Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinden Beklentiler ve Bu Öğretmenlerin Okuldaki Rolleri: FATİH Projesi Işığında Bir Analiz Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi.
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Sayısal Uçurumun Önlenmesinde Eğitimin İşlevi ve Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bu Süreçteki Rolü Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
S. Sadi Seferoğlu Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Böl. Cenk Akbıyık Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 X x X X X
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Proje Konuları.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı Bilişim Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı: Bilgisayar Öğretmenlerinden Beklentiler Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Cenk AKBIYIK Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Ankara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Eğitim Bilimleri Enstitüsü 06532, Beytepe ANKARA Cebeci, ANKARA Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı 12 – 14 Mayıs 2007 – Bakü

Elmi Texnologiyaların Məktəbdə İstifadəsi: Kompyuter Müəllimlərinə Qoyulan Tələblər Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Cenk AKBIYIK Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Ankara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Eğitim Bilimleri Enstitüsü 06532, Beytepe ANKARA Cebeci, ANKARA Azerbaycan Xalqının Ümummilli Lideri Hayder Aliyevin Anadan Olmasının 84. İldönümüne Hasr Olunmuş Muallim Hazırlama Siyaseti ve Problemleri Beynelxalq Konfransı 12 – 14 Mayıs 2007 – Bakı

Giriş Bilim ve teknolojide hızlı gelişmeler yaşanmakta 21. yüzyıl bilgi çağı olarak da adlandırılmaktadır Bilginin kapsamı, bilgiye erişim şekli ve hızı değişmekte, bilgiye erişimde yeni kanallar ortaya çıkmaktadır Günümüz okullarından beklenen bilgiye ulaşma ve onu etkili bir şekilde kullanma becerileriyle donatılmış, teknolojiyi kullanabilen bireyler yetiştirmeleri Eğitim kurumları bilgisayar teknolojilerinden yararlanma çabası içinde değişik uygulamalar yürütmektedirler Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Giriş Teknolojinin eğitimde kullanımıyla ilgili neler yapılabilir? Bilgi teknolojilerinin işlevleri her geçen gün artmakta öğrenme-öğretme süreçlerini etkiliyor eğitimin ekonomik ve toplumsal işlevlerini etkiliyor BT’nin eğitim sisteminde etkili bir şekilde kullanılabilmesinde öğretmenlerin konumu Öğretmenler arasında bilgisayar öğretmenlerinin konumu Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

? Çalışmanın Amacı Amaç okul yöneticilerinin bilgisayar öğretmenlerinden beklentilerini incelemektir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Araştırma Deseni Bu çalışma okul yöneticilerinin bilgisayar öğretmenlerinden beklentilerini incelemeyi amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Veri Toplama Aracı Araştırmada, verilerin toplanması için bir anket kullanılmıştır. Bu anketle: öğretmenlerin kişisel bilgileri, okul ve öğrenci bilgileri, okuldaki teknoloji öğretiminin durumu, yöneticilerin beklentileri ve talepleri, öğretmenlerin beklentileri ve talepleri, öğrencilerin beklentileri ve talepleri, öğretmenlerin derslerinde BT kullanma durumları ve okulda yaşanan sorunlara ilişkin görüşler toplanmıştır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Çalışma Grubu Araştırma Grubu: Çalışma grubu, çoğunluğunu Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunu olan 121 bilgisayar öğretmeninden oluşmaktadır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Çalışma Grubu (2) Katılımcılarla İlgili Kişisel Bilgiler f % Cinsiyet Kadın 52 43 Erkek 69 57 Toplam 121 100 Kıdem 1 - 5 110 93,2 6 - 10 8 6,8 118 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Çalışma Grubu (3) Katılımcıların Çalıştıkları Okul Türüne Göre Dağılımları f % İlköğretim (Köy ve Kasaba) 13 11,0 İlköğretim (İl ve İlçe) 74 62,2 YİBO 3 2,5 Lise (İl ve İlçe) 20 16,8 Meslek Lisesi (İl ve İlçe) 4 3,3 Kurs (İl ve İlçe) 5 4,2 Toplam 119 100 