Gelişime Giriş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişim Psikolojisi temel kavramlar ve ilkeler
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA BESLENME
GELİŞİME GİRİŞ.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
GELİŞİM DÖNEMLERİNİ BİLMEK
Davranış Bilimleri Hafta I.
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
Eğitimin Psikolojik Temelleri
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Çevre Etkenlerinin Kalıtımdaki Rollerine Örnekler
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Kişilik Gelişimi.
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
Erken Çocukluk Döneminde
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri Havighurst'un çeşitli yaşam dönemleri için belirlediği gelişim görevleri.
BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM. BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM.
Eğitimin ve Toplum.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Dr. Kerim KARABACAK Eğitim Psikolojisi
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2.HAFTA
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Genetik Ve Davranışın Biyolojik Temelleri, Kalıtım Ve Çevre Dr
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Gelişime Giriş

GELİŞİM PSİKOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI Gelişme (Gelişim) : Gelişim, organizmanın döllenmeden başlayarak bedensel, zihinsel, dil, duygusal, sosyal yönlerden, belli koşulları olan, en son aşamasına ulaşıncaya kadar sürekli ilerleme kaydeden düzenli değişimidir. Birbiriyle etkileşim halinde bulunan biyolojik, bilişsel ve psiko-sosyal süreçlere bağlı olarak bireyde döllen­meden ölüme kadar olan zaman içinde ortaya çıkan sürekli ve düzenli değişmelerdir.

GELİŞİM PSİKOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI Değişim (Değişme) Değişim, bir durumdan diğer bir duruma geçmek yani farklılaşmaktır. Örneğin; Ali'nin yürüyemiyor iken, şimdi yürüyor olması bir değişimdir. Fakat değişim her zaman olumlu (istendik) olmaz. Vücutta meydana gelen tüm değişmeler gelişim sayılmaz. Gelişim, organizma­nın belli bir düzen içerisinde uzun süre ve kalıcı olarak gösterdiği değişimi kapsar. Bu sebeple sadece bir düzen içinde ve uzun süre kalıcı olan değişimler gelişimi kapsar. Kısa bir süre için olan değişim, rastlantı ile veya gelişigüzel oluşan, organize olmamış ya da bir hastalık sebebiyle meydana gelen değişim gelişim değildir.

Gelişimde Temel Kavramlar BÜYÜME Organizmanın boy, kilo gibi niceliksel değerlerindeki artış Bir çocuğun bisiklet binebilmesi için bacaklarının belirli uzunluğa ulaşması OLGUNLAŞMA Öğrenme sonucu olmayan, doğuştan ve genetik olarak programlanmış potansiyel yeterliliklerin ortaya çıkması 12 aylık bebeğin yürüyebilmesi 2,5 yaşındaki çocuğun tuvaletini tutabilmesi 1,5 yaşındaki çocuğun küçük bir nesneyi ağzı dar bir şişeye sokabilmesi 6 yaşındaki çocuğun kalemi yazı yazmayı sağlayacak şekilde tutabilmesi HAZIRBULU- NUŞLULUK Belirli bir öğrenme faaliyetini gerçekleştirebilmek için gerekli olan ön koşul davranışların kazanılmış olması Okuma yazma öğrenmek için çocuğun zihinsel yeterliliğinin belli bir seviyeye ulaşması Basketbol oynayabilmek için çocuğun topu tutabilecek, oyun kurallarını anlayabilecek seviyeye ulaşması, basketbolu sevmesi ve oynamak istemesi ÖĞRENME Öğrenme bireyin kendi yaşantı ve deneyimleri sonucu davranışlarında meydana gelen kalıcı değişikler Bir yazıyı okuyabilme veya yazabilme Bisiklet sürebilme Matematikte bir işlemi yapabilme Çocuğun sıcak cisimlerden uzak durması

Gelişimi Etkileyen Faktörler Kalıtım Kalıtım ile kazanılan özellikler arasında; Cinsiyet Göz rengi Zekânın kapasitesi (ait ve üst sınırı) Fiziksel özellikler (boy, ten rengi, saç rengi ve biçimi) Yaratıcılık ve düşünme kapasitesi Bazı kişilik özellikleri Çeşitli hastalıklar vardır.

Gelişimi Etkileyen Faktörler Çevre Doğum Öncesi Faktörler: Annenin beslenmesi, yaşı, kan grubu, zararlı alışkanlıkları, hamilelik sırasında geçirilen hastalıklar, annenin radyasyon görmesi gibi durumlardır. Doğum Sırasındaki Faktörler: Erken ya da geç doğum, sağlıksız (hijyenik olmayan) ortam, doğum sırasındaki olumsuz olaylar, (bebeğin oksijensiz kalması, kordon dolanması, zorlanma) Doğum Sonrası Faktörler: Bebeğin ve annenin beslenmesi Yaşanan hastalıkları Yaşanılan bölgenin iklimi Kardeş sayısı Travmatik olaylar (kaza vb.) Alınan eğitim Anne, babanın çocuk yetiştirme tarzı Kitle iletişim araçları Ailenin ve toplumun sosyal koşulları Ekonomik, sosyal ve kültürel etkenler

Gelişimi Etkileyen Faktörler Kritik dönem (zaman) Gelişimde bazı önemli olaylar belirli zaman aralıklarında önemli etkiye sahipken, bu zaman aralığından önceki veya sonraki dönemlerde aynı etkiye sahip olmadığı veya daha az etkilediği bilinmektedir. Kritik dönem; organizmanın farklı gelişim dönemlerinde öğrenmeye ya da gelişmeye en uygun ve çevredeki uyarıcılara en açık ve alıcı olduğu zaman bölümünü ifade eder. Kritik dönemler içinde, organizma gerekli kalıtsal potansiyele sahipse, yeterli uyarıcı ile karşılaştığında, bazı davranışlar ya da bazı organlar ve bunların işlevleri açısından en üst düzeyde gelişimin oraya çıkması mümkündür.

Gelişimi Etkileyen Faktörler Tarihsel zaman Toplumda ve dünyada meydana gelen teknolojik, sosyal ve kültürel değişikliklerin bireylerin gelişim özelliklerini etkilemesidir. Belirli zamanlarda (tarihsel dönemlerde) meydana gelen teknolojik yenilikler, ekonomik, sosyal krizler, doğal afetler, nükleer kazalar, popüler insanların etkileri, sportif başarılar gibi faktörlerin bireyin gelişimini etkile­mesi söz konusudur.

Gelişim İlkeleri Gelişim, kalıtım ve çevre etkileşiminin bir ürünüdür Gelişim, süreklidir ve belli aşamalarda (dönemlerde) gerçekleşir Gelişim, nöbetleşe devam eder Gelişim, bir bütündür Gelişim belli bir sıra izler (belli eğilimler vardır) Gelişim genelden özele doğrudur. Gelişimde bireysel ayrılıklar bulunur Gelişimde kritik dönemler vardır