“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Düzenleyici Reform ve DEA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları İçin DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Hükümet ve Kamu Kurumları için DEA Danışma Süreci.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Proje/İmtiyazlarında Özel Sektör.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kaliteli PPP Projeleri Yapmak Martin Darcy "İmtiyazlar ve.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
31 Ekim 2013 V. İZMİR İKTİSAT KONGRESİ Dr. Yılmaz ARGÜDEN KAMU YÖNETİMİNDE KARAR KALİTESİ İyi Yönetişim, Kaliteli Yaşam...
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE’DE MEVZUAT İYİLEŞTİRME ÇABALARI Dr. Recep KIZILCIK BAŞBAKANLIK KANUNLAR VE KARARLAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Gıda Tarım ve Hayvancılık Rekabet Gücü Temel Bulgular Mevzuat, Arge ve Inovasyon.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Düzenleyici Reform ve DEA Lydia Jørgensen Senior.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
İYİ YÖNETİŞİM.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 DEA’nin Kalitesinin Sağlanması.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 7 Geleneksel Düzenleme Alternatiflerin Değerlendirilmesi.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
“Genel DEA Eğitimi” 6-8 Temmuz 2009 Karen Hill, DEA Proje Ekip Lideri Oturum 5 “Problemi Tanımlamak ve Mevcut Durum Tespiti”
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 4 DEA Moldova Kurumsal Çerçeve.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 2 DEA Süreci – Önerilen Yönetmelik ve Rehber.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Stratejik Yönetim.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Düzenleyici Reform ve DEA

Düzenleyici Reform için genel argümanlar Ekonominin rekabet gücünü artırır Ekonomiye ve topluma maliyetleri azaltır Piyasa açıklığına katkıda bulunur Bilgi asimetrilerini en aza indirir Düzenleme tutulmasını engeller Kamu/sivil toplumun destek ve ilgisini kazandırır Şeffaflığı geliştirir

Düzenleyici reform ile belirtilmek istenilen nedir? OECD’nin söylediği: ’Düzenleyici reformun amacı, ulusal ekonomileri iyileştirerek, değişikliklere uyum sağlama yeteneklerini geliştirmektir.’ Düzenleyici reformun kapsamındaki hususlar: Yönetişim İyi tasarlanmış, hazırlanmış ve uygulanmış düzenlemeler sağlamak

Düzenleyici Reform’da Uluslararası Eğilimler Başlangıç: De-regülasyon&Re-regülasyon OECD, düzenlemelerin nasıl yapıldığına dikkat etmeye başladı; örn. Politikaların oluşturulması, tasarlama, uygulama ve gözden geçirme. Bir çok ülke düzenlemelerin ve yönetim kalitesini artırmaya yönelik politikalar uygulamayı kabul etti.

Institutions Flow Improve quality of new regulations Regulatory management system Stock Upgrade quality of existing regulation Düzenleyici reformun temel öğeleri

Düzenleyici reform konusunda OECD gündemi ilkeleri I. Düzenleyici yönetim sistemi kur Stratejik orta-vadeli düzenleyici reform politikası (5 yıl) Hükümetin merkezinde reform motorları II. İyi düzenleme yapılması için kurumları kur Denetim reformları Uygun süreç III. Yeni düzenlemelerin kalitesi artır (Akım) DEA Şeffaflık ve Paydaş danışması IV. Mevcut düzenlemelerin kalitesini artırmak (Stok) Hedeflenmiş düzenleme kaldırılması, basitleştirme, kodifikasyon İdari yükleri azaltmak (SMM)

AB İyi Düzenleme İlkeleri Gereklilik Bu ilkeye göre, kamu otoriteleri yeni bir politikayı yürürlüğe koymadan önce, bunu uygulamak için yeni düzenlemelerin gerekip gerekmediğini değerlendirir. Orantısallık Her düzenlemenin getireceği avantajlar ile yükler arasında bir denge olmalı. İstenilen amaca ulaşmak için uygun orantıda düzenleyici araçların seçilmesinden Üye devletler ile Komisyon sorumludur. Yetkilerin paylaşımı ve yerellik (subsidiarity) Hesap verebilirlik Ulaşılabilirlik Basitlik Şeffaflık

Orantısallık: Düzenleyiciler sadece gerektiğinde müdahale etmeliler. Risk ile orantılı çözümler olmalı ve maliyetler tanımlanarak en aza indirilmelidir. Örn.: Politika amaçlarına ulaşmak için tüm seçenekler düşünülmeli – sadece reçete gibi düzenleme değil. Alternatiflerin uygulaması daha ucuz ve daha etkin olmalı. Hesap verebilirlik: Düzenleyiciler kararlarını gerekçelendirmeli ve kamuoyunun denetlemesine açık olmalıdır. Örn.: Düzenleyiciler nihai kararlarına nasıl ve neden ulaştıklarını açıklamalı. Tutarlılık: Hükümet kuralları ve standartları uyumlu ve uygulamaları adil olmalı. Örn.: Düzenleyiciler birbirleriyle tutarlı olmalı ve ortaklaşa çalışmalı. Şeffaflık: Düzenleyiciler açık olmalı ve düzenlemeleri basit ve kullanımı kolay yapmalı. Örn.: Düzenleme gerekçesi dahil politika amaçları açıkça tanımlanmalı ve tüm ilgili taraflara etkin olarak iletilmeli. Hedef odaklı: Düzenleme probleme odaklı olup, yan etkileri asgariye indirilmeli. Örn.: Düzenlemeler probleme odaklı olmalı ve dağınık olmamalı. İngiltere – İyi Düzenlemenin 5 ilkesi

Regulatory impact assessment ConsultationSimplification Reducing administrative burdens Alternatives to regulation Düzenleyici reformda kullanılan bazı araçlar

DEA düzenlemede karar almak için kanıtlara dayanan bir süreçtir Kapsamı şöyledir: Bütüncül ve sistematize sorular sorulması Şeffaf politika tartışması Ampirik gerekçelendirme Potansiyel etkilerin sistematik incelenmesi Yasamada tutarlılık Karar verenler ve paydaşlar ile iletişim Problemleri çözmek için bir öğrenme süreci

DEA kullanmanın hedefleri Şeffaflık Daha iyi iletişim Etkinliği artırmak için alternatif düzenleme yöntemleri Karar verme sürecinin iyileştirilmesi Düzenleme kalitesinin iyileştirilmesi Olumlu makroekonomik etkiler

DEA Sürecinde adımlar Problem tanımı ve Risk profili oluşturma Problemi tanımla ve ayrıntılandır (en geniş kapsamlı potansiyel çözümlere ulaşmak için) Büyüklüğün, risk seviyelerinin ve dağılımının (gruplar, sektörler vs.) profilini çıkar Mevcut durumu açıkla Amaçları oluştur Seçenek seçimi ve Etki değerlendirmesi İlk danışma (önceki adımları doğrulamak amaçlı) Seçenek seç Analiz yöntemi, derinliği ve çerçevesini seç Maliyet ve faydalar konusunda veri topla Analizi hazırla, Danış ve Tasarıyı düzenle Analiz et, seçenekleri karşılaştır ve paydaşlara sun Danışmadan sonra DEA ve tasarıyı düzenle ve sonlandır

İngiltere Örneği: Düzenleyici Etki Analizinin Kapsamı Düzenleme tasarısının amaçlarını tanımlar Tasarının hedeflediği riskleri değerlendirir Her seçeneğin, “bir şey yapmama” dâhil, faydalarını tanımlar Dolaylı maliyetler dahil tüm maliyetleri inceler Harekete geçmek üzere opsiyonlar tanımlar – uygulamanın sıhhati ve etkinliği bakımından Küçük işletmeler üzerindeki etkiyi tespit eder Etkilenenlerin görüşlerini alır ve tartışılacak varsayım ve opsiyonlar konusunda netlik sağlanır İzleme ve değerlendirme kriterlerini ortaya koyar Kamuya açık danışmalarda açıklanmış görüşleri özetleyerek Bakanlara tavsiyelerde bulunur Source:Cabinet Office, August 2000,Good Policy Making: A Guide to Regulatory Impact Assessment. Executive

DEA nerede fark yarattı? Örnek: EU – REACH Avrupa Kimya Endüstrisi Düzenlemesi DEA farklı alternatifleri tartışmak için kullanıldı Uygulamanın daha kolay olması için revizyon yapıldı (geri-bildirimler dikkate alınarak) Revizyonlar faydalarda önemli değişiklik yapılmadan gerçekleştirildi SONUÇ: Maliyet 10 Milyar € ‘dan 2 Milyar €’a düşürüldü

Etkin ve etkili DEA – OECD ülkelerinden iyi uygulama ilkeleri DEA’ya politik destek en yüksek seviyede olsun. DEA program öğeleri için sorumlulukları dikkatli bir şekilde dağıtın. Düzenleyicileri eğitin. Tutarlı ama esnek bir analitik yöntem kullanın. Veri toplama stratejileri geliştirin ve uygulayın. DEA çalışmalarının hedefini belirleyin. DEA’yı politika oluşturma sürecine mümkün olan en erken aşamada entegre edin. Sonuçları iletin ve paylaşın. Kamuoyunu en geniş kapsamda sürece dahil edin. DEA’yı hem yeni hem de mevcut düzenlemelere uygulayın. Source: OECD (1997), Regulatory Impact Analysis: Best Practice in OECD Countries, Paris.