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Yöntem: Verilerin Çözümlenmesi Verilerin çözümlenmesinde, yüzde ve frekans analizi yapılmıştır. Bu çalışmada yalnızca yöneticilerin beklentileri bölümü ele alınacaktır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (1) Okul Bilgisayarlarına Program Kurma, Okul Bilgisayarlarını Tamir Etme: Bilgisayar öğretmenlerinin %21,2’sinden sık sık, %44,9’undan ise her zaman bilgisayarlara program kurmaları, %22,9’undan sık sık ve %44,1’inden ise her zaman okul bilgisayarlarını tamir etmeleri beklenmektedir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (2) Kurum İçi Yerel Ağ Kurma: Oldukça teknik bir konu olan yerel ağ kurulmasıyla ilgili olarak öğretmenlerin %16,1’inin sık sık ve %24,6’sını ise her zaman bu taleple karşılaştıkları görülmektedir. Bu durum bilgisayar öğretmenlerinden asli görevlerinin dışında büyük beklentiler olduğunu göstermektedir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (3) Okulun Web Sayfasını Hazırlama ve Güncelleme Yapma: Öğretmenlerin %57’sinden okulun web sayfasını hazırlamaları %57’sinden ise web sayfasını güncellemeleri beklenmektedir Bu durum, okulların İnternet teknolojilerini kullanma konusundaki yaklaşımlarını göstermesi açısından memnuniyet vericidir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerden Beklentileriyle İlgili Dağılımlar (1) Hiç Nadiren Bazen Sık Sık Her Zaman Toplam Okul bilgisayarlarına program kurma f 8 10 22 25 53 118 3,89 % 6,8 8,5 18,6 21,2 44,9 100 Okul bilgisayarlarını tamir etme 12 11 16 27 52 3,81 10,2 9,3 13,6 22,9 44,1 Okulun web sayfasını güncelleme 23 9 17 26 40 115 3,44 20,0 7,8 14,8 22,6 34,8 Okulun web sayfasını hazırlama 7 43 114 3,43 22,8 6,1 14,0 19,3 37,7 CD / DVD kopyalama 18 15 29 117 3,26 15,4 12,8 24,8 22,2 Kurum içi yerel ağ ayarlarını yapma 33 119 3,24 21,8 12,6 13,4 24,4 27,7 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (4) Resmi Belgeleri ve Öğrenci Notlarını Bilgisayar Ortamına Aktarma: Öğrenci notlarını bilgisayar ortamına aktarma konusunda dengeli bir dağılım gözleniyor. Resmi belgelerin yazımı konusuna gelince verilerin dağılımının “bazen (%22,1), sık sık (%19,5) ve her zaman (%24,8)” seçeneklerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Bu durum, yönetici ve öğretmenlerin yeterli düzeyde bilgisayar kullanma becerilerine sahip olmamaları ile açıklanabilir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (5) Okul Çalışanlarının Kişisel Bilgisayarlarını Tamir Etme ve Bu Bilgisayarlara Program Yükleme: Katılımcıların yalnızca %26,3’ü okul çalışanlarının kişisel bilgisayarlarını tamir etme ya da bu bilgisayarlara program yükleme beklentisiyle karşılaşmadıklarını belirtmektedirler. Yalnızca gönüllü olarak yapılabilecek bu işlerin bir kısım bilgisayar öğretmenlerinden beklenmesi okulların bulunduğu bölgenin teknik yetersizlikleri ile açıklanabileceği gibi yöneticilerin öğretmenlerden görevleri dışında taleplerde bulunmaları ile de açıklanabilir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerden Beklentileriyle İlgili Dağılımlar (2) Hiç Nadiren Bazen Sık Sık Her Zaman Toplam Resmi belgeleri bilgisayar kullanarak yazma f 20 18 25 22 113 3,18 % 17,7 15,9 22,1 19,5 24,8 100 Öğrenci notlarını bilgisayara girme 27 16 28 17 26 114 2,99 23,7 14,0 24,6 14,9 22,8 Kurum içi yerel ağ kurma 33 19 29 118 2,92 28,0 16,9 14,4 16,1 Okul çalışanlarının kişisel bilgisayarlarına program yükleme 31 2,75 26,3 13,6 15,3 Okul çalışanlarının kişisel bilgisayarlarını tamir etme 2,69 18,6 Sınavları bilgisayar kullanarak yazma 45 12 14 13 112 2,71 40,2 10,7 12,5 11,6 25,0 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (6) Ders Materyali Hazırlama: Öğretmenlerin %41.8’i kendilerinden basılı ders materyali hazırlamaları konusunda hiç talep gelmediğini belirtiyorlar. Elektronik ders materyali hazırlama konusunda da benzer bir durum söz konusudur. Öğretmenlerin %43,2’si hiç talep almadığını ifade etmektedirler. