Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 7. Ünite

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

1. Türklerin Müslüman Oluşu
YUNUS EMRE EYLÜL DAMLA OKTAY 4/C 546.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
6. ÜNİTE İSLAMİYET VE TÜRKLER.
İSLAMİYET VE TÜRKLER TÜRKLERİN İSLAMİYETİ KABUL SÜRECİ
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 26 Kasım 2014, Çarşamba Kur’an’ın İşlevleri (Fonksiyonları) DERS 9
YY’DA ANADOLU’DA MEYDANA GELEN SOSYAL VE SİYASİ OLAYLAR
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
ÖĞRENME ALANI İNANÇ ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI MELEK VE AHİRET İNANCI pedagojiformasyon.com.
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Mevlana Celaleddin-i Rumi
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
Türkler ve Müslümanlık
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
Yesevîlik.
Hacı Bektaş Veli.
Mevlevîlik.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
Bu kavramlardan oluşan bir paragraf
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
İslam Düşüncesinde Yorumlar
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Ahi Evran.
D İ VAN-I H İ KMET EDEBıYAT PROJE ÖDEVI. DIVAN- ı HIKMET NEDIR ? K ı SACA TAN ı YAL ı M -> Ahmed Yesevi’nin söyledigi “hikmet” adlı siirleri bir araya.
Oğuz Han Cerit 9-B / 150 Konu : Yunus Emre Araştırması.
TÜRKLERİN İSLAMİYETİ BENİMSEMESİ TÜRK İSLAM DEVLETİ.
DİNİ TASAVVUFİ HALK ŞİİRİ
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
Türkler Arasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
YUNUS EMRE HAYATI.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
Bugün neler öğreneceğiz?
Yunus Emre ŞENEL 9-C / 233 Konu : Yunus Emre Araştırması.
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
6. ÜNİTE İSLAMİYET VE TÜRKLER.
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 7. Ünite İslamiyet ve Türkler pedagojiformasyon.com

9.7. Ünite: İslamiyet ve Türkler / Konular 1. Türklerin Müslüman Oluşu 2. Türklerde İslam Anlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler 2.1. Ebû Hanife 2.2. Maturidî 2.3. Şafiî 2.4. Eş’arî 2.5. Ahmet Yesevî 2.6. Ahî Evran 2.7. Hacı Bektaş Veli 2.8. Mevlânâ 2.9. Yunus Emre 2.10. Hacı Bayram Veli 3. Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları

9.7. Ünite: İslamiyet ve Türkler / Kazanımlar 1. Türklerin Müslüman olma sürecini açıklar. 2. Türklerde İslam anlayışının oluşmasında etkin olan tarihî şahsiyetleri tanır. 3. Türk bilginlerinin İslam medeniyetine katkılarını örneklerle açıklar. 4. Türklerin İslam medeniyetine katkılarını irdeler. www.muhammetyilmaz.com

1. Türklerin Müslüman Oluşu Türkler müslüman olmadan önce; Budizm, Zerdüştlük, Maniheizm ve Hristiyanlık dinleriyle tanışmışlardır. Türklerin en önemli inancı “Göktanrı” inancıdır. Göktanrı inancı tek tanrı inancına dayanır. Göktanrı inancının peygamberi ve kutsal kitabı yoktur.

Göktanrı İnancı Gök Tanrı Türk Tanrısıdır ve Mili bir Tanrı olarak kabul edilmiştir. O, Yüce nitelikleri olan Hayat veren Yaratan Öldüren İradesine göre hükmeden Yardım eden Cezalandıran İnsanlara bilgi veren Yol gösteren bir ulu varlıktır. www.muhammetyilmaz.com

Göktanrı İnancı Göktanrı inancında “kam” veya “şaman” denilen rahipler dini törenleri yönetirdi.

