SELÇUKLULAR (1040-1157) ANADOLU SELÇUKLULARI (1060-1308) EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Advertisements

YUNUS EMRE EYLÜL DAMLA OKTAY 4/C 546.
AHLAK FELSEFESİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Alman Prof. Naumark‘ın İtirafları: “İstanbul Üniversitesi'nde öğretim üyesi Alman asıllı Prof. Naumark ile bir kısım talebesi Boğaziçinde geziye çıkarlar.
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Büyük düşünürler HZ.MEVLANA YUNUS EMRE İBNİ SİNA PİRİ REİS İÇİNDEKİLER.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
REHBERLİK.
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
Türk-İslam Devletlerinde Eğitim Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
Karahanlılar’da Eğitim Kurumları Ve Özellikleri
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OSMANLI’ DA EĞİTİM.
Sosyal Bilgiler TÜRKLERİN YENİ YURDU ANADOLU
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜN NETİCESİ
Vefa; insana duyulan sevgidir..
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
Anadolu’da “Beylikler Dönemi’nde (13. yy.) yaşamıştır. Kesin olmamakla birlikte ailesiyle Belh şehrinden Akşehir’e gelmişlerdir. Babası Şeyh Hasan Paşa’dır.
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Hacı Bektaş Veli.
Mevlevîlik.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
Türklerde Eğitimin Kısa Tarihi. İ slamiyeti kabul etmeden önce Türk toplulukları göçebe ve yarı göçebe biçimde yaşamlarını sürdürmekteydi.
Nakil Dönemi 6. Ders.
2. HAFTA TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
 Öğrencinin; 1. Adı:Ahmet Fatih 2. Soyadı:Seven 3. Sınıfı:9/C 4. Numarası:1339  Öğretmenin; 1. Adı:Ramazan 2. Soyadı:  Okul:Ali Güral Lisesi.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Eğitimin Tarihsel Temelleri
EĞİTİMİN TARİHİ TEMELLERİ
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
SAYGI.
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
Ahi Evran.
Mevlana Celaleddin-i Rumi. Mevlana Celaleddin-i Rumi: Mevlana hazretleri 1207 yılında Horasan'ın Belh şehrinde dünyaya geldi. Asıl adı Muhammed Celaleddin'dir.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
Anadolu’da kurulan ilk beylikler hangileridir?
Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar.
MEVLANA ADI: ZEHRA SOYADI: TOPAK SINIF: 7/F NUMARA: 330 MERHABA ARKADAŞLAR. BUGÜN SİZLERE MEVLANA HAKKINDA BİLGİ VERECEĞİM. EVET İZLİYORUZ……….
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

SELÇUKLULAR (1040-1157) ANADOLU SELÇUKLULARI (1060-1308) EĞİTİM

SELÇUKLULAR EĞİTİM Bilginlere ve sanatkarlara büyük önem verdiler. Örgün eğitim kurumsallaşması 1040 yılında Tuğrul Bey’in Nişabur’da yaptırdığı medreseyle başladı. 1067’de Nizamülmülk tarafından Bağdat’ta Nizamiye medreseleri kuruldu. Bu dönemde Bağdat’ta medreselerde okuyan öğrenci sayısı 6000 idi. Eğitim dili Arapça olmakla beraber Türkçe’ye de yer verilirdi. Medreselerde öğretim sınıf geçme esasına dayanırdı. Müderris denen medrese hocaları seçkin kimselerdi ve ölünceye kadar görevde kalırlardı. Selçuklular medreselerin yanında küttap denen ilkokul düzeyinde de okullar açmışlardır.

Selçuklularda yaygın eğitim kurumu olan Ahilik önemli bir yaygın eğitim ve meslek kuruluşuydu. ( Ahi; Arapça kardeş demektir) Ahilik halk arasında yaygınlaşmış, dini ve ahlaki değer kazanmıştır. Ahi Evran tarafından kurulan Ahiliğin en önemli temel felsefesi “kamil insan” yetiştirmekti. Bu kurum varlığını cumhuriyet dönemine kadar devam ettirmiştir.

