Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
AMACA İLİŞKİN MESAJLAR
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Bilimsel Süreç Becerileri
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Tek ve İki Değişkenli Grafikler
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
1 Yönetimin temelleri
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
VERİTABANI YARATMA.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
YENİLENEN İLKÖĞRETİM MÜFREDAT PROGRAMINDA HİDROJEN ENERJİNİN YERİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Bilimsel Süreçler Temel Süreçler Nedensel Süreçler Deneysel süreçler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 8 Sekizinci Bölüm Konuları TEPKİ SÜRESİNİN ABC’si DEĞİŞKENLERİ TANIYALIM PROBLEMDEN DENEYE: İŞİN ÖZÜ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Süreç Becerileri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır.. 09.04.2017

Fen ve Teknoloji Okur-Yazarlığının Boyutları Bilimin Doğası Anahtar Fen Kavramları Bilimsel Süreç Becerileri Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre Etkileşimleri Bilimsel ve Teknik Psikomotor Beceriler Bilimin Özünü Oluşturan Değerler Fene İlişkin İlgi ve Tutumlar

2004 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Konu İçeriği Öğrenme Alanları Canlılar ve Hayat Madde ve Değişim Fiziksel Olaylar Dünya ve Evren Beceri, Anlayış, Tutum ve Değerler Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre Bilimsel Süreç Becerileri Tutumlar ve Değerler

Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı

• FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE (FTTÇ) • BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ (BSB) Beceri, Anlayış, Tutum ve Değerler Fen okur-yazarlığını destekleyecek dört öğrenme alanına örülmüş beceri, anlayış, tutum ve değer kazanımları FTTÇ, BSB, TD olarak belirlenmiştir. Bunlar; • FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE (FTTÇ) • BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ (BSB) • TUTUMLAR VE DEĞERLER (TD) Bu kazanımlarla öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini kazanmaları, fen-teknoloji-toplum-çevre arasındaki etkileşimleri anlamaları, bilimsel tutum ve değerleri geliştirmeleri amaçlanmıştır. 09.04.2017

“bilim insanları belirli yöntemler üzerinde hem fikir olmalarına rağmen TEK bir bilimsel yöntem yoktur” 09.04.2017

O zaman izlenen yöntemi bilimsel yapan nedir? BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ 09.04.2017

BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ Bilim insanlarının bilimsel çalışmalarında yaptıklarıdır. 09.04.2017

09.04.2017

BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ Planlama ve Başlama Gözlem Karşılaştırma-Sınıflama Çıkarım yapma Tahmin Kestirme Değişkenleri belirleme Yapma Deney tasarlama Deney malzemelerini ve araç-gereçlerini tanıma ve kullanma İşe vuruk tanımlama Ölçme Verileri kaydetme Analiz ve Sonuç çıkarma Veri işleme ve Model oluşturma Yorumlama ve Sonuç çıkarma Sunma

Adil olma Değişkenleri bulma Bağımsız değişkenler Bağımlı değişkenler Kontrol değişkeni 09.04.2017

Değişkenleri Belirleme Verilen bir olay veya ilişkide en belirgin bir veya bir kaç değişkeni belirler. Verilen bir olaydaki bağımlı değişkeni belirler. Verilen bir olaydaki bağımsız değişkeni belirler. Verilen bir olaydaki kontrol edilen değişkenleri belirler. 09.04.2017

Hipotez Kurma Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini denenebilir bir önerme şeklinde ifade eder. 09.04.2017

Deney Tasarlama Kurduğu hipotezi sınamaya yönelik bir deney önerir. 09.04.2017

Deney malzemelerini ve araç-gereçlerini tanıma ve kullanma Öğretmen gözetiminde basit araştırmalarda gerekli malzeme ve araç-gereçleri seçecekler; becerikli, emniyetli ve etkin bir şeklide kullanır. 09.04.2017

Deney Düzeneği Kurma Verilen malzemeleri kullanarak kurduğu hipotezi sınamaya yönelik tasarladığı deneyi gerçekleştireceği bir düzenek kurar. 09.04.2017

Değişkenleri Kontrol Etme ve Değiştirme Hipotezle ilgili olan değişkenlerin dışındaki değişkenleri sabit tutar. Bağımsız değişkeni değiştirerek, bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirler. 09.04.2017

İşlevsel Tanımlama Değişkenlerin birden fazla anlama gelebileceği, sınırları tam çizilmemiş durumlarda araştırmanın amacına (hipotez) uygun olarak değişkenleri kesin olarak ve ölçme kriteri ile birlikte tanımlar. 09.04.2017

Verileri Kaydetme Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen araştırmanın amacına uygun verileri yazılı ifade, resim, tablo ve çizim gibi çeşitli yöntemlerle kaydeder. 09.04.2017

Veri işleme ve Model Oluşturma Deney ve gözlemlerden elde edilen verileri derleyip, işleyerek gözleme sıklığı dağılımı, çubuk grafik, tablo ve fiziksel modeller gibi farklı formlarda gösterir. Grafik çizmeyle ilgili kuralları uygular. 09.04.2017

Yorumlama ve Sonuç Çıkarma İşlenen verileri ve oluşturulan modeli yorumlar. Elde edilen bulgulardan desen ve ilişkilere ulaşılır. 09.04.2017

FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM İLİŞKİSİ Fen Teknoloji ve Toplum Dersi

ENERJİ VE TOPLUM

BİLGİ TOPLUMUNDA İNSAN ve özellikleri

BİLGİ TOPLUMUNDA İNSAN

Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ve İnsan İlişkileri

FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM VE ÇEVRE KAZANIMLARI Fen ve Fenin Doğası Teknolojinin Doğası İnsan, Toplum ve Fen Fen ve Teknoloji Fen ve Çevre Teknoloji ve Çevre İnsan, Toplum, Fen ve Çevre İnsan, Toplum ve Teknoloji

TUTUM VE DEĞER KAZANIMLARI Algılama Tepkide Bulunma Değer Verme Örgütleme Yaşam Tarzı