Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Kütüphaneciliğin Destanı Sempozyumu 21-24 Ekim 2004, Ankara KÜTÜPHANECİLİKTE SÜREKLİ EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
LİSANS ANLAŞMALARI GRUBU “Anlaşmadan Olur Mu Hiç! Haydi El Sıkışalım…” 11. ANKOS YILLIK TOPLANTISI, MUĞLA ÜNİVERSİTESİ, 2011.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
Yıldız Teknik Üniversitesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
Kaynak Paylaşımı: Neler Yapıyoruz. Neler Yapabiliriz

Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
ANKOS 9. Yıllık Toplantısı, Nisan 2009, İnönü Üniv LİSANS ANLAŞMALARI ÇALIŞMA GRUBU İlkay Holt, Özyeğin Üniversitesi Zeynep.
KİTS'deki Yenilikler ve Yeni Bir Proje (Personel Değişimi)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
Didem AYDAN 20 Kasım 2009 Ankara YAŞAM BİLİMLERİ VERİ TABANI.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
UBE’de Öğrenci Olmak. Oryantasyon Programı Hedefler UBE Tanıtımı Yazım ve Sunum Seminerleri.
6-7 June 20033rd International ANKOS Meeting1 ANKOS Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Bülent KARASÖZEN Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ KULLANICI/KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUBU Kullanıcı/Kütüphaneci Eğitimi Grubu ANKOS çatısı altında 2002’de.
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU PROF.DR. UĞUR DEMİRAY (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ - DANIŞMAN) GÜLSEVİL AĞCA (YAŞAR ÜNİVERSİTESİ) YASEMİN.
İstanbul Medipol Üniversitesi
Çiğdem ODABAŞI.
Suna Kıraç Kütüphanesi
ANKOS FİYATLANDIRMA MODELLERİ
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Springerlink.com Emel Kaynak Mikro Bilgi Kayıt ve Dağıtım A.Ş EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANELERİ EĞİTİM TOPLANTISI.
Kütüphaneciliğin Destanı Ekim 2004, Ankara Y.T. Bilgi Yönetiminin Kavramsal Tanımı ve Uygulama Alanları Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Empowering management research EmeraldManagementXtra Ürün ve Hizmetler Brian Berry Business Manager for Turkey Emerald Group.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
Türkiye Psikoloji Öğrencileri Çalışma Grubu
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Springerlink.com Emel KAYNAK Stm-Info Bilgi Hizmetleri ve Yayıncılık
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
ANKOS ELEKTRONİK BİLGİ KAYNAKLARI ERİŞİMİNDE ULUSALLAŞMAYA DOĞRU
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Kütüphaneciliğin Destanı Sempozyumu Ekim 2004, Ankara KÜTÜPHANECİLİKTE SÜREKLİ EĞİTİM VE SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ İlkay HOLT – Duygu KIZILASLAN

Kapsam: Tanım Dünyada Sürekli Eğitimin Gelişimi Türkiye’de Sürekli Eğitimin Gelişimi İş Yerinde Sürekli Eğitim Biçimleri Suna Kıraç Kütüphanesi’nde Sürekli Eğitim Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Tanım: Sürekli Eğitim, bireylerin mesleki yaşamları süresince önceden edinilmiş bilgi, beceri ve yeterliliklerini geliştirmek ve çeşitlendirmek üzere yapılan eğitim ve öğrenim faaliyetleridir. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Sürekli Eğitim Neden Gerekli? Bilginin artışı Gelişen ve değişen bilgi teknolojileri Bilginin sunumundaki çeşitlilik İş yerinde rekabet Kullanıcı gereksinimlerinin değişmesi Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Dünyada Sürekli Eğitimin Gelişimi: Amerika’da lisansüstü programlar ve sertifika programları ALA’nın Rolü üzerine bir makale Dewey-ALA Toplantısı-SE’nin gerekliliği ALA-Kursların açılması İlk örgütsel girişim - CLENE- Continuing Library Education Network and Exchange Amerikan Kütüphanecilik Okulları Derneği İngiltere’de UCoSDA- Universities’ and Colleges’ Staff Agency CILIP tarafından- Framework for Continuing Professional Development IFLA bünyesinde CPERT (Continuing Prof. Dev. and Workplace Learning Section) Fielden Raporu UCoSDA ve SCONUL işbirliği Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Türkiye’de Sürekli Eğitimin Gelişimi: Türkiye’deki Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri: 6 bölümden 5’inde lisansüstü eğitim olanağı var ancak hiçbirinde uzaktan eğitim yok Sertifika programları yok, düzenli seminer ve konferans düzenlenmiyor Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Kütüphanecilik alanındaki iki dernek:  TKD-Türk Kütüphaneciler Derneği  ÜNAK-Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği Diğer oluşumlar: ANKOS, OKİG, INET-TR, TUR-IUG, ILIPG... vb yılında Ankara’da yapılan bir anket 2002 yılında TKD İstanbul Şb. Sürekli Eğitim ve Geliştirme Grubu’nun yaptığı “Eğitim İhtiyaç Araştırması Anketi”

