FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU SEMİNER ÇALIŞMASI SEMİNER ÇALIŞMASI
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
DÜŞÜNME YETENEĞİ İNSANIN SAHİP OLDUĞU EN ÖNEMLİ KAYNAKTIR
BİR DÜŞÜNÜR GİBİ DAVRANIRSANIZ GERÇEKTEN DE BİR DÜŞÜNÜR OLUP ÇIKARSINIZ
BİR ŞAPKA TAKMAK BİLİNÇLİ BİR İŞLEM
NİYET VE BAŞARI
EGONUN TATMİNİ
ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASININ AMACI
TANIMLANMIŞ ROL-OYNAMA OLANAĞI SUNMASI
DİKKATİ YÖNLENDİRMEK
UYGUNLUK
BEYİNDEKİ OLASI KİMYASAL TEMEL
KURALLARA GÖRE OYNANMASI
ALTI ŞAPKA ALTI RENK
OBJEKTİF OLGULAR VE RAKAMLARLA İLGİLİDİR BEYAZ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ OBJEKTİF OLGULAR VE RAKAMLARLA İLGİLİDİR Beyaz Şapka: gerçekleri söyler - öğrenciler, öğretmen konuşunca konuşur - duyulabilecek veya rahatsız edici konuşma yok - öğretmen emir vermeyince öğrenciler ne yapacaklarını bilmezler; hiçbir şey yapmazlar
PRATİK YAŞAMDA BİLGİ İKİ BASAMAKLI BİR SİSTEM OLUŞTURUR -KANITLANMIŞ OLGULAR -KANITLANMAMIŞ OLGULAR
DUYGULARLA SEZGİLERLE DÜŞÜNCENİN AKILCI OLMAYAN KIRMIZI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ DUYGULARLA SEZGİLERLE VE DÜŞÜNCENİN AKILCI OLMAYAN YÖNLERİYLE İLGİLİDİR Kırmızı Şapka: duygularını söyler - öğretmen alıngandır, çekingendir - öğrenciler öğretmeni neredeyse duyamazlar - öğrenciler şaka yapmaktan ve dinlenilmekten hoşlanırlar
KIRMIZI ŞAPKA,DUYGULARI DÜŞÜNMENİN ÖNEMLİ BİR PARÇASI OLARAK MEŞRULAŞTIRIR
DÜŞÜNMEDE DUYGULARIN YERİ
MANTIKLI- OLUMSUZ DÜŞÜNMEYİ İÇERİR SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ MANTIKLI- OLUMSUZ DÜŞÜNMEYİ İÇERİR Siyah Şapka: olumsuz görüntü - boşa zaman geçirilir, pek öğrenme meydana gelmez - öğrenciler, öğretmenin ne dediğini dinlemez - sınıfta bir karmaşa egemendir
SİYAH ŞAPKA “ ELEŞTİRME ŞAPKASI” DIR
SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİYLE ORTAYA ATILAN OLUMSUZLUKLAR NASIL KARŞILANMALIDIR ?
- OLUMSUZLUĞUN FARKINA VARMAK,VAROLDUĞUNU KABUL ETMEK - OLUMSUZLUĞU KABUL ETMEK,BUNA KARŞIN OLUMSUZ DURUM İLERİ SÜMEK - TEHLİKEYİ KABUL ETMEK,GEREKENLERİ ÖNERMEK - TEHLİKEYİ YADSIMAK - ALTERNATİF GÖRÜŞ SUNMAK VE BUNU SİYAH ŞAPKA GÖRÜNTÜSÜYLE BİRLEŞTİRMEK.
SİYAH ŞAPKA DÜŞÜNMESİ SORUN ÇÖZME İŞİYLE DEĞİL SORUN GÖSTERME İŞİYLE İLGİLENİR.
ORTAYA BİRŞEYLER ÇIKARMAK SARI ŞAPKA DÜŞÜNMESİ İYİMSERLİK OLUMLU,YAPICI DÜŞÜNME ORTAYA BİRŞEYLER ÇIKARMAK Sarı Şapka: vaziyetin pozitif yönleri alınır - herkes kafasındakini söyler - eğlenceli olabilir - Hemen fikrini söylemen mümkün olduğu için, kafandakini unutmazsın - sadece “akıllı” çocuklar konuşmaz!
SARI ŞAPKA OLUMLU DEĞERLENDİRMELERLE İLGİLİDİR
MÜKEMMEL BİR SARI ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜNÜN YARATICI OLMASINA GEREK YOKTUR
YENİ BAKIŞ AÇILARIYLA İLGİLER YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİ YENİ FİKİRLERLE VE YENİ BAKIŞ AÇILARIYLA İLGİLER Yeşil Şapka: sorunlara yeni bir ışıkla bakınca yaratıcı fikirler ortaya çıkar - öğretmen sadece akıllı çocuklarla değil, diğerleriyle de ilgilenir - öğrenci her aklına geleni söyleyemez, diğerlerini de hesaba katmak zorundadır
KIŞKIRTMA YEŞİL ŞAPKA DÜŞÜNMESİNDE ÖNEMLİ BİR UNSURDUR VE PO KELİMESİYLE SİMGELENİR
YANLAMASINA DÜŞÜNME,KENDİ KENDİNİ DÜZENLEYEN ASİMETRİK KALIPLAR SİSTEMİNDE,BİR KALIPTAN DİĞERİNE ATLAMAMIZI SAĞLAYAN BİR DİZİ TAVIR,KAVRAM VE TEKNİĞİ İÇERİR.
DÜŞÜNME SÜRECİNİ GÖZLER VE DİKKAT EDİLMESİNİ SAĞLAR MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNMESİ DÜŞÜNME SÜRECİNİ GÖZLER VE OYUNUN KURALLARINA DİKKAT EDİLMESİNİ SAĞLAR Mavi Şapka: öğrenilenleri özetler - öğretmen sınırlı konuşmalıdır; öğrenciler de konuşmalı - öğrencileri konuşturmak için düşünme zamanı vermeli - öğrenciler konuşmaya değer gördükleri şeyler söylemelidir, başkalarına gülmemelidir
MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ ORKESTRA ŞEFİ GİBİDİR. DİĞER ŞAPKALARIN KULLANILMASI İÇİN ÇAĞRIDA BULUNUR
MAVİ ŞAPKA DÜŞÜNÜRÜ O ANDA YAPILMAKTA OLAN DÜŞÜNME FAALİYETİ İLE İLGİLİDİR
ÇOK KOLAY ÖĞRENİLEBİLİR ALTI DÜŞÜNME ŞAPKASI ÇOK KOLAY ÖĞRENİLEBİLİR VE UYGULAMASI DA ÇOK BASİTTİR
Hasan KARİP Hasan KARİP HAZIRLAYAN : HAZIRLAYAN HAZIRLAYAN Hasan KARİP Hasan KARİP Hasan KARİP
TEŞEKKÜR EDERİZ….. TEŞEKKÜR EDERİZ 2010 TEŞEKKÜR EDERİZ …. 2010