END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
24 Kalite yönetimi.
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Tamir Bakım Planlaması
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 5. Ders.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma.
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Kuyruk Sistemlerinin Simülasyonu
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Güvenli Sürüş Teknikleri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
MUTFAK PLANLAMASI VE ARAÇ GEREÇLERİ.
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Kalite ile ilgili kavramlar
Süreç Yönetimi.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TKY UYGULAMASI.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ HİZMET SİSTEMLERİNİN ANALİZİ

Hizmet Sistemlerinin Analizi Hizmet: Çoğunlukla fiziksel olmayan ürünlerin sunulduğu sektörlerin genel adı. Hizmet Sektörünün İmalat Sektöründen Farkları: Üretim ve tüketimin eş zamanlı olması Ürünün heterojen yapısı Ürünün fiziksel olmaması Ürünün stoklanamaması

Hizmet Sistemindeki Yönetim Sorumlulukları Ürün: Ürün tasarımı ve tanımlaması (Bir sigorta şirketinin sattığı poliçe türleri) Süreç: Sigorta bedeli talepleri nasıl değerlendirilecek? Programlar: Bir hastanedeki ameliyatlar hangi günlerde yapılacak? Hangi öncelikteki hastalar için mevcut planlar değiştirilebilir? Tesisler: Hangi donanımlar, nasıl bir yerleşim düzeni içinde kullanılmalıdır? İnsanlar: Çalışanların seçilmesi, eğitilmesi, değerlendirilmesi, yönlendirilmesi, denetlenmesi ve ödüllendirilmesi.

Hizmet Sunumunda Müşteriye Uyum ve Karar Alma

Müşteri Temasının Türleri

Hizmetlerin Özelliğinden Kaynaklanan Sorunlar Heterojenlik: Müşteri isteklerinin çeşitliliği, hizmetlerin standartlaştırılmasını zorlaştırır. Hizmet kalitesine insani unsurlar etki edebilir. Eş zamanlılık: Hizmet üretimi ve sunumu sırasında müşterilerin bulunması gerektiğinden aşağıdaki konularda önlem almak gerekir: Emniyet: Hizmet alan müşterilen emniyetini sağlamak da hizmet sisteminin görevidir. Örnek: trenler, çocuk bakımevi İşaretler: İlk kez hizmet almaya gelenlerin bile doğru yere ulaşabilmeleri için yönlendirme işaretleri kullanılmalıdır. Örnek: Hastanelerde acil servis, röntgen birimlerine ulaşım Yerleşim düzeni: Erişim kolaylığını artırmak için yerleşim düzenine gereken önem verilmelidir. Örnek: Yeterli park alanı, markette temel gıda maddelerinin kolay bulunması. Hizmet sunum biçimi: Deneyim eksikliği bulunan veya müşteriyle etkileşime yer vermeyen hizmet sunucuları müşterinin sisteme olan güvenini zedeler. Ön test yapılamaması: Müşterinin ne istediğini tam olarak algılamadan hizmet sunumuna geçilmemelidir.

Hizmetlerin Özelliğinden Kaynaklanan Sorunlar Belirsizlik: Müşteri tepkilerinin belirsizliği hizmet sürecini etkileyebilir ve önceden yapılan planları aksatabilir. “Kendi kendine hizmet” kavramının kullanımı: Personel gereksinimini azaltmak için müşterilerin belli ölçüde hizmet sürecine katkıda bulunmaları beklenebilir. Bu sistemin kullanıldığına dair bilgi müşterilere verilmelidir. Emek yoğunluk düzeyi: Hizmet kalitesinin aksamayacağının belirlenmesi durumunda insanların sunduğu bazı hizmetler makinalara yaptırılabilir. Örnek: otomatik otomobil yıkama sistemleri, ATM vb. Kişisel yargılama gereksinimlerinin yüksek olması: Bir direksiyon öğretmeninin öğrencisinin güvenli bir sürüş alışkanlığını kazanması için onun gelişimini çok yakından izlemesi ve gerekli düzeltmeleri yapması gibi. Şubelerin olması: Çeşitli yerlerde şubeleri olan bir hizmet işletmesinin her şubede aynı kaliteye ulaşabilmesi gerekir.

Hizmetlerin Özelliğinden Kaynaklanan Sorunlar Dağıtım: Müşterinin ev ve işyerine teslimat yapılacaksa beklemeyi en düşük düzeye indirecek iyi bir dağıtım planının yapılması gerekir. Evde hizmet verecek personelin nezaketi ve özeni hizmet kalitesinin önemli bileşenleridir. Kalite kontrolünün süreç kontrolüyle sınırlı olması: Hizmet süreci hataları en aza indirgeyecek biçimde düzenlenmiş bile olsa her bir sunumda hizmet kalitesini etkileyecek pek çok unsur söz konusudur. Ürünün fiziksel olmaması: Hizmet sürecinin performansını belirlemek için ölçüm yapmak zordur. Ayrıca hizmet sürecinin uzunluğunu belirlemek de güçtür. Hizmetin stoklanamaması: Alınan hizmetin daha sonra kullanım için saklanması veya hizmet sisteminin düşük talep sırasındaki kapasite fazlasını yüksek talep dönemlerine aktarması mümkün değildir. Taklidin kolay olması: Hizmetlerin patentinin alınamaması nedeniyle, yüksek talep düşük kapasite olan alanlarda küçük farklılıklarla benzer hizmetler verilebilir. Örnek: PTT’nin APS sistemine benzer şekilde kargo firmalarının “24 saatte teslim” hizmetleri Fiyatlandırma: Hizmet maliyetini önceden tahmin etmek güç olabilir. Belli bir müşterinin taleplerini karşılamanın hangi süreçlerden geçeceği ve ne kadar süreceği önceden belirlenemediğinden fiyatlar konusunda şüpheler oluşabilir.

Hizmet Sistemlerinde Yerleşim Yeri Belirleme Alışveriş merkezi A bölgesi nüfusu Alışveriş merkezi B bölgesi nüfusu Kararsızlık çizgisi Müşteriler A tesisini seçer Müşteriler B tesisini seçer

Hizmet Sistemlerinde Yerleşim Yeri Belirleme

Ağırlık Merkezi Temelli Etkileşim Modelleri Pij: i bölgesindeki (i=1,...,m) bir müşterinin j alışveriş merkezine (j=1,...,n) gelme olasılığı Sj: j tesisinin büyüklüğü Dik: i bölgesi ve k tesisi arasındaki mesafe m: yerleşim bölgesi sayısı n: alışveriş merkezi sayısı : deneysel olarak belirlenecek bir parametre

Örnek

Z alışveriş merkezi alanının müşteri sayılarına etkisi Örnek Z alışveriş merkezi alanının müşteri sayılarına etkisi

Hizmet Sürecinin Analizi Akış Diyagramı Simgeleri İşlem Karar verme Başlangıç/bitiş Bekleme/gecikme Bağlayıcı Veri Belge

Süreç İyileştirme Aşamaları Süreci tanımla Süreç akış diyagramını çiz Süreç performans ölçütlerini tanımla Süreç hedeflerini belirle Süreci analiz et Süreci iyileştir Süreci yönet

Örnek Hizmet Performans Ölçütleri Müşteri tatmin düzeyi Ürün veya hizmet kalitesi Geç teslimatların yüzdesi Hata sayısı Sipariş başına ortalama bekleme süresi Sipariş başına maliyet Hizmet verilen müşteri sayısı Çevrim süresi Hata düzeltmeye ayrılan zaman oranı Süreçte görevli insan veya kaynak miktarı