ANADOLU EFES GRUBU Efes içecek grubunun ilk bira fabrikaları olan Erciyas Biracılık ve Ege Biracılık, grubun ilk markası olan Efes Pilsen’i piyasaya sundu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı
Vet-Hek ŞİRKET PROFİLİ MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ ÜRÜNLERİMİZ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Geçmişten Geleceğe: Elit Yazılım
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SAĞLIK EKONOMİSİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
ACİL İHTİYAÇLAR İÇİN PRATİK ÇÖZÜM
Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Metron eğitim araştırma prom gıda tur ltd şti
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
EFES PİLSEN (ANADOLU EFES)
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Yechicken Kurumsal Kimlik  Yechicken markası Türkiyedeki 2 milyar dolarlık fastfood sektöründe Amerikan sermayeli restoran zincirlerine alternatif olarak.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
4 X x X X X
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
BMW Misyon:Misyonumuz, otomobil sektöründe, müşterilerin beklentisi ve ihtiyaçlarının paralelinde, satış öncesi, satış ve satış sonrasında en güvenilir.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

ANADOLU EFES GRUBU Efes içecek grubunun ilk bira fabrikaları olan Erciyas Biracılık ve Ege Biracılık, grubun ilk markası olan Efes Pilsen’i piyasaya sundu (sene 1969). Toros Biracılığın mal varlığı ve “Marmara” markasının satın alınmasıyla grubun Türkiye’deki fabrika sayısı 5’e ulaştı. (sene 1998) Efes içecek grubunun, halka açık olan 4 bira ve malt fabrikasının tek bir kuruluş adı altında birleştirilmesiyle birlikte Anadolu Efes kurulmuş oldu (sene 2000).

ANADOLU EFES GRUBU Dünyanın dört bir yanında Efes Pilsen adıyla Almanlara, Amerikalılara, İngilizlere, Fransızlara, Ruslara ve daha birçok ülkenin insanlarına biranın Anadolu'dan gelen lezzeti sunulmaktadır.

EFES PİLSEN PERSONEL SAYISI YIL 2001 2002 2003 2004 TÜRKİYE 1181 2191 1820 1805 YURTDIŞI 1926 2142 4318 4897

EFES PİLSEN MİSYONUMUZ Toplumun yaşam seviyesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak. İçecek sektöründeki gücümüzü ve etkinliğimizi arttırmak. Hissedarlarımıza sürekli ve piyasa ortalamalarımız üzerinde getiri sağlamak. Efes’i global bir marka haline getirmek.

LİDER İÇECEK ÜRETİCİSİ VİZYONUMUZ VİZYONUMUZ Türkiye bira pazarını büyüterek, tüm paydaşlarına sürdürebilir en yüksek değeri yaratan içecek sistemi olmak. Adriyatik’ten Çin’e uzanan coğrafyada lider içecek üreticisi ve pazarlayıcısı olmak.

VİZYON VE MİSYONUMUZU GERÇEKLEŞTİREBİLMEK İÇİN TEMEL STRATEJİLERİMİZ Türkiye içecek faaliyetlerimizdeki hızlı büyümeyi devam ettirmek Yurtdışında Türkiye bira faaliyetlerimize benzer büyüklükte bir bira faaliyeti oluşturmak Bölgemizde tercih edilen bir Coca – Cola şişeleyicisi olmak

DEĞERLERİMİZ Dayanışma Girişimcilik Çağdaşlık Mükemmeli Hedeflemek

ÜRÜNLER PİLSEN : Tümüyle doğal maddelerden oluşan Efes Pilsen'in içerdiği alkol oranı % 5'tir. DARK : 1998 yılından bu yana üretilen ve Türkiye'nin şeffaf şişedeki ilk siyah birası olan Efes Dark, hacmen % 6.1 alkol oranına sahiptir. EXTRA : Hacmen % 7.5 alkol oranına sahip Efes Extra yüksek alkollü ve sert bira sevenlerin tercihidir. LİGHT : Rahat içimi ve serinletici tadı ile öne çıkan Efes Light hacmen %3 alkol derecesi ve %40 daha düşük kalori oranı ile Türkiye'nin ilk light birasıdır. FIÇI : 2004 yılında üretimine başlanan efes fıçı birası tüketicilere 50 cl’lik kutu ve şişelerde %5 alkol oranıyla sunulmaktadır.

EFES PİLSEN’İN UYGULADIĞI PAZARLAMA KONSEPTLERİ ÜRETİM KONSEPTİ Efes Pilsen bu konsept doğrultusunda daha çok satış noktasından (marketler, bakkallar, tekel bayileri..) tüketicilere ulaşmaya ve ürünlerini de mümkün olan en uygun fiyatlardan tüketicilere sunmayı amaçlamaktadır

ÜRÜN KONSEPTİ Efes Pilsen bu konsepte dayanarak ürünlerinin kutu ve şişe tasarımlarında zaman içinde değişiklikler yapmaktadır. Efes Pilsen bu konsept doğrultusunda Toplam Kalite Yönetimi stratejisini benimseyerek ürünlerinin sahip olduğu kaliteyi muhafaza etmeyi ve mümkün olduğunca geliştirmeyi amaç edinmiştir.