Sürekli Eğitimi Destekleyen Bir İş Yeri: Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Personel gelişim politikasına sahip olmalı Eğitim gereksinimlerini iyi belirlemeli Personel gelişimi için bütçe ayırmalı Bütçenin adil dağılımını sağlamalı Sürekli eğitim faaliyetlerini teşvik etmeli

İş Yerinde Sürekli Eğitim Biçimleri: Kongre, konferans ve seminerlere katılım Uzaktan eğitim Kurslara katılım Hizmetiçi eğitimler Mesleki yayınların izlenmesi, kişisel okumalar Mesleki derneklere ve tartışma listelerine üyelikler Rehberlik Çevrimiçi kaynakların izlenmesi Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Koç Üniversitesi Hakkında: 1993 yılında kuruldu 4 Fakülte, 1 Yüksek Okul ve 3 Enstitüsü olmak üzere 8 akademik bölüm öğretim yılında öğrenci sayısı 2450 Kadrolu öğretim üyesi sayısı yaklaşık 200 Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Suna Kıraç Kütüphanesi Hakkında: Suna Kıraç Kütüphanesi’nin amacı; Koç Üniversitesi öğrencileri, öğretim üyeleri ve üniversite personeline, dünyada ve ülkemizdeki teknolojik, ekonomik ve sosyal gelişimler doğrultusunda, yeterli araç, gereç ve nitelikli personel ile onların gereksinim duyduğu bilgiye erişimi etkin bir şekilde sağlamaktır. Kütüphane 2450 öğrenci, 200 öğretim üyesinin yanısıra 289 dış kullanıcıya hizmet vermektedir. Kütüphane koleksiyonu 2003 yılı itibariyle kitap ve kitap dışı belgeden oluşurken, kütüphanenin üzerinde elektronik dergi ve üzerinde elektronik kitap aboneliği vardır. Kütüphanede 11’i yüksek lisans, 7’si lisans eğitimi almış ve 8 lise mezunu toplam 26 personel çalışmaktadır. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Kongre, Konferans ve Seminerler: yılları arasında 41’i ulusal 16’sı uluslararası kongre, konferans ve seminere bildiri sunarak ve/veya dinleyici olarak katılınmıştır. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Hizmetiçi Eğitimler: Kaynak ve hizmetlerin tanıtımı  Yeni kaynak ve hizmetlerin görevli bir personel tarafından diğer personele ya da firma yetkilisi tarafından tüm personele tanıtılması.  İşe yeni giren personele mevcut kaynak ve hizmetlerin tanıtımı. Kütüphanecilerin ilgili derslere katılımı  Sorumlu olunan konu alanlarındaki derslere katılım. Alanımızdaki güncel konular üzerine seminerler  Her ay sonunda, seçilmiş personelin ilgi alanına uygun konularda diğer personeli bir araştırma dahilinde bilgilendirmesi. Yabancı dil geliştirme eğitimleri  Üniversite personeline sağlanan ücretsiz yabancı dil geliştirme kursları. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Kurslara Katılım: Kütüphane personelinin kurum dışındaki ve çevrimiçi kurslara katılımı belirlenen yıllık bütçe dahilinde desteklenmektedir. Bu kursların içeriklerine örnek olarak: Etkili sunum teknikleri Pazarlama yöntemleri Web tasarımı İngilizce dil kursları…vb. verilebilir. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Mesleki Yayınların İzlenmesi; Kişisel Okumalar: Kütüphane 125 elektronik ve 7 basılı mesleki dergiye abonedir. Elektronik dergiler veri tabanlarının uyarı hizmeti kullanılarak izlenmektedir. Basılı dergilerin içindekiler sayfası, görevli bir kişi tarafından taranarak e-posta yoluyla kütüphane personeline ulaştırılmaktadır. Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Mesleki Derneklere ve Tartışma Listelerine Üyelikler: Derneklerin düzenlediği toplantılara ve seminerlere katılım Dernek yayınlarını izleme Çalışmalarda aktif rol alma İlgili tartışma listelerine üye olma (Kutup- l, Ünak, Rusa- L, Mars- L...vb.) Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Çevrimiçi Kaynakların İzlenmesi: İnternet’in kullanılmasıyla erişebileceğimiz mesleki kaynakların sayısı da artmaktadır. Mesleki web sitelerinin izlenmesi  Kongre Kütüphanesi (The Library of Congress  Amerikan Kütüphaneleri Derneği (ALA) Erişime açık e- dergi ve kitaplara ulaşım  Kütüphane Enformasyon Bilimi ve Eğitimi (Library Information Science and Education)  Kütüphanecilik Dergi ve Bültenleri Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi

Sonuç: Tüm bu sürekli eğitim faaliyetleri kaliteli hizmet sunmayı amaç edinen kütüphane personeline aşağıdaki nitelikleri kazandırır:  Eğitim ihtiyacını belirleyebilmek,  Kullanıcı ihtiyaçlarını görebilmek,  Yeni hizmet alanlarını tespit edebilmek,  Bunları uygulama olanaklarını aramak,  Konularında giderek daha da uzmanlaşmak,  İletişim becerilerini güçlendirmek.