City University of New York

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
HEAD START PROJESİ.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
MERHABA.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
MERHABA.
HIGH SCOPE.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Hayat boyu öğrenme programı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Mutluköy İlköğretim Okulu
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
DYNED NEDIR? DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Egitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazilmasindan olusmakta ve Dinamik Egitim anlamina gelmektedir.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

City University of New York OKUL ONCESI PROGRAMLANMASINDA AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI'NDEKI UYGULAMALAR Burcin Ogrenir, PhD City University of New York

Icerik - NAEYC Ilkeleri - ABD'de okul oncesi standartlarinda genel durum ve Ornek Standartlar Etkin olan Programlarin Ozellikleri - Ogrenme Merkezi Temelli (Center Based) - Cocuk- eriskin orani - Kendiliginden cikan davranis destekli (Emergent Curriculum) - Davranis/Sinif Yonetimi - Ogrenci/Ogretmen merkezli - Sosyal-duygusal ogrenme - Cokkulturlu Egitim - Kaynastirma Programlari - Ogretmenin Yetistirilmesi: okul ici/disi, devlet destegi, konferanslar, zorunluluk

NAEYC Ilkeleri 1) Etkili erken cocukluk standartlari gelisimsel olarak uygun amac ve icerige odaklanir. 2) Etkili erken ogrenme standartlari; bilgilendirilmis ve kapsamli bir surecte gelistirilir ve yenilenir. 3) Erken ogrenme standartlari; cocuklarin gelisimini etik ve gelisimsel olarak uygun bir sekilde destekleyen kullanim ve degerlendirme uygulamalariyla etkinlesir. 4) Erken ogrenme standartlari aileler, egitimciler ve kurumlar desteklendikce etkin olur.

Okul Oncesi Programlarinda Genel Egilimler - Ailelerin, cocuklarin ve egitim elemanlarinin sartlari ve ihtiyaclari cok degisti. - Okul oncesi egitim kurumlarinda cok cocuk var - Bircok okul bolgesinde tam zamanli Kindergarten (anaokulu) zorunlu. 25 tane eyalette bunun icin finans saglaniyor. - Yuksek kaliteli ve iyi planlanmis program ve degerlendirmenin onemi yapilan arastirmalarla artti. Fakat hala en iyi, en kaliteli diyebilecegimiz bir program yok. - Devlet ve Eyalet olarak artik okul oncesi standartlari, programi ve degerlendirmesine daha fazla onem veriliyor: bilimsel tabanli programlar; degerlendirme tabanli programlar. -

Erken Ogrenme Standartlarinin Amaclari - Programin ve icerigin (mufredatin) kalitesini arttirmak - Mesleki gelisime yon vermek - Aileyi egitmek - Degerlendirmeye yonelik kararlara rehber olmak - Program degerlendirmesine katkida bulunmak

Okul Oncesi Programlarinin Durumu - Tum 50 eyalette 3-6 yas araligi icin Erken Ogrenme Standartlari (EOS) var. - Eyaletlerin yarisina yakininda 0-3 yas arasi icin Erken Ogrenme Rehberleri (EOR) var.

Okul Oncesi Programlarinin Durumu Odaklanilan Ogrenme alanlari - Fiziksel ve motor gelisim - Sosyal duygusal gelisim - Ogrenmeye yaklasim/tarz - Dil ve Iletisim Gelisimi - Bilissel gelisim ve genel bilgi Arastirma analizleri sonuclarina gore eyaletlerin standartlari arasinda ciddi bir farklilik var.

Eyaletlerin Standart Programlari Arasindaki Temel Farkliliklar Yas Seviye Gruplari - Dogum-36 ay: 8 eyalet - 0-18 ve 18-36 ay: 3 eyalet - 3 farkli yas seviyesi: 5 eyalet - 4 farkli yas seviyesi: 2 eyalet - 4'den fazla farkli yas seviyesi: 3 eyalet

Eyaletler arasindaki farkliliklar Erken Ogrenme Rehberleri (0-3 yas) sayisi - en az olan eyalet: 34 - en fazla olan eyalet: 688 Erken Ogrenme Standartlari (3-6)sayisi: - en az olan eyalet: 42 - en fazla olan eyalet: 454

