ANADOLU EFES GRUBU Efes içecek grubunun ilk bira fabrikaları olan Erciyas Biracılık ve Ege Biracılık, grubun ilk markası olan Efes Pilsen’i piyasaya sundu (sene 1969). Toros Biracılığın mal varlığı ve “Marmara” markasının satın alınmasıyla grubun Türkiye’deki fabrika sayısı 5’e ulaştı. (sene 1998) Efes içecek grubunun, halka açık olan 4 bira ve malt fabrikasının tek bir kuruluş adı altında birleştirilmesiyle birlikte Anadolu Efes kurulmuş oldu (sene 2000).
ANADOLU EFES GRUBU Dünyanın dört bir yanında Efes Pilsen adıyla Almanlara, Amerikalılara, İngilizlere, Fransızlara, Ruslara ve daha birçok ülkenin insanlarına biranın Anadolu'dan gelen lezzeti sunulmaktadır.
EFES PİLSEN PERSONEL SAYISI YIL 2001 2002 2003 2004 TÜRKİYE 1181 2191 1820 1805 YURTDIŞI 1926 2142 4318 4897
EFES PİLSEN MİSYONUMUZ Toplumun yaşam seviyesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak. İçecek sektöründeki gücümüzü ve etkinliğimizi arttırmak. Hissedarlarımıza sürekli ve piyasa ortalamalarımız üzerinde getiri sağlamak. Efes’i global bir marka haline getirmek.
LİDER İÇECEK ÜRETİCİSİ VİZYONUMUZ VİZYONUMUZ Türkiye bira pazarını büyüterek, tüm paydaşlarına sürdürebilir en yüksek değeri yaratan içecek sistemi olmak. Adriyatik’ten Çin’e uzanan coğrafyada lider içecek üreticisi ve pazarlayıcısı olmak.
VİZYON VE MİSYONUMUZU GERÇEKLEŞTİREBİLMEK İÇİN TEMEL STRATEJİLERİMİZ Türkiye içecek faaliyetlerimizdeki hızlı büyümeyi devam ettirmek Yurtdışında Türkiye bira faaliyetlerimize benzer büyüklükte bir bira faaliyeti oluşturmak Bölgemizde tercih edilen bir Coca – Cola şişeleyicisi olmak
DEĞERLERİMİZ Dayanışma Girişimcilik Çağdaşlık Mükemmeli Hedeflemek
ÜRÜNLER PİLSEN : Tümüyle doğal maddelerden oluşan Efes Pilsen'in içerdiği alkol oranı % 5'tir. DARK : 1998 yılından bu yana üretilen ve Türkiye'nin şeffaf şişedeki ilk siyah birası olan Efes Dark, hacmen % 6.1 alkol oranına sahiptir. EXTRA : Hacmen % 7.5 alkol oranına sahip Efes Extra yüksek alkollü ve sert bira sevenlerin tercihidir. LİGHT : Rahat içimi ve serinletici tadı ile öne çıkan Efes Light hacmen %3 alkol derecesi ve %40 daha düşük kalori oranı ile Türkiye'nin ilk light birasıdır. FIÇI : 2004 yılında üretimine başlanan efes fıçı birası tüketicilere 50 cl’lik kutu ve şişelerde %5 alkol oranıyla sunulmaktadır.
EFES PİLSEN’İN UYGULADIĞI PAZARLAMA KONSEPTLERİ ÜRETİM KONSEPTİ Efes Pilsen bu konsept doğrultusunda daha çok satış noktasından (marketler, bakkallar, tekel bayileri..) tüketicilere ulaşmaya ve ürünlerini de mümkün olan en uygun fiyatlardan tüketicilere sunmayı amaçlamaktadır
ÜRÜN KONSEPTİ Efes Pilsen bu konsepte dayanarak ürünlerinin kutu ve şişe tasarımlarında zaman içinde değişiklikler yapmaktadır. Efes Pilsen bu konsept doğrultusunda Toplam Kalite Yönetimi stratejisini benimseyerek ürünlerinin sahip olduğu kaliteyi muhafaza etmeyi ve mümkün olduğunca geliştirmeyi amaç edinmiştir.
SATIŞ KONSEPTİ Efes Pilsen’in ürünlerinin yanında tüketicilere hediye olarak verdiği anahtarlık, bere, kültablası, bardak gibi promosyon ürünleri bize Efes Pilsen’in bu konseptten yararlandığını göstermektedir.
