Işık Gölge Işık kaynakları Işıklandırma Gölgelendirme Gölge oluşumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geometrik yer geometrik yer geometrik yer.
Advertisements

GEOMETRİYE MERHABA.
DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
“Resimde İç Mekan” nedir?
Kalın ve İnce Kenarlı Mercekler ve Kullanım Alanları
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
HARİTA BİLGİSİ.
Üç Boyutlu Görüntüleme
Final Öncesi.
Final Öncesi.
HARİTALARDA YERŞEKİLLERİNİN GÖSTERİLMESİ
SES MADDE İLE KARŞILAŞIRSA NE OLUR ?
Bu slayt, tarafından hazırlanmıştır.
IŞIK.
IŞIK VE SES.
I Ş IK TANEC İ KM İ D İ R YOKSA DALGAMIDIR ? DÜŞÜNELİM 1-
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması.
Ohm Kanunu Direnç ve Çeşitleri Diyotlar LED’ler Transistörler
YEREL AĞDAKİ KİŞİSEL BİLGİSAYARLARLA
2. EŞDEĞERLİ YÜZEYLER ► Bir eksen etrafında döndürüldüğünde veya bir düzlemde yansıtıldığında birbirlerinin yerini alabilen, birbirlerini kapatabilen yüzeylere.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
4. ÜNİTE IŞIĞIN VE SESİN YAYILIMI
KÜRESEL AYNALAR çukur AYNA TÜMSEK AYNA
HACİM ÖLÇME.
ÇEŞİTLİ YÜZEYLERDE YANSIMA
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
HAZIRLAYAN İHSAN DURAK
IŞIK Mercekler Mustafa ÇELİK.
GEOMETRiK CiSiMLER.
GÜNEŞ VE GÜNEŞ ENERJİSİNDEN ELEKTRİK ELDE ETMEK
PAMUK TASNİF ODASININ ÖZELLİKLERİ
Çeşitli Yüzeylerde Yansıma
Nokta, Doğru, Doğru Parçası, Işın
Katmanın sayfada görünme değeri, Katmanın sayfada görünme modu Katman gizleme – gösterme seçeneği Aktif ( Seçilmiş ) Katman Katman Kilitleme seçenekleri.
DOĞRU GRAFİKLERİ EĞİM.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
AYNALAR TUĞÇE ÇINARLI.
I r Gelen ışınYansıyan ışın Yansıtıcı yüzey N. Gelen ışın Yansıyan ışın N x x i r y Gözleyici Hava Su.
Kartografya Yrd. Doç. Dr. Erkan Yılmaz
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
IŞIK.
Kalemin suda olan kısmından gözümüze gelen ışınlar sudan havaya kırılarak geçerler. Bu nedenle kalem suyun yüzeyinde kırılmış gibi görünür.
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
Big Bang!.
EMİNE TAVİL GÖNÜL BAYDEMİR ZELİHA AYDEMİR
GÜNEŞ SİSTEMİ. GÜNEŞ SİSTEMİ Gezegenler ve uyduları ile Güneş’in oluşturduğu sisteme güneş sistemi adı verilir. Gezegenlerin tümü Güneş’in çevresinde,
DÜZLEM NEDİR?. DÜZLEM NEDİR? DÜMDÜZDÜR HAYALİDİR.
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ
ÇEMBERİN ELEMANLARI,YAYLAR VE ÇEMBERDE AÇILAR
Suya atılan küçük bir taşın su yüzeyinde oluşturduğu hareketler dalga hareketine örnek olarak verilebilir. Su yüzeyinde oluşan dalgalar suyun alt tabakalarını.
Optik Yansıma.
Radyoaktif madde ve ışınlarla çalışma
YÜZEY ve DÜZLEM
Prizma Özellikleri kullanım alanları tek renkli ışığın izlediği yol
BİR BOYUTLU ISI İLETİMİ
UrhoSharp + Erhan BALLIEKER Software Development Consultant
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Ders 6– Renk Sensör Uygulamaları
AY VE GÜNEŞ TUTUMASI. GÖLGE GÜNEŞ TUTULMASIAY TUTULMASI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LAZERLAZER ADI : İBRAHİM SOYADI: MUSTAFA SINIF: 12/B DERS: FİZİK (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation)
Geometrik yer geometrik yer geometrik yer.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Işık Gölge Işık kaynakları Işıklandırma Gölgelendirme Gölge oluşumu Gölgelendirme algoritmaları (ShadowingAlgorithms)

