Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARABİBER (mi) YİYORUZ !!!
Advertisements

Denetim Uygulamaları MMBA 523 Bülent Şenver
APİ Açık Piyasa İşlemleri
ALEGAR – Alternatif Etki Güzergahları Arama Algoritması
HADİ ACELE ET... 5 Nisan
Genel Öğretim İlkeleri
1 23 Ağustos Ağustos Ağustos
MERHABA.
HÜCRE VE YAPISI
TCMB VAZİYETİ VE ANALİTİK BİLANÇOSU
TÜRKİYE EKONOMİSİ KIRILGAN MI?
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Hazırlayan: Yusuf KAYA
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI SINAVINA HAZIRLIK
Yard. Doç. Dr. Neşet DEMİRCİ
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Maliyet Merkezleri Giderlerinin
2 3 Kılcal damarlarda çıkan kan sıvısının tamamı tekrar damarlara geri döne- mez.Bir miktar sıvı,dokular arasındaki boşlukta birikir.
TAKAS ODASI VE EFT-EMKT R. Hakan ÖZYILDIZ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI İLE İLGİLİ MEVZUAT
BANKACILIK ve ETİK Etik Liderlik.
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
PARASAL AKTARIM MEKANİZMASI
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Biz horozlar öterken en çok hangi sesi çıkarırız?
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
MERHABA.
Program Geliştimede İçerik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
MERHABA.
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
Çalışma Yaprağı.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİMDE PROGRAM HAZIRLAMA
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İçerİk Belİrtke Tablosu Ünİte Analİzİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik “Ne öğretelim?” sorusuna cevap arar. İçerik, hedeflere göre belirlenir ve eğitim öğretim etkinliklerinin amacına ulaşması için bir araç rolündedir. osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek İlkeler ► Bilimsellik: Bilimsel açıdan doğru, günlük hayatla ilişkili olmalıdır. ► Güncellik : İçerik güncel bilgileri içermelidir. ► Yararlılık : Bireysel ve toplumsal fayda vermelidir ► Sistematiklik : İçerik iyi organize edilmeli ve sistematik olmalıdır. osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar ► İlgililik: İçerik (konular), hedeflerle ilişki ve özel bir alanla ilgili olmalı ► Güvenirlik / Tutarlılık : İçerik (konular), birbiriyle tutarlı olmalıdır. ► Öğrenciye Görelik : Öğrenci ilgi, ihtiyaçlarına ve düzeyine uygun olmalıdır. osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar ► Öğrenme – öğretme ilkelerine uygunluk: Basitten-zora, genelden- özele, yakından – uzağa gibi öğrenme- öğretme ilklerine uygun olmalı ► Uygulanabilirlik: İçerik uygulanabilir ve kullanılabilir olmalıdır. ► Ekonomiklik: Öğrenme konuları olabildiğince fazla hedef-davranışa ulaşmalı ve gereksiz bilgilere yer vermemelidir. ► Anlamlılık: Öğrenciler için anlamlı olmalıdır, öğrencinin kavrayabilme gücüne uygun, daha önceki bilgilerle ilişkili olmalıdır. osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar ► Alıştırma İlkesi: Bölüm başlarında, belirli yerlerinde , sonlarında alıştırma , soru ve etkinlikler bulunmalıdır ► Aşamalılık: Konular kolaydan-zora, basitten-karmaşığa ön koşul ilkelerine göre düzenlenmelidir. ► Lojik (Mantıksal)Yapı: Konular öğrencinin düzeyine göre , zihinsel yapısına uygun olmalıdır osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar ► Vardama / Yordama İlkesi: İçerik geleceği kestirmesine olanak vermelidir ► Yaşama Yakınlık: Bireylerin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılamaya dönük ve yaşamsal içeriğe sahip olmalıdır. ► Ön Koşul İlkesi: Ön öğrenmeler yeni öğretileceklere temel olmalıdır. ► Kapsama: Bir konu bir önceki konuyu kapsamalıdır osmanalbayrak.wordpress.com

İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar ► Denge: Yapıya eklenen ve çıkarılan öğelerle, içeriğin dengesi bozulmamalıdır ► Kaynaşıklık: Derslerin / öğrenme konularının ve etkinliklerinin birbiriyle ilişkilendirilerek verilmesidir. DİKEY KAYNAŞLIK: Bir konunun bir ders içinde üst sınıflarda da ele alınması YATAY KAYNAŞLIK: Bir dersteki bir konunun aynı sınıf düzeyinde diğer derslerde de ele alınması ► Tekrar ve Ayrıntı : Tekrar ve ayrıntıya yer vermeli ancak gereksiz ise kaçınmalıdır İçerik (Kapsam) Düzenlemede Dikkat Edilecek Hususlar osmanalbayrak.wordpress.com

Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanması C) Faydalılık (STS 2012) : İlköğretim 1. sınıftaki öğrencilere 20'ye kadar olan sayılarla toplama ve çıkarma işlemi, 2. sınıftaki öğrencilere 100'e kadar olan doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemiyle 20'ye kadar olan sayılarla çarpma ve bölme işlemi öğretilmektedir. İlköğretim öğrencilerine matematikteki dört işlemin bu şekilde öğretilmesi, içeriğin hangi ölçütünün uygulamasıdır? Bilimsellik Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanması C) Faydalılık D) Sosyal gerçeklerle tutarlılık E) Mantıksal (lojik) yapı osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI osmanalbayrak.wordpress.com

1. Doğrusal Programlama Yaklaşımı: Tyler tarafından geliştirilmiştir. Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili, zorunlu ve önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde kullanılır. Matematik, Tarih, Fen ve Teknoloji dersi gibi aşamalılık özelliği taşıyan dersler için kullanılır. osmanalbayrak.wordpress.com

