5. Kamu Kalite Sempozyumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Advertisements

BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Kaynak Paylaşımı: Neler Yapıyoruz. Neler Yapabiliriz
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
6-7 June 20033rd International ANKOS Meeting1 ANKOS Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu Bülent KARASÖZEN Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI
E-Dönüşüm Türkiye Projesi Kısa Dönem Eylem Planı 4. Değerlendirme Raporu 10 Şubat 2005.
Tarihçe  Milli Kütüphane kuruluş çalışmaları, 15 Nisan 1946 'da başlatılmış,  1 Nisan 1947'de koleksiyon adedi 'e ulaşmıştır.  Bugün Ankara İl.
İstanbul Medipol Üniversitesi
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Kütüphaneciliğin Destanı Sempozyumu Ekim 2004, Ankara KÜTÜPHANECİLİKTE SÜREKLİ EĞİTİM.
Hoşgeldiniz ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu Kütüphanesi.
4 X x X X X
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
ANKOS FİYATLANDIRMA MODELLERİ
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ “PERFORMANSA DAYALI BÜTÇELEME PROJESİ” ÇALIŞMALARI Bülent Karasözen 10 Temmuz 2002 Maliye Bakanlığı-ANKARA.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
ANKOS Kullanım İstatistikleri Kullanım İstatistikleri Çalışma Grubu ANKOS 7.Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Proje Konuları.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
dijitalleşme ve Kütüphaneler
ESOGÜ KÜTÜPHANESİ Tarihçe  ESOGÜ Merkez Kütüphanesi tarihinde hizmete açılmıştır m2 kapalı alana sahip olup, oturma kapasitesi
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Kütüphane ve Dokümantasyon
KÜTÜPHANELER YURT İÇİ KÜTÜPHANELER Üniversite Kütüphaneleri
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Sunum transkripti:

5. Kamu Kalite Sempozyumu ODTÜ Kütüphanesi Performans Bütçeleme Projesi ve Toplam Kalite Çalışmaları Bülent Karasözen Ebru Gürbüz 5. Kamu Kalite Sempozyumu ODTÜ 9-10 Haziran 2004

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphanesi - Genel Bilgiler Basılı ve elektronik ortamdaki bilgi kaynaklarını sağlama ve hizmete sunma, Tüm üniversite ve araştırma kütüphanelerinin üye olduğu, ortak elektronik kaynaklara erişim sağlayan ANKOS’un kurucusu ve merkezi, 340.000 kitap, 156.000 ciltli dergi, 1260 güncel dergi, 10.516 elektronik dergi, 12.000 metre karelik alanda 750 kişilik oturma kapasitesi.

MİSYON ANALİZİ NE? Örnek üniversite kütüphanesi NEDEN? KİME? NASIL? ODTÜ’nün temel misyonunda yer alan öğretim, araştırma faaliyetleri ve toplumsal hizmetlerin gerektirdiği bilgiye erişmek için KİME? Öğrenciler Akademik ve idari personel Diğer kullanıcılar Diğer kurum kullanıcıları Toplum NASIL? Çağdaş ve evrensel olanaklar sağlanarak

MİSYON Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin temel misyonunda yer alan öğretim, araştırma faaliyetleri ve toplumsal hizmetlerin gerektirdiği bilgiye erişmek için çağdaş ve evrensel olanakların sağlanması ve örnek bir üniversite kütüphanesi olarak topluma hizmet sunulması.

VİZYON Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin eğitim ve araştırma programlarının gereksinimleri doğrultusunda bilgiyi, hizmet verdiği kitleye çağdaş bilgisayar ve ağ teknolojilerini kullanarak hızlı ve ekonomik bir şekilde, zaman ve yerden bağımsız olarak sunan, mesleki dayanışma ve işbirliğine dayalı, çalışanlarıyla birlikte gelişmelerin gerisinde kalmayan, modern bir bilgi ve belge merkezi olmak.

Dış Çevre Değerlendirmesi Kütüphanelerin üniversitelerde eğitim ve araştırma ana destek birimi olarak öneminin artması, Koleksiyondaki elektronik kaynakların hacminin giderek artması, kütüphanelerin kaynaklara sahip olma modelinden lisans anlaşmaları çerçevesinde erişim sağlama modeline yönelmeleri, Kullanıcı gruplarının bilgiye erişime duyulan taleplerin değişimi ve hızla artması, Bilgi teknolojilerinde yaşanan hızlı değişiklikler nedeniyle kütüphanelerde yeni hizmetlerin sunulması gerekliliği ve bunun kütüphanelerde çalışan insan kaynakları üzerine yeni talepler doğurması, Kütüphanelerin koleksiyon ve bütçe büyüklükleri yerine, verilen hizmetler açısından değerlendirilmesi,

Dış Çevre Değerlendirmesi devamı... Teknolojik değişiklik ve artan maliyetlerin zorlaması sonucu kütüphaneler ile yayınevi ve aracı firmalar arasındaki ilişkilerde yeni sözleşme ve ANKOS gibi konsorsiyum modellerinin ortaya çıkması, Üniversite eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerdeki değişimle birlikte kütüphanelerin giderek bir öğrenim mekanı haline gelmeleri, Kütüphanelerin tek başına yetersizliği nedeniyle kütüphanelerarası işbirliğinin artması.

