UZAKTAN EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
HAZIRLAYAN: D.TUĞÇE YILDIZ /B KONU: AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
E-Öğrenme Nedir?
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
UZAKTAN EĞİTİM.
E-postanın nasıl kullanılır?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Model ve Teoriler Bölüm 14 İletişim ve İşbirliği Modelleri
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİMDE ROL ALAN KİŞİLER ve ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ ROLLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Sevgili Öğrencilerimiz ;
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
UZAKTAN EĞİTİM.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisini Tanıyalım
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK Hazırlayan : Ayşegül Sağık

Rehberlik; kişinin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitesini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum sağlaması böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen psikolojik yardımlardır.

Rehberlik hizmetinin hedeflerine ulaşabilmek için rehberlik programları aşağıdakileri gerçekleştirmek zorundadır: Öğrencileri sistemli ve detaylı bir incelemeden geçirmek Öğrencilere , kendileri ve içinde bulundukları eğitsel, mesleki ve toplumsal fırsatlar hakkında zengin bir bilgi vermek Öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için okul personeline, velilere ve çevredeki ilgili kuruluşlara bilgi, hizmet-içi eğitim ve araştırma konularında yardımda bulunmak

Eğitsel Rehberlik Eğitim sürecinde ortaya çıkan sorunların çözümüne ve bireylerin daha üst düzeyde öğrenme yaşantıları geliştirmesine dönük yapılan rehberlik hizmetidir.

Kişisel Rehberlik Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerin çözümü için yapılan rehberlik hizmetidir.

Uzaktan Eğitimde Rehberlik Tüm eğitim öğretim süreçlerinde rehberlik çok önemli bir süreçtir. Özellikler uzaktan eğitim sistemlerinde iyi yapılandırılmış rehberlik hizmetleri öğrencilerin kuruma olan aidiyet duygularını artırmakta ve öğrencilerin kendilerini yalnız hissetmelerinin önüne geçmektedir.

Öğrenci: Kendi öğrenmesinde sorumlu aktif Öğretmen: Rehberlik etme, Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojilerle birlikte öğretmen ve öğrenci rolleri de değişmiştir. Öğrenci: Kendi öğrenmesinde sorumlu aktif Öğretmen: Rehberlik etme, Uygun ortam hazırlamak.

Öğrenenlerle birebir ilgilenmesi Derse katılımını sağlamada öneriler Uzaktan eğitimde rehberlik hizmetini de üstlenmesi gereken öğretmenin görevi: Öğrenenlerle birebir ilgilenmesi Derse katılımını sağlamada öneriler Yol gösterme Öğrencinin kurulan sistemden ve işleyişinden haberdar edilmesi Empati kurma

Uzaktan Eğitimde Rehberlik Hizmetleri E-posta Anlık mesajlaşma araçları Video konferans sistemleri gibi teknolojilerle yapılabilir. Tek yönlü iletişim modelleri ( mektup, televizyon, radyo vb.) Yüz-yüze danışmanlık hizmeti de yapılabilir.

Uygulama Modelleri ve Rehberlik Tek yönlü uygulama modelleri : Mektup ile uygulama modeli : Bu modelde sadece posta yolu ile materyaller gönderildiğinden uygulanacak rehberlik hizmetinin de bu modele göre oluşturulması gerekmektedir.

Tek Yönlü Radyo ile Uygulama Modeli: Öğrenciler, öğretmenlerinin yüzünü göremez ve karşılıklı iletişim kuramazlar. Yani tek yönlü sesli iletişim bulunmaktadır. Bu modelin içinde mektupla öğretim modeli de kullanıldığı için daha avantajlıdır.

Tek yönlü televizyon ile uygulama modeli: Öğrenci televizyon ile dağıtım modelinde öğreticiyi veya danışmanı televizyonda görebilmekte, bu nedenle aidiyet duygusunda artış sağlanabilmektedir.

Tek Yönlü Bilgisayar ile Uygulama Modeli: Bilgisayarlar uzaktan eğitim sisteminde ilk olarak 1970-80 yılları arasında kullanılmaya başlanmıştır.. Uzaktan eğitim kurumları için temel teknolojiyi oluşturmaktadır.

Elektronik Posta ve E-Posta Listesi: Öğrencilerin e-posta adreslerinin listesi oluşturularak öğretim elemanı ve öğrenciler listedeki herkese aynı anda toplu mesaj gönderebilir.

Ses Postası: Kişiler arasında konuşma mesajlarıyla haberleşmeyi sağlar. Çoklu Ortam Postası: Metnin yanında; şekil, konuşma mesajı ve video mesajının bulunabildiği posta türüdür. Tartışma Gruplar ve Formlar: İnternet kullanıcılarının değişik konularda haberler, yazılar gönderdiği bir tartışma platformudur.

Tek Yönlü Karma Uygulama Modeli: Tüm tek yönlü uygulama modellerinin bir arada kullanılmasıdır.

Çift yönlü uygulama modelleri : Çift Yönlü Radyo İle Uygulama Modeli: Öğretmen öğrencileri ile çift yönlü sesli konferans ile iletişim kurmaktadır.

Çift Yönlü Televizyon İle Uygulama Modeli: Öğretmen öğrencileri ile çift yönlü video konferans ile iletişim kurmaktadır.

Çift Yönlü Bilgisayar İle Uygulama Modeli: Günümüzde en çok kullanılan uzaktan eğitim rehberlik hizmetidir. Burada rehberlik hizmeti internet üzerinden ve eş zamanlı olarak sağlanmaktadır. Rehberlik hizmetlerinin sağlandığı bazı teknolojiler :

Sohbet Odaları: Kullanıcıların birbirleriyle metin tabanlı iletişim kurmasını sağlayan araçtır. Telekonferans: Her kullanıcı, diğer kullanıcıları duyabilir ve onlarla konuşabilir. Video Konferans: Birden fazla kullanıcının ses ve görüntülü iletişimde bulunmasını sağlayan teknolojidir.

VoIP ( Voiceover IP): İnternet üzerinden telefon ve PC’ler arası sesli görüşme yapabilmeyi sağlayan teknolojidir.

Çift Yönlü Karma İle Uygulama Modeli: Çift yönlü uygulama modellerinde yer alan bütün teknolojilerin bir arada kullanıldığı modeldir. Bu modelde önemli olan bu tür teknolojilerin nerede ve nasıl kullanılacağının iyi organize edilmesidir.

Sonuç olarak; İster tek yönlü uygulama modelleri ile sağlansın, ister çift yönlü uygulama modelleri ile sağlansın uzaktan eğitimde rehberlik, tüm uzaktan eğitim yapan kurumların dikkat etmesi gereken bir süreçtir. Yüz yüze eğitimde yapılan rehberlik hizmetlerinin tümü uzaktan eğitim öğrencilerine de sağlanmalı, aynı zamanda öğrencilerin aidiyet duygularını ve güdülenmelerini arttıracak etkinlikler tasarlanmalıdır.

Anket Değerlendirmesi Uzaktan eğitimi tanıtan herhangi bir materyal veya fragmanla karşılaştınız mı? Evet hayır kısmen

Uzaktan eğitimde rehberlik hizmeti alıyor musunuz? Evet hayır

Uzaktan eğitimde rehberlik hizmetini faydalı buluyor musunuz? Evet hayır kısmen

Örgün eğitimde verilen rehberlik hizmetiyle uzaktan eğitimde verilen rehberlik hizmeti aynı kaliteye sahip mi? hayır kısmen

Sizce uzaktan eğitimdeki rehberlik hizmetinin kalitesinin arttırılması size olan faydasını attırır mı? Evet kısmen

KAYNAKÇALAR   Uzaktan Eğitim Prof.Dr. Aytekin İŞMAN A.Pegem Akademi 3.baskı Eylül 2008 Uzaktan Eğitimde Ders Kitapları “ Açık öğretim Lisesi Örneği” Yrd. Doç.Dr Zeki Kaya Ankara, 1996 Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları John R.Verduin, Jr. Thomas A. Clark Çeviren İlknur Maviş, 1994 Uzaktan Eğitim İŞMAN, Aytekin Ankara Pegem Akademi, 2011 Uzaktan Eğitim Teknolojisi Özdil, İlhan Eskişehir Anadolu Üniversitesi 1985 Uzaktan eğitim Usun, Salih Ankara Nobel Yayın Dağıtım 2006 http://alcuzaktanegitim.com/pdr/ https://www.google.com.tr/search?biw=1366&bih=643&q=e%C4%9Fitimde+rehberlik+ppt&revid=900153054&sa=X&ei=vn6LVKLdMM3YPK63gPgM&ved=0CGoQ1QIoAQ