YASED Yabancı Yatırımcıların Yeni Gözdesi Fırsatlar Ülkesi Türkiye Türkiye’nin Sektörel Değerlendirmeleri: Telekom Nurtaç Ziyal Avea Genel Müdür Danışmanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

Avusturya – Doğu ve Batı Arasındaki Köprü
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
BÜYÜK YATIRIMLARIN TEŞVİKİ HAKKINDA KANUN TASARISI
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
24 Mart 2006 TBB EKONOMİ ÇALIŞMA GRUBU. Rezerv Politikası Üzerine Türkiye’de kriz sonrası dönemde rezerv hareketleri ve kısa bir “güvence” değerlendirmesi.
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Telekomünikasyon sektöründe düzenleme, rekabet ve yatırım ortamı
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
M2M ve Yakınsama’nın Pazara Dolaylı Etkileri Öner Tekin, Operatörler ve Kurumlar Teknoloji Lideri Bilişim’12, 12 Eylül 2012.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
1 Bilgi İletişim Sektörü’nde Ar-Ge C. Müjdat Altay 21 Şubat 2007.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bosna Hersek’te Yatırım Fırsatı TERPENTİN BOYA FABRİKASI
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Hisse Senedi Manipülasyonlarında Hukuk Sistemleri Ne Kadar Önemli ?
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Telekomünikasyon Sektöründe Serbestleşme (Düzenleme ve Yetkilendirmeler) Dr. Tayfun ACARER Kurul Başkanı Telekomünikasyon Kurumu.
1 Tayfun Bayazıt Murahhas Üye & Genel Müdür 25 Nisan 2008, İstanbul.
KIRGISİZTAN EKONOMİSİNİN SOSYO EKONOMİK YAPISI VE KALKINMA POTANSİYELİ
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Türkiye Bankalar Birliği 50. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
1 SERBESTLEŞMEDE BEKLEME SALONUNDAYIZ Dr. Mehmet Çelebiler Telekomünikasyon Teknolojileri Konferansı 6-7 Mayıs, 2004.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Ortalama Sermaye Maliyeti
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
TÜRKİYE’DE TARIM VE HAYVANCILIK
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
Sunum transkripti:

YASED Yabancı Yatırımcıların Yeni Gözdesi Fırsatlar Ülkesi Türkiye Türkiye’nin Sektörel Değerlendirmeleri: Telekom Nurtaç Ziyal Avea Genel Müdür Danışmanı 8-9 Kasım 2005

2 Telekomünikasyon Sektörü Türk Telekomünikasyon Sektörü önümüzdeki dönem önemli değişikliklere sahne olacak. Değişimi tetikleyen faktörler:  Faturasız hatlarmobil pazardakiabonelerinyaklaşık %80’inioluşturmaktadır..  Son yılda üç mobiloperatör %50 veüzerinde indirimlikampanyalarsunmuştur.  Türk Telekom damobile kayanabonelerini tutmakiçin benzerpromosyonlaryapmıştır.  Makroekonomik vesiyasi istikraryatırımlarıcanlandırmış,talebiartırmıştır.  AB’ne geçişsürecininbaşlaması ileekonomik veyapısalreformlar hızkazanacaktır.  Genel olarakpiyasalardaiyimserbeklentileroluşmuştur. Oger Telecom (Oger Tel)konsorsiyumu en yüksekteklifi (6.55 milyar ABDdoları) vererek ihaleyikazandı. Avea’daki mevcut ortaklıkyapısının özelleştirmenintamamlanması iledeğişmesi beklenmektedir. Telsim’in satışı için sonihale 13 Aralık’tayapılacaktır. Turkcell’in hisseleri ile ilgiliAlfa ve Telia Sonera ilegörüşmeler devametmektedir. ABmüktesebatınauyum çalışmalarıdevametmektedir. Numarataşınabilirliğirakipler arasındaabone geçişleriniartıracaktır. ElektronikHaberleşmeKanunundakideğişikliklerlisanslarınverilmesi ile ilgiliyeni kurallargetirmektedir. Etkin piyasa gücütanımlarınınoperatörlere yeniyükümlülüklergetirmesibeklenmektedir. Sabit hattelekomhizmetlerinderekabet ileberaber fiyatbaskısıartacaktır. Ortaklıklar veişbirlikleri hızkazanacaktır. Artan Rekabet ve Fiyat Baskısı Düzenleyici Çevre Ekonomik Gelişme Serbestleşme Özelleştirme ve Satınalmalar

