Öğretmenlik Mesleği ve Etiği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

İÇ DÜNYAMIZI TANIYALIM  Mutluluğumuz için çalışır.  Neyin doğru olduğunu bilmez.  Verdiğimiz mesajlara göre hareket eder.  Hayatımızı devam ettirecek.
MESLEKİ ETİK İLKELERİ Yrd.Doç.Dr. N. Mine TÜKENMEZ
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
EĞİTİM ÖĞRETİMDE ETİK.
Baş Öğretmen Atatürk.
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
DAYANIŞMA.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Kahramanlık Mesleği Öğretmenlik
ATATÜRK İLKELERİ.
ANKARA TİCARET MESLEK VE ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve.
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
TÜRK Eğitim Sistemi.
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
Cumhuriyet Yeni Türk devletinin önder inkılapçılık bilime lider komutan devlet adamıdır. askeri siyasibağımsızlık.
Bülent Ecevit Üniversitesi
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
AİLEDE SAYGI.
İsmail Hikmet ERTAYLAN
Atatürk ilkeleri.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
1.
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ETİK ŞUBAT 2015 MESLEKİ ETİK Mehmet ERDEM.
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
Meslekİ etİk.
Öğretmenlik Mesleğinin Etik Kodları
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
Öğretmenlik Mesleği.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDE ETİK İLKELER
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Meslek Etiği Genel etik değerleri yanında, her mesleğin kendine has özel etik değerleri söz konusudur ve meslek mensuplarında söz konusu bir takım özel.
ZEYNEP TOPRAK. KAYNAKLARIN ETKİLİ KULLANIMI Kurumsal ve kamusal kaynakların etkili kullanımı öğretmenlerden beklenen önemli bir etik davranıştır. Kaynakların.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ NİHAT TOPKARA BİZİM SINIF TARİH DERSİNDE.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Test 1.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
Sunum transkripti:

Öğretmenlik Mesleği ve Etiği

Kaynak: http://mebk12. meb. gov

Ana Başlıklar Meslek etiği nedir? Öğretmenlik Mesleği Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri

Meslek Meslek-kişinin hayatını kazanmak için yaptığı, kuralları toplum tarafından belirlenmiş ve belli bir eğitimle kazanılan bilgi ve becerilere dayalı faaliyetler bütünüdür Birey mesleği aracılığıyla Çevresi ve diğer kültürlerle ilişki oluşturur, Yaşamını şekillendirir, Kendini yaşadığı toplumun bir parçası olarak kabul eder ve kendine bir yer sağlar, Kendini gerçekleştirir ve başarısını ortaya koyar, Sorumluluk bilincine sahip olur, Yaratıcılığını ortaya çıkarır, İktisadi özgürlük sağlar

Mesleki Etik Meslek etiği, belirli bir meslek grubunun ,mesleğe ilişkin olarak oluşturup koruduğu; meslek üyelerine emreden, onları belirli bir şekilde davranmaya zorlayan, kişisel eğilimlerini sınırlayan, yetersiz ve ilkesiz üyeleri meslekten dışlayan, meslek içi rekabeti düzenleyen ve hizmet ideallerini korumayı amaçlayan mesleki ilkeler bütünüdür Mesleki etik ilkeler ,çalışanların mesleklerini yaparken sahip oldukları dünya görüşlerinden, kültürlerinden, ideolojilerinden, dinlerinden bağımsız olarak uymaları beklenen normlardır

Öğretmenlik Mesleği Öğretmen; insanları eğitmeyi ve öğretmeyi meslek edinen,eğitim kurumlarında öğrencilere şekil veren,kişiyi yaşama hazırlayan kimsedir  Öğretmenlik mesleği meslek olmaktan ziyade ince bir sanata benzer. Bir kuyumcu eline aldığı altın bir külçeyi nasıl zarif bir takı haline getiriyorsa öğretmenlerde kendilerine emanet edilen öğrencileri tüm insanlığa faydalı olabilecek şekilde yetiştirmeye gayret eder. Tüm meslekler öğretmenlikten beslendiği için diğer mesleklere göre öğretmenliğin farklı bir önemi vardır. Öğretmen toplumun mimarıdır, toplumun mühendisidir.

Öğretmenlik Mesleği İslam dinine göre öğretmenlik dünyada gıpta edilecek iki husustan biridir. Hz. Muhammed ( s.a.v) bu durumu şöyle dile getirmektedir: Yalnız şu iki kimseye gıpta edilir; 1-Allah’ın kendisine verdiği malı hak yolunda harcayıp tüketen kimse 2-Allah’ın kendisine verdiği ilimle yerli yerince hükmeden ve onu başkalarına daöğreten kimse.

İyi bir Öğretmen Nasıl Olmalı Öncelikle topluma ve öğrencilerine model teşkil ettiğini unutmamalı ve söylemleriyle davranışları çelişmemelidir, Öğrencilerine ve insanlara önyargısız davranabilmelidir, Hareketlerine ve görünüşüne dikkat etmeli, giyimine özen göstermelidir, Sevecen ve şefkatli olmalıdır, Öğretmeyi sevmeli ve öğrenmeyi sevdirebilmelidir, Sabırlı olmalıdır, Huzurlu, kendiyle barışık ve özgüven sahibi olmalıdır, Öğrencinin kişiliği üzerinde değil, kabul edilmeyen davranışı üzerinde durmalıdır

