DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
DEZENFEKSİYON.
RUNWAY EXCURSİON PİST DIŞINA ÇIKIŞ KPT.PLT GÖKDEN GÜREL.
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
1 Kasım 2010 Tarihi İtibariyle Poliçe İptal İşlemleri
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TK 634 SEFER SAYILI UÇAĞIN DİYARBAKIR’A YAKLAŞMASININ SİMÜLASYONU
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
1. Bütünü ya da bir bölümü içinde hava araçların; iniş, kalkış ve yer hareketlerini gerçekleştirebilmeleri için karada veya suda oluşturulmuş, (bina,
ICAO LEVEL 4.
TÜRKİYE HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ.  Pilot read-back süreleri  Frekans dinleme problemleri.(Çağrıya cevap vermeme veya frekans değişikliğinde.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Borsa İstanbul Yeni Seans Salonu
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
24 TEMMUZ 2015 KOORDİNASYON TOPLANTISI TALİMATLARINA DAİR GELİŞMELER Kurum İsmi.
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :
11.BÖLÜM SAHA KONTROL HİZMETİ (AREA CONTROL SERVICE /ACC)
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİ
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
TÜRKİYE ELEKTRİK İLETİM A.Ş. Trafo Merkezleri Tesis Dairesi Başkanlığı
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
BÖLÜM 5 KİMYASAL MADDE KULLANIMI VE DEPOLANMASI.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
BÖLÜM 2 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ. BÖLÜM 2 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
UÇUŞ PLANLARI.
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
1. SEYRÜSEFER 2 Seyrüseferde kullanılan limit ve koşulların farklılığı nedeniyle seyrüseferler; Görerek (Visual Flight Rules), Aletli (Instrumental Flight.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
SAFFET ÖZTÜRK AIM ŞEFİ GENEL MÜDÜRLÜK. Genel özellikler Her chart kendine özgü fonksiyonu ile ilgili bilgileri içerir. Aynı zamanda, güvenli ve hızlı.
Türk hava sahasında performans yetersizliği nedeniyle kontrollü hava sahalarında uçamayan VFR yabancı tescilli hava araçları kontrollü yolun yol minimasına.
AIM Hizmetleri, Görev - Sorumluklar ve Projeler
TAIMA.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
NewPENS Yeni Bütünleştirilmiş Avrupa Network Hizmetleri (New Pan-European Network Services)
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
IATA VE ICAO.
Prof. Dr. Hüner Şencan İstanbul Ticaret Üniversitesi
SEYRÜSEFER
İşaretleyiciler
Air traffic safety electronics personnel (ATSEP)
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
ATLASJET HAVAYOLLARI GİRİŞ GİRİŞ
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI M.Feridun Dengizek.
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Hava Sahası Planlaması Temel amaç; ATM hizmetleri için gerekli emniyet düzeyinin sağlanmasıyla, güvenlik ve savunma ihtiyaçları da dikkate alınarak, hava sahasının tüm kullanıcılara maksimum özgürlükle kullandırılabilmesidir.

Hava Sahası Planlaması ATS Koridorlarının Geliştirilmesi Sektörizasyon Terminal Sahası Tasarımı

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Onaylama Basım, Eğitim ve Uygulamanın Başlaması Simülasyon Girdileri Emniyet Çalışması PANS - OPS, ATM, Emniyet, Askeri Uzmanlar & Düzenleyiciler Hava Sahası, Rotalar ve Usullerin Ele Alınması Senaryo Geliştirilmesi Uzman Görüşleri Konsültasyon İşlemi Hava Sahasının Değerlendirilmesi

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Tasarımda esas alınan dokümanlar, ICAO PANS-OPS DOC .8168 (Procedures for Air Navigation Services –Aircraft Operations Aircraft Operations – Vol.II) ICAO DOC. 9613 (Performance – based Navigation Manual)

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Dokümanlarda; Konvansiyonel Usuller: (Hassas Olmayan Usuller: VOR,NDB, VOR/NDB/DME, (Hassas Usuller: ILS.MLS) RNAV Usuller ve Uydu Temelli Usuller: (GNSS RNAV, DME/DME RNAV, VOR/DME RNAV, RNP) İçin tasarım kuralları yer almaktadır.

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Bir aletli yaklaşma usulünün tasarımında en kritik safha son yaklaşma safhasıdır. Son yaklaşma safhası, pist doğrultusu ile aynı olmalı. Ancak, mania nedeniyle 15 derecelik bir açısal farklılık kabul edilebilir. Maksimum Alçalma Oranı; CAT A/B max. %6.5 CAT C/D max. %6.1 olacaktır.

Normal pas geçme oranı: %2.5 Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Her bir aletli yaklaşma usulü için başlangıç ve bitiş noktaları tanımlanmış bir pas geçme usulü tesis edilecektir. Normal pas geçme oranı: %2.5

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Manialar ya da operasyonel avantajları nedeniyle %2.5’in üzerinde bir pas geçme oranı kullanılabileceği gibi, ilave bir pas geçme oranı da ilan edilebilmektedir.

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı Pas geçme, Hassas yaklaşma veya dikey referanslı usullerde karar irtifası/yüksekliğinde, Hassas olmayan usullerde ise pas geçme noktasında (MAPt) başlar. Başka bir yaklaşmanın başlayacağı, Tanımlanmış bir holding usulüne girişte, Yeniden en-route safhasının başlayacağı irtifada biter.

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı MAPt (Pas Geçme Noktası): Bir aletli yaklaşma usulünde pas geçme sahasındaki maniaların üzerinden minimum manialardan korunma değeri ihlal edilmeden emniyetle pas geçilebilmesi için, pas geçme usulünün başlamak zorunda olduğu nokta.

Aletli Yaklaşma Usullerinin Tasarımı MAPt noktasının optimum pozisyonu pist eşiğidir. Ancak, gerektiğinde pist başı ile son yaklaşma noktası arasında tesis edilebilir.

Pas Geçme Nedenleri Kararsız Yaklaşma (Unstabilized Approach) Yüksek irtifa (Geç verilen ATC talimatı veya geciken pilot reaksiyonu) Pist veya aletli yaklaşma usulünün değişmesi Hava aracının hızı Arka rüzgar Ayırma gereklilikleri, pistin iniş için uygun olmaması vb. sebepler

Pas Geçme - ATC ATC ünitesince, Pas geçmeye neden olan hususa ilişkin pilot bilgilendirilecek, Pilot ve diğer ATC üniteleri ile sürekli koordinasyon sağlanacak, Pas geçen trafik ile diğer trafikler arasında yeterli ayırmayı sağlamak üzere gerekli talimatlar verilecek, Standart freyzyoloji kullanılacak

TEŞEKKÜRLER