T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Advertisements

Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Akreditasyon ve Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İyi Üretim Teknikleri (GMP)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
YÖNETİM KURULU GENEL DİREKTÖR
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Eşgüdümleme ve Kontrol
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN Yrd Doç Dr Nezih VAROL SAMSUN OCAK 2012

KALiTE YÖNETiM SiSTEMLERiNDEN ISO – JCI KARŞILAŞTIRMASI

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Bir kuruluşu kalite bakımından idare ve kontrol için gerekli yönetim sistemidir.

ISO KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Müşteri (hasta) memnuniyetini artırmak için politika ve hedeflerin oluşturulması ve bu hedeflerin etkinliğinin sürekli değerlendirilerek gereken iyileştirme çalışmalarının yapılması ve bu çalışmaların süreç yaklaşımı ile gerçekleştirilmesini teşvik eden standartlar topluluğudur.

JCI Joint Commission’ın bir alt kuruluşu olan JCI tarafından, sağlık kuruluşunun hasta bakımının kalitesini iyileştirmek, güvenli bir çevre sağlamak ve hastalara/çalışanlara yönelik riskleri azaltmak için tasarlanmış bir dizi standardı karşılayıp karşılamadığının değerlendirilmesi ve belgelendirilmesi sürecidir.

ISO KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Kalite yönetim sisteminin genel/dokümantasyon şartları Yönetim sorumluluğu Kaynak yönetimi Ürün gerçekleştirme Ölçme, analiz ve iyileştirme

JCI AKREDİTASYONU Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği Hasta Hakları Hastaların Değerlendirilmesi Hasta Bakımı Hasta ve Yakınlarının Eğitimi

JCI AKREDİTASYONU Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme Tesis Yönetimi ve Güvenliği Çalışanların Niteliği ve Eğitimi Bilgi Yönetimi Hasta Güvenliği

I Kalite yönetim sisteminin genel/dokümantasyon şartları II Yönetim sorumluluğu III Kaynak yönetimi I Bilgi Yönetimi II Yönetim, liderlik ve yönlendirme III Çalışanların niteliği ve eğitimi; Hasta ve yakınlarının eğitimi; Tesis ISO-JCI STANDART BAŞLIKLARININ EŞLEŞTİRİLMESİ

IV Ürün gerçekleştirme V Ölçme, analiz ve iyileştirme IV Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği; Hasta Hakları; Hastaların Değerlendirilmesi; Hasta Bakımı; Hasta ve Yakınlarının Eğitimi V Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği; Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü ISO-JCI STANDART BAŞLIKLARININ EŞLEŞTİRİLMESİ

Kalite Yönetim Sisteminin Genel/Dokümantasyon Şartları  Dokümantasyon planının hazırlanması (ISO+JCI)  Dokümantasyon sisteminin belirlenmesi ve kontrol yöntemlerinin saptanması ve tanımlanması (ISO+JCI)  Kayıtların kontrolü (ISO+JCI)  Bilgi yönetim planı (JCI)  Hasta kayıtları (ISO +JCI)  Kalite El kitabı (ISO)

Yönetim Sorumluluğu  Organizasyon Şeması (ISO+JCI)  Misyon, vizyon ve kalite politikalarının belirlenmesi (ISO+JCI)  Kanun ve mevzuatlara uyulduğunun belgelenmesi (ISO+JCI)  Yönetim gözden geçirme (ISO)  Üst yönetimin kalite yönetim sistemine kaynakayırması(ISO+JCI)  Kurum içi iletişim (ISO)  Acil Eylem Planı (JCI)  Departman planları (JCI)  Kadro planlama (JCI)

Kaynak Yönetimi  Personel görev, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması (ISO+JCI)  Standart personel dosyası (ISO+JCI)  Kadro planlama (JCI)  Eğitim kayıtları (ISO+JCI)  CPR eğitimi (JCI)  Tıbbi kadrolarda yetkilendirme (JCI)  Performans değerlendirme (JCI)

