HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
7. HASTANE YÖNETİM KURULU
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
E.Ü.T.F Çalışan Sağlığı, Güvenliği ve Hakları Birimi
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
EĞİTİM FAKÜLTESİ. ULUSLAR ARASI AKREDİTASYON HAZIRLIKLARI Prof. Dr. Firdevs KARAHAN Dekan V.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Türkiye Psikoloji Öğrencileri Çalışma Grubu
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
4. GELENEKSEL BAHAR TOPLANTIMIZA HOŞGELDİNİZ AKDENİZ SAĞLIK İDARECİLERİ DERNEĞİ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
ArgentinaArmeniaAustraliaAustria Belgium (Flemish) Belgium (French) Bosnia and HerzegovinaBotswanaBrazilBulgariaCanadaChileChina Chinese Taipei CroatiaCyprus.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DÜN,BUGÜN,YARIN
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
1 1-ENQA’ nın YÖ’ deki Ayak İzleri 2-ENQA ve YÖ Kalite Güvence Yönetmeliği 3-Yönetmelik Doğrultusunda yapılanma 4-YÖ Süreçler Kazanımlar Bir Uygulama Bakış.
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Magnet Hastane Nedir? (Mıknatıs Hastane)
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON Yrd.Doç.Dr. Serap SÖKMEN Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi

3500+(1 750x3)= 8 750 dolar…

Tanner on this achievement and recognition of her ongoing contributions to higher education. THE NLNAC CONTINUES TO SERVE AS THE MODEL FOR ACCREDITATION IN KOREA As part of its ongoing support of efforts in Korea to establish an accrediting agency for the nursing programs, NLNAC participated in a nationwide meeting of faculty and nurse administrators in Korea in January 2012. Dr. Sharon Tanner, CEO, visited in 2007 along with Dr. Grace Newsome, and conducted several presentations related to accreditation processes, peer review, and quality evaluation. In that earlier visit, Dr. Tanner and Dr. Newsome also visited several universities and met with faculty and nursing leaders to discuss the establishment of accreditation in Korea. This month, Dr. Suzette Farmer, Associate Director of the NLNAC, presented information related to accreditation and also outcomes assessment practices of the NLNAC. In addition, Dr. Farmer visited with Korea’s nursing leaders to discuss the progress of accreditation for the nursing educational programs as well as their interest in strengthening the assessment of student learning and program outcomes. The NLNAC acknowledges its international colleagues in Korea’s nursing community for their commitment to quality in nursing education through accreditation.

Avrupa onkoloji hemşireliği derneği… Veteriner hemşireliği derneği … The South-East Asia Nursing and Midwifery Educational Institutions Network (SEANMEIN) was formed to strengthen the capacity of nursing and midwifery education in the Region through institutional capacity building. There are 91 nursing schools in Canada and 60 are accredited. Avrupa onkoloji hemşireliği derneği… Veteriner hemşireliği derneği … Canadian Association of Schools of Nursing (CASN) Accredited Programme and board member of the Global Alliance Nursing Education and Scholarship (GANES), shared the work of CASN in accreditation of nursing programmes. GANES founder members were CASN, the Council of Deans and Heads of UK University Faculties for Nursing and Health Professionals, the American Association of Colleges of Nursing and the Council of Deans of Nursing and Midwifery (Australia and New Zealand). The mandate of GANES is excellence

Türkiye’de Hemşirelik Eğitiminde Kalite- Akreditasyon Hemşirelik eğitiminin niteliğinin sorgulandığı ve iyileştirme önerilerinin saptandığı çeşitli toplantılar yapıldı, yapılmakta… Hemşirelik eğitimi kongresi periyodik olarak yapılmakta… Eğitim kurumu yöneticilerinin toplantıları…

HEMED-HEAK Türkiye’de lisans ve lisansüstü hemşirelik eğitiminin niteliğini geliştirmeyi ve sürdürmeyi amaçlayan “HEMŞİRELİK EĞİTİMİ DERNEĞİ” kuruldu. Lisans ve lisansüstü hemşirelik eğitim programlarının akreditasyon çalışmalarını yapmak ve akredite etmek üzere HEMŞİRELİK EĞİTİMİ AKREDİTASYON KURULU (HEAK) ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ hazırlandı.

