KIZAMIK AŞI GÜNLERİNDE DEĞERLENDİRME VE DENETİM. Bu sunumda; Kayıtlara dayalı değerlendirme, Denetim ve Aşı oranı araştırmasını gözden geçireceğiz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Havza Rehabilitasyon Projelerinde Sor-Sap-Çöz Çalışması
OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
STRATEJİK YÖNLENDİRME
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Kütahya İl Afet ve Acil Durum Müdürü
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
KATILIM (1) Halkın, kendisiyle ilgili kararlara katılmasına dönük bir süreçtir. Katılımın olmazsa olmaz koşulu, problemlerin birlikte tespit edilmesi,
AŞI SONRASI İSTENMEYEN ETKİ (ASİE) İZLEME SİSTEMİ
Aşılı Çocuk, Sağlıklı Çocuk
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
KIZAMIK AŞI GÜNLERİ (KAG) PLANLAMASI. Bu oturumda şunları öğrenmiş olacağız; KAG’ne hazırlık aşamasında neler yapılmalıdır? Komiteler ve görevleri nelerdir?
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ DERS 1(B)
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Görev ve Sorumlulukları
18-35 yaş grubu kadınlar için kızamıkçık aşısı uygulaması
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
KIZAMIK AŞI GÜNLERİ (KAG)
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
28 – 29 Kasım 2013 Merkezi Ortak Sınavlar Taşra Teşkilatı Görevleri.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
NAKİL HASTALARINDA AŞILAMA
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Öğretimin Planlanması
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Sunum transkripti:

KIZAMIK AŞI GÜNLERİNDE DEĞERLENDİRME VE DENETİM

Bu sunumda; Kayıtlara dayalı değerlendirme, Denetim ve Aşı oranı araştırmasını gözden geçireceğiz.

Kayıtlara dayalı değerlendirme Aşılama sonuçları, tur sonunda gözden geçirilerek sağlık ocağı bölgelerinde aşısız çocuk kalıp kalmadığı değerlendirilir. Bu değerlendirmede bölge dışında/dışından aşılanan çocuklar da dikkate alınmalı ve 6 yaş altı grubunda ulaşılan aşı oranları dikkatle hesaplanmalıdır. Yüksek aşılama oranlarına ulaşamayan bölgelerde tamamlama aktivitesi şeklinde en kısa sürede kızamık mop-up’ı başlatılmalıdır.

Denetim çalışmalarının temel amacı Sağlık ocağı ve ilçe bazında yapılan planların, tanımlanan stratejilere uygunluğunu belirlemek, Ayrılan kaynakların etkin, zamanında kullanılmasını ve hedefe ulaşılmasını izlemek ve değerlendirmek, Uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunları yerinde belirlemek, çözümler üretmek ve uygulanmasını sağlamaktır. Ayrıca denetim, aşılama ekiplerinin yaptıkları işin kendisinin ziyaret edilmesini gerektirecek kadar önemli olduğunu anlamasını sağlar.

İstasyon, gezici ekipler ve okulda aşılama çalışmalarının tümünü kapsayan bir denetim planlaması yapılmalıdır.

Denetim ve denetim ekiplerinin belirlenmesi Her 10 aşı ekibi için en az bir denetim ekibi oluşturulmalıdır. Hedef nüfusun en az %10’una ulaşılmalıdır. Denetim ekibi 1-2 personelden oluşmalıdır. Denetim ekibi hekimlerden oluşmalı, hekim yok ise sahada aşı denetimi için eğitilmiş personelden oluşmalıdır. Ekipteki personellerden en az biri aşı yapabilecek nitelikte olmalıdır. Her aşı ekibi en az bir kez denetlenmelidir.

Denetimle ilgili aktiviteler, oekiplerin belirlenmesi, obölgelerin belirlenmesi, oekiplerin eğitimi, oaşılama öncesi bölge ve sağlık ocağı ziyaretleri vs) aşı günleri başlatılmadan en az bir hafta önce başlatılmalı ve uygulama başlatıldığında denetim ekiplerinin de tam olarak hazır olmaları sağlanmalıdır. Denetim ekipleri programın amacı, hedefleri, stratejileri, kayıt bildirim sistemi, aşı yan etkileri ve sahada karşılaşabilecekleri sorunların çözüm yollarını da içeren geniş kapsamlı bir eğitim almalıdırlar.

–Burada kastedilen denetim, teftiş mantığı ile değil, uygulayıcılar ile karşılıklı geri bildirime dayanan yapıcı bir formatta yürütülmelidir. –Denetim ekibi ile koordinatör grup arasında sürekli bir iletişim olmalıdır. Denetim ekibi sahada karşılaştığı sorunları, koordinatör grupla paylaşmalı ve anında müdahale edip çözüm üretmeye çalışmalıdır. Ayrıca her günün sonunda denetim grubu ve koordinatör grubu bir araya getiren değerlendirme toplantıları yapılmalıdır.

