Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Resimlerin Kullanımı.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
15. BÖLÜM BİLGİYİ İŞLEME KURAMI
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Başlıca Öğrenme Stratejileri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Görsel / Uzaysal Zeka.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
BELLEK VE BELLEK SÜREÇLERİ
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Stratejileri.
Ünite 8 sunum programları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YANSITICI DÜŞÜNME.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ETKİLİ OKUMA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli ders çalışma, amaç ve öncelikleri belirleyerek, uygun teknikleri kullanarak ve zamanı verimli kullanarak yapılan çalışmadır.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
SINIF YÖNETİMİ.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRENME STİLLERİ - STRATEJİLERİ
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Sunum transkripti:

Öğrenme Stratejileri

Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin belleğe kodlanması ve geri çağrılması için kullanılan işlemlerdir.

Öğrenme stratejileri temel olarak şu başlıklarda toplanabilir: 1. Dikkat stratejileri 2. Tekrar stratejileri 3. Anlamlandırmayı artırma stratejileri 4. Yürütücü biliş stratejileri 5. Duyuşsal stratejiler

Öğrenmede dikkat önemli bir değişkendir. Aşağıdaki stratejiler dikkati artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak söylenebilir: Altını çizme Anahtar sözcükleri belirleme Başlıkları ve alt başlıkları inceleme Bilinmeyen sözcükleri işaretleme

Tekrar stratejileri bilginin kısa süreli bellekte tutulması ve oradan uzun süreli belleğe aktarılmasında rol oynamaktadır.

Aşağıdaki stratejiler tekrar stratejilerine örnek olarak verilebilir: Tekrar etme Tekrar okuma Sesli olarak tekrarlama Yazıya aktarma Bazı bölümleri aynen yazma

Anlamlandırmayı artırma stratejilerinin temel olarak bilginin kodlanmasıyla ilgili olduğu söylenebilir. Anlamlandırmayı artıran stratejiler bilginin uzun süreli bellekte anlamlı bir bütün olarak depolanmasını sağlarlar.

Aşağıdaki stratejiler anlamlandırmayı artırmaya yönelik stratejilere örnek olarak verilebilir: Tablolaştırma Karşılaştırma Gruplama Kendi sözcükleriyle ifade etme Özetleme Ana hatlarını çıkarma Not alma Geçmiş öğrenmelerle ilişkilendirme Bellek destekleyiciler kullanma Yerleşim Zincirleme Askı sözcük Baş harfleri düzenleme

Not alma tekniği anlamlandırmayı artıran stratejilerden biridir.

Duyulanlardan, görülenlerden ve okunanlardan not tutulabilmektedir.

Etkili not tutma için bazı ilkelere dikkat edilmelidir.

Not tutarken bunlara dikkat ediniz: Her şeyi not etmeyiniz. Notların anlaşılır olması için onları başlıklar ve alt başlıklar altında düzenleyiniz. Söylenenleri hatırlayabileceğinizi düşünerek onları yazmamazlık etmeyiniz. Kullandığınız kısaltmaları, kısaltma işaretlerini ve yöntemlerinizi değiştirmeyiniz. Anahtar kelimelerin altını çiziniz. Önemli bilgileri, kavramları, tanımları, şemaları, şekilleri not ediniz. Bilginin görselleştirilmesini sağlayan tekniklerden (şema, şekil, kavram haritası gibi) faydalanınız.

Not tutarken kısaltmalar kullanınız: SembolAnlamı  Şundan Şuna Varılıyor,  Bu Bundan Doğmuştur  Karşılıklı Etkileşim, ∑ Toplam, Bütün Olarak Ø Boş ≠ Olumsuz = Eşit ≈ Benzer > Daha Büyük, Daha Önemli, < Daha Küçük, Daha Az Є Elemanıdır + Ve, Artı, İlave ± Aşağı Yukarı, Az Çok ♂ Erkek ♀ Kadın … Vb.

Yürütücü biliş stratejileri, bireyin kendi düşünme süreçlerinin ve öğrenmesinin farkında olmasıyla ilgilidir.

Aşağıdaki stratejiler yürütücü biliş stratejilerine örnek olarak verilebilir: Öğrenme stratejilerini bilme Uygun öğrenme stratejisini uygulayabilme Kendi öğrenme stilini bilme Hedeflere ulaşma durumunu sorgulama

Öğrenciler öğrenirken uygun bilişsel stratejileri kullansalar bile kimi kez öğretim hedeflerine ulaşmada güçlüklerle karşılaşırlar. Bu güçlükler, duygusal etmenlerden kaynaklanabilir. Öğrenmede duygusal ya da güdüsel etmenlerden oluşan engelleri ortadan kaldırmak için kullanılan stratejiler duyuşsal stratejiler olarak adlandırılmaktadır.

Aşağıdaki stratejiler duyuşsal stratejilere örnek olarak verilebilir: Önemini belirleme Hedef belirleme Olumlu öz konuşma

Uygulama 1 Yerleşim (loci) yöntemi Eski Yunan’da hatiplerin uzun konuşmalarını belleklerinde tutmak için başvurdukları bir yoldur. Bu stratejide anımsanmak istenen bilgiler nesnelerle ilişkilendirilir. Örneğin hatırlanması istenen bilgiler evden işe giderken yolda karşılaştığımız binalarla, nesnelerle ilişkilendirilerek öğrenilir. Siz de Eurovizyon şarkı yarışmasında