HEAK (Hemşirelik Eğitimi Akreditasyon Kurulu) (HEAK), hemşirelik eğitim programları standartlarını geliştirmek; hemşirelik eğitiminin bu standartlara uygunluğunu belgelendirmek için kurulmuş ulusal bir yapıdır. Amacı, HEAK ile ilgili kurulların, komisyonların ve çalışma gruplarının işleyişi ile ilgili esasları belirlemektir. HEMED’e bağlı olarak kurulmuş özerk bir kuruldur.

HEAK Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu PDİK: Program Değerlendirme ve İzleme Komisyonu DEK: Danışmanlık ve Eğitim Komisyonu Hemşirelik Eğitimi Yöneticileri Kurulu Hemşirelik Eğitimi Yöneticileri Temsilcileri

HEAK’ın Görev, Yetki ve Sorumlulukları Hemşirelik eğitim programlarında uluslararası standartlarla uyumlu bir eğitim yapılabilmesi ve güvenli bakım veren hemşire yetiştirilmesini sağlamak üzere ilgili eğitim kuruluşlarına yol göstermek ve gelişimlerini izlemek Hemşirelik programlarının HEMED adına akreditasyonu için ayrıntılı bir program düzenlemek, uygulamak ve akreditasyon kararlarını almak ÖDR değerlendirmesinde ve değerlendirme ziyaretleri sırasında görev alacak başkan ve üyeleri belirlemek Yürürlükteki akreditasyon süreçleri ve değerlendirme ölçütleriyle ilgili gerekli gördüğü değişiklik önerilerini HEMED Yönetim Kurulu’na sunmaktır

HEAK, toplam 15 üyeden oluşmaktadır HEMED Yönetim Kurulu tarafından belirlenmiş iki (2) öğretim elemanı, Farklı yükseköğretim kurumlarından ve farklı anabilim dallarından olmak üzere beş (5) hemşirelik öğretim üyesi, Üniversite hastanesinden bir (1), Sağlık Bakanlığı Hastanesi’nden bir (1) ve özel hastaneden bir (1) olmak üzere toplam üç (3) hemşire yönetici, Yüksekokul mezunu ve sağlık kuruluşlarında çalışan bir (1)hemşire, Kuruluş sırasına göre fakülteler/yüksekokullardan iki (2) öğrenci, Türk Hemşireler Derneği’nden (THD) bir (1) temsilci, HEMED Yönetim Kurulu tarafından belirlenmiş bir (1) toplum temsilcisi.

HEAK, her yıl en az dört (4) toplantı yapar. Akreditasyon kararları en az sekiz (8) oy ile alınır. Bir kişi, hem bir hemşirelik lisans programının yöneticisi (dekan, dekan yardımcısı, müdür, müdür yardımcısı, bölüm başkanı ve bölüm başkanı yardımcısı) hem de HEAK üyesi olamaz.

Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu Amacı, ülkemizdeki hemşirelik eğitimi programları için, evrensel kurallar ve standartlar ile ulusal gereksinimleri bir arada değerlendirerek, ulusal standartlar belirlemek ve sürekli geliştirilmesini sağlamaktır. Komisyon en az yedi (7) üyeden oluşur. Hemşirelik anabilim dallarından, her biri ayrı anabilim dalı ve ayrı kurumdan olmak üzere, en az dört (4) öğretim üyesi En az bir (1) hemşire üye (yönetici olmayan) Bir (1) HEAK üyesi Bir (1) öğrenci üye

Program Değerlendirme ve İzleme Komisyonu ÖDR değerlendirmesi sonucu HEAK tarafından değerlendirme ziyareti yapılmasına karar verilen okulları ziyaret eden, kurum ziyaret raporu hazırlayan ve HEAK'a bildiren; akreditasyon adaylığı statüsü verilmiş kurumları tekrar ziyaret eden ve akredite olan hemşirelik eğitim programlarının periyodik izlemini gerçekleştiren komisyondur.