Kötü ruhları kovduğuna inanılan bir şaman www.muhammetyilmaz.com

Göktanrı inancının Tevhid inancına benzemesi Türklerin İslam’ı Kabul Etmesinde Etki Eden Etkenler İslam’ın evrensel nitelikleri Sevgi, Hoşgörü… İslam’ın Türklerin mizacına uygun olması Göktanrı inancının Tevhid inancına benzemesi Tek Tanrı, Ahiret, Cennet, Cehennem, Melek, Şeytan, Ruh, Ruhun ölmezliği www.muhammetyilmaz.com

İslam’ın Türkler Arasında Yayılması Fetihler Tacirler Dervişler Türkler www.muhammetyilmaz.com

nlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler 2. Türklerde İslam Anlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler Ebû Hanife Mâturidi Ahmet Yesevî Hacı Bektaş Velî Yunus Emre Bayram Velî Mevlânâ Ahî Evran Eş’arî Şafiî Türklerde İslam A Türklerde İslam Anlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler nlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler

2. Türklerde İslâm Anlayışının Oluşmasında Etkili Olan Şahsiyetler 2.1. Ebu Hanife Azamiye Camii Bağdat/Irak www.muhammetyilmaz.com

2.1. Ebu Hanife ( İmam Azam) / 699-766 Asıl adı Numan bin Sabittir. Türkler arasında en yaygın mezhep olan Hanefi mezhebinin kurucusudur. İslam dünyasında İmam A’zam (büyük imam) olarak tanınır. İslam’ı Kur’an ve sünnetin ışığında aklın ilkeleriyle yorumlamıştır. Geçimini ticaret yaparak sağlamıştır. www.muhammetyilmaz.com

“Yüce Allah, Peygamberini tefrika ve Müslümanları birbiriyle savaşmak için değil, ayrılığı gidermek ve Müslümanlar arasındaki sevgiyi ve hoşgörüyü çoğaltmak için bir rahmet olarak gönderdi.” (Ebu Hanife) Soru: Yukarıdaki sözüne göre Ebu Hanife’nin İslam’ı nasıl anlayıp yorumladığını açıklayınız. www.muhammetyilmaz.com

2.2. Maturidi / 852-944 Asıl adı Ebu Mansur Muhammed bin el-Maturidi’dir. İtikadi mezheplerden biri olan Maturidi mezhebinin kurucusudur. Akla ve hoşgörüye dayanan dini anlama ve yorumlama biçimi Türklerin din anlayışına etki etmiştir.

İnsan aklıyla Allah’ı bilebilir. 2.2. Maturidi / 852-944 İnsan aklıyla Allah’ı bilebilir. İnsan ancak gücünün yettiklerinden sorumludur. İman taklide değil araştırmaya dayanmalıdır. İyi ve kötü temel özellikleriyle akılla bilinebilir. www.muhammetyilmaz.com

İmam Maturidi’nin Türbesi

2.3. Şafii / 767-820 Asıl adı Muhammed b. İdris’tir. Filistin’de doğmuş, Mısır’da vefat etmiştir. Mısır’a yerleştikten sonra, toplumsal ve kültürel farklılıklar fikirlerinin bazılarının değişmesine sebep olmuştur. Dini anlayış ve yorumunda sünnete bağlılığının önemli etkisi vardır. www.muhammetyilmaz.com

İmam Şafii’nin Türbesi www.muhammetyilmaz.com İmam Şafii’nin görüşleri Mısır, Suriye, Hicaz, Kuzey Afrika’nın bazı bölgeleri ile Anadolu ve Horasan gibi bölgelerde yaygındır. İmam Şafii’nin Türbesi

İmam Şafii Diyor ki: İlim öğrenmek nafile namaz kılmaktan iyidir. Akıllı kişi, hayır ile şerri birbirinden ayırt edendir. Sadık dost, arkadaşının üzüntüsüne ve sevincine ortak olandır. Yüksek meziyetli insanlar kendilerinde üstünlük görmeyenlerdir. www.muhammetyilmaz.com

2.4. Eş’ari / 874-936 874 senesinde Basra'da doğdu, 936 senesinde Bağdât'ta vefât etti. Türklerin İslamiyet anlayışı üzerinde önemli etkileri olan Eş’ari’nin görüşleri, Hindistan’dan Endülüs’e kadar uzanan bir coğrafyada yaşayan Müslüman tarafından benimsenmiştir. www.muhammetyilmaz.com

2.5. Hoca Ahmet Yesevî Türk tasavvuf geleneğinin öncüsü olan Hoca Ahmet Yesevi, bugünkü Kazakistan’ın Çimkent şehri yakınlarında doğmuştur. 1167 tarihinde vefat etmiştir. Pir-i Türkistan lakabıyla Orta Asya ve Anadolu Türkleri arasında etkili olmuştur. www.muhammetyilmaz.com

alçakgönüllülük, samimiyet, sadelik ve fedakarlıktır. Yesevîlik Düşüncesi Temel ilkeleri; alçakgönüllülük, samimiyet, sadelik ve fedakarlıktır.

