UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT 16.04.2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
DERS ÖĞRETİM PLANLARININ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİNE AKTARIMI
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Farabi Değişim Programı Tanıtım. Farabi Değişim Programı2 Sunumun İçeriği 1.Yasal Dayanakları 2.Kapsamı 3.Özellikleri 4.Araçları 5.Organizasyonu 6.Bileşenleri.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-2 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
2011 – 2012 Erasmus Staj Hareketliliği Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi1.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
Proje Başvurusu Değerlendirme Süreci
Proje Tabanlı Uluslararası Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı 10 Ocak 2018 Doç. Dr. Ülkü ÖZBEY Kurum Koordinatörü.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Farabi Değişim Programı Tanıtım
ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT

Toplantı Gündemi 1.UÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) 2.Bologna Süreci 3.Bologna Sürecinin Kurumumuzdaki Geçmişi (Prof. Dr. M. Ayberk KURT) 4.Diploma Eki/AKTS/Ulusal Yeterlikler Çerçevesi (Prof. Dr. İsmail Naci CANGÜL) (4 OCAK 2012)

Toplantı Gündemi Bologna Süreci 1.Hedeflerimiz nelerdir? 2.Hangi çalışmaları gerçekleştireceğiz? 3.Bu çalışmaları NEDEN gerçekleştirmeliyiz? 4.Çalışmaları nasıl yürüteceğiz? 5.Çalışma takvimimiz nedir? (12 ŞUBAT 2012)

Toplantı Gündemi 1.Hedefler? Ne? Neden? Neredeyiz? Bugünden sonra? (Prof. Dr. M. Ayberk KURT) 2.Ders Öğretim Planının Otomasyona Aktarımı (Prof. Dr. İlkin Çavuşoğlu) 3.Yüksek Lisans ve Doktora Programları (Prof. Dr. Lale Karabıyık) 4.Soru-Cevap (16 Nisan 2012)

HEDEFLERİMİZ ? (1)

Hedeflerimiz? 1.Tüm Eğitim Programlarımızı Eleştirel bakış açısı ile değerlendirmek, Olası sorunları ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek, Çözümleri düşünmeye/uygulamaya başlamak, Sürekli iyileştirmeye yönelik “yaşayan” mekanizmalar kurmak.

Hedeflerimiz? 2.Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında Üniversitemizde yapılması gereken çalışmaları tamamlamak 3.Diploma Eki Etiketi ve AKTS Etiketi başvuru sürecini tamamlamak

NE YAPIYORUZ? (2)

Ne? 1)BEK 2)E/F/B/P yönetimi ve Bologna Çalışma Kurulları 3)Ders Koordinatörü/Yürütücüsü/Öğretim Üyesi KİM?

Ne? İŞ PAKETİ-1SORUMLU 1. Çalışma YÖNTEMİNİN belirlenmesiBEK 2. Bologna Çalışma Kurullarının oluşturulması BEK 3. UÜ BOLOGNA SÜRECİ WEB SAYFASI, YARDIMCI REHBER ve DOKUMANTASYON ALT YAPISI’nın oluşturulması BEK 4. Çalışma öncesi, sırası ve sonrasında BİLGİLENDİRME ve DESTEK sağlanması BEK

Ne? İŞ PAKETİ-2SORUMLU 1. Program EĞİTİM AMAÇLARI’nın hazırlanması/güncellenmesi E/F/B/P yönetimi 2. Program YETERLİLİKLERİNİN belirlenmesi/güncellenmesi E/F/B/P yönetimi 3. Her programın TANITICI BİLGİLERİNİN hazırlanması/güncellenmesi Elektronik Ortama Aktarımı  WEB ortamına aktarımı E/F/B/P yönetimi 4. Program DERS PLANLARININ hazırlanması/güncellenmesi, E/F/B/P yönetimi 5. DERS PLANLARININ Senatoda onaylanması ve Elektronik Ortama Aktarımı

Ne? İŞ PAKETİ-3SORUMLU 1. Her bir ders için “ÖĞRENME KAZANIMLARININ” hazırlanması/güncellenmesi Ders Koor. 2. Ders öğrenme kazanımlarının, program yeterlilikleri ile ilişkilendirmesi Ders Koor. 3. Ders öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için gerekli iş yükünün ve AKTS kredilerinin hesaplanması Ders Koor. 4. DERS ÖĞRETİM PLANLARININ hazırlanması Ders Koor. 5. Ders Öğretim Planlarının Elektronik ortama aktarımı Ders Koor.

Ne? (Geri Kalanlar) İŞ PAKETİ-3SORUMLU 5. Ders Öğretim Planlarının Elektronik ortama aktarımı Ders Koor. İŞ PAKETİ-2SORUMLU 3. Her programın TANITICI BİLGİLERİNİN  WEB ortamına aktarımı için son kontrolünün yapılması ve onaylanması E/F/B/P yönetimi 4. Program DERS PLANLARININ Senatoda savunulması E/F/B/P yönetimi İŞ PAKETİ-1SORUMLU 4. Çalışma öncesi, sırası ve sonrasında BİLGİLENDİRME ve DESTEK sağlanması BEK

NEDEN YAPIYORUZ ? (3)

