Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla FATİHA’YA GİRİŞ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
1 ERK İSG&İK – –
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Hatalar için niceliksel hesaplar
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
TÜRKÇECİNİN AŞKI Sevgilim( ) Zamirlerin isminin yerini tutamayacağı bir gecedeyim( ) Her şey karanlık ve darmadağın. En kral yapıbilimci gelse yine de.
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ DERS 12 Fâtiha Suresi'nin Genel Tanıtımı, İstiâze ve Besmele 17 Aralık 2014, Çarşamba.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Diferansiyel Denklemler
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
2. İnanca Bağlılığı.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
Sunum transkripti:

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla ADİYAT SURESİ

وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ ADİYAT SURESİ وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ 1 YAZIKLAR olsun; (vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara, (Öfkesinden dolayı soluk soluğa kalan düşmanlara) فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا ﴿٢ 2 Ve (içindeki) öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara, (Kalbindeki kin ateşini etrafındakilere püskürenlere) فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا ﴿٣ 3 Ve sabah(lar)a kadar kıskançlıktan kıvrananlara, (Kin ve öfkeleriyle sabahlayanlara yazıklar olsun)

فَاَثَرْنَ بِهٖ نَقْعًا ﴿٤ ADİYAT SURESİ فَاَثَرْنَ بِهٖ نَقْعًا ﴿٤ 4 Sonuçta tozu dumana katarak ortalığı bulandıranlara: (Sırf bu sebeple onlar tozu dumana katıp) فَوَسَطْنَ بِهٖ جَمْعًا ﴿٥ 5 Nihayet bu düşmanlıkla toplumun ortasına dalanlara… (toplumu derinden yaralarlar) اِنَّ الْاِنْسَانَ لِرَبِّهٖ لَكَنُودٌ ﴿٦ 6 Ki gerçekten de (bu) insan tipi Rabbine karşı çok nankördür;

وَاِنَّهُ عَلٰى ذٰلِكَ لَشَهٖيدٌ ﴿٧ ADİYAT SURESİ وَاِنَّهُ عَلٰى ذٰلِكَ لَشَهٖيدٌ ﴿٧ 7 Üstelik insanın kendisi de buna şahittir; وَاِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدٖيدٌ ﴿٨ 8 Zira o servete (mal sevgisine) aşırı düşkündür! اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ ﴿٩ 9 O (nankör insan); kabirlerde bulunan herkesin diriltilip dışarı atılacağı (günü),

وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ ﴿١٠ ADİYAT SURESİ وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ ﴿١٠ 10 Ve göğüslerde saklı olan her şeyin ortaya serileceğini hiç düşünmez mi? اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ ﴿١١ 11 Elbet Rableri, o gün onlardan bütünüyle haberdardır!

ADİYAT SURESİ Nuzul Sıra 14 Ayet Sayısı 11 Nuzul Yılı 2 Mushaf Sıra SURENİN KİMLİĞİ ADİYAT SURESİ Nuzul Sıra 14 Ayet Sayısı 11 Nuzul Yılı 2 Mushaf Sıra 100

NÜZUL YERİ

ADİYAT SURESİ KONUSU (4) Nankörlerin nitelikleri. Vahye, dinmez bir hınçla saldırır Öfke ateşiyle etrafı tutuşturur Kıskançlıktan sabaha kadar kıvranır Ortalığı bulandırır.

ADİYAT SURESİ KONUSU 2. Nankörlüğün ana sebebi. Servete tutkunluk.

ADİYAT SURESİ KONUSU 3. İnsan, kendisinin ne durumda olduğunu çok iyi bilir.

ADİYAT SURESİ KONUSU Günü geldiğinde Allah, göğüslerde olanı ortaya dökecek. Saldırganlığı başka insanlara zarara dönüşenlere, Yaratanına karşı nankör olanlara, Mala karşı aşırı düşkün olanlara Ahirette, hiçbir şeyin gizli kalmadan deşifre edileceği hatırlatılmaktadır.

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla ADİYAT SURESİ

ADİYAT SURESİ وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ 1 YAZIKLAR olsun; (vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara, (Öfkesinden dolayı soluk soluğa kalan düşmanlara) Adiyât – Adüv - Adavet ; Düşmanlar Hızlı gitmek, Saldırmak, Akın düzenlemek” anlamına gelir. ed-Dabh, “nefesi çıkaramadığı için göğüsten gelen hırıltılı ses”.

ADİYAT SURESİ وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ 1 YAZIKLAR olsun; (vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara, (Öfkesinden dolayı soluk soluğa kalan düşmanlara) Bu ayetlerde Vahye saldırı işleniyor.   Öncelikle; öfkesinden dolayı soluk soluğa kalmış, risalete ve Kur’an’a karşı düşmanlığı adeta zirveye çıkmış Mekkeli Müşrikleri ve bu tür düşmanlıkları yapan herkesi nitelemektedir. Akıl ve bilincin kontrolünden çıkmış bir tip.