3 Mobil pazardaki büyüme gelirin önemli kısmı yurtiçi piyasadan sağlandığı için GSYİH ile doğrudan ilişkilidir. MoU ve ARPU büyümesi kişi başı gelire paralel gelişmektedir. Türkiye Orta Doğu ve Afrika’daki (MEA) en yüksek nüfusa sahip olmakla birlikte ülkemizde kişi başı gelir düşüktür. Türkiye MEA bölgesindeki mobil bireysel telekomünikasyon hizmetleri gelirlerinin %34.6%sını, mobil hizmet gelirlerinin % 44’ünü, sabit telekomünikasyon hizmet gelirlerinin %24’ünü oluşturarak bölgedeki en büyük pazardır. AB geçiş sürecinde telekomünikasyon pazarında rekabeti düzenlemeye yönelik çalışmalar Telekomünikasyon Kurumu tarafından yürütülmektedir. Sektördeki mevcut düzenlemeler yeni giren ve düşük pazar paylı operatörlerin rekabet etmelerine yeterince elverişli değildir. İletişim hizmetlerinden alınan yüksek vergiler büyümeyi zorlaştıran en önemli faktörler arasındadır. Cep telefonu sayısına göre büyüme etkileyici olmakla beraber MoU ve ARPU yüksek vergi yükü sebebiyle AB üye ülkelerine göre oldukça düşüktür. (Fatura tutarının %60’tan fazlası). Mevcut vergilerin üzerine çevre vergisi eklenmiştir. (aylık 1YTL). Yüksek vergi oranları sebebiyle 2000 yılında ayda 103 dak olan kişi başı ortalama konuşma süresi 2005 yılında 67 dakikaya düşmüştür. Mobil penetrasyon %52 civarındadır ve AB üye ülkelerinin oldukça altındadır. Büyümenin 2005’ten sonra yavaşlayarak devam etmesi ve mobil abone sayısının sene sonunda 40 milyon civarında olması beklenmektedir. Sektörde beklenen değişimlerin yanısıra Türk Telekomünikasyon sektörünün özellikleri de yabancı sermaye stratejileri oluşturulurken dikkate alınmalıdır. Türk Telekomünikasyon Sektörünün “Özellikleri" Abone sayısı ve gelire göre hakim konumdaki işletmeciler sektördeki rekabet şartlarını belirlemektedirler.

4 Penetrasyonun düşük olması Ses pazarında gelir potansiyelinin hala yüksek olması Veri ve katma değerli hizmetlerin henüz gelişmekte olması Yatırım yoğun bir sektör olmasından dolayı sermaye ihtiyacı bulunmaktadır. Teknoloji yoğun bir sektör olmasından dolayı telekom sektörünün gelişimi bilgi toplumu olma, network ekonomileri oluşturma gibi kriterlerde ülke rekabet gücünü artıracaktır. Düşük kişi başı gelir Yüksek vergi oranları Hem sabit hem de mobil pazarda hakim durumda oyuncuların rekabet elverişliliğini azaltması Rekabeti düzenleyen uygulamaların yeterli olmaması Coğrafi ve ekonomik şartlar sebebiyle altyapı yatırımlarının yüksek olması Mevcut Durum Sektörün DYY açısından değerlendirmesi Telekomünikasyon sektörüne DYY girişi için önemli engeller ve dezavantajlar bulunmaktadır. Türkiye için stratejik önemi AvantajlarEngeller ve Zorluklar DYY girişi için ortamın elverişliliği Düşük - Orta - Yüksek - Sektöre DYY girişini daha cazip hale getirmek için en önemli konu rekabet ortamının gelişmesidir.