BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
YÖN339 Ders - IV Taşımacılık Yönetimine Giriş
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
The Eurasia Specialist
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ
NAKLİYAT SİGORTALARI.
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Ders: Uluslararası İktisat ve Dış Ticaret Politikası
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
SAĞLIKSIZ KENTLEŞME (ÇARPIK KENTLEŞME)
NÜFUS POLİTİKALARI.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
Lojistik Yönetimi Ders – II
YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş
İNSANLIĞIN İKİ ÖNEMLİ İHTİYACI. Yönetilmezse; Sel Erozyon Heyelan Kontrollü akış Toprağın su ile buluşması Enerji Yönetilirse; Baraj, Gölet ve Setlerle.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
YERALTINDAN YERYÜZÜ ZENGİNLİĞİNE
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
İNGİLİZCE NİÇİN ÖĞRENİLMELİ ?  İngilizce 75 ’i aşkın ülkede 2 milyar dan fazla insan tarafından kullanılan özel,resmi dil, bilim dili statüsündedir.
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
HİZMETLER SEKTÖRÜ İşgücünün niteliksel gelişimine özgü
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
DÜNYADA EN ÇOK TURIST AĞıRLAYAN 50 KENTI IÇINDE OLAN İ Z M İ R 2015 yılının 9 aylık döneminde % 8,7 düşüş yaşadı.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Ulaşım Sorunları.
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
DENIZ YOLU YOLCU TAŞıMACıLı Ğ ı ZORUNLU MALI SORUMLULUK SIGORTASı CEM İ L GÖKTAŞ 1.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Selin Çal 11/D 1545  Sanayisi gelişmiştir. Elektronik aletler, kimyasal madde, gemi yapımı, elmas işletmeciliği oldukça gelişmiştir. Enerji kaynağı.
Eğitim-Öğretim yılında Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı (Sağlık Yönetimi) için öğrenci alımı planlanmış olsa da; Eğitim.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
IATA VE ICAO.
Lojistik Merkez Yer Seçimi
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI DENİZ PİYASALARI 1950 yılında 500 milyon ton olan dünya deniz ticaret hacmi bugün 18 kat artarak 9 milyar tona ulaşmıştır. Hacim olarak dünya ticaretinin %75’i denizyoluyla, %16’sı demiryolu ve karayoluyla, %9’u boru hattı ile ve %0,3’ü havayoluyla gerçekleştirilmektedir. Deniz ticareti iki türlü işletme yöntemi ile idare edilmektedir; - Düzensiz hat (tramp) işletmeleri - Düzenli hat (liner) işletmeler DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzensiz hat (Tramp) İşletmeleri Düzensiz hat (tramp) ya da düzensiz taşımacılık, deniz taşımacılığının en eski taşımacılık türüdür. Bu taşımacılık türünde gemiler, nereden yük bulurlarsa oraya giderek, dünyanın her köşesine yük taşımaktadır. Diğer isminden de anlaşılacağı gibi seferler belirli bir programa bağlanmamış olup, gemiler nerede karlı yük bulurlarsa oraya gitmektedirler. Düzensiz hat (tramp) taşımacılıkta yüklerin büyük çoğunluğunu dönemsel yükler oluşturmaktadır. Bu taşımacılıkta kömür hububat, maden cevheri gibi dökme yükler taşınmaktadır. DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzensiz hat (Tramp) İşletmeleri Bu taşımacılık türünde, işletmeler genellikle küçük boylu veya aile şirketi şeklindedir. . Günümüzde bu taşımacılık türünde arz-talep kuralları en güzel şekilde işlemektedir. Seferler belirli programa bağlanmadığından , bu işletmeler gemilerine yük aratırlar. Bu aşamada en önemli rolü gemi acenteleri ve brokerler oynamakta, yük ile geminin buluşmasına etken olmaktadırlar. Dünya navlun hareketlerine bağlı bir ortam içinde çalışma durumunda olduğundan düzensiz hat (tramp) işletmelerin dünya iş merkezlerini ve trendlerini yakından izlemeleri gerekmektedir. Bu nedenle bu işletmeler, brokerler ve acenteleri vasıtasıyla dünya navlun hareketlerini çok iyi takip etmeli, ekonomik, politik, sosyal ve doğal değişimler ve gelişmelerden anında haberdar olmalıdırlar. DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzenli hat (Liner) İşletmeler Dünya ticaretinin globalleşmesi ile beraber deniz taşımacılığına olan talebin artması düzenli denizyolu taşımacılığını zorunlu kılmış ve 18. Yüzyıl ikinci yarısında düzenli (düzenli hat (liner)) taşımacılık başlamış ve düzenli sefer yapan işletmelere talep artmıştır. Bu taşımacılık şeklinde seferler belirli bir plan içinde taşıma programlarını yapmaktadırlar. Bu işletmeler düzenli hizmet verebilmeleri için düzensiz hat (tramp) (düzensiz) taşımacılığın tam tersine dönemsel yüklere değil de sabit pazara hizmet vermektedir. Bu nedenle bu işletmelerde pazar belirlidir ve her bir destinasyon için uygulanacak navlunlar da konferanslar tarafından tespit edilmektedir. DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzenli hat (Liner) İşletmeler Düzenli hat (liner) taşımacılık düzensiz hat (tramp) taşımacılığa göre daha karmaşık bir yapıya sahiptir. Düzenli hat (liner) taşımacılık yapan işletmeler belirli bir plan içinde taşıma yapmaları nedeniyle düzensiz hat (tramp) taşımacılığın aksine yeterli adet ve tonajda gemiyi hizmete sunması ve yeterli adette personelle donatması gerekmektedir. Planlı hatlarda taşımacılık yaparken düzenli hat (liner) işletmelerinin dikkate alması gereken faktörler vardır ki bunlar; DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzenli hat (Liner) İşletmeler • Limanlar arasındaki yük cinsleri ve trafik yoğunluğu, • Yük trafiğinin dönemsel değişimleri, • Bu hatlarda çalışan şirketler, gemi adetleri ve sefer aralıkları, • Navlun konferansları ve konferans navlun politikaları, • Hatta sunulacak geminin tipi, adedi, tonajı, • Düzenli olarak uğranacak limanlar ve özellikleri olur. DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ

T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ FATSA MESLEK YÜKSEKOKULU MOTORLU ARAÇLAR VE ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME PROGRAMI Düzenli hat (Liner) İşletmeler Bu işletmelerin büyük bir şirket haline gelebilmeleri ve idareyi sağlayabilmeleri için yüksek bir yatırım gerekmektedir. Pazarlama örgütleri kurmak, uğrayacak limanlar arası acente ağı oluşturmak, yönetim kadrosu için yatırıma ihtiyaç duyulmaktadır. Düzenli hat (liner) işletmelerinin gemi sefer, gün ve saatlerini daha önceden programlamaları zorunludur. DUİ108-DENİZ İŞLETMECİLİĞİ Kpt. Öğr. Gör. Mehmet YAHŞİ