Sezai Karakoç 1950’lerden itibaren dahil olduğu Türk şiir dünyasında kendine mahsus bir şiir dili ve problematiği kurabilmiş, Türk şiirinde sadece kendisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şiir Müzik : H.MANCINI.
Advertisements

BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ ’N İ N DO Ğ UŞUNDA ROL OYNAYAN ETMENLER: 1.Toplumsal Etmenler 2.Sanatsal Etmenler.
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SELİM İLERİ.
RUBAİ.
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER
DİLİN İŞLEVLERİ.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ…
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Korkmuyorum Seni Sevmekten
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Parnasizm Realizmin şiire yansımış biçimine Parnasizm denir. Fransa'da 1860'ta "Çağdaş Parnas" adlı şiir dergisinin çevresinde toplanan sanatçılara "parnasyen" adı.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
TÜRKÇE / Şiir Türleri ve Söz Sanatları
ANNELER GÜNÜ... Anneler günü Mayısın 2.Haftası
Anneler günü ANNELER GÜNÜ... Mayısın 2.Haftası.
GARİP AKIMI (I. YENİ).
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
SEZAİ KARAKOÇ.
II. YENİ ŞİİRİ ESER – YAZAR ÇALIŞMASI.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
DESTAN, HALK HİKAYESİ, MESNEVİ
İLKÖĞRETİM HAFTASINI KUTLUYORUZ.
Zaman içinde bilim.
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
ANADOLU MEDENİYETLERİ
Hep gerçeği, hep dürüstçe yazan insan… ESKİ DATÇA.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
TÜRK DESTANLARINDA MOTİFLER
HAYATI,ESERLERİ,KİŞİLİĞİ…
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
LA FONTEN ORMAN MAHKEMESİNDE
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
HALK HİKAYELERİ. Gerçek ya da gerçeğe yakın olayların anlatıldığı uzun soluklu anlatım türüdür. Geleneksel bir içeriği olan, kuşaktan kuşağa sözlü olarak.
EK FİİL / EK EYLEM /.
Servet-İ fünun edebİyatI
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
AD(İSİM) ÇEŞİTLERİ.
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
1 2. YENİ HAREKETİ 1940 Sonrası Şiiri LÜTFİ BAŞDAŞ 12/D 1789 İSMAİL MALAZGİRTLİ 12/D 1694.
Oğuz Han Cerit 9-B / 150 Konu : Yunus Emre Araştırması.
TÜRKLERİN İSLAMİYETİ BENİMSEMESİ TÜRK İSLAM DEVLETİ.
VEYSEL ŞATIROĞLU (AŞIK VEYSEL)
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
CAHİT SITKI TARANCI. 4 Ekim 1910 tarihinde Diyarbakır'da Camiikebir mahallesinde doğdu, 12 Ekim 1956 tarihinde Viyana (Avusturya)'da öldü. Asıl adı "Hüseyin.
CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
Yunus Emre ŞENEL 9-C / 233 Konu : Yunus Emre Araştırması.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
BUDDİZM. Konfüçyanizm Çinliler için Konfüçyanizm, Taoizm ve Budizm’den herhangi birine ya da hepsine birden ait olmak mümkündür. Bir Çinli’nin hayatında.
TATİLİMTATİLİM Bilgisayar oynadım kitaplarımı okudum tamam bitti.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SUYUN CANLILAR İÇİN ÖNEMİ.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Sunum transkripti:

Sezai Karakoç 1950’lerden itibaren dahil olduğu Türk şiir dünyasında kendine mahsus bir şiir dili ve problematiği kurabilmiş, Türk şiirinde sadece kendisi olarak değil , etkide bulunduğu şahıslarla da çok yönlü bir isim olmayı başarmıştır(Sezayi Coşkun,s.2). Karakoç’un şiirlerini iki farklı yapıyla karakterize etmek mümkündür. Hızırla Kırk Saat, Taha’nın Kitabı, Leyla ile Mecnun gibi tahkiye ağırlıklı olanlar ve Mona Roza , Şahdamar, Körfez ve Sesler gibi daha çok özgür çağrışımlar, muhayyileyi zorlayan buluşlarla hareket ve rivayetin yerini iç tecrübeye bıraktığı şiirler(Selami Ece ,Turkısh Studies,Sezai Karakoç ve ‘Kar Şiiri’,s.143). Ancak o hemen bütün şiirlerinde dinamik ve lirik bir dille, bir çok fikir yazısında ana çerçevesini ortaya koyduğu ‘DİRİLİŞ’düşüncesinin şiirini kaleme almıştır.

Şiirinin Belli Başlı Özellikleri 1.Gelenek Geleneği oldukça önemseyen santkarlarımızdan olan Karakoç bilir ki Gelenek ''sanatın öz ilkelerinin derinlerde sürmesi''dir.Ona göre gelenek ,aslında gelen her yeni sanatçıyla hesaplaşmasını yapmalıdır. Doğ kendi çeşmenden kendi uygarlığından Ağacın topraktan Çiçeğin ağaçtan Suyun dağdan doğduğu gibi(Şiirler V ,S.54) 'Asıl gerekli olan eski şiirimizin ruhunun ,algılanmasının ,şiire bakışının yeniden dirilişiydi.'

2.Metafizik Karakoç'un şiirindeki metafizik ,dinle iç içe olan ,dinden kaynaklanan bir metafiziktir.Bu şiirde 'din-metafizik-uygarlık'üçlüsü birbirine kopmaz bağlarla kenetlenmiş ,birbiriyle iç içe geçmiş şekilde karşımıza çıkar.O şöyle der 'Bizim metafiziğimiz ,Tanrı ve ahiret inançlarıyla şahdamarında gürül gürül canlı bir kan akan bir metafiziktir,İslam uygarlığının temel ilkesi olan mutlaklık aleminin bu dünya penceresinden görülen manzarasıdır. Bu dünya aslında o dünya metnine bir çıkma ,bir dipnotudur.'(Edebiyat Yazıları I,s.6-7)

i 3.Tema Geleneksel tamalara özünü açtığı kadar ,hatta ondan da daha fazla çağın gündeminde olan konulara yer vermiştir. İNSAN AŞK /SEVGİ VE SEVGİLİ ÖLÜM MEKAN VE KENT GEÇMİŞ/ZAMAN

4.Biçim Biçime gerken önemi vermiştir .Şiirdeki biçimin özden ayrılmayacağını,öz kadar önemli olduğunu savunur.

5.Etki Ben her şiiri okudum Kendi şiirim hariç Okuduğum şiiri yazmam Yazdığım şiiri okuyamam (Şiirler VII,S.32)