İSLAM’ DİNİNDE FIKHİ MEZHEPLERE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
MADDE TANIMI Kütlesi, hacmi ve eylemsizliği olan bütün varlıklar maddedir. Çevremizde gördüğümüz hava, su, toprak, masa her şey maddedir. MADDENİN SINIFLANDIRILMASI.
HOŞGÖRÜ.
Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
KANDİL GECELERİ.
TAM SAYILAR.
Egitimin tanımı ve önemi
Öğretim İlkeleri.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
CAMİYİ TANIYALIM.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
Değerler Eğitimi Hoşgörü
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
Moleküller arası çekim kuvvetleri. Sıvılar ve katılar.
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
Değerler Eğitimi HOŞGÖRÜ
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
Site konuyu en ince ayrıntılarıyla ele almış ve bu sayede anlaşılırlığı arttırmıştır. Her konuda ayrı ayrı örneklere yer verilmiş. Konuyla ilgili örnekler.
Rasyonel sayılar HAZIRLAYANLAR Sema Aydın Fidan Şule Yaman Nazlı Demir
Merhametli - Hoşgörülü ve Affediciydi
Varlıkları tanıtan sozcuklere adlar yada isimler denir.
Kabe : Allah’a ibadet etmek amacıyla yapılmış ilk ibadethanedir. Mekke Şehri’ndedir. Hz. : “ Hazret ” sözcüğünün kısaltmasıdır. Bir adın önüne getirildiğinde.
MEZHEPLER.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
PERİYODİK TABLO VE ÖZELLİKLERİ
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
ETKİNLİĞİN ADI  KENDİNDE DEĞİŞİKLİK YAP. YAŞ GRUBU  Uygulanan değişiklik ve ayrıntıya göre değişir.
Kelime Türleri.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
1. Hicret ne demektir Hicret (Arapça: هجرة ), Muhammed ve diğer müslümanların baskılar yüzünden 622'de Mekke'den Medine'ye göçüne verilen isimdir. 2.
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Bulut çeşıtlerı.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
TABİAT ' ın TEFEKKÜRÜ. Yağmur ve Bulut Oluşumu Yıldırım Oluşumu.
YUNUS EMRE HAYATI.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
HZ. YUSUF Din proje odevi. İCINDEKIKER.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
PEYGAMBERİN HAYATI SUNU.
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

İSLAM’ DİNİNDE FIKHİ MEZHEPLERE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?

Asırlara göre dinler değişir.

Belki bir asırda, milletlere göre ayrı ayrı dinler, peygamberler gelebilir ve gelmiştir.

Son Peygamber Hz. Muhammed(s. a Son Peygamber Hz. Muhammed(s.a.v)’in dini her asırda, her millete yeterli geldiğinden, değişik dinlere ihtiyâç kalmamıştır.

Fakat ayrıntılarda, bir derece ayrı ayrı mezheplere ihtiyâç duyulmuştur.

Evet nasıl ki mevsimlerin değişmesiyle elbiseler değişir,

…mizaçlara göre ilâçlar farklı farklı olur.

Öyle de, asırlara göre dinler değişir, milletlerin kabiliyetine göre hükümler değişir.

Çünkü: Dinin hükümlerinin ayrıntılar kısmı, insanların durumlarına bakar. Ona göre gelir; ilâç olur.

Geçmiş Peygamberler zamanında, insanlık tabakaları ve sosyal sınıflar birbirinden çok uzak, tabiatları hem bir derece kaba, hem şiddetli,…

Ayrıca fikren gelişmemiş ve basit bir hayata sahip olduklarından,

o zamandaki dinler, onların haline uygun bir şekilde, ayrı ayrı gelmiştir.

Hattâ bir kıtada, bir asırda, ayrı ayrı peygamberler ve dinler bulunurmuş.

Sonra âhirzaman Peygamberinin gelmesiyle, insânlar güya ilköğretim derecesinden, ortaöğretim derecesine yükselmelerinden,

her alandaki gelişmelerle, iletişimin artması ve ilişkilerin yoğunlaşması ile bütün milletler, bütün insanlık,

bir tek ders alacak, bir tek öğretmeni dinleyecek, bir tek dinle amel edecek vaziyete geldiklerinden,

ayrı ayrı dinlere ihtiyâç kalmamıştır, ayrı ayrı öğretmene de lüzum görülmemiştir.

Fakat tamamen bir seviyeye de gelmediğinden ve sadece bir çeşit toplumsal hayat şeklini yaşamadıklarından, çeşitli mezhepler ortaya çıkmıştır.

Eğer insanların büyük çoğunluğu bir üniversite talebeleri gibi toplumsal bir hayat biçimine sahip olsalar ve bir seviyeye girselerdi;

o vakit fıkhi mezhepler de olmayabilirdi…

www.yolyordam.com