Selçuklu Eğitim Sisteminin Temel Özellikleri; Selçuklu devlet adamları eğitime ve bilimin gelişmesine büyük önem vermişleridir Medreseler gelişmiş, ülkenin her tarafına yayılmıştır Ahilik gibi bir yaygın eğitim kurumu kurulmuş ve gelişmiştir Atabeglik gibi şehzadelerin yetişmesi için bir uygulama ortaya çıkmıştır Selçukluların ilk dönemlerinde eski değerler ön planda iken, daha sonra bunlar zayıflamaya unutulmaya yüz tutmuştur. Selçuklularda alp, gazi, veli insan tipleri beraber yaşar.

Selçuklular döneminde yaşamış büyük Türk alimleri GAZALİ (1059- 1111) MEVLANA CELALEDDİN RUMİ (1207- 1273) YUNUS EMRE (……-1321) BURHANEDDİN ZERNUCİ (….- 1223)

GAZALİ (1059- 1111)

GAZALİ ‘NİN EĞİTİM GÖRÜŞLERİ Felsefe dersleri aldı. Nizamiyede müderrislik yaptı. Eserlerinde çocukların eğitimleri üzerinde önemle durur. Anne ve baba çocuklarına en iyi şekilde bakmakla yükümlüdür. Çocuklar gördüklerini taklit eder. (Sosyal Öğrenme) Çocuğa iyi davranış kazandırılmalı, aydınlatılmalı, kötü arkadaşlardan sakınılmalıdır. Çocuklar küçük yaşta eğitilmelidir. Her şeyin iyisini ve doğrusunu öğrenmelidir. Çocuk bir cehverdir ve iyi öğretmende okumalıdır. Öğretmen, onlara rehberlik etmelidir. Çocuklara kavrayabileceği şeyler öğretmelidir.

MEVLANA CELALEDDİN RUMİ (1207- 1273)

Ona göre insan, kendi özünü bilmeli ve olgun olmalıdır. MEVLANA CELALEDDİN RUMİ (1207- 1273) Ona göre insan, kendi özünü bilmeli ve olgun olmalıdır. Maslov’un kendini gerçekleştirme düşüncesi onda zaten mevcuttu. Mevlana eğitimin gücüne ve çevrenin etkisine inanır. Ona göre insan eğitilebilen bir varlıktır. Hayvanların bile eğitimle yetenekleri gelişir. Çocuklar eğitilirken hemen tenkit edilmemeli, bilakis teşvik edilmelidir. Tekrar iyi bir öğretme şeklidir. Alimlik insanın özünde olan bir hünerdir. Alimlik, ipek ya da abadan bir giysi ile kazanılmaz. Görünüş değil, gönül esastır. (Şekil değil, İçerik) Kendisinden sonra ortaya koyduğu görüşlerin etkisiyle “Mevlevilik” tarikatı kurulmuştur.

MASLOW İHTİYAÇLAR HİYARARŞİSİ

YUNUS EMRE (……- 1321) Mevlananın izinden yürümüş, ancak eserlerini Farsça yerine Türkçe yazmıştır. . Diyar diyar dolaşarak, insanın kendi özünü bilmeleri gerektiğini anlatmış ve hoşgörü üzerinde durmuştur Nefis terbiyesini özellikle ele aldı. İnsanlara gönül kırmamayı öğretti. Herkese aynı gözle baktı. İyilik ve güzellikte hep birlikte yarışmamız gerektiğini söyledi.

BURHANEDDİN ZERNUCİ (….- 1223) Türkistan’da doğdu. Önemli bilim adamlarındandır. Eserleri batı dillerine çevrilmiş ve çokça okutulmuştur. Eğitim ve öğretim konusunda ilk eser veren Türk bilginidir. Eğitim ve öğretim faaliyetlerini sistemleştirmiş, metot ve teknikler üzerinde durmuştur. Eserinde, soru- cevap, tekrar, ezber, problem çözme yöntemi ve münazara üzerinde durur. Ona göre bilime saygı duyulmalı, çok çalışılmalıdır. Öğrenci öğrenebileceği kadar ders almalı, kolaydan zora doğru bir yol izlenilmelidir. İnsan her yaşta öğrenebilir ve öğrenmelidir.