Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

Bu bölüme yazı yazılmaz.
KLAVYE KULLANIMI.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
KAHRAMANMARAŞ EYLÜL 2005 T. C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Tatilde Yapılacaklar.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
ZİHİN ENGELLİLERE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Yıl Sonu Veli Toplantısı
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
PARMAK OYUNLARI.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
"e" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “e” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin e bebeğim e ee eee) TEKERLEME Lale.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 14 Aralık 2009 Pazartesi Aşağıda modellenen.
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
İlk okuma yazma öğretimi
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUMANIN İLKELERİ.
Öğrenme Güçlüğü (Özgül Öğrenme Güçlüğü)
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts
İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
ı sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HECE BİLGİSİ.
Hissettirme Aşamalar Okuma Yazma Birleştirme Değerlendirme.
EŞ ANLAM ( ANLAMDAŞ) NE DEMEKTİR? AYNI OLAN kelimelerdir
b sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Özel Gereksinimli Bireylerde Okuma Yazma Öğretimi
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
ÖZEL EĞİTİM İHTİAYACI OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
HAYAT BİLGİSİ Metin KELEŞ Zeki Sabah İlkokulu. KİTAPLAR Neler öğrendim neler, Karalar, denizler, ülkeler. Neler öğrendim neler, Hayvanlar, ağaçlar, bitkiler.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ MALATYA ÖZEL TURGUT ÖZAL İLKÖĞRETİM OKULU İlk Okuma ve Yazma Öğretimi K.MARAŞ SEMİNERİ Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ

Ses Temelli Cümle Yönteminin Aşamaları Hazırlık İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme Okur-yazarlığa ulaşma

Hazırlık Genel Hazırlık *Öğrencileri farklı yönlerden (sağlık, sosyal uyum,temel alışkanlıklar...) tanımak *Öğrencileri resimler üzerinde konuşturma *Masal, hikaye, fıkra okuma ve anlatma *Tekerleme, bilmece, şiir, şarkılı oyun, rontlar *Küçük geziler yapma *Sol eli kullanma *Okuma, yazma, görme, işitme, konuşma bozuklukları

Okumaya Hazırlık *Oturma *Kitap tutma ve açma *Görsel okuma *Okumaya özendirme

Yazmaya Hazırlık El kas hareketleri Boyama Kalem tutma Serbest çizgi çalışmaları Düzenli çizgi çalışmaları

İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme BÜTÜN SESLER İÇİN; Sesi Hissetme ve Tanıma Drama, şarkı, tekerleme, şiir vb. ile tanıtılacak sesi anlamlı hale getirme. Ön bilgilerini harekete geçirme. Sesin geçtiği kelimelere örnekler bulma. Bu kelimeler söylenirken ilgili ses vurgulanır. Öğrenciler örnek vermeye özendirilir. Görsellerden yararlanılarak sesi ayırt etme çalışmaları yapılır.

Sesi Okuma ve Yazma Alıştırma kitabındaki büyükçe çizilmiş harfin üzerinden öğrenciler ok yönünde defalarca giderek harfin yazılışına hazırlanmalıdır. Öğrencilerin satır aralarına yazılan harf örneklerinin üstünden kalemleriyle gitmeleri sağlanmalıdır. 4 çizgi 3 aralıktan oluşan satır aralarına öğrenciler harfleri yazmalı, ne yazdıkları sorularak harfin doğru yazımı ve seslendirilmesine özen gösterilmelidir. Yazılması zor olan (a,A,k,y,g,G,f ) harflerinden önce, bu harflerin yazımına yönelik hazırlayıcı çizgi çalışmaları yapılabilir.

Hece, kelime, cümle ve metin oluşturma Verilen ilk iki sesin ardından bu Seslerden hecelere ulaşılmalıdır. Elde edilen hecelerle okuma ve yazma çalışmaları üretilmelidir. Verilen her yeni ses, önceki öğrenilenlerle ilişkilendirilmeli yeni hece ve kelimeler oluşturulmalıdır. Her ses grubu tamamlandıktan sonra yapılan çalışmalar gözden geçirilmeli ve değerlendirilmelidir. Bir sonraki ses grubuna geçişte öğrencilerin daha önce verilenleri öğrenmiş olmalarına dikkat edilmelidir. Sesler verildikçe üretilen heceler artacak, bunlara bağlı olarak kelime ve cümle oluşturma süreci de kolaylaşacaktır.

Bu süreç içerisinde elde edilen kelimelerden özel ad olanlar ile cümle başlarının yazımında büyük harf yazımı ve kullanımı eş zamanlı olarak verilmelidir. Elde edilen kelime ve cümlelerin anlamları üzerinde durulmalıdır. Öğrenciler, kelime ve cümle oluşturmaya özendirilmelidir. Oluşturulan kelime ve cümleler okunmalı ve yazılmalıdır.

Metin Oluşturma Öğrenilen kelimelerden yeni cümleler, cümlelerden yararlanılarak metin oluşturulmalıdır. Metin yazarken doğru yazma ve yazı estetiğine özen gösterilmelidir. Öğrenciler yazılarını 4 çizgi 3 aralıktan oluşan satırlara yazmalıdır. Ayrıca kendi oluşturdukları farklı metinleri okumaları teşvik edilmelidir.

Okur yazarlığa ulaşma Bu aşama ilk okuma yazma sürecinin son aşamasıdır.Buna serbest okuma yazma aşaması da denilmektedir. Bu aşamada öğrencilerin şiirleri, tekerlemeleri, hikaye ve okuma kaynaklarından seçtikleri metinleri sınıftaki arkadaşlarına okumaları sağlanmalıdır. Ayrıca kendilerini yazılı olarak ifade ve yazılanları okuyarak paylaşmaları sağlanmalıdır. Yazılarını tek çizgili defter satırı üzerinde yazmalıdır.

Gruplamaya göre sesler 1. Grup sesler: e,l,a,t -- E,L,A,T 2. Grup sesler: i,n,o,r,m -- İ,N,O,R,M 3. Grup sesler: u,k,ı,y,d,s -U,K,I,Y,D,S 4. Grup sesler: ö,b,ü,ş,z,ç --Ö,B,Ü,Ş,Z,Ç 5. Grup sesler: g,-c,p,h -- G,C,P,H 6. Grup sesler: ğ,v,f,j --> Ğ,V,F,J

Uygulama

Öğrencilerin Çalışmaları Görsel ve İşitsel Sunu