PAZARLAMA KONSEPTİ Tüketicinin ön planda olduğu bu konsepte dayanarak, Efes Pilsen ürünlerinin tat ve alkol oranlarında zaman içinde değişikliklere gitmekte ve gerekli durumlarda da piyasaya yeni ürünler sunmaktadır.
SOSYAL PAZARLAMA KONSEPTİ Efes Pilsen’in temel olarak uyguladığı konsept bu konsepttir. Belediyelere hediye edilen cam şişe toplama kutuları… Cam şişe kullanımını yaygınlaştırmak için bu tip ürünlere daha uygun fiyatlar belirlemek… Efes Pilsen Blues ve Jazz festivalleri… Efes Pilsen Basketbol Kulübü tarafından açılan gençlik ve spor okulları
YAPTIĞIMIZ ANKETE GÖRE MÜŞTERİLERİN BİRA TİPİ SEÇİMİ Frequency Percent Valid Percent Cumulative Percent Valid pilsen 25 50,0 light 6 12,0 62,0 fici 12 24,0 86,0 dark 4 8,0 94,0 extra 3 6,0 100,0 Total 50
BCG MATRİX STARS FIÇI QUESTION MARK DARK, EXTRA CASH COWS PİLSEN DOGS HIGH MARKET GROWTH LOW STARS FIÇI QUESTION MARK DARK, EXTRA CASH COWS PİLSEN DOGS LIGHT HIGH LOW MARKET SHARE
PRODUCT EXPANSION GRID EXISTING PRODUCT NEW PRODUCT EXISTING MARKET MARKET PENETRATION The continuous sales of Pilsen PRODUCT DEVELOPMENT Starting production of Barrel Beer NEW MARKETS MARKET DEVELOPMENT Russian Market DIVERSIFICATION The production of Ritmix
EFES PİLSEN VE BAŞLICA PAZARLARI
EFES PİLSEN TÜKETEN MÜŞTERİLERİN GÖSTERDİĞİ ALMA DAVRANIŞI High involvement Low involvement Significant Differences Between Brands Complex Buying Behavior Variety Seeking Buying Behavior Dissonance Reducing Buying Behavior Habitual Buying Behavior Few Differences Between Brands Variety – Seeking Buying Behavior Birçok değişik marka Az fiyat farkı
EFES PİLSEN’İN TOPLUM REFAHINA KATKILARI Kültürel alanda faaliyetler Sağlık alanındaki faaliyetler Spor alanındaki faaliyetler Çevre koruma faaliyetleri
EFES PİLSEN’İN MARKET SEGMENTASYONU COĞRAFİK ÜLKE BÖLGE ŞEHİR • PSİKOGRAFİK SOSYAL SINIF YAŞAM TARZI KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ • DEMOGRAFİK YAŞ CİNSİYET GELİR DURUMU MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU • DAVRANIŞSAL DURUM SADAKAT DURUMU
ANKETİMİZDE KULLANDIĞIMIZ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER Yaş Cinsiyet Öğrenim Durumu Aylık Gelir Durumu 18 ve altı Erkek İlkokul -500 YTL 19 – 25 Kadın Ortaokul 500-1000 YTL 26 – 50 Lise 1000-1500 YTL 50 ve üstü Üniversite 1500+ YTL
Age * Price Expectation Chi-Square Test
MÜŞTERİLERİN BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ
En Önemli Segmantasyon (bölümlendirme) değişkenini bulmak için... = MEMNUNİYET - BEKLENTİ Beklenti Fark Memnuniyet Fiyat 2,52 +0,78 3,3 Kalite 4,58 -0,52 4,06 Tat 4,54 -0,72 3,82 Ulaşılabilirlik 4,32 +0,06 4,38 Popülerlik 3,34 +1,14 4,48 Görünüm +0,42 3,72 Hijyen 4,36 -0,16 4,20 Alkol Derecesi 3,84 -0,18 3,66 Hacim 3,76 -0,02 3,74 Ortalama 3,84 < 3,92
Konumlandırma Cümlesini Kurarken... En çok önem “yaşam tarzı”na... “Bira bu kapağın altında...” “Aslında hayatı dolduruyoruz...”
MÜŞTERİ ALIŞ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER KİŞİSEL FAKTÖRLER Gelir Durumu Yaşam Tarzı Yaş Kişilik Özellikleri
TEŞEKKÜRLER Onur Örs Serci Yıldır Uras Ayanoğlu HAZIRLAYANLAR Aytuğ Öztürk Onur Örs Serci Yıldır Uras Ayanoğlu