Uygulama sırasında haftalık olarak denetim ekipleri ve sağlık ocağı sorumlularını bir araya getiren ara değerlendirme toplantıları yapılmalıdır. Bu toplantılarda ortaya çıkacak bulgulara göre gerekirse mikro planlamada değişiklikler yapılmalıdır. Merkez koordinasyon ekibi gerek görürse çapraz denetim yöntemini de kullanabilir. Bu yöntemde denetim ekiplerinin dönüşümlü olarak farklı bölgelere gitmeleri sağlanabilir. Böylece bir şekilde denetimin de denetimi sağlanmış olur. Sağlık ocağı hekimlerinin kendi bölgelerinde denetim ekibi olarak görevlendirilmelerinden kaçınılmalıdır.

Öncelikli Bölgeler Polio Eradikasyon Programındaki deneyimlerden de yararlanarak problemli bölgelere öncelik verilmelidir. Aşı uygulamasında zorlanılan problemli bölgelere en deneyimli, bölge halkı ile kolay iletişim kurabilen denetim ekipleri görevlendirilmelidir. Sağlık ocağında yeterli personel olmaması nedeniyle dışarıdan gelen personellerin aşı ekibi olarak çalıştığı (bölgelerine hakim olmayan aşı ekipleri) bölgelere denetimde öncelik verilmelidir.

Denetimin aşamaları Uygulama öncesinde: Denetlenecek sahanın özellikleri ve sorun çıkabilecek bölgelerin belirlenmesine yönelik hazırlık dönemi Uygulama sırasında: Aşı ekiplerinin aşılama çalışmalarını anında gözlemleme ve aşı ekipleri tarafından çözülemeyen problemlerin (direnç gibi) çözümünü sağlamaya yönelik denetim Uygulama sonrasında: Aşı ekibinin ziyareti sonrası (bitirilen bölgelere ertesi günler içinde gitme şeklinde) yapılan denetim.

Uygulama öncesinde Uygulama öncesi denetlenecek bölge ve aşı ekiplerini tanımaya yönelik bir hazırlık safhası olmalı ve denetçiler bölgelerine giderek sağlık ocağı sorumlularının yaptıkları hazırlıkları gözden geçirmelidir. Bu gözden geçirme denetim amaçlı olmalı, planlamayı üstlenmek şeklinde yürütülmemelidir. Bu çalışmada gözlenen eksiklikler merkez koordinatör gruba da iletilerek aşı günleri başlatılmadan çözüme kavuşturulmalıdır. Denetim amacıyla sahaya çıkılmadan önce denetlenecek sağlık ocağının çalışma planı ve denetlenecek alanın haritası gözden geçirilmelidir.

Uygulama sırasında Saha denetimi yanında kayıt bildirim sistemi de denetlenmelidir. Aşılanan her çocuğa bir aşı kartı verildiği kontrol edilmelidir. Denetim ekiplerinde de gerekirse aşı uygulayabilecek şekilde malzeme bulunmalıdır: –Evde bulunmama gibi nedenlerle aşı ekibi tarafından aşısı yapılmamış çocuklar bulunduğunda aşıları tamamlanmalıdır. –Aşı ekibi tarafından çeşitli nedenlerle girilmemiş (planlama hatası, görevi ihmal, vs) alan bulunduğunda alana tekrar aşı ekibi (öncelikle aynı ekip) gelmesi sağlanmalıdır.

Uygulama sırasında Saptanan direnç, aşı sonrası istenmeyen etkiler gibi problemlere müdahale edilmelidir. Okul aşılamalarının yoğun olduğu dönemde ağırlıklı olarak okullarda denetim yapılacaktır. Denetim amacıyla gidilen bölgelerde ilköğretim 1. sınıf çocuklara kızamık aşısının uygulanması da kontrol edilmelidir. Yapılan denetimler “KAG’leri Denetçi Formu”na kaydedilir “KAG’leri Denetim Sonuçları Formu”na çetelenir. Tur sonunda aşı sonuçları ile birlikte bildirilir.

Uygulama sonrasında Aşı ekibinin ziyareti sonrası bitirilen bölgelere ertesi günler içinde giderek denetlenmelidir. Aşı ekibinin ziyaret ettiği belirtilen bölgeler ziyaret edilerek uygulama konusunda bilgi alınmalıdır. Ailelerin soruları varsa yanıtlanmalıdır. Sağlık ocağı ziyareti ile kayıtların kontrolu yapılmalı, aşıya red ve evde olmayanlar ile ilgili yapılanlar denetlenmelidir.

Aşı oranı araştırması KAG’leri tamamlandıktan sonra değerlendirme yapabilmek ve mop-up yapılması gereken bölgelere karar verebilmek için, uygulanabilecek değerlendirme yöntemlerinden birisi de Aşı Oranı Araştırması yapılmasıdır (GBP Modül Eğitim Seti). İl yöneticileri Bakanlık Merkez ekibi ile koordineli olarak nerelerde bu araştırmanın uygulanması gerektiğine karar vereceklerdir.