ADİYAT SURESİ وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ 1 YAZIKLAR olsun; (vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara, (Öfkesinden dolayı soluk soluğa kalan düşmanlara) Bugün için bu saldırılar;   Teknolojik saldırganlıklar, Makale ve kitapla olan yazılı saldırı, Sözlü kin ve öfke olabilir. Fiili saldırılar olabilir

ADİYAT SURESİ وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا ﴿١ 1 YAZIKLAR olsun; (vahye) dinmez bir hınçla saldıranlara, (Öfkesinden dolayı soluk soluğa kalan düşmanlara) Bu şekilde, kargaşa ortamı oluşturup, ortalığı tozu dumana katıp Müslüman bir toplum oluşturulmasına engel olmak, Müslümanların birlikteliğini bozmak isterler. Ve toplumu kendi emelleri doğrultusunda yönlendirirler.   En küçük dini söylemlere dahi tahammül edemezler.

ADİYAT SURESİ فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا ﴿٢ فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا ﴿٣ 2 Ve (içindeki) öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara, (Kalbindeki kin ateşini etrafındakilere püskürtenlere) فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا ﴿٣ 3 Ve sabah(lar)a kadar kıskançlıktan kıvrananlara, (Kin ve öfkeleriyle sabahlayanlara yazıklar olsun) Velid b. Muğire’ye, Kur’an hakkında ne düşündüğünü soran Ebu Cehil’e verdiği cevap; “Ne mi düşünüyorum? Vallahi ona hiçbir şey benzemez. O ulaşılamayacak kadar yüksek bir şey!”

ADİYAT SURESİ فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا ﴿٢ فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا ﴿٣ 2 Ve (içindeki) öfke ateşiyle etrafı tutuşturanlara, (Kalbindeki kin ateşini etrafındakilere püskürtenlere) فَالْمُغٖيرَاتِ صُبْحًا ﴿٣ 3 Ve sabah(lar)a kadar kıskançlıktan kıvrananlara, (Kin ve öfkeleriyle sabahlayanlara yazıklar olsun) Vahye karşı ateş püskürüyorlar. İnsanların Vahye teveccühü karşısında gözlerine uyku girmemesi, adeta sancıdan kıvranır gibi rahatsız olmaları.

ADİYAT SURESİ فَاَثَرْنَ بِهٖ نَقْعًا ﴿٤ فَوَسَطْنَ بِهٖ جَمْعًا ﴿٥ 4 Sonuçta tozu dumana katarak ortalığı bulandıranlara: (Sırf bu sebeple onlar tozu dumana katıp) فَوَسَطْنَ بِهٖ جَمْعًا ﴿٥ 5 Nihayet bu düşmanlıkla toplumun ortasına dalanlara… (toplumu derinden yaralarlar)

ADİYAT SURESİ İçlerindeki kin ve öfke ateşi, sabahlara kadar gece-gündüz süregelen kıskançlık nöbetleri, sırf bu nedenle ortalığı tozu dumana katarcasına karıştırmaları, Ve sonunda Müslümanların oluşturduğu küçücük toplumu can evinden vurma çabaları,   işte bu beş ayette bunlar anlatılmaktadır

اِنَّ الْاِنْسَانَ لِرَبِّهٖ لَكَنُودٌ ﴿٦ ADİYAT SURESİ اِنَّ الْاِنْسَانَ لِرَبِّهٖ لَكَنُودٌ ﴿٦ 6 Ki gerçekten de (bu) insan tipi Rabbine karşı çok nankördür; وَاِنَّهُ عَلٰى ذٰلِكَ لَشَهٖيدٌ ﴿٧ 7 Üstelik insanın kendisi de buna şahittir; وَاِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدٖيدٌ ﴿٨ 8 Zira o servete (mal sevgisine) aşırı düşkündür!

ADİYAT SURESİ Gerçek Allah Düşmanının tarifi; Nankör olacak,   Nankör olacak, Bunu bilinçli yapacak, Mala düşkün olacak

ADİYAT SURESİ Servet Tutkunluğunun Neticesi; Servet tutkunluğu; Allah’a karşı nankörlüğün, kabalığın, küstahlığın ve cimriliğin en baş sebebidir.   Serveti paylaşmamak Allah’a karşı nankörlüktür. Allah’a düşmanlık besleyenler, servete muhabbet besliyorlardır. Dünya sevgisi, tüm sapmaların, hataların başıdır.