Program Değerlendirme ve İzleme Komisyonu Üyeleri; HEMED üyeleri ve HEYT tarafından önerilen adaylar arasından HEMED Yönetim Kurulu'nun belirlediği ve HEAK tarafından düzenlenen değerlendirici eğitimine katılmış kişilerden oluşur. Değerlendirme ve ziyaret ekibi farklı hemşirelik anabilim dallarından en az üç (3) öğretim üyesi, hemşirelik eğitimi anabilim dalından bir (1) öğretim üyesi ve bir (1) HEAK üyesinden olmak üzere toplam beş (5) üyeden oluşur.

Danışmanlık ve Eğitim Komisyonu Ulusal Hemşirelik Eğitimi Akreditasyon Standartları doğrultusunda kurumları bilgilendirme amaçlı eğitim ve danışmanlık programları ile belgelerini hazırlamak, Akreditasyon sürecine başvuran, başvurmayı düşünen tüm kurumların talebi ve HEMED Yönetim Kurulu'nun görevlendirmesi ile ilgili konularda kurumlara bilgilendirme ve ileri eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermek, HEAK ve diğer komisyonlarda görev alan üyelere eğitim ve danışmanlık hizmeti vermek, Akreditasyon süreci ile ilgili başvuru formu, kılavuz gibi belgeleri hazırlamaktır.

Danışmanlık ve Eğitim Komisyonu Hemşirelik anabilim dallarından altı (6) öğretim üyesi, Hemşirelik eğitimi anabilim dalından iki (2) öğretim üyesi ve HEAK’tan bir (1) olmak üzere en az dokuz (9) üyeden oluşur.

STANDARTLARI BELİRLEME VE GELİŞTİRME KOMİSYONU HEMŞİRELİK LİSANS EĞİTİMİ ULUSAL STANDARTLARI 1.1. Hemşirelik eğitim biriminin amaç ve hedefleri yazılı olarak tanımlanmış ve yayımlanmış olmalıdır. 1.2. Hemşirelik eğitim biriminin amaç ve hedefleri, kurum yönetiminin amaç ve hedefleri, hemşireliğin profesyonel standartları ve öğrenci kazanımları ile uyumlu olmalıdır.

Yönetim 2.1.Hemşirelik eğitim biriminin kuruluş ve yönetim yapısı, bağlı bulunduğu üniversite içindeki yeri, öğretim faaliyetleri ile destek hizmetler arasındaki ilişkiler tanımlanmış olmalıdır. 2.5. Hemşirelik eğitim birimi yönetimi öğrencilerin, mezun bir hemşirede aranan yetkinlikleri tam olarak kazanabilmesi için gerekli kaynaklar ve olanakları sağlamalıdır.

3. Hemşirelik Eğitim Programı 3.1. Hemşirelik eğitim programı, programın özgörevi, amaçları ve hedefleri, öğrencilerin kazanması gereken bilgi, beceri ve tutumları ile uyumlu olarak geliştirilmeli ve uygulanmalıdır.   3.2. Hemşirelik eğitim programı toplumun öncelikli sağlık sorunlarını içerecek şekilde hazırlanmalıdır.

HEAK HEMŞİRELİK LİSANS PROGRAMI İÇİN ÇALIŞMA YÖNERGELERİ HAZIRLANDI… ÖZDEĞERLENDİRME REHBERİ HAZIRLANMAKTA…. DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ BELİRLENMEKTE…

Teşekkürler…