Neden? 1.Tüm Eğitim Programlarımızı yeniden nesnel bir bakış açısı ile değerlendirme, sorunlarını görme, çözümler düşünme ve iyileştirme fırsatı sağladığı için 2.Öğrencilerimize ve topluma olan sorumluluğumuzu daha nitelikli/güncel hale getirmeye yönelik bir araç olduğu için 3.Eğitim programlarımızın ulusal ve uluslar arası düzeyde görünürlüğünü, tanınırlığını ve güvenilirliğini sağlayacak için bir ortam yarattığı için

Neden? 1.Diploma Eki ve AKTS Etiketi almak ve bu sayede; Yeni ve daha nitelikli ikili anlaşmalara imza atmak Daha fazla öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliği sağlamak için

Neden? ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINDAN FAYDALANANLAR ( ) GİDENGELEN ÖĞRENCİ ÖĞRETİM ÜYESİ8092 FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMINDAN FAYDALANANLAR ( ) GİDENGELEN ÖĞRENCİ182120

Neden? 1.Gelecekte; ihtiyaç duyacağımız kadro ve bütçe tahsis taleplerimizin karşılanmasını güvence altına almak için 2. “YÖK yap dedi yaptık” dememek için

NEREDEYİZ? (4)

Neredeyiz? PROGRAM YÖNETİCİLERİ AÇISINDAN: 1.Program Tanıtım Bilgileri hazırlandı ve otomasyon sistemine girildi 2.Ders programları (Müfredatlar) Senatoya sunulmak hazırlandı 3.Senato onayı sonrasında; 1.Ders Programları otomasyona girilecek 2.Ders Koordinatörleri/yürütücüleri ile dersler otomasyon sisteminde ilişkilendirilecek

Neredeyiz? DERS KOORDİNATÖRLERİ/YÜRÜTÜCÜLERİ AÇISINDAN: 1.Ders Öğretim Planları hazırlandı 2.Otomasyon sistemi alt yapısı hazır hale getirildi 3.Senato onayı sonrasında tüm öğretim üyelerine bir yardım kılavuzu eki ile birlikte bir duyuru e-postası gönderilecek ve otomasyon sistemine girişler açılacak

Neredeyiz? BEK AÇISINDAN: 1.Otomasyon alt yapısı hazırlandı.Otomasyon alt yapısı hazırlandı 2.Program Tanıtım Bilgilerinin Web aktarımına uygun alt yapı oluşturuldu.Web aktarımına uygun alt yapı 3.Çalışmaların bundan sonraki aşamasında her türlü destek verilmeye devam edilecek

Neredeyiz?

BUGÜNDEN SONRA? (5)

Bugünden Sonra? PROGRAM YÖNETİCİLERİ AÇISINDAN: 1.Öğrenci Otomasyon sisteminde iletişim bilgilerini kontrol etmek/yoksa girmek 2.Program Tanıtım Bilgileri otomasyonda “Webde Yayınlanma Onayı” sekmesine girerek programlarına yönelik son kontrolleri, gerekli düzeltmeleri yapıp webde yayınla butonuna tıklayarak onay vermek 3.Programları senatoda savunmak

Bugünden Sonra? DERS KOORDİNATÖRLERİ/YÜRÜTÜCÜLERİ AÇISINDAN: 1.Öğrenci Otomasyon sisteminde iletişim bilgilerini kontrol etmek/yoksa girmek 2.Senato onayı sonrasında bir yardım kılavuzu eki ile birlikte gönderilecek olan e-posta sonrasında, hazırlanmış olan Ders Tanıtım Bilgilerinin otomasyon sistemine aktarmak 3.Son kontrolleri yaptıktan sonra web ortamına aktarmak üzere onay vermek

Bugünden Sonra? BEK AÇISINDAN: 1.Program ve Ders bazında hazırlanan tüm bilgilerin web ortamına aktırım işlemleri için gereken çalışmaları yürütmek, olası hataları/sorunları gidermek 2.Çalışmaların bundan sonraki aşamasında her türlü destek vermeye devam etmek

Bugünden Sonra? TÜM ÜNİVERSİTE AÇISINDAN: Bu zorlu ve kısa süreç içerisinde saptadığımız sorunları, yaptığımız hataları, görülen eksikleri her geçen gün ve her eğitim yılında daha iyiye taşımak

Özet Müfredatların Güncellenmesi ve Senatoya sunumu Program Eğitim Amaçları/Yeterlilikleri/ Tanıtım Bilgilerinin Hazırlanması Ders Öğretim Planlarının Hazırlanması 2 Mart 13 Nisan Senato Onayı 13 Nisan Onay DEĞERLENDİRME ve GERİ BİLDİRİMLER DEĞERLENDİRME ve GERİ BİLDİRİMLER

"Biz Batı medeniyetini bir taklitçilik yapalım diye almıyoruz, onda iyi olarak gördüklerimizi, kendi bünyemize uygun bulduğumuz için, dünya medeniyet seviyesi içinde benimsiyoruz " M. Kemal ATATÜRK Son Söz (4 OCAK 2012)

"Herkes dünyayı değiştirmeye çalışıyor ama kimse kendini değiştirmeye çalışmıyor " (Nabî) Son Söz (12 ŞUBAT 2012)

"Hatadan korkan insan hiçbir şey yapamaz " (Lincoln) TEŞEKKÜRLER... Son Söz (16 NİSAN 2012)