2. Sarmal Programlama Yaklaşımı: osmanalbayrak.wordpress.com

2. Sarmal Programlama Yaklaşımı: Bruner tarafından önerilmiştir. İçerik, doğrusal bir sıra izlemez. Daha önce öğrenilmiş konular gerektikçe tekrar edilir. İçerikler daha esnek olup, yeni konular ön öğrenmelerin üzerine inşa edilir Her konunun kendi içindeki konuları arasında bir ardışıklık söz konusu olabilir. Öğrenme süresi ve öğrenilecek konular kontrollüdür. Özellikle yabancı dil öğretiminde kullanılır. osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

3. Modüler Yaklaşımı: osmanalbayrak.wordpress.com

3. Modüler Yaklaşımı: Vygotsky tarafından geliştirilmiştir. Konular modüller (öbek-öbek ) halinde düzenlenir. Modüllerin birbirleriyle ilişkisi yoktur. Önemli olan modüllerin anlamlı bir bütün oluşturmasıdır. Konuların hangi sırayla öğretileceği açısından esnektir. Öğretim sonunda alınacak sonuçlar bellidir. Her modül kendi içinde doğrusal, sarmal gibi yaklaşımlarla düzenlenebilir. Meslek ve beceri eğitimi gerektiren derslerde kullanılır. osmanalbayrak.wordpress.com

4. Piramitsel Programlama Yaklaşımı: osmanalbayrak.wordpress.com

4. Piramitsel Programlama Yaklaşımı: İlk yıllarda geniş tabanlı konuların yer aldığı ileriki yıllarda konuların gittikçe daraldığı ve uzmanlaşmanın olduğu bir yaklaşımdır. Program esnek değildir. Öğrencinin programın sonunda durumu bellidir. Alanın uzmanı olur. Mühendislikte, öğretmenlikte vs. kullanılır Eğitim fakültesinde kullanılan programdır osmanalbayrak.wordpress.com

ÇEKİRDEK ( BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ) PROGLAMA YAKLAŞIMI ( J. DEWEY) osmanalbayrak.wordpress.com

ÇEKİRDEK PROGLAMA YAKLAŞIMI osmanalbayrak.wordpress.com

6. Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı: ( J.Dewey ) A B 6. Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı: ( J.Dewey ) osmanalbayrak.wordpress.com

6. Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı ( J. DEWEY): A B 6. Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı ( J. DEWEY): Öğrencilere konuların ağı bir harita gibi çıkarılır. Belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir. Konular küçük projeler olarak da belirlenebilir. Konuların içeriğine öğrenciler grup ya da bireysel olarak kendileri karar verir. osmanalbayrak.wordpress.com

7. Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı ( J.Dewey ) osmanalbayrak.wordpress.com

7. Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı ( J.Dewey ) İçerik önceden saptanmaz öğrencilerin sorularına göre düzenlenir. Öğrencilerin soruları ve gereksinimleri ön planda tutulur. osmanalbayrak.wordpress.com

8. Disiplinlerarası Yaklaşımı: osmanalbayrak.wordpress.com

8. Disiplinlerarası Programlama Yaklaşımı: Merkeze alınan bir derste işlenen konu diğer derslerde de benzer olarak veya aynısı işlenir. Disiplinler arasında ilişki kurulur. Örnek: Sağlık kültürü ara disiplin alanı diğer derslerde de ele alınır osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

Soru : İçerik düzenlenirken konuların öbekler hâlinde düzenlendiği, bu öbeklerin birbirleriyle ilişkili olmasının beklenmediği, ancak her birinin anlamlı bir bütün oluşturması gerektiğini vurgulayan programlama yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir? (KPSS 2007) A) Modüler B) Proje merkezli C) Piramitsel D) Doğrusal E) Sarmal A osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

A) Piramitsel Doğrusal Modüler B) Sarmal Doğrusal Piramitsel SORU : I. İçeriğin alt konuları arasında ardışık sıralanmaların olduğunu ve yeri geldiğinde önceki öğrenilenlerin daha kapsamlı olarak yeniden öğretilmesi gerektiğini savunan bir içerik düzenleme yaklaşımıdır. II. Aşamalılık özelliği taşıyan konuların düzenlenmesinde kullanılan, ardışık, sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu konulara uyan bir içerik düzenleme yaklaşımıdır. III. Öğrenme ünitelerinin öbeklere ayrıldığı, konuların öğretim sırası esnek, her dilimin bir bütün oluşturduğu içerik düzenleme yaklaşımıdır. Yukarıda özellikleri belirtilen içerik düzenleme yaklaşımları aşağıdakilerin hangisinde doğru sırada verilmiştir?KPSS 2009 I II III A) Piramitsel Doğrusal Modüler B) Sarmal Doğrusal Piramitsel C) Çekirdek Piramitsel Modüler D) Sarmal Doğrusal Modüler E) Sarmal Çekirdek Piramitsel CEVAP : D   osmanalbayrak.wordpress.com

osmanalbayrak.wordpress.com

Aşağıdakilerden hangisi bu ölçütlerden biri değildir? ( KPSS 2010 ) SORU : Bir eğitim programında, amaçlara ulaşmayı sağlayacak konu içeriği genellikle çok geniş olduğu için, içerik belirlenirken belli ölçütler kullanmak gerekmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu ölçütlerden biri değildir? ( KPSS 2010 ) A) Toplumsal fayda B) Bireysel fayda C) Gelişim özellikleri D) Konular arası ilişkilendirme E) İçeriğin sunulma biçimi   CEVAP : E osmanalbayrak.wordpress.com

SONNNNN osmanalbayrak.wordpress.com