ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Mustafa Kemal Üniversitesi
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
V. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
DİPLOMA EKİ.
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Öğrenci Hareketliliğinde Erasmus Koordinatörlerinin İzlemeleri Gereken Yol Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ BEK RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
-Genel sayfa düzeni. -Duyuru Ekleme -Fakülte-Myo Sayfa düzenleri eğitimi.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
Kurumlararası Yatay Geçiş
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri 3. Komisyon Moderatör Doç. Dr. Ali COŞKAN Eş Moderatör Prof. Dr. Hüseyin Serdar YÜCESU Sekreterya Öğr. Gör. Ömer Kürşad TÜFEKÇİ Öğr. Gör. Ahmet SONGUR Okt. Hasan ŞENOL

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ ISCED – (International Standard Classification of Education), ulusal eğitim sistemlerinin yapısı ve ülkenin ekonomik gelişmişlik seviyesine bakılmaksızın eğitim politikası analizlerini yapmak ve karar vermeyi kolaylaştırmak üzere tasarlanmış çok amaçlı bir sistemdir. ISCED 1997, çocuklar, gençler ve yetişkinlere yönelik eğitim-öğrenim faaliyetlerini içermektedir.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Üniversitelerde açılmış olan çok sayıda meslek yüksekokulu (MYO) arasındaki konu ve içerik açısından bütünlüğü sağlamak, eğitim öğretimin gelişen toplum ve sanayinin ihtiyaçlarına cevap verebilecek düzeye çıkarmak amacıyla başlayan Bologna sürecinin bir unsuru da ISCED 1997’dir. Günümüzde ISCED 97 ülke içerisinde yatay ve dikey geçişlerde, ülke dışında ise, diploma denkliği ve öğrenci değişim programlarında yaşanan zorlukları ortadan kaldıran çok önemli bir araç durumdadır.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ V. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısının 3. Komisyonunda, “ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri” konusu tartışılmış, bundan sonraki çalışmalar için bölüm ve program isimlerinin oluşturulmasında ISCED dokümanlarının yanı sıra ulusal ihtiyaçların da dikkate alınması kararlaştırılmıştır.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ GENEL DEĞERLENDİRME Komisyon çalışması sırasında aşağıdaki değerlendirmeler ve tespitler yapılmıştır: ISCED dokümanlarına göre programlara verilen isimlerin bazıları kamuoyunda doğru algılanamadığından dolayı öğrenciler tarafından tercih edilmemiş, bu sebeplerden dolayı programların kontenjanları büyük oranda boş kalmış, sonunda da bu programların bir kısmı kapatılmıştır. ISCED97’nin tercüme edilmesi sırasında bazı kelimelerin Türkçe karşılıklarının programın içeriğini yansıtmadığı belirtilmiş, tercümeden kaynaklanan kavram kargaşasının giderilmesinin gerekliliği vurgulanmıştır.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Teklif edilecek programlarda öğrenci kaynağı ve dikey geçiş konularının da dikkate alınması gerektiği bildirilmiş, bu programlarının 5. seviye yeterliliklere sahip olup-olmadığına bakılması gerektiği vurgulanmıştır. Program isimlerinin ISCED uyarınca yeniden düzenlenmesinde sınırlı sayıda katılımcının görüşüne başvurulduğu, ISCED ile ilgili görüş isteklerinin bazı üniversitelere hiç ulaşmadığı, bazı MYO’ların isimlerinin kendi katkıları hiç dikkate alınmadan yapıldığı bildirilmiştir. Karar duyurulduktan sonra konu ile ilgili YÖK’e sunulan bildirimlerin dikkate alınmadığı, birçok konuda geri bildirimde bulunulmadığı tespit edilmiştir.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Program isimlerinin ve içeriklerinin oluşturulması elektronik ortamda tüm meslek yüksekokullarının katılımı ile oluşturulmalıdır. Böylece programlarla ilgili isimler ve içerikler daha etkin şekilde toplanabilir, toplanan bilgilerle veri bankası oluşturulabilir ve bu şekilde program isimleri ve içerikleri şekillendirilebilir. Program isimlerinin hızlı değişimi nedeniyle bazı programlarda aynı programa her yıl farklı isimde öğrenci alındığı ve dolayısıyla farklı isimde mezun verilebildiği ifade edilmiştir.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ ISCED program isimlerinin yapılan değişikliklerinin eşzamanlı olarak YÖK’ün web sayfasında değiştirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Program isimlerinin değiştirilmesi ile içeriğinin değişmediği durumlarda bile Lisans Yerleştirme Sınavındaki puan türünün değişebildiği, buna bağlı olarak daha önce programı tercih etme şansı olan geniş öğrenci kaynağının daraldığı, öğrencilerin programı tercih edememesi nedeniyle programların boş kaldığı vurgulanmıştır.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Program isminin değişmesi sonucunda bazı programların dikey geçiş karşılıklarının da kaybolduğu, eski isimdeki var olan geçiş olanakların yeni isimler için de tanınması gerektiği ifade edilmiştir. Program isimlerinin teklif edilirken cazip isimlerin kullanıldığı, program isimleri ile içeriğinin uyuşmadığı belirtilmiştir. Öğrenciyi çekmek için kullanılan bu yöntemin olumsuz sonuçlar doğurabileceği görülmüştür.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Yapılacak her türlü düzenlemenin ÖSYM’nin üniversitelere yerleştirme takvimi gerçekleşmeden ve kitapçıklar yayınlanmadan bildirilmesi gerektiği, alınan kararların uygulanabilmesi için duyuruların çok önceden yapılması gerektiği vurgulanmıştır. Program isimleri ile birlikte diploma eklerinin de oluşturulması mezunların istihdamına da katkıda bulunacaktır.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Katılımcılar tarafından bölüm-program bazında yapılması istenilen değişiklikler, Moderatörler ve Sekreterya tarafından özet olarak rapora eklenmiş, bu konuda karar verme yetkisinin YÖK Eğitim Komisyonunda olduğu belirtilmiştir. Komisyona ulaştırılan 7 adet dosya da rapora eklenmiştir.

ISCED VE MYO BÖLÜM-PROGRAM İSİMLERİ Tüm katkılar için teşekkür ederiz.