Kaynak Yönetimi  Tesis yönetimi (ISO+JCI)  Yangın ve diğer acil durumlar için tatbikatların kayıtları (ISO+JCI)  Doğal afet, salgın ve toplumsal olaylara karşı plan (JCI)  Tehlikeli madde yönetimi (JCI)  Atık yönetimi (JCI)  Medikal cihaz ve destek sistemlerin denetimi, testi ve bakımı (ISO+JCI)

Ürün Gerçekleştirme Hasta kabul süreci ve kriterleri (Acil servis, yoğun bakım/özelleşmiş servisler) (JCI) Bakımın sürekliliğinin sağlanması (Tıbbi kayıtlara ulaşabilme,tanısal/tedavi birimlerinde koordinasyon vs.) (JCI) Kurum içi hasta transfer süreci (JCI) Taburculuk özeti (Epikriz) (JCI) Kurum dışı hasta transfer süreci (JCI) Hasta hakları (ISO+JCI)

Hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi (ISO+JCI) Hasta ve yakınlarının onayının alınması (ISO+JCI) Hasta mahremiyeti ve mülkiyeti (ISO+JCI) Hasta değerlendirme kriterleri (süre, içerik vs.) (JCI) Hasta değerlendirme bulguları ve bunların kayıt altına alınması (JCI) Laboratuar güvenlik programı (ISO+JCI)

Laboratuar kalite kontrol programı (ISO+JCI) Radyasyon güvenlik programı (ISO+JCI) Radyoloji kalite kontrol programı (ISO+JCI) Tanısal cihazlar yönetim programı (Cihaz seçimi, alımı, envanteri, bakımı, kalibrasyonu vs.) (ISO+JCI) Hasta bakım planları ve kayıt altına alınması (JCI) Klinik uygulama kılavuzları (JCI)

Yüksek riskli hasta bakımı (JCI) Anestezi öncesi / anestezi sırasında anestezi sonrasında değerlendirme (JCI) Cerrahi bakım planı ve kayıt altına alınması (JCI) İlaç yönetimi (JCI) İlaçların depolanması (ISO+JCI) Besinlerin hazırlanması, saklanması, taşınması ve dağıtımı (ISO+JCI)

Ağrı yönetimi (JCI) Hasta ve yakınlarının eğitimi (ISO+JCI) Tasarım ve geliştirme (planlama, girdiler, çıktılar, gözden geçirme, doğrulama, geçerli kılma) (ISO) Satın alma süreci, tedarikçi seçme ve değerlendirme (ISO)

ISO-JCI Karşılaştırmasına Genel Bakış ISO, klinik bakıma ve hizmet sunumuna yeterince eğilmemektedir! “Hasta”, hiçbir zaman “uygun bir ürün” olmamaktadır! Tıbbi süreçler hiçbir zaman ISO mantığında olduğu gibi standardize edilememektedir! Tüm tıbbi süreçlerde bulunan satın alma sürecine vurgusu, JCI’a göre en büyük üstünlüğüdür

ISO-JCI Karşılaştırmasına Genel Bakış Yönetim gözden geçirme zorunluluğu, üst yönetimde kalite yönetim sistemi farkındalığını ve bilincini pekiştirmektedir. Tasarım ve geliştirme süreci, zaten varolan ve sürekli yapılan tasarlama, yenileme, yeniden düzenleme faaliyetlerini daha disiplinli ve bilinçli olarak planlama, sürdürme ve sonuçlandırma olanağı sağlamaktadır. ISO-JCI kriterleri birlikteliği çok ideal bir kalite yönetim sistemini oluşturmaktadır

Ölçme, Analiz ve İyileştirme  Kalite iyileştirme ve hasta güvenlik programı (ISO+JCI)  Süreçlerin analizleri, süreç/bölüm endikatörleri (ISO+JCI)  Uygun olmayan hizmetin kontrolü (ISO)  Düzeltici ve önleyici faaliyetler (ISO)  İyileştirme faaliyetleri (ISO+JCI)  İç denetimler (ISO)  Enfeksiyon önleme ve kontrolü programı (JCI)