İştah Açan Fotoğraflar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

Çevremizde gördüğümüz, dokunduğumuz,
ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
bu özellik çiftlerinden bazılarını inceleyelim.
Çevremizde dokunduğumuz, gördüğümüz , kokladığımız birbirinden farklı varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır. Çiçekler,
Reklam Fotoğrafçılığı
Gıdalarımızı saklama kuralları
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDENİN ISI ETKİSİYLE DEĞİŞMESİ
4.SINIF KİMYA KONULARI.
TATLANDIRICILAR Tatlılık veren bu maddeler şu nedenlerden dolayı kullanılırlar: Hiç şekeri olmayan bir gıda maddesini tatlılaştırmak. Az olan şeker tadını.
KAHVERENGİ SOSLAR DEMİ GLACE SOS
Elektromanyetik Dalgalar
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Taze Otlar & Baharatlar.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
TAVUK ETİNİN SOĞUTULARAK VE DONDURULARAK
Still life fotoğraf tekniğinin temeli resim sanatının en önemli uygulama alanlarından biri olan natürmort-ölüdoğa tekniğine dayanmaktadır. Kelime anlamı.
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
Portre Fotğrafları.
MUTFAK GÜVENLİĞİ ON ADIM GÜNEY MARMARA AŞÇILAR DERNEĞİ ON ADIMADA
SPOR.
Türkiye’nin Sunu/Slayt Paylaşım Sitesi
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
ISI YALITIMI.
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
SİZ Konsept ve Şirket ALTICOR Amway’in Sundukları Amway Ürünleri ve Hizmetleri, Depolaması - dağıtımı dahil Amway İş Fırsatı, mükemmel.
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
MADDENİN ÖZELLİKLERİ FEN VE TEKNOLOJİ.
MADDENİN ÖZELLİKLERİ.
MADDEYİ TANIYALIM.
                                                                         YAŞ / İÇKİ 17 –Bira 25 –Beyaz şarap 35 –Kırmızı şarap 48 -Şampanya 66 –Su
Geleneksel irmik helvasının sıcaklığına, dondurmanın serin kardeşliği…
Nitelemek Ne Demek? Maddeleri saydam-opak, sert-yumuşak, parlak-mat, esnek-berk, suyu çeken-suyu çekmeyen, suda batan-suda yüzen, pürüzlü-pürüzsüz, renk.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET Diyette protein dengesi için Haftada 1 – 2 gün kırmızı et, Haftada 2 – 3 gün beyaz et (tavuk-balık-hindi), Haftada 1 – 2 gün.
Haber fotoğrafı.
Pazarlama İletişimi.
Sağlıklı Ulusal Yemekler konusunda öğrencilerin eğitilerek, onların fast food’un zararlarından korunmalarını sağlamak.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Şeker Tüketİmİ ve SağlIk
TBS’DE OLUŞAN ARTIK VE KAYIPLAR ÇÖPLERİN KALDIRILMASI
ESRA CAFE BAR.
TBS’ de ÜRETİM (HAZIRLAMA VE PİŞİRME)
TBS’ de ÜRETİM (HAZIRLAMA VE PİŞİRME)
Fazilet Hazal Burmabıyık
Mahmut KILINÇASLAN Merve Nur ÜNER Ulaş TEKİN
TAKVİM TASARIMI?.
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
SERVİS ARABALARININ HAZIRLIĞI
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET
EVİNİZDE SAĞLIKLI GIDA TÜKETİMİ.Gıdalar hazırlanmadan önce eller yıkanmalı ve hazırlama esnasında yıkama sık sık tekrarlanmalıdır..Gıda hazırlamada kullanılan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İştah Açan Fotoğraflar Gıda Fotoğrafları İştah Açan Fotoğraflar

Global Markalar Yerel İşletmeler

Satış Artırma İmaj Oluşturma

ürünlerin kalitesi, ucuzluğu, kendine has spesifik özellikleri, tadı, özel pişirme yöntemleri, pratikliği vb. nitelikler

ürünlerin ambalajlarında, yemek tarifi yapılan kitaplarda, afiş, broşür, el ilanı ve takvimlerde restoran menüsünde

alışveriş tercihlerinde, sofraya konulan birçok gıda ürününde tüketilmesinde bu fotoğrafların önemli katkısı bulunmaktadır

tüketicilerin reklamı yapılan gıda ürününe yönelik yeme ya da içme güdülerini harekete geçirmesi istenmektedir

Tat, koku alma duyularıyla ihtiyaç ve istekler ortaya çıkarken, reklamlarda görselliğin etkili ve cazip bir biçimde kullanılmasıyla, görme duyusu aracılığı ile de yeme ya da içme güdüleri harekete geçirilmektedir.

