YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
YÖN339 Ders - IV Taşımacılık Yönetimine Giriş
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
The Eurasia Specialist
İç Hatlarda Havayolu Yolcu Taşımacılığı
DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
PERFIL EN FRIO –Condesa Grubu Perfiles de Precisión, S.L. KURUMSAL SUNUM Haziran 2012.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
Küresel Büyüme Oranları (%)
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
BORU HATTI TAŞIMACILIĞI
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
Petrol Sektöründe Tehlikeli Madde Taşımacılığı ve “ADR” Uyum Süreci
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
YÖN339 Ders - I Taşımacılık Yönetimine Giriş
TÜRK DIŞ TİCARETİ SCHENGEN ENGELİNE MAHKUM.
YÖN339 Ders - IX Taşımacılık Yönetimine Giriş
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
ENERJİ POLİTİKALARI 5. GRUP SUNUMU
YÖN339 Ders - VII Taşımacılık Yönetimine Giriş
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
TÜRKİYE’DEKİ PETROL VE DOĞALGAZ BORU HATLARI
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
AMBARGO Gerekçeleri ve Neticeleri.
1)-Enerji Arz Güvenliği ve Talep Güvenliği - Anıl Köroğlu
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞU
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş.  BALO, lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı intermodal taşımacılık hizmeti sunmaktadır.  2011 yılında.
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
AETR KONVANSİYONU
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

Giriş Taşıma, taşınacak eşyanın bir başlangıç noktası ile bitiş noktası arasındaki fiziksel hareketi ile ilgilidir. Taşıma sistemi, coğrafik olarak farklı yerlerde bulunan ayrı birey ve/veya işletmeleri birbirlerine bağlar. Taşıma, tedarik zincirinde sözü edilen zaman ve yer faydasının elde edilmesini kolaylaştırır. Taşıma, işletmelerin finansal performansları açısından oldukça önemlidir.

Tedarik Zincirinde Taşımanın Rolü Taşıma, tedarik zinciri içerisinde yer alan işletmelerin fiziksel noktaları arasında taşınacak eşyanın akmasını sağlayan kritik bağlantıyı sağlar. Taşıma hizmetinin uygunluğu, tedarik zincirinde yer alan işletmelerin taleplerinin karşılanabilmesi için kritik öneme sahiptir. Taşıma hizmetinin etkinliği/verimliliği, tedarik zincirinin rekabetçiliğini direkt olarak etkiler.

Tedarik Zinciri Açısından Taşımanın Önündeki Engeller Tedarik zincirinin karmaşıklığı, Tedarik zincirinde yer alan partnerlerin birbirleriyle çelişen amaçları, Değişken müşteri istek ve gereksinimleri, Sınırlı bilgi paylaşımı, Taşımanın diğer tedarik zinciri eylemleri ile senkronizasyonu

Tedarik Zinciri Açısından Taşımanın Önündeki Engeller Taşıma kapasitesinin sınırlılığı, Yükselen taşıma maliyetleri, Taşımacılık sektörünün, işletmelerin maliyet ve hizmet yeteneklerini doğrudan etkileyen yasal yaptırımlara maruz kalması, Taşımacılığın, insanların yaşam kalitesini, güvenliğini ve ticaretin büyümesini etkileme potansiyelinin yüksek olduğu alanlarda yapılan düzenlemelerin (regülasyonların) sayısının sürekli olarak artması

Taşıma Modları Birincil taşımacılık modları Karayolu Demiryolu Denizyolu Havayolu Boru hattı

Taşıma Modları Türkiye’de Taşıma Modlarına Göre İhracat (Milyon USD) Deniz Yolu Demir Yolu Karayolu Hava Yolu Diğer Değer 47,146 907 42,392 9,764 1,934 (%) 46 1 42 10 2 TÜİK, 2009 Türkiye’de Taşıma Modlarına Göre İthalat (Milyon USD) Deniz Yolu Demir Yolu Karayolu Hava Yolu Diğer Değer 83,205 1,723 33,515 11,563 10,923 (%) 59 1 24 8 TÜİK, 2009 Türkiye’de Taşıma Modlarına Göre Dış Ticaret Denizyolu Demiryolu Karayolu Havayolu Diğer Ağırlık (%) 54 1 31 9 5

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı Oldukça düzenlenmiş bir pazar, 2002 yılında çıkan yeni yasa ile, Profesyonel yetkinlikler, (Eğitim ve sınav) Finansal yetkinlikler, (Özsermaye) Kurumsal / kişisel itibar ve 39 farklı lisans tipi söz konusu oldu. Türkiye, TIR sistemine, CMR Konvansiyonuna, ADR’ye üyedir.

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı TIR Uluslar arası karayolu taşımacılığını kolaylaştırmak amacıyla taşıma yapacak araç ve konteynırlara ilişkin prosedürleri belirleyen anlaşmadır. CMR Konvansiyonu Uluslararası karayolu taşımacılığında koşulları standardize ederek taşıyıcının sorumluluklarını belirleyen bir sözleşmedir. ADR Yanıcı ve patlayıcı (tehlikeli maddeler kapsamına giren mallar) maddelerin taşınması ile ilgili kuralları içeren bir standarttır.

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı Ülkemiz, Avrupa’daki en büyük karayolu taşıma filosuna sahiptir. 2008 yılının Kasım ayı istatistiklerine göre, 44,039 çekici, 15,613 kamyon, 3,025 tam römork, 52,583 yarı-römork sahibiyiz. 2008 yılı itibariyle, yük taşımacılığı gelirlerimiz 4,5 milyar ABD Dolarına ulaşmış durumdadır. Sözü edilen taşımacılığın %51’i Avrupa ülkelerinedir.

