BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
İtibar Endeksi Üzerine
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Örgütsel Güven ve Adalet
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
OKUL KÜLTÜRÜ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İletişim Sanatı 1.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Esra Aydın Yönetim ve Organizasyon Doktora Programı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
İŞLETMELERİN KURULUŞ AMAÇLARI OBJECTIVES OF THE ESTABLISHMENT OF ENTERPRISES.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Örgütsel bilgi kullanımı
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye’de Şirketlerin
Doç. Dr. Murat Kurt Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM 8

İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij. İtibar etmek ise; saygı göstermek,saymak, değer vermek şeklinde tanımlanmıştır. İtibar farklı alanlardaki faaliyetlerin yarattığı algılamaların, başkalarının kurum hakkındaki kanaatlerinin toplamıdır. Uzun dönemde elde edilir. İmaj yaratma faaliyetlerinden etkilenir ama onla sınırlı kalmaz. İmaj verilir. İtibar kazanılır. İmaj yaratırken siz konuşursunuz. İtibar kazanabilmek için ise başkalarının kurum hakkında konuşması gereklidir. Yani, bir kurumun kamuoyuna yansıyan tüm varlıkları ve eylemlerden hareketle, paydaşlarının o kuruma atfettikleri değerlerin toplamıdır. O halde bir kurumda kurumun içindekileri önemsemeden itibar yaratmaya çalışmak itibarsızlığı beraberinde getirecektir.

Günümüzün iş dünyasında kurumun başarılı olması için, varlığını sürdürürken yenilenmesi, özgün yanları, buluşçuluğu ve yaratıcılığı ile kendi itibarını ortaya koyması gerekmektedir. O kurumda çalışan bireyler içinde geçerlidir. İtibar Yönetiminde Güven İtibarın temelinde esas itibariyle güven vardır, ayrıca güven ve iletişim arasında da önemli bir bağ vardır. Neden güven yaratmalıdır? Çünkü:  İnanç  Sadakat  Sırdaşlık  Vefa, duygularının organizasyonda oluşabilmesinin temelinde güven duygusu vardır.

Güven duygusu yaratabilmenin anahtarları ise: Doğruluk, dürüstlük Uyuşma ve işbirliği İletişim ve hedef kitle ile konuşma tarzıdır. Güven ölçülebilir bir kavram değildir ancak oluşturulan güvenin neticesinde sağlanan itibar ‘ölçülebilir’ bir kavramdır.Bununiçinde öncelikle çalışanların bir iyi niyet elçisi olarak hizmet vermeleri önemlidir. İtibarın ölçülebilmesi için aşağıdaki ölçüler kullanılabilir: Yüksek kaliteli ürünler Dürüst ve ilkeli yönetim Güçlü takım yönetimi Yenilikçi liderlik yapısı

Mali açıdan güçlü yapı Çevresel açıdan sorumluluk Sosyal sorumluluk Şeffaf iletişim yapısı İyi niyet elçisi çalışanlar.

Kurumsal İtibarın en önemli Kriterleri Açık yürekli iletişim Hlka yakınlık Profesyonel yönetici Kurum felsefesinin oturtulması Kurum kimliğinin net ifadesi Olumlu imaj, Farklılık/ Farkındalık Bilinilirlik Çalışanın kurumundan gurur duyması, adanmışlığı, etkili çalışması Kurumsal sosyal sorumluluk politikalarının yönetimi Ölçümleme

İtibarı yönetebilmenin bir takım temel kuralları vardır; İtibar bir kuruluşun en kıymetli varlığı olarak görülmelidir İtibar (ve kurumsal marka) yönetimin malı olmalıdır. Vizyon ve mesajlar açık, iyi odaklanmış ve istikrarlı olmalıdır. Yapılanlar, söylenilenlerden daha etkilidir.Bu nedenle vaatler uygulanmalıdır. Beklentilere cevap vermek kadar onları yönetmekde mümkündür. İç ve dış iletişim stratejileri birleştirilmelidir.

Çalışanlara kuruluşun elçileri olmaları için araçlar sağlanmalı istek yaratılmalıdır. Bir kriz planına sahip olunmalı, olası krizlere hazırlıklı olunmalıdır. Kimlik değişiöi söz konusuysa inandırıcı olunmalı, açık nedenler öne sürülmelidir. Mesajlar kendi bütünlükleri içinde değerlendirilmelidir. Değerlendirme bağımsız olmalıdır, zira itibar siz orada değilken sizin hakkınızda söylenenlerle ilgilidir. Algılama ölçütleriyle iş performansı arasında bağlantı olmalıdır. Unutmamalıdır ki dinleme de iletişimin bir parçasıdır. Muhalifler görmezden gelinmemeli, yandaşlar ihmal edilmemelidir.