ADİYAT SURESİ İnkarcı İnsan Nankördür;   ‘’Gerçek şu ki, bu tip insan Rabbine karşı çok nankördür’’ Her insan, mutlak surette Rabbine karşı nankörlük yapar mı? İnsanlar; Allah’a karşı kulluk görevlerinde bilerek ya da bilmeyerek, isteyerek ya da istemeyerek bazı eksiklikler yapabilirler, kabahatler işleyebilirler, bu nedenle af ve mağfiret dilerler. Bu durum, insanların nankörlükle nitelendirilmeleri için yeterli değildir.

ADİYAT SURESİ Nankörler; Nankörlüğü Bilerek Yaparlar;   ‘’Şüphesiz buna kendisi de şahittir’’. Nankör insan, yaptığı nankörlüğün farkında olandır Nankörler; Mala Aşırı Derecede Düşkündürler; ‘’O, Mal (eşya) sevgisine aşırı derecede düşkündür’’. Mala düşkün olan nankördür. Mala düşkün olan cimridir. Mala düşkün olan hayır yapmak konusunda sıkıntılıdır. Mala düşkün olanlar hayır teklifinden hoşlanmazlar. Mala düşkün olanlara hayır teklifi çok ağır gelir. Bu ikisi birden bir insanda bulunursa o insan Rabbine karşı nankördür ve bu haliyle Müslüman kalması söz konusu olamaz.

İNKARCI İNSANLARIN NİTELİKLERİ Vahye, dinmez bir hınçla saldırır Öfke ateşiyle etrafı tutuşturur Kıskançlıktan sabaha kadar kıvranır Ortalığı bulandırır. İnkarcı İnsan Nankördür Nankörlüğü bilerek yaparlar Mala aşırı derecede düşkündür

اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ ﴿٩ ADİYAT SURESİ اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ ﴿٩ 9 O (nankör insan); kabirlerde bulunan herkesin diriltilip dışarı atılacağı (günü), وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ ﴿١٠ 10 Ve göğüslerde saklı olan her şeyin ortaya serileceğini hiç düşünmez mi? اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ ﴿١١ 11 Elbet Rableri, o gün onlardan bütünüyle haberdardır!

ADİYAT SURESİ اَفَلَا يَعْلَمُ اِذَا بُعْثِرَ مَا فِى الْقُبُورِ ﴿٩ 9 O (nankör insan); kabirlerde bulunan herkesin diriltilip dışarı atılacağı (günü), Kabirlerin Boşaltılıp Her Şeyin Ortaya Dökülmesi;   Nankör olan ve bu nankörlüğü bilinçli yapan, mala düşkün olan insan; ‘’kabirdekiler diriltileceği zaman, (durumlarının ne olacağını) hiç düşünmez mi?’’

ADİYAT SURESİ وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ ﴿١٠ 10 Ve göğüslerde saklı olan her şeyin ortaya serileceğini hiç düşünmez mi? Bu insanlar; ‘’kalplerde olanın ortaya döküleceğini (hiç düşünmez mi?)   Göğüslerde saklı olanın ortaya çıkartılması; Duyguların (heva-heves-şehvet) ortaya çıkartılmasıdır, Yaptığı işi hangi duygularla yaptığının ortaya çıkartılmasıdır. Yaptığını neden yapmış, hangi duygularla yapmış, hangi niyetlerle yapmış, onlar ortaya çıkartıldığı zaman (bu kişinin hali nice olur?).

ADİYAT SURESİ وَحُصِّلَ مَا فِى الصُّدُورِ ﴿١٠ 10 Ve göğüslerde saklı olan her şeyin ortaya serileceğini hiç düşünmez mi? Ahirette hiçbir şey gizli saklı kalmayacaktır. Tüm sırlar ortaya dökülecektir (Tarık 9) Allah’ın bilgisi dışında başka bir alanın varlığı imkansızdır. Öyleyse ey insan buna göre hareket et. Bu gerçeği görmezlikten gelerek hayatına kendi istediği gibi devam etmek Ahrette onlara bir kazanç sağlamayacaktır.

ADİYAT SURESİ اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ ﴿١١ 11 Elbet Rableri, o gün onlardan bütünüyle haberdardır! ‘’Şüphesiz ki, Rableri o gün, onlardan tamamıyla haberdardır’’   Görünürde yapılan iş halis görünüyor ama bu ameli yapanın hangi duygu ve düşünce ile yaptığını ancak Allah bilir. Böylece Allah; Hesap günü gerçeğiyle vicdanları diri tutmak istiyor. İnsan, ancak hesap gününün varlığını hatırda tuttuğu müddetçe; haddini bilir, günah işlemekten çekinir, hayatını düzene koyma ihtiyacı hisseder.

ADİYAT SURESİ اِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ يَوْمَئِذٍ لَخَبٖيرٌ ﴿١١ 11 Elbet Rableri, o gün onlardan bütünüyle haberdardır! Habir: gerçek aslını ve ilk illetini tüm ayrıntısıyla bilmektir ki, bu da yalnız Allah’a mahsustur.