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı Karayolu taşımacılığın ekonomik yapısı, araç sayısının büyüklüğüne katkıda bulunmaktadır. Karayolu taşımacılığı, kiralık araçlarla ve/veya özmal filolar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir: Tam kamyon yükü taşıma (Truckload) Eksik kamyon yükü taşıma (Less-than-truckload) Küçük paket taşıyıcıları Düşük sabit yatırım, yüksek düzeyli değişken

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı Ana Rotalar Batı: Karayolu ile Balkanlar üzerinden, RO/RO aracılığıyla İtalya üzerinden, Rusya ve Orta Asya: Karayolu ile İran üzerinden, Karayolu ile Gürcistan üzerinden, RO/RO aracılığıyla, Karadeniz’deki pek çok limandan Rus limanlarına, Ortadoğu, Yakındoğu ve Körfez Ülkeleri: İran, Irak, Suriye ve Ürdün üzerinden

Taşıma Modları Karayolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı Türkiye’de toplam ray uzunluğu 10.984 km.dir. Bu uzunluğun %21’i (2.305 km.si) elektrik hattı içerir. Son yasal düzenlemeler ile özel işletmeler kendi yük vagonları ile taşıma yapabilirler. Aylık blok tren harekat sayısı 3.750 civarındadır. 7 Blok tren ile Avrupa’ya taşıma yapılır. Genellikle otomotiv taşımacılığı raylı sistem ile yapılır.

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı Raylı sistem aracılığıyla yapılan taşımaların büyüklüğü 1 milyar ABD Doları civarındadır. Tedarik zincirindeki yer alan işletmelerin tümünün direkt erişimi olmaması nedeniyle faaliyet zayıftır. Avrupa Birliği, raylı sistem taşımaları desteklemektedir. Raylı sistemler “doğal tekel (monopoli)” piyasaları oluştururlar. Yüksek sabit maliyet, değişkenliği az.

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı Ülkemizdeki Tren – Feribot Hatları

Taşıma Modları Demiryolu Taşımacılığı Ülkemizde raylı sistemlerin geliştirilebilmesi için iki büyük proje yürütülmektedir: MARMARAY Hattı İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını, Avrupa ile Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğunu birleştirecek hat… 1387 metre uzunluğunda olacak ve 2013 yılında hizmete alınması bekleniyor… BAKÜ / TİFLİS / KARS Hattı Anadolu’nun Kafkaslarla birleştirilmesi İpek Yolu (?!)

Taşıma Modları Denizyolu Taşımacılığı Uluslar arası ticaretin en büyük yardımcısı: Uluslar arası yük hareketlerinin %81’inin sorumlusu, Yüksek düzeyli değişken, düşük sabit maliyet Hizmet türüne taşımacılık türleri: Layner taşıma Tramp taşıma Seçenekler: Konteynır gemileri Genel yük gemileri Tankerler Dökme yük gemileri Roll-on, roll-off (RO–RO) gemileri

Taşıma Modları Denizyolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Denizyolu Taşımacılığı Elleçlemenin %61’i Marmara Bölgesinden yapılmaktadır.

Taşıma Modları Denizyolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Deniz Taşımacılığı

Taşıma Modları Havayolu Taşımacılığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce akredite edilmiş; 10 adet Tarifeli ve Tarifesiz Seferlerle Yolcu, Yük Taşımacılığı Yapan, 3 adet Tarifeli ve Tarifesiz Seferlerle Kargo Taşımacılığı Yapan, 4 adet Tarifesiz Seferlerle Yolcu ve Yük Taşımacılığı Yapan Havayolu İşletmesi olmak üzere, 17 adet havayolu işletmesi 301 uçakla faaliyet göstermektedir. 78,7 milyon yolcu, 1,6 milyon ton kargo Bayrak taşıyıcımız: THY (130 yolcu, 4 kargo uçağı) MNG  16 kargo uçağı ACT  7 kargo uçağı ULS  7 kargo uçağı Yüksek düzeyli değişken ve düşük sabit yatırım maliyeti

Taşıma Modları Havayolu Taşımacılığı 19 Ulusal, 24 Uluslar arası Havaalanımız / Havalimanımız vardır.

Taşıma Modları Havayolu Taşımacılığı

Taşıma Modları Boru Hattı Taşımacılığı Ekipmanın sabitlenmesi ve ürünün sabitlenen ekipman üzerinde yüksek hacimlerde hareket etmesi nedeniyle eşsiz bir taşımacılık türüdür. Dünya üzerinde var olan yaklaşık 175 boru hattı operatörü, ağırlıklı olarak ham petrol ve petrol ürünleri taşıması yapmaktadır. Petrol, Doğalgaz, Su, Bira?!

Taşıma Modları İntermodal Taşımacılık İki veya daha fazla taşıma modu Daha geniş erişebilirlik Düşük toplam maliyet Uluslar arası ticareti kolaylaştırma, Çoklu taşıma modlarına uygun standart konteynır geliştirilmesi.

Taşımacılık Türkiye TRACECA – Yeni İpek Yolu Avrupa Kafkasya Asya Taşıma Koridoru Türkiye’de üyedir. ECO – Ekonomik İşbirliği Örgütü Transit Taşıma Çerçeve Anlaşması Bu anlaşmalar, Orta Asya Cumhuriyetleri de dâhil olmak üzere, taraflar arasındaki transit taşımacılığın kolaylaştırılması ve uyumlaştırılması amacı güden standart ve regülasyonları içerir.

Taşımacılık Türkiye - TRACECA

Taşımacılık Türkiye - ECOLPAF