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (7) Hizmet İçi Eğitim Kursları Düzenleme: Bilgisayar öğretmenlerinin %43’ünden hiç hizmet içi eğitim kursu talep edilmemiştir. Bu ilginç durum bazı yönetici ve öğretmenlerin yeterli düzeyde bilgisayar kullanabilmeleri, bazılarının ise yeterli düzeyde bilgisayar kullanamamalarına karşın bilgisayar öğrenmeye olan isteksizliklerinin bir göstergesi olabilir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerden Beklentileriyle İlgili Dağılımlar (3) Hiç Nadiren Bazen Sık Sık Her Zaman Toplam Elektronik ortam ders materyali hazırlama f 48 16 23 15 9 111 2,29 % 43,2 14,4 20,7 13,5 8,1 100 Basılı ders materyali hazırlama 46 26 22 11 5 110 2,12 41,8 23,6 20,0 10,0 4,5 Hizmet içi eğitim kursları düzenleme 49 18 25 17 114 2,22 43,0 15,8 21,9 14,9 4,4 Yapılan etkinliklerle ilgili film hazırlama 50 19 12 115 2,28 43,5 16,5 19,1 10,4 Okulla ilgili sunu hazırlama 29 33 21 116 2,85 25,0 14,7 28,4 13,8 18,1 Okulla ilgili tanıtıcı kitapçık hazırlama 57 14 7 10 2,11 50,0 12,3 22,8 6,1 8,8 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (8) Halktan İsteklilere Kurs Verme: Öğretmenlerin %59,3’ü halka kurs verme beklentisiyle hiç karşılaşmamıştır. Bu durum okullarda bulunan bilgi teknolojisi odalarının ders dışında da kullanılmasını bekleyen Milli Eğitim Bakanlığı’nın beklentileriyle örtüşmemektedir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (9) İstekli Öğrencilere Üst Düzey Bilgisayar Becerilerini Öğretme ve Öğrencileri Bilgisayar Yarışmalarına Hazırlama: Bilgisayar öğretmenlerinin yalnızca %10,7’si sık sık, %7,1’i ise her zaman istekli öğrencilere üst düzey bilgisayar becerilerini öğretme beklentisiyle karşılaşmaktadır. Öğretmenlerin %51,8’i ise bu taleple hiç karşılaşmamıştır. Öğretmenlerin %77,1’i öğrencileri bilgisayar yarışmalarına hazırlama konusunda hiçbir taleple karşılaşmamışlardır. Öğretmenlerin %83,8’i ise öğrencileri TÜBİTAK yarışmalarına hazırlama konusunda hiçbir taleple karşılaşmamışlardır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerden Beklentileriyle İlgili Dağılımlar (4) Hiç Nadiren Bazen Sık Sık Her Zaman Toplam Halktan isteklilere bilgisayar kursu verme f 67 12 11 8 15 113 2,04 % 59,3 10,6 9,7 7,1 13,3 100 İstekli öğrencilere üst düzey bilgisayar becerilerini öğretme 58 23 112 2,12 51,8 9,8 20,5 10,7 Bilgisayar odalarını ders saatleri dışında açık tutma 45 20 13 26 117 2,62 38,5 17,1 11,1 22,2 Öğrencileri bilgisayar yarışmalarına hazırlama 84 9 3 6 7 109 1,56 77,1 8,3 2,8 5,5 6,4 Öğrencileri TÜBİTAK olimpiyatlarına hazırlama 93 4 111 1,38 83,8 5,4 3,6 Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Bulgular (10) İstekli Öğrencilere Üst Düzey Bilgisayar Becerilerini Öğretme ve Öğrencileri Bilgisayar Yarışmalarına Hazırlama konusunda isteksizliğin olası nedenleri: bilgisayar projelerinin hazırlanmasına olan ilgisizlik öğrencilerin henüz okuryazarlık becerilerini kazanamamış olmaları teknik yetersizlikler Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Sonuçlar Yöneticilerin bilgisayar öğretmenlerinden beklentileri eğitim öğretim dışı etkinliklerde yoğunlaşmaktadır. Örneğin bilgisayarlara program yükleme işleminin ve tamirat işleminin bilgisayar öğretmenlerinden bekleniyor olması onların birer teknik destek elemanı olarak görüldüklerinin bir göstergesi olabilir. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Sonuçlar (2) Toplumsal değişme ve gelişmeleri hem başlatan hem de yönlendiren bir kurum olarak eğitim kurumları teknolojik gelişmeleri izlemek, bu teknolojileri kullanmak ve teknolojilerin kullanımını öğretmek zorundadırlar. Bilgisayar öğretmenleri, bilişim teknolojilerinin kullanımlarında birer eğitici, bu teknolojilerin programlarla bütünleştirilmelerinde yol gösterici ve birer materyal geliştirme uzmanı olarak etkin bir şekilde çevrelerine katkıda bulunabilirler. Üniversitede aldıkları eğitim onları bu becerilerle donatmış durumdadır. Ancak görünen o ki görev yaptıkları kurumlarda bu potansiyel gereği gibi kullanılamamaktadır. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü

Teşekkürler! Yrd. Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/ Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı - 12-14 Mayıs 2007, Bakü