YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Arz ve Talep Esnekliği ve Eğrileri
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
YÖN339 Ders - IV Taşımacılık Yönetimine Giriş
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Esneklik (elastisite) ve Uygulamaları
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
YÖN339 Ders - I Taşımacılık Yönetimine Giriş
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
Lojistik Yönetimi Ders – II
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ders 2 ARZ, TALEP ve pİyasalaR Mankiw 2007, BL. 4
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Hızlı Tüketim Ürünleri
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
İşletmeyi neden kurarız ?
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Mikroiktisat: Teori ve Uygulama Bölüm 2 Arz ve Talep
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Toplu pazarlık gücü.
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
ARZ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
ARZ VE TALEP.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HEDEF PAZAR.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

Yolcu ve Yük Taşıma Talebi Temel Kavramlar Talep piyasalarda, belirli bir mal ve hizmete yönelen ve belirli bir satın alma gücü ile desteklenen satın alma isteğidir. Ancak bu isteğin piyasada talep haline dönüşebilmesi için yeterli satın alma gücüyle desteklenmesi gerekir, aksi takdirde sadece kişisel bir niyet olarak kalır, ekonomi üzerinde herhangi bir etkisi olmaz.

Yolcu ve Yük Taşıma Talebi Temel Kavramlar Talebi etkileyen unsurlar şu şekildedir; Tamamlayıcı malların fiyatlarındaki değişim, Rakip malların fiyatlarındaki değişim, Tüketicinin gelir seviyesindeki değişim, Toplumsal beğenilerdeki değişim.

Yolcu ve Yük Taşıma Talebi Temel Kavramlar Arz, bir üretici (ya da satıcının) belli bir zaman süresi içinde, ürettiği ya da elinde tuttuğu mal veya hizmetin, değişik koşullarda piyasaya sunmaya istekli olduğu miktarı olarak tanımlanır.

Yolcu ve Yük Taşıma Talebi Temel Kavramlar Arzı etkileyen unsurlar şu şekildedir; Maliyetlerdeki değişim, Teknolojideki değişim, Özel sebepler, Malın piyasa fiyatı

Taşımacılık Yolcu Taşıma Talebi Niçin kişisel taşıma talebinde bulunuruz? Kişisel eğlence (turistik, etnik, dini) için, İşe gitmek için ve İş seyahatleri gerçekleştirmek için… Peki, talep miktarımızı neler etkiler?

Taşımacılık Yolcu Taşıma Talebi Davranışsal unsurlar, Yola çıkılan, varılmak istenen ve iki nokta arasında yer alan (hava, vb.) fiziksel koşullar, Yalnız başına veya birlikte yolculuk edilen kişilerle ilgili sosyal koşullar, Zaman: Yolculuğun uzunluğu, yola çıkış süresinin yakınlığı, zaman baskısı, Yolculuğun esas amacı, Yolcunun davranışsal açıdan durumu: Gergin, endişeli, hasta, vb. Fiyat elastikiyeti, Kişisel gelir düzeyi, Arttıkça ikincil hizmetlerden yararlanma düzeyi düşer. Talebin zirveye ulaştığı saatler…

Taşımacılık Yolcu Taşıma Talebi Kişisel eğlence (turistik, etnik, dini) talepler Low-cost havayolları, Çevre gezintileri, vb. İşe gidiş Aktarmalı olup olmaması, İki nokta arasındaki yolculuk zamanı, vb. İş seyahatleri Gezgin satıcı?!

Taşımacılık Yolcu Taşıma Talebi Yolcu taşıma talebinin karakteristikleri Anlık talep, Talebin aşırı değişkenliği, Talebin çok türlülüğü, Taşıma türleri arası rekabet ve elastikiyet, Aynı taşıma türü rekabet ve elastikiyet, Aynı taşıma türü sınıflar arası rekabet ve elastikiyet, Gelir elastikiyeti, Hizmet koşulları ve fiyatsız rekabet.

Taşımacılık Yük Taşıma Talebi Yolcu taşıma ile yük taşıma talebinde; Zaman, mal sahibi ile yolcu için farklı değere sahiptir. Zaman, yolcu için dakika ve saatlerle ifade edilirken, yük açısından günler ile ifade edilir. Yük taşıma talebinde, Yük taşıma sürekli olarak gerçekleştirilirken, üretim yalnızca çalışma saatleri içerisinde yapılır. Kısa teslim süreleri, güvenilirlik, güvenlik, vb. talepleri karşılamaksızın gerçekleştirilemez.

Taşımacılık Yük Taşıma Talebi Taşıması yapılacak ürün talebi elastik ise, Ürünün taşıma maliyeti son kullanıcı fiyatına eklenir. Bu nedenle, taşıma talebi de elastiktir. Taşıması yapılacak ürün talebi elastik değil (inelastik) ise, Taşıma talebi olan bir ürün için bir girdi olarak görülebilir. Özel taşıma talepleri gerektirdiğinden taşıma türleri arası esneklik sağlanamaz. Taşıma maliyeti, genellikle, toplam maliyetin küçük bir kısmını ifade eder. Kurumsal ve coğrafi kısıtlar, taşıma maliyetlerinden daha önemlidir. Bu nedenle, taşıma talebi de elastik değildir.

Taşımacılık Yük Taşıma Talebi Zaman elastikiyeti Bozulan ürünler (özellikle gıda alanında), Finansal türev ürünler… Kaynağında ücretsiz olan (?!) ürünlerin taşıma talebi Ürünlere olan talep elastikse, taşıma talebi de elastiktir.

Taşımacılık Yük Taşıma Talebi Ekonomik faaliyetleri konumlandırmak amacıyla dikkat edilen unsurlar şunlardır: Zaman, uzaklık ve maliyet açısından pazara yakınlık, Zaman, uzaklık ve maliyet açısından tedarikçilere yakınlık, Toplu taşımacılık maliyetleri, güzergahlar, zaman planları vb. açısından çalışanların yerleşme olanakları, Taşıma türleri açısından durum vb. Görüldüğü gibi, taşımacılık faaliyetleri işletmelerin yer seçimini önemli ölçüde etkiler.