SWOT Analizi Güçlü Yönlerimiz Zengin kitap ve dergi koleksiyonu, Toplum içindeki imaj, Rekabet gücümüz, Güçlü teknik donanımla teknolojik değişime uyum sağlama, Dış çevre ile ilişkiler, Örgütsel ve yönetsel becerilerimizin yeterliliği.

SWOT Analizi devamı... Zayıf yönlerimiz İnsan kaynakları, Fizksel koşullar, Personelin dil ve bilgisayar bilgisindeki yetersizlik, birlikte çalışmaya yönelimin eksikliği.

SWOT Analizi devamı... Fırsatlar Diğer kütüphanelerdeki gelişmelerin izlenmesi, işbirliği ve kıyaslama, Teknolojik gelişmelerin izlenmesi ve uyum sağlanması, Elektronik ortam, Kütüphanecilikteki hızlı değişim ve yenilikler, Kullanım taleplerinin çeşitliliği ve değişkenliği, Performansa Dayalı Bütçeleme Projesi’nde pilot kurum olmak, KALDER (Türkiye Kalite Derneği) için pilot kurum olmak.

SWOT Analizi devamı... Tehditler Döviz kurlarında belirsizlik, Özel üniversite kütüphaneleriyle rekabet, ödenek kısıtlamaları, Devletin personel ücret politikası, Devlet ihale sistemindeki uyumsuzluklar, Güvenlik açıkları, Dergi ve kitap maliyetlerindeki artış, yayınevlerinin tekelleşmesi, kütüphane bütçelerinin yetersizliği.

Müşteriler İç Müşteriler/Kütüphane personeli Yayın Sağlama ve Kataloglama Birimi Referans Birimi Süreli Yayınlar Birimi Ödünçverme Birimi Bilgi Teknolojileri Birimi

Müşteriler devamı... Dış müşteriler/Kullanıcılar ODTÜ öğrencileri ODTÜ akademik ve idari personeli Protokolle belirlenmiş diğer kurum kullanıcıları Belge sağlama sisteminden yararlanan araştırmacılar Toplum

Paydaşlar ODTÜ kullanıcıları Kurum dışı kullanıcılar Endüstri/bireyler/diğer üniversiteler Çalışanlar ODTÜ Rektörlüğü Maliye Bakanlığı Yükseköğretim Kurulu Kütüphane Komisyonu Sağlayıcı kuruluşlar Toplum

Girdilerimiz Finansal destek ve kaynaklar İnsan kaynakları Teknolojik olanaklar

Süreçler Temel Süreçler Koleksiyon Oluşturma & Geliştirme Koleksiyondan Yararlandırma & Pazarlama Destek Süreçler İnsan Kaynakları Finansal Kaynakların Altyapı Yönetimi Yönetimi Yönetimi

Ürünler Koleksiyon Basılı kitap Elektronik kitap Basılı dergi Elektronik dergi Elektronik tez Tam metin makale veritabanları Bibliyografik veritabanları

Hizmetler Ödünçverme Hizmeti WEB tabanlı bilgi hizmeti Yurt içi-yurt dışı belge sağlama hizmeti Görsel/işitsel hizmetler Referans/enformasyon hizmetleri Fotokopi hizmeti

Performans Ölçütleri Koleksiyon Sipariş edilen kitap sayısı, Koleksiyona eklenen kitapların sayısı, Koleksiyona eklenen elektronik dergi sayısı, Abonelik yoluyla sağlanan elektronik referans kaynağı sayısı, Abonelik yoluyla sağlanan elektronik kitap sayısı, Basılı ve elektronik dergi sayısı, Dijital ortamdaki tez sayısı.

Performans Ölçütleri devamı... Kullanıcı hizmetleri Ödünç verilen kitap sayısı, Kullanılan tez sayısı, E-kitapların kullanımı, E-referansların kullanımı, Elektronik dergi kullanım sayıları, Gör-işit materyallerin kullanımı, İndeks ve veritabanlarının kullanımı, WEB sayfasının kullanımı, ILL ve doküman sağlama sayıları, Kullanıcı kılavuzlarının kullanımı, Kullanıcı eğitimi için hazırlanan materyallerin sayısı, Kullanıcı sorularına e-posta, telefon yoluyla ve yüzyüze verilen cevap sayısı.

