞİ İNSANIN SAHİP OLDUĞU EN ÖNEMLİ KAYNAKTIR

BİR DÜŞÜNÜR GİBİ DAVRANIRSANIZ GERÇEKTEN DE BİR DÜŞÜNÜR OLUP ÇIKARSINIZ

BİR ŞAPKA TAKMAK BİLİNÇLİ BİR İŞLEM

NİYET VE BAŞARI

EGONUN TATMİNİ

ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASININ AMACI

TANIMLANMIŞ ROL-OYNAMA OLANAĞI SUNMASI

DİKKATİ YÖNLENDİRMEK

UYGUNLUK

BEYİNDEKİ OLASI KİMYASAL TEMEL

KURALLARA GÖRE OYNANMASI

ALTI ŞAPKA ALTI RENK

OBJEKTİF OLGULAR VE RAKAMLARLA İLGİLİDİR BEYAZ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ OBJEKTİF OLGULAR VE RAKAMLARLA İLGİLİDİR Beyaz Şapka: gerçekleri söyler - öğrenciler, öğretmen konuşunca konuşur - duyulabilecek veya rahatsız edici konuşma yok - öğretmen emir vermeyince öğrenciler ne yapacaklarını bilmezler; hiçbir şey yapmazlar

PRATİK YAŞAMDA BİLGİ İKİ BASAMAKLI BİR SİSTEM OLUŞTURUR -KANITLANMIŞ OLGULAR -KANITLANMAMIŞ OLGULAR

DUYGULARLA SEZGİLERLE DÜŞÜNCENİN AKILCI OLMAYAN KIRMIZI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ DUYGULARLA SEZGİLERLE VE DÜŞÜNCENİN AKILCI OLMAYAN YÖNLERİYLE İLGİLİDİR Kırmızı Şapka: duygularını söyler - öğretmen alıngandır, çekingendir - öğrenciler öğretmeni neredeyse duyamazlar - öğrenciler şaka yapmaktan ve dinlenilmekten hoşlanırlar

KIRMIZI ŞAPKA,DUYGULARI DÜŞÜNMENİN ÖNEMLİ BİR PARÇASI OLARAK MEŞRULAŞTIRIR

DÜŞÜNMEDE DUYGULARIN YERİ

MANTIKLI- OLUMSUZ DÜŞÜNMEYİ İÇERİR SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ MANTIKLI- OLUMSUZ DÜŞÜNMEYİ İÇERİR Siyah Şapka: olumsuz görüntü - boşa zaman geçirilir, pek öğrenme meydana gelmez - öğrenciler, öğretmenin ne dediğini dinlemez - sınıfta bir karmaşa egemendir

SİYAH ŞAPKA “ ELEŞTİRME ŞAPKASI” DIR

SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİYLE ORTAYA ATILAN OLUMSUZLUKLAR NASIL KARŞILANMALIDIR ?

- OLUMSUZLUĞUN FARKINA VARMAK,VAROLDUĞUNU KABUL ETMEK - OLUMSUZLUĞU KABUL ETMEK,BUNA KARŞIN OLUMSUZ DURUM İLERİ SÜMEK - TEHLİKEYİ KABUL ETMEK,GEREKENLERİ ÖNERMEK - TEHLİKEYİ YADSIMAK - ALTERNATİF GÖRÜŞ SUNMAK VE BUNU SİYAH ŞAPKA GÖRÜNTÜSÜYLE BİRLEŞTİRMEK.

SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ SORUN ÇÖZME İŞİYLE DEĞİL SORUN GÖSTERME İŞİYLE İLGİLENİR.

ORTAYA BİRŞEYLER ÇIKARMAK SARI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ İYİMSERLİK OLUMLU,YAPICI DÜŞÜNME ORTAYA BİRŞEYLER ÇIKARMAK Sarı Şapka: vaziyetin pozitif yönleri alınır - herkes kafasındakini söyler - eğlenceli olabilir - Hemen fikrini söylemen mümkün olduğu için, kafandakini unutmazsın - sadece “akıllı” çocuklar konuşmaz!

SARI ŞAPKA OLUMLU DEĞERLENDİRMELERLE İLGİLİDİR

MÜKEMMEL BİR SARI ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜNÜN YARATICI OLMASINA GEREK YOKTUR

YENİ BAKIŞ AÇILARIYLA İLGİLER YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİ YENİ FİKİRLERLE VE YENİ BAKIŞ AÇILARIYLA İLGİLER Yeşil Şapka: sorunlara yeni bir ışıkla bakınca yaratıcı fikirler ortaya çıkar - öğretmen sadece akıllı çocuklarla değil, diğerleriyle de ilgilenir - öğrenci her aklına geleni söyleyemez, diğerlerini de hesaba katmak zorundadır

KIŞKIRTMA YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİNDE ÖNEMLİ BİR UNSURDUR VE PO KELİMESİYLE SİMGELENİR

YANLAMASINA DÜŞÜNME,KENDİ KENDİNİ DÜZENLEYEN ASİMETRİK KALIPLAR SİSTEMİNDE,BİR KALIPTAN DİĞERİNE ATLAMAMIZI SAĞLAYAN BİR DİZİ TAVIR,KAVRAM VE TEKNİĞİ İÇERİR.

DÜŞÜNME SÜRECİNİ GÖZLER VE DİKKAT EDİLMESİNİ SAĞLAR MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ DÜŞÜNME SÜRECİNİ GÖZLER VE OYUNUN KURALLARINA DİKKAT EDİLMESİNİ SAĞLAR Mavi Şapka: öğrenilenleri özetler - öğretmen sınırlı konuşmalıdır; öğrenciler de konuşmalı - öğrencileri konuşturmak için düşünme zamanı vermeli - öğrenciler konuşmaya değer gördükleri şeyler söylemelidir, başkalarına gülmemelidir

MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ ORKESTRA ŞEFİ GİBİDİR. DİĞER ŞAPKALARIN KULLANILMASI İÇİN ÇAĞRIDA BULUNUR

MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ O ANDA YAPILMAKTA OLAN DÜŞÜNME FAALİYETİ İLE İLGİLİDİR

ÇOK KOLAY ÖĞRENİLEBİLİR ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASI ÇOK KOLAY ÖĞRENİLEBİLİR VE UYGULAMASI DA ÇOK BASİTTİR

Hasan KARİP Hasan KARİP HAZIRLAYAN : HAZIRLAYAN HAZIRLAYAN Hasan KARİP Hasan KARİP Hasan KARİP

TEŞEKKÜR EDERİZ….. TEŞEKKÜR EDERİZ 2010 TEŞEKKÜR EDERİZ …. 2010