Işık Kaynakları Nokta kaynak : Dağıtık Kaynak :

Sahne ışığı Ambient Light : Sonsuzdaki bir kaynaktan gelen, yüzeyler üzerinde fazlaca da etkisi olmayan, ama bir miktar ton açılmasına neden olan ışıktır. Düzlemi ya da yönü yoktur. Diffuse Reflection : Belirli bir ışık kaynağından, belirli bir şiddette gelen ışığın yarattığı yansımadır.

Diffuse Reflection :( 0<= kd<=1) I amb diff = Kd.Ia Ii, diff = Kd.Ii. cos a (cos a = (N.L) ) Ii, diff = Kd.Ii (N.L) I diff = Ka.Ia + Kd.Ii.(N.L)

Ka ve Kd değişkenleri için örnek değerler

Gölgelendirme

Gölge oluşumu

Tüm gölgelendirme algoritmaları için, 3 yaklaşım söz konusu. A Poligon scan-line approach A two pass hidden surface algoritm Shadow volumes

Gölgeleme Algoritmaları Basit bir gölge algoritması Z-buffer ile gölge hesabı Base Line algoritması BSP ağacı algoritması Shadow Tiling

Basit bir gölgelendirme algoritması Poligonun her köşesi için ; Köşeden ışık kaynağına giden bir vektör yarat, Bu vektörü, düzleme değene kadar uzat, Vektörü, ışık kaynağı pozisyonu ile topla, bu köşenin gölge poligondaki karşılığını bulmuş oldun.

Z-buffer ile gölge hesaplama

Z-buffer ile gölge hesaplama Birinci ışık kaynağndan nesnenin görüntüsü

Z-buffer ile gölge hesaplama İkinci ışık kaynağndan nesnenin görüntüsü

Z-buffer ile gölge hesaplama Z-buffer kullanılarak render edilen nesnenin son hali

BSP Ağacı Bir sahnede, poligonlardan birisi, “kök” poligon olarak seçilir ve tüm diğerleri, üç gruba ayrılırlar : poligonla aynı düzlemde olanlar, poligonun önünde kalanlar, ve poligonun arkasında kalan poligonlar. Düzlem tarafından ikiye kesilen poligonlar da, işleme iki poligon olarak girerler. Ağaç oluşturma algoritması, recursive olarak, tüm poligonların nerede kaldıklarını hesaplar. Herhangi bir kamera pozisyonuna göre poligonları render etmek için ise, yapılması gereken, ağaca ışık kaynağının koordinatlarına göre bir dönüşüm uygulamaktır. Dönüşüm sonunda arkada kalan poligonlara artık gölgede kalıyorlar diyebiliriz.

Base Line algoritması 1. En yakından başlayarak tüm poligonlar için, 1.1. İlk önce, SV0 ı oluştur. 1.2. P1, SV0’ ın içinde ise, P1 için gölge değerine null aktar, 1.3. Değilse, SV1’ i hesapla. 1.4. Eğer SV0, SV1’ in içinde ise, ya da aynılarsa, SV0’ a null aktar.

SVBSP Ağacı Algoritması

Shadow Tiling Algoritması Işık kaynağının çevresine bir küp yerleştiriliyor. Bu küpün de yüzeyi ızgaralara bölünmüş, ve her ızgara elemanına, tile deniliyor. Sahne poligonları, küp üzerine yansıtılıyor, ve poligonlara ait belirleyenler, her yüzeye ait iki boyutlu bir matris içinde tutuluyor.