Yesevîlik Düşüncesi Hoca Ahmet Yesevi’nin Divan-ı Hikmet Ümmet olsan, gariplere uyar ol. Ayet ve hadisi her kim dese, duyar ol. Rızık nasip, her ne verse, tok gözlü ol. www.muhammetyilmaz.com

Ahi kardeş anlamına gelir. 2.6. Ahi Evran Anadolu’da Ahilik teşkilatının kurucusu olan Ahi Evran, Asya’dan Anadolu’ya gelip yerleşen 13. yüzyıl tasavvuf bilginlerinden biridir. Ahi kardeş anlamına gelir.

Ahilik Haftasında 'Şet kuşatma' Töreni

Ahilik; Ahi Evran tarafından kurulmuş bir meslek örgütüdür. Ticaret ve meslek ahlakını koruyup yaymayı amaçlamıştır. Anadoluya göç eden Türklerin yerli esnaf karşısında tutunmalarını sağlamıştır. Çırak, kalfa ve ustaların hem mesleki hem de dini eğitimleriyle ilgilenmiştir. www.muhammetyilmaz.com

Kırşehir Ahi Evran Camii www.muhammetyilmaz.com

Bacıyan-ı Rum: Ahi Evran’ın eşi Fatma Ana’nın kurduğu dünyanın ilk kadın teşkilatıdır. Anadolu’daki kadınların sosyal ve ekonomik hayata katılmalarını sağlamıştır. www.muhammetyilmaz.com

Bektaşilik düşüncesinin kurucusu Hacı Bektaş Veli’dir. “Gelin canlar, bir olalım!” www.muhammetyilmaz.com

Hacı Bektaş Dergahı www.muhammetyilmaz.com

Hacı Bektaş Veli’nin “Makalat” isimli eserin çok önemlidir Hacı Bektaş, "İncinsen de incitme." ve "Karşısındaki insanın iyi olmasını isteyen önce kendisi iyi olmalıdır." diyerek bencilliği, büyüklenmeyi, gurur, hırs ve hoşgörüsüzlüğü ortadan kaldırmaya çalışmıştır.

Allah ile gönül arasında perde yoktur. Hacı Bektaş Diyor Ki: Allah ile gönül arasında perde yoktur. Çalışmadan geçinenler bizden değildir Nefsine, hiddetine, eline, beline, diline sahip ol. Bir olalım, iri olalım, diri olalım. İncinsen de incitme. www.muhammetyilmaz.com

2.8. Mevlana Mevlana Celaleddin-i Rumi, 1207 yılında bugün Afganistan sınırları içerisinde yer alan Horasan’ın Belh şehrinde dünyaya gelmiştir. 1273 ylında vefat etmiştir. www.muhammetyilmaz.com

Mevlana Celaleddin Rumi’nin eseri Mesnevi

İnsanlar arasında ırk ve millet ayırımı gözetmeksizin herkesi İslam’ın barışına çağıran hoşgörüsü, farklı din ve mezhepten birçok insanın etkilenmesini sağlamıştır. www.muhammetyilmaz.com

Mevlevi dervişlerinin ney, kudüm, rebap gibi çalgılar ve ilahiler eşliğinde yaptıkları ayine sema denir.

Yaklaşık olarak 1240 yılında doğmuş, 1320 yılında vefat etmiştir. 2.9. Yunus Emre Yaklaşık olarak 1240 yılında doğmuş, 1320 yılında vefat etmiştir. www.muhammetyilmaz.com

YUNUS EMRE DİYOR Kİ: Gelin tanış olalım, İşin kolayın tutalım. Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.

2.10. Hacı Bayram Veli 1352 yılında Ankara’da doğmuş, 1430 yılında vefat etmiştir. İslamiyetin Anadolu'da yayılmasına önemli katkılar sağlamıştır.

3.Türklerin İslâm Medeniyetine Katkıları Türkler, bilim, sanat, edebiyat, felsefe ve mimari alanında İslam medeniyetinin gelişmesine öncülük yaptılar. www.muhammetyilmaz.com

Türk-İslam Edebiyatının ilk örnekleri Yusuf Has Hacib: Kutadgu Bilig

Türk-İslam Edebiyatının ilk örnekleri Kaşgarlı Mahmud: Divan-ü Lügati't-Türk www.muhammetyilmaz.com

Musiki Üstadı ve Bestekarlarımız Buhurizade Mustafa Itri Efendi

BENİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM 4/9/2017