İyi bir Öğretmen Nasıl Olmalı Saygılı ve saygın olmalıdır, Güler yüzlü ve yumuşak huylu olmalıdır, Bütün insanlara değer vermelidir, Dürüst, açık ve güvenilir olmalıdır, Alçak gönüllü, hoşgörülü ve anlayışlı olmalıdır, İdealist ve sorumluluk sahibi olmalıdır, İnsan hak ve hürriyetlerine değer vermelidir, Yaşadığı toplumun değerlerini çok iyi bilmeli ve hayatında tatbik etmelidir, Fedakar ve kendini mesleğine adamış olmalıdır, Kibar ve nazik davranışlar sergilemelidir, Etkili iletişim becerilerine sahip olmalıdır,

İyi bir Öğretmen Nasıl Olmalı Öğrencilerin olumsuz davranışlarını bire bir görüşerek düzeltmeye çalışmalıdır, Öğrencileri “yaramaz, geveze, aptal” gibi kelimelerle etiketlememelidir, Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanımalıdır, Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurmalıdır, Öğrencileri birbirleri ile kıyaslama ve karşılaştırmalardan kaçınmalıdır, Öncelikle konusunu çok iyi bilmeli ve branşına hakim olmalıdır, Öğrencileri başarabileceklerine inandırabilmelidir, Öğrencilerine ve çevresine güven duygusu verebilmelidir, Diksiyonu güzel olmalı ve ses tonunu etkili kullanmalıdır (Yerine göre sesini yükseltip azaltmalı), Jest ve mimiklerine, el ve vücut hareketlerine çok dikkat etmeli, beden dilini etkili kullanmalıdır,

İyi bir Öğretmen Nasıl Olmalı Dersine mutlaka hazırlanarak girmelidir, Dakik olmalıdır; derse zamanında gelme, öğrenciyi ve dersi önemsediğinizi gösterir, Planlı ve programlı hareket etmelidir, İyi bir gözlemci olmalı ve öğrencilerini tanımalıdır, İkna kabiliyetine sahip olmalıdır, Sakin ve soğukkanlı davranmalıdır, İç disipline sahip olmalı ve öfkesini kontrol edebilmelidir, Ders ve konuya uygun metot belirleyebilmeli, ders ve konularla ilgili araç-gereç kullanabilmelidir, Öğrencilerini motive edebilmeli ve hazır bulunuşluklarını sağlayabilmelidir,

ATATÜRK'ÜN ÖĞRETMENLERE HİTABI (Kütahya Lisesi- 24 Mart 1923)  "Muallime hanımlar ve muallime efendiler, bu irfan yuvası altında hepinizi bir arada görmekten ve hepinizi selamlamaktan çok memnunum. Memleketimizi, toplumumuzu gerçek hedefe, gerçek mutluluğa ulaştırmak için iki orduya ihtiyaç vardır. Biri vatanın hayatını kurtaran asker ordusu, diğeri memleketin geleceğini yoğuran irfan ordusudur. Bu iki ordunun her ikisi de kıymetlidir, yücedir. Fakat bu iki ordudan hangisi daha değerlidir, hangisi bir diğerinden üstündür? Şüphesiz böyle bir tercih yapılamaz. Bu iki ordunun ikisi de hayatidir. Yalnız siz irfan ordusu mensupları, sizlere mensup olduğunuz ordunun değer ve yüceliğini anlatmak için şunu söyleyeyim ki sizler ölen ve öldüren birinci orduya, niçin öldüğünü öğreten bir orduya mensupsunuz.

ÖĞRETMEN ANDI "Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına, Atatürk İnkılâp Ve İlkelerine,     Anayasada İfadesini Bulan Türk Milliyetçiliğine Sadakatle Bağlı Kalacağıma;     Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarını Tarafsız Ve Eşitlik İlkelerine Bağlı Kalarak Uygulayacağıma;     Türk Milletinin Millî, Ahlâkî, İnsanî, Manevî Ve Kültürel Değerlerini Benimseyip,     Koruyup, Bunları Geliştirmek İçin Çalışacağıma;     İnsan Haklarına Ve Anayasanın Temel İlkelerine Dayanan Millî, Demokratik,     Lâik Bir Hukuk Devleti Olan Türkiye Cumhuriyeti'ne Karşı Görev Ve Sorumluluklarımı     Bilerek, Bunları Davranış Halinde Göstereceğime Namusum Ve Şerefim Üzerine Yemin Ederim."

Öğretmenlik Mesleğinin Etik İlkeleri Profesyonellik Hizmette sorumluluk Adalet Eşitlik Sağlıklı ve güvenli bir ortamın sağlanması Yolsuzluk yapmamak Dürüstlük, doğruluk ve güven Tarafsızlık Mesleki bağlılık ve sürekli gelişme Saygı Kaynakların etkili kullanımı

Öğretmenlik Mesleğinin etik davranışları Öğretmenler okulun veya eğitim kurumlarının resmi politikalarını kasıtlı olarak yanlış yorumlayamazlar ve bu politikalara kişisel tutum ve kanıtlarını karıştıramazlar Öğretmenler ,bütün mali kaynakları dürüstlükle kullanacaklar ve finansman işlerinde doğruluk içinde davranacaklardır Öğretmenler, kurumsal ve mesleki imtiyazlarını kişisel ve çıkar sağlamak amacı ile kullanamazlar Öğretmenler ,mesleki kararlarını bozacak yada etkileyecek bahşiş, hediye ve ya ayrıcalıkları kabul edemezler Öğretmenler ,bir kimseye kendilerine bir avantaj sağlayacak herhangi bir hizmet yada ayrıcalık sunamazlar Öğretmenler kayıtlar üzerinde değişiklikler yapamazlar yada başkalarını bu tür davranışlara yönetmezler. Öğretmenler hangi şartlarda olursa olsun dürüstlükten ödün vermemelidir