SATIŞ KONSEPTİ Efes Pilsen’in ürünlerinin yanında tüketicilere hediye olarak verdiği anahtarlık, bere, kültablası, bardak gibi promosyon ürünleri bize Efes Pilsen’in bu konseptten yararlandığını göstermektedir.

PAZARLAMA KONSEPTİ Tüketicinin ön planda olduğu bu konsepte dayanarak, Efes Pilsen ürünlerinin tat ve alkol oranlarında zaman içinde değişikliklere gitmekte ve gerekli durumlarda da piyasaya yeni ürünler sunmaktadır.

SOSYAL PAZARLAMA KONSEPTİ Efes Pilsen’in temel olarak uyguladığı konsept bu konsepttir. Belediyelere hediye edilen cam şişe toplama kutuları… Cam şişe kullanımını yaygınlaştırmak için bu tip ürünlere daha uygun fiyatlar belirlemek… Efes Pilsen Blues ve Jazz festivalleri… Efes Pilsen Basketbol Kulübü tarafından açılan gençlik ve spor okulları

YAPTIĞIMIZ ANKETE GÖRE MÜŞTERİLERİN BİRA TİPİ SEÇİMİ Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid pilsen 25 50,0 light 6 12,0 62,0 fici 12 24,0 86,0 dark 4 8,0 94,0 extra 3 6,0 100,0 Total 50

BCG MATRİX STARS FIÇI QUESTION MARK DARK, EXTRA CASH COWS PİLSEN DOGS HIGH MARKET GROWTH LOW STARS FIÇI QUESTION MARK DARK, EXTRA CASH COWS PİLSEN DOGS LIGHT HIGH LOW MARKET SHARE

PRODUCT EXPANSION GRID   EXISTING PRODUCT NEW PRODUCT EXISTING MARKET MARKET PENETRATION The continuous sales of Pilsen PRODUCT DEVELOPMENT Starting production of Barrel Beer NEW MARKETS MARKET DEVELOPMENT Russian Market DIVERSIFICATION The production of Ritmix

EFES PİLSEN VE BAŞLICA PAZARLARI

EFES PİLSEN TÜKETEN MÜŞTERİLERİN GÖSTERDİĞİ ALMA DAVRANIŞI High involvement Low involvement Significant Differences Between Brands Complex Buying Behavior Variety Seeking Buying Behavior Dissonance Reducing Buying Behavior Habitual Buying Behavior Few Differences Between Brands Variety – Seeking Buying Behavior Birçok değişik marka Az fiyat farkı

EFES PİLSEN’İN TOPLUM REFAHINA KATKILARI Kültürel alanda faaliyetler Sağlık alanındaki faaliyetler Spor alanındaki faaliyetler Çevre koruma faaliyetleri

EFES PİLSEN’İN MARKET SEGMENTASYONU COĞRAFİK ÜLKE BÖLGE ŞEHİR • PSİKOGRAFİK SOSYAL SINIF YAŞAM TARZI KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ • DEMOGRAFİK YAŞ CİNSİYET GELİR DURUMU MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU • DAVRANIŞSAL DURUM SADAKAT DURUMU

ANKETİMİZDE KULLANDIĞIMIZ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER Yaş Cinsiyet Öğrenim Durumu Aylık Gelir Durumu 18 ve altı Erkek İlkokul -500 YTL 19 – 25 Kadın Ortaokul 500-1000 YTL 26 – 50 Lise 1000-1500 YTL 50 ve üstü Üniversite 1500+ YTL

Age * Price Expectation Chi-Square Test

MÜŞTERİLERİN BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ

En Önemli Segmantasyon (bölümlendirme) değişkenini bulmak için... = MEMNUNİYET - BEKLENTİ Beklenti Fark Memnuniyet Fiyat 2,52 +0,78 3,3 Kalite 4,58 -0,52 4,06 Tat 4,54 -0,72 3,82 Ulaşılabilirlik 4,32 +0,06 4,38 Popülerlik 3,34 +1,14 4,48 Görünüm +0,42 3,72 Hijyen 4,36 -0,16 4,20 Alkol Derecesi 3,84 -0,18 3,66 Hacim 3,76 -0,02 3,74 Ortalama 3,84 < 3,92

Konumlandırma Cümlesini Kurarken... En çok önem “yaşam tarzı”na... “Bira bu kapağın altında...” “Aslında hayatı dolduruyoruz...”

MÜŞTERİ ALIŞ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER KİŞİSEL FAKTÖRLER Gelir Durumu Yaşam Tarzı Yaş Kişilik Özellikleri

TEŞEKKÜRLER Onur Örs Serci Yıldır Uras Ayanoğlu HAZIRLAYANLAR Aytuğ Öztürk Onur Örs Serci Yıldır Uras Ayanoğlu