Susayınca su, ayran, meyve suyu gibi doğal içecekler yerine Efes bira, Coca Cola, Fanta gibi endüstriyel ve yapay içecekler reklamlarda bu ihtiyacı gidermek için ideal çözüm olarak sunulmaktadır.

ürünle birlikte cazip bir biçimde gösterilen yaşam tarzı sunumları ve etkili sloganlar aracılığıyla hedef kitleye temel ihtiyaç ürünleriymiş gibi sunulmakta, ve onların davranış ve tutumlarını etkilenmektedir

Temel olarak fotoğrafı çekilen yiyecek ya da içecek ürününün, fotoğraflarda tüketicinin zihninde ihtiyaç uyandıracak ve bu ihtiyacı giderecek şekilde sunulması gerekmektedir.

Yemek ve gıda ürünleri konusunda uzmanlaşmış stilistlerle çalışmak

Yine fotoğrafçının gıda ürünlerinin çekimleri konusunda deneyimi, teknik bilgisiyle birlikte uzmanlaşmış olması fotoğrafların iştah kabartan niteliğine bürünmesinde önemlidir.

Reklamı yapılacak bir gıda ürünü tat ve lezzet olarak bir haz yaratsa da, görsel olarak çekici olmayabilir. Her zaman rastladığımız gündelik ürünlerin görsel potansiyelini saptamak ve kullanmak için bir sanatçı gözüne ve onun hayal dünyasına ihtiyaç bulunmaktadır.

Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir.

Çekim süresinde ve kullanılan ışıklar bu niteliklere sahip bir görüntüyü elde edebilmeyi engeller. Bu nedenle gıda ürünleri pişmemiş ya da az pişirilerek fotoğrafları çekilir.

Dondurma çabuk eriyor. Dondurma fotoğrafı çekimlerinde yapay dondurma kullanılıyor

Yemeklerde kullanılan soslarda gıda boyaları kullanılıyor Yemeklerde kullanılan soslarda gıda boyaları kullanılıyor. Sıvı sosu unla koyulaştırılıyor.

İçecek fotoğrafı çekerken de bardağın içerisinde hiçbir zaman gerçek içecek bulunmuyor. Coca Colayı çekerken rengi ortaya çıksın diye sulandırılıyor.

Kırmızı şarapta da aynı yöntemi uygulanıyor Kırmızı şarapta da aynı yöntemi uygulanıyor. Beyaz şaraba boya karıştırıp sarartılıyor. Şampanyanın içine gazoz ve buzlu çay karıştırılıyor.

Kızarmış tavuk 15 dakika sıcak bir fırında kalır, şişer ve daha sonra fırından çıkartılır. İçinde karamel olan macun kıvamındaki özel bir malzemeyle tavuğu boyanır ve içine biraz da bulaşık detarjanı koyulur. Deterjan yağı kesiyor.

Ürünlerin nitelik ve özelliklerinin vurgulanması kadar, onları estetik bir biçimde göstermek ve tüketicinin iştahını harekete geçirmek etkili bir aydınlatma ile mümkün hale gelmektedir.

Gıda ürünlerinin çekimleri ürünün kullanıldığı doğal mekanlar kadar çoğunlukla stüdyo ortamlarında da yapılmakta ve yapay aydınlatma kaynakları kullanılmaktadır.

Yedek malzeme bulundurma, deforme olan, görünümü değişen ürünler yerine yenisiyle çekime devam etmek gerekebilir. Gıda çekimlerinde ürünlerin taze görüntüsünü elde edebilmek ve ışıktan etkilenmemesi için hızlı çalışmak da çok önemlidir.

Gıda ürünlerinin fotoğraflarında kullanılan aydınlatma tekniklerinde genelde kontrast bir görüntü elde etmek için sert ışık yayan ışık kaynakları kullanılmaktadır.

Bunun yanında parlak ve ışığı yansıtma özelliği bulunan yüzeylere ve ambalajlara sahip ürünlerin çekiminde ise yumuşak ışık kaynakları ya da indirect aydınlatma kullanılmaktadır.

Gıda fotoğraflarında her zaman ürün gösterilmeyebilir Gıda fotoğraflarında her zaman ürün gösterilmeyebilir. Reklamda vurgulanmak istenen özelliğine bağlı olarak çeşitli anlatım yöntemleri uygulanabilir.

Metafor Kullanımı