Eyaletler Arasindaki farklar Standartlari Kullanma Zorunlulugu: - Pre-K (3-4 yas) grubunda 23 eyalette zorunlu, 16 eyalette istege bagli olarak kullaniliyor Eyaletler Head Start, Jump Start gibi diger programlarin da bu standartlari kullanmasini tesvik ediyorlar

California

New York

Pennsylvania

Etkin olan Programlarin Ozellikleri - Ogrenme Merkezi Temelli (Center Based) - Cocuk- eriskin orani - Kendinden Olusan Davranis tabanli (Emergent Curriculum) - Davranis ve Sinif Yonetimi - Ogrenci ve Ogretmen merkezli - Sosyal-duygusal ogrenme - Kaynastirma Programlari - Ogretmenin Yetistirilmesi

Sinif Ici Ogrenme Merkezleri - Blok merkezi - Sanat merkezi - Dinleme merkezi - Kitap merkezi - Duyu masasi - Dramatik oyun alani - Teknoloji merkezi - Yapboz merkezi - Lego merkezi

Sinif Ici Ogrenme Merkezleri

Sinif Ici Ogrenme Merkezleri

Cocuk Eriskin Orani

Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri Bebek Odasi En fazla 8 bebek 1 ogretmen: 1-4 bebek 2 ogretmen: 5-8 bebek

Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri 12-28 ay odasi En fazla 12 cocuk 1 ogretmen 1-4 cocuk 2 ogretmen 5-8 cocuk 3 ogretmen 9-12 cocuk 21 -36 ay arasi 1 ogretmen 6 cocuk 2 ogretmen 7-12 cocuk

Cocuk Eriskin Orani: NAEYC Kriterleri 3-5 yas En fazla 18 cocuk 1 ogretmen 1-9 cocuk 2 ogretmen 10-18 cocuk Kindergarten (Anaokulu) En fazla 12 cocuk

Kendinden Ortaya Cikan Davranis Odakli Program (Emergent Curriculum) Cocugun hali hazirda bebeklikten itibaren gosterdigi davranislarin desteklenmesine yonelik programlar. - Ornek: Okuma yazma erken becerileri

Davranis ve Sinif Yonetimi

Davranis ve Sinif Yonetimi

Davranis ve Sinif Yonetimi Kaynak kitap: OKULUN ILK 100 GUNU: NASIL ETKIN BIR OGRETMEN OLABILIRSINIZ The First Days of School: How to Be an Effective Teacher Harry K. Wongl " Harry K. Wong (Author)

Sosyal-duygusal ogrenme - Son 15 yilda okulici siddet ve akran zorbaligi artti. - Okullarda standart testlerde basarili olmak icin akademik beceri kazandilirilmasi on plandayken, sosyal-duygusal beceriler goz ardi edildi. - Duygusal zeka, karakter egitimi gibi programlarin uygulandigi okullarda cocuklar daha motive, siddet dusuk ve egitim daha etkin.

Sosyal Duygusal Egitim Ornek programi: KIDXPRESSION

Kultur ve Dil Cesitliligi - Siniflarin fiziksel ortami farkli kultur ve dilleri temsil edecek sekilde duzenlenir. - Ogretmenler kayit esnasinda cocugun ailesinden detayli bir kisilik, kultur, dil ve davranis bilgisi alir. - Ogretmenler siniftaki farkli kultur ve dile sahip cocuklari ozkultur ve dillerini korumalarini saglayarak, “kaynastirmak” icin cesitli teknikler kullanir.

Kaynastirma - Kaynastirma siniflarinda mutlaka yardimci ogretmen ve ozel egitim ogretmenleri tam veya yari zamanli olarak bulunur. - Siniftaki cocuklarin ozel gereksinim alanlarina gore bu ogretmenler programda ve fiziksel ortamda uyarlamalar yaparlar.

Ogretmenlerin Hizmet Ici Surekli Egitimi Kimler ogretmen olabiliyor? - Okul icinde egitim - Okul disinda egitim - Zorunlu periyodik egitimler - Devlet destegi - Konferanslar

Video: http://www.youtube.com/watch?v=or10f-YcM8Q Sorulariniz?