Faaliyetler ve hedefler Elektronik Dergi Koleksiyonu Abonelik sayısını 7875'e yükseltmek Basılı Dergi Koleksiyonu Basılı dergi aboneliğini 1600'e indirmek Kitap Koleksiyonu Kitap koleksiyonu için 6250 adet kitap satınalmak Ciltli Dergi Koleksiyonunun Yerleştirilmesi 70000 adet ciltli derginin yerleştirilmesi E-kitap Koleksiyonunun Geliştirilmesi 100 adet elektronik kitabın koleksiyona eklenmesi E-referans Koleksiyonunun Geliştirilmesi Abonelik sayısının 17'ye yükseltilmesi Kataloglama 10000 adet kitabın kataloglanması Geriye Dönük Kataloglama 15000 adet bibliyaografik kaydın sisteme aktarılması

Gerçekleşen Faaliyetler Gerçekleşen Hedefler Elektronik Dergi Koleksiyonu Abonelik sayısı 10.516’ya yükselmiştir. Basılı Dergi Koleksiyonu Basılı dergi aboneliği 1260’a inmiştir. Kitap Koleksiyonu 10.951 adet kitap koleksiyona eklenmiştir. Ciltli Dergi Koleksiyonunun Yerleştirilmesi 50.000 adet ciltli dergi yerleştirilmiştir. E-kitap Koleksiyonunun Geliştirilmesi 450 elektronik kitap koleksiyona eklenmiştir. E-referans Koleksiyonunun Geliştirilmesi Abonelik sayısı 9’a yükselmiştir. Kataloglama 11.954 adet kitap kataloglanmıştır. Geriye Dönük Kataloglama 15.350 bibliyaografik kayıt sisteme aktarılmıştır

Kullanıcı Memnuniyeti Anketi 1781 lisans öğrencisi, 406 lisansüstü öğrenci, 239 öğretim üyesi.

Fiziksel mekan olarak Kütüphane kullanımı

Kütüphane WEB sayfasının kullanımı

WEB sayfasının yeniden tasarımı

Kütüphane hizmetlerinden duyulan memnuniyet

KALDER Çalışmaları 11-12 Temmuz 2003 “Süreç Yönetimi ve İyileştirilmesi” eğitimi 16-18 Ekim 2003 “ISO 9000: 2000 Kalite Yönetim Sistemi” eğitimi Organizasyon şeması Temel süreçler

Aksayan Yönler Birimlerarası iletişim kopukluğu, birlikte çalışmaya yönelim olmaması, Koleksiyon geliştirme politikasının eksikliği, Okuyuculardan gelen kitap isteklerinin işleme konulmasının, sipariş ve kataloglama işlemlerinin çok zaman alması,

Aksayan Yönler devamı... Kitap kataloğundaki eksiklikler ve yanlış uygulamalar, Basılı koleksiyonun artmasıyla birlikte katlardaki raflarda yığılmaların oluşması, Personelin bilgisayar bilgisinin eksikliği ve internete bağlı bilgisayar sayısının azlığı, Havalandırma, ısıtma ve ışıklandırma gibi fiziksel yapıdaki eksiklikler, okuma salonlarındaki masa ve sandalye sayılarının yetersizliği Bilgisayar güvenliği.

İyileştirmeler İç düzenleme Görev tanımları Birimlerde yeniden yapılanma İstatistikler ve performans değerlendirme İletişim ve verimliklik Kaynak kullanımının ve kullanıcı memnuniyetinin artırılmasına yönelik çalışmalar

İç düzenlemeye bir örnek

Iyileştirmeler devamı... Koleksiyonun geliştirilmesi ve yönetimi Kitap koleksiyonu haritası Basılı ve elektronik dergi koleksiyonunun değerlendirilmesi Elektronik dergi kullanımının izlenmesi ve değerlendirilmesi

ACAS

Graph view for all divisions

BASILI VE ELEKTRONİK DERGİ ANALİZİ   Toplam Ekti faktörlü Hakemli Ulrich çekirdek dergi koleksiyonu 27584 5798 14413 ODTÜ basılı dergi koleksiyonu 1124 (%4.07) 872 (%15.04) 1015 (%7.4) ODTÜ elektronik dergi koleksiyonu 5238 (%18.99) 3017 (%52.04) 4568 (%31.69)

Etki faktörlü basılı ve elektronik dergilerin karşılaştırılması AERONAUTICS AND SPACE FLIGHT 20,00% 30,00% ASTRONOMY 19,57% 50,00% BIOLOGY 3,53% 41,38% BUILDING AND CONSTRUCTION BUSINESS AND ECONOMICS 21,45% 71,30% CHEMISTRY 15,44% 45,04% COMPUTERS 13,73% 69,61% EARTH SCIENCES 19,83% 46,84% EDUCATION 8,67% 52,00% ELECTRONICS 6,82% 70,45% ENERGY 15,56% 64,44% ENGINEERING 26,21% 61,90% ENVIRONMENTAL STUDIES 6,11% 58,33% FOOD AND FOOD INDUSTRIES 32,43% 37,84% GEOGRAPHY 5,36% 66,07% HEATING, PLUMBING AND REFRIGERATION 25,00% 75,00% HISTORY 14,81% 51,85% HOUSING AND URBAN PLANNING 33,33% 70,00% LINGUISTICS 10,87% 45,65% MATHEMATICS 26,60% 53,45% METALLURGY 24,24% 39,39%

2003-2004 elektronik dergi kullanımı

Elektronik Tabanlı Yeni Programlar Elektronik tez uygulaması Ders kitaplarının elektronik ortamda sipariş edilmesi WEB üzerinden kullanıcı eğitimi verilmesi