Doğruluk ve dürüstlük.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şehzadebaşı ve Koca Sinan
Advertisements

EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
YUNUS EMRE EYLÜL DAMLA OKTAY 4/C 546.
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
Simdi bu oyunu ciddiye al ve sakın oyun bozanlık yapma!!!!
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
İSİM GRUBU.
Değerli Dostlar, ne demiştik, Tarih budur... “ Hasankeyfe Sadakat ” denince genelde Diclenin üzerindeki yeni köprü ile eski köprüden geriye kalan kalıntıların.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Yukarıdaki resimleri yorumladıktan sonra parçayı okuyunuz.
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
Farklılıklara Saygı.
Felsefe Performans Ödevi
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı... Feridun ÖZHAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
PARAGRAFTA ANLAM.
A:Asıl kök ve öz derinliklerdedir
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
4 bütün ekmek 6 yarım ekmek 5 muz eder. 6 soru 12= basamak
AŞIK TARZI HALK EDEBİYATI
IZALA NEDİR : Asur krallarından I Adat Ninari ve oğlu I Salamsar'dan kalma kitabelerde "Kaşiari Dağları" diye sözü edilen bölgenin Mardin-Midyat yani Tur-Abdin.
TOKİ ŞEHİT SÜLEYMAN YILMAZ ANADOLU LİSESİ (KUNST HAT KEINE GRENZEN – SANATIN SINIRI YOK)
En çok merak edile motif:
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
Disiplin ve sorumluluk
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
KONTROL İZLEYİCİDE HAZIRLAYAN ÇETİN İMİR Süleymaniye; yılları arasında Kanuni Sultan Süleyman tarafından imparatorluğun gücünü ve görkemini.
T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ Vefa Lisesi Müdürlüğü
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
YENİ CAMİ.
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
Kül olan 175 yıllık cami ayağa kaldırıldı.
Süleymaniye Camii.
AŞIK VEYSEL ŞATIROĞLU
O kitap okumakokuyor. O masada oturmakoturuyor. O kapı açmak açıyor. O ekmek almak alıyor. O gelmek geliyor. O dışarıda beklemek bekliyor. O şarkısöylemek.
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
EDEBİYATIN SOSYAL VE SİYASİ HAYATLA İLİŞKİSİ-11.SINIF TÜRK EDEBİYATI
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
Oğuz Han Cerit 9-B / 150 Konu : Yunus Emre Araştırması.
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Mimar Sınanın Dehası... Mimar SİNANIN(Büyük üstattın sırları)
İSİM GRUBU.
ÂŞIK TARZI HALK ŞİİRİ.
Müzik Nedir?.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Evlenir misin? ( Hadi Koş Gel… )
KARACAOĞLAN.
KARACOĞLAN.  17'nci yüzyılda yaşadığı sanılıyor. Göçebe Türkmen obalarında yetişti. Asıl adının İsmail, Halil ya da Hasan olduğu yolunda görüşler var.
Yunus Emre ŞENEL 9-C / 233 Konu : Yunus Emre Araştırması.
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİKLERİ. Türk Müziği nedir? Türk müziği, Türkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugünkü özellikleri Anadolu Selçukluları.
TEK ADAM Tek Adam, Şevket Süreyya Aydemir'in yılları arasında kaleme aldığı biyografi kitabı. Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının anlatıldığı.
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
KARACAOĞLAN. 1606' doğduğu, 1679'da yada 1689'da öldüğü sanılmaktadır. Yaşamı üstüne kesin bilgi yoktur. Bugüne değin yapılan inceleme ve araştırmalara.
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
KARACAOĞLAN
Sunum transkripti:

Doğruluk ve dürüstlük

Özü doğru olanın sözü de doğru olur. Bir Mimar Sinan eseri olan Şehzadebaşı Camii'nin 1990'lı yıllarda devam eden restorasyonunu yapan firma yetkililerinden bir inşaat mühendisi, caminin restorasyonu sırasında yaşadıkları bir olayı şöyle anlatmıştır: Cami bahçesini çevreleyen havale duvarında bulunan kapıların üzerindeki kemerleri oluşturan taşlarda yer yer çürümeler vardı. Restorasyon programında bu kemerlerin de yenilenmesi yer alıyordu. Biz inşaat fakültesinde teorik olarak kemerlerin nasıl inşa edildiğini öğrenmiştik fakat, taş kemer ile ilgili pratiğimiz yoktu. Kemerleri nasıl restore edeceğimiz konusunda ustalarla toplantı yaptık. Sonuç olarak kemeri alttan yalayan bir tahta kalıp çakacaktık. Daha sonra kemeri yavaş yavaş söküp, yapım teknikleri ile ilgili notlar alacaktık ve yeniden yaparken bu notlardan faydalanacaktık. Kalıbı sökmeye kemerin kilit taşından başladık. Taşı yerinden çıkardığımızda, hayretle iki taşın birleşme noktasında olan silindirik bir boşluğa yerleştirilmiş bir cam şişeye rastladık. Şişenin içinde dürülmüş bir beyaz kağıt vardı. Şişeyi açıp kağıda baktık. Osmanlıca bir şeyler yazıyordu, hemen bir uzman bulup okuttuk. Bu bir mektuptu ve Mimar Sinan tarafından yazılmıştı. Şunları söylüyordu. "Bu kemeri oluşturan taşların ömrü yaklaşık 400 senedir. Bu müddet zarfında taşlar çürümüş olacağından, bu kemeri yenilemek isteyeceksiniz. Büyük bir ihtimalle yapı teknikleri de değiştiğinden, bu kemeri nasıl yeniden inşa edeceğinizi bilemeyeceksiniz. İşte bu mektubu, ben size, bu kemeri yeniden nasıl inşa edeceğinizi anlatmak için yazıyorum. Koca Sinan mektubuna böyle başladıktan sonra, o kemeri inşa ettikleri taşları Anadolu'nun nerelerinden getirttiklerini söyleyerek izahlarına devam ediyor ve ayrıntılı bir biçimde kemerin inşaasını anlatıyordu. Bu mektup bir insanın, yaptığı işin kalıcı olması için gösterebileceği çabanın insan üstü bir örneğidir. Bu mektubun ihtişamı; modern çağın insanlarının bile zorlanacağı taşın ömrünü bilmesi, yapı tekniğinin değişeceğini bilmesi, 400 sene dayanacak kağıt ve mürekkep kullanması gibi yüksek bilgi seviyesinden gelmektedir. Şüphesiz bu yüksek bilgiler de o koca mimarın erişilmez özelliklerindendir. Ancak erişilmesi gerçekten zor olan; bu bilgilerden çok daha muhteşem olan, 400 sene sonraya çözüm üreten sorumluluk duygusudur. Özü doğru olanın sözü de doğru olur.

KARACAOĞLAN Karacaoğlan, (d. 1606- ö. 1679-?) 17. yüzyılda yaşamıştır. Adana'nın Kozan veya Feke ilçesinde yaşamış olduğu söylenmektedir fakat Kozan halkı şu sözlerinden dolayı Karacaoğlan'ı Kozanlı kabul etmiştir; Kozan dağından aslımız, Arı Türkmendir neslimiz, Varsak bizim can dostumuz, Gurbette yar eyler bizi. 1606-1610 Karacaoğlan. Yaşamı üstüne kesin bilgi yoktur. Nereli olduğu üstüne değişik görüşler öne sürülmüştür. Karacaoğlan Osmanlı Devleti'nin iktisadi bunalımlar ve iç karışıklıklar içinde bulunduğu bir çağda yaşamıştır. Şiirinin kaynağını, doğup büyüdüğü göçebe toplumunun gelenekleri ve içinde yaşadığı, yurt edindiği doğa oluşturur. Güneydoğu Anadolu, Çukurova, Toroslar ve Gavurdağları yörelerinde yaşayan Türkmen aşiretlerinin yaşayış, duyuş ve düşünüş özellikleri, onun kişiliği ile birleşerek âşık edebiyatına yepyeni bir söyleyiş getirir. Anadolu halkının 17. yy'da çektiği acılar, göçebe yaşantısının yoklukları, çileleri, çaresizlikleri, şiirinde yer almaz. Ayrılık, gurbet, sıla özlemi ve ölüm en çok değindiği konulardır. Duygularını, yaşadıklarını, düşüncelerini içten, gerçekçi ve özgün bir şiir yapısı içinde anlatır. Çok yalın ve temiz bir Türkçe kullanır. Doğum yeri gibi, ölüm yeri de kesin olarak bilinmemektedir

KARACAOĞLAN