BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Sinem USLU.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
SOSYAL MEDYA.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Yeni Pazarlama Teknikleri
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BLOG NEDİR ? Blog (Türkçe: ağ günlüğü, günce) veya Weblog (Türkçe: Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Strateji ve Öncelikler
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ

Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir. Bu teknik biraz daha yaygınlaştığında ise, "blog" olarak kısaltılmıştır. Türkçe’ye de “ağ günlüğü veya web günlüğü” olarak çevrilmiştir. Ancak, bu çeviri yerine Türkçe’de “blog” olarak kullanılmaya devam etmektedir. Web Log” terimi ilk kez, internet yazarı olan Jorn Barger tarafından 1997 yılında kullanılmış, “blog” kısaltması ise birkaç yüz blogun olduğu 1999 yılında ortaya çıkmıştır. BLOG’LARIN TARİHÇESİ

Bloglar, internetten sonra, bilgi dünyasında patlak veren en büyük salgın olarak nitelendiriliyor. İnterneti kullanan kişilerin deneyimlerini, yaşadıklarını, haberlerini yazdıkları yazılardır. Bloglar Aracılığıyla Pazarlama

Blog, Blogger ve Blogsfer Nedir? Blog kavramı, Türkçe ’de günlük tutma ile eş anlamlı olarak da kullanılmaktadır. Blog yazan kişilere de “blogger” denilmektedir. Çok sayıda blog sitelerinin oluşturduğu sanal ortama “Blogsfer” denilmektedir. Bloglar Aracılığıyla Pazarlama

Markanızın bir blogunun olması, hem şirketinizde hem de sektörünüzde oluşan gelişmeler hakkında yayınlanacak içeriklerle müşterinizle ve potansiyel müşteri kitlenizle doğrudan bir bağ kurabilmeniz anlamına gelmektedir. Blog Pazarlamanın Önemi

Bloglarınız ve sosyal paylaşım ağlarınızda ürünleriniz hakkında yenilikleri, firma elemanlarının haberlerini, video ve görsel içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Kurum blogunuzu oluşturup yönetmek önemli olduğu kadar, başka blogların sizin hakkınızda düşündüklerini takip etmekte önemlidir. Sektörünüzde ki rakiplerinizle müşterilerinizin bu firmalar ve sizin hakkınızda ne düşündüğünü anlamak için bugün yaşadığımız sert rekabet ortamında son derece yararlıdır. Blog Pazarlamanın Önemi

a. Müşteri memnuniyetini arttırma . Müşteriyle düzenli iletişimde olma . Karşılıklı diyalog oluşturma . Müşteriyi dinleme ve anlama . Müşteri sadakatini arttırma Blogların Pazarlamaya Faydaları

b. Pazar Araştırması  Bloglarda insanların nelere ilgi gösterdikleri ve nelere ilgi göstermedikleri konularında bilgi kaynağı elde etmek için çok güçlü göstergeler elde edilebilir Blogların Pazarlamaya Faydaları

c. Ürün/Marka Bilinirliği  Bloglar, arama motorlarında üst sıralarda yer aldığı için ürün ve marka farkındalığını arttırır.  Müşterilerle karşılıklı etkileşim sonucu, müşterilerin ürün ve hizmetleri şekillendirmesi sağlanarak ürüne ve dolayısıyla markaya güven artar.  Ürün hakkında beğenileri yayma  Ürün hakkında çıkan ve çıkabilecek muhtemel dedikoduları erken önleme  Ürün reklamlarını yayınlama ve halka etkisinin ölçülmesi  Ürün veya markanın şöhretini arttırma  Bloglarda resim, video, ses kayıtları gibi interaktif medya elemanları ile çoklu bilgi kaynağı sağlamaları Blogların Pazarlamaya Faydaları

d. Kolaylık ve düşük maliyet  Blog geliştirmenin çok kolay olması ve son derece düşük maliyetlerle bilgi girilmesi Blogların Pazarlamaya Faydaları

Yeni ekonomi kapsamında globalleşen dünyada, işletmeler yeni pazarlama araçlarına yönelip, farklılık yaratmaya çalışmakta, ürünlerin en hızlı, etkin bir biçimde nasıl sunulabilirliğini tartışmaktadır. Alternatif bir pazarlama aracı olan bloglar daha çok ürünün tanıtımının yapılması aşamasında kullanılmakta dolayısıyla tutundurma çalışmalarına katkı sağlamaktadır.

 Blogların olumsuz sonuçlarını dengelemeye çalışmak tüm işler için anahtar. Çünkü, çalışanlar blogging için çok fazla zaman harcayabilir, yanlış bilgiler verebilir ya da bazı sırları ortaya çıkarabilirler. Ama tüm bunların çözümü için iletişim, etkin bir blogging kuralları listesi, güçlendirilmiş kültür gibi aslında oldukça basit yöntemler kullanılabilir. Blogların Olumsuz Sonuçları

1. Size ve firmanıza öncü bir düşünce olmalı 2. İşin Sorumlusunu Belirleyin 3. Müşterilerle Etkileşime Geçin 4. Arama Motoru Dostu Olun 5. Karşı Fikirlere Önlem Alın 6. Basit Başlayın Başarılı Bir Blog Oluşturmanın Aşamaları

 İnternette yaşamayı seven biri olmalı.  Her zaman doğru şeyleri söylemeli ve doğruluktan taviz vermemelidir.  Bilgiyi paylaşmasını bilmeli.  Dili iyi kullanmalı ve biraz da mizah yani güçlü olmalı.  Tarafsız olmalı, başkalarını rencide etmeden yazmalıdır.  Sürekliliği sağlamak için iletişimi güçlü olmalıdır. Okuyucuların Sevdiği Blogerin Özellikleri

TEŞEKKÜR EDERİM SEDAT BAŞDAĞ