BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ
Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir. Bu teknik biraz daha yaygınlaştığında ise, "blog" olarak kısaltılmıştır. Türkçe’ye de “ağ günlüğü veya web günlüğü” olarak çevrilmiştir. Ancak, bu çeviri yerine Türkçe’de “blog” olarak kullanılmaya devam etmektedir. Web Log” terimi ilk kez, internet yazarı olan Jorn Barger tarafından 1997 yılında kullanılmış, “blog” kısaltması ise birkaç yüz blogun olduğu 1999 yılında ortaya çıkmıştır. BLOG’LARIN TARİHÇESİ
Bloglar, internetten sonra, bilgi dünyasında patlak veren en büyük salgın olarak nitelendiriliyor. İnterneti kullanan kişilerin deneyimlerini, yaşadıklarını, haberlerini yazdıkları yazılardır. Bloglar Aracılığıyla Pazarlama
Blog, Blogger ve Blogsfer Nedir? Blog kavramı, Türkçe ’de günlük tutma ile eş anlamlı olarak da kullanılmaktadır. Blog yazan kişilere de “blogger” denilmektedir. Çok sayıda blog sitelerinin oluşturduğu sanal ortama “Blogsfer” denilmektedir. Bloglar Aracılığıyla Pazarlama
Markanızın bir blogunun olması, hem şirketinizde hem de sektörünüzde oluşan gelişmeler hakkında yayınlanacak içeriklerle müşterinizle ve potansiyel müşteri kitlenizle doğrudan bir bağ kurabilmeniz anlamına gelmektedir. Blog Pazarlamanın Önemi
Bloglarınız ve sosyal paylaşım ağlarınızda ürünleriniz hakkında yenilikleri, firma elemanlarının haberlerini, video ve görsel içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Kurum blogunuzu oluşturup yönetmek önemli olduğu kadar, başka blogların sizin hakkınızda düşündüklerini takip etmekte önemlidir. Sektörünüzde ki rakiplerinizle müşterilerinizin bu firmalar ve sizin hakkınızda ne düşündüğünü anlamak için bugün yaşadığımız sert rekabet ortamında son derece yararlıdır. Blog Pazarlamanın Önemi
a. Müşteri memnuniyetini arttırma . Müşteriyle düzenli iletişimde olma . Karşılıklı diyalog oluşturma . Müşteriyi dinleme ve anlama . Müşteri sadakatini arttırma Blogların Pazarlamaya Faydaları
b. Pazar Araştırması Bloglarda insanların nelere ilgi gösterdikleri ve nelere ilgi göstermedikleri konularında bilgi kaynağı elde etmek için çok güçlü göstergeler elde edilebilir Blogların Pazarlamaya Faydaları
c. Ürün/Marka Bilinirliği Bloglar, arama motorlarında üst sıralarda yer aldığı için ürün ve marka farkındalığını arttırır. Müşterilerle karşılıklı etkileşim sonucu, müşterilerin ürün ve hizmetleri şekillendirmesi sağlanarak ürüne ve dolayısıyla markaya güven artar. Ürün hakkında beğenileri yayma Ürün hakkında çıkan ve çıkabilecek muhtemel dedikoduları erken önleme Ürün reklamlarını yayınlama ve halka etkisinin ölçülmesi Ürün veya markanın şöhretini arttırma Bloglarda resim, video, ses kayıtları gibi interaktif medya elemanları ile çoklu bilgi kaynağı sağlamaları Blogların Pazarlamaya Faydaları
d. Kolaylık ve düşük maliyet Blog geliştirmenin çok kolay olması ve son derece düşük maliyetlerle bilgi girilmesi Blogların Pazarlamaya Faydaları
Yeni ekonomi kapsamında globalleşen dünyada, işletmeler yeni pazarlama araçlarına yönelip, farklılık yaratmaya çalışmakta, ürünlerin en hızlı, etkin bir biçimde nasıl sunulabilirliğini tartışmaktadır. Alternatif bir pazarlama aracı olan bloglar daha çok ürünün tanıtımının yapılması aşamasında kullanılmakta dolayısıyla tutundurma çalışmalarına katkı sağlamaktadır.
Blogların olumsuz sonuçlarını dengelemeye çalışmak tüm işler için anahtar. Çünkü, çalışanlar blogging için çok fazla zaman harcayabilir, yanlış bilgiler verebilir ya da bazı sırları ortaya çıkarabilirler. Ama tüm bunların çözümü için iletişim, etkin bir blogging kuralları listesi, güçlendirilmiş kültür gibi aslında oldukça basit yöntemler kullanılabilir. Blogların Olumsuz Sonuçları
1. Size ve firmanıza öncü bir düşünce olmalı 2. İşin Sorumlusunu Belirleyin 3. Müşterilerle Etkileşime Geçin 4. Arama Motoru Dostu Olun 5. Karşı Fikirlere Önlem Alın 6. Basit Başlayın Başarılı Bir Blog Oluşturmanın Aşamaları
İnternette yaşamayı seven biri olmalı. Her zaman doğru şeyleri söylemeli ve doğruluktan taviz vermemelidir. Bilgiyi paylaşmasını bilmeli. Dili iyi kullanmalı ve biraz da mizah yani güçlü olmalı. Tarafsız olmalı, başkalarını rencide etmeden yazmalıdır. Sürekliliği sağlamak için iletişimi güçlü olmalıdır. Okuyucuların Sevdiği Blogerin Özellikleri
TEŞEKKÜR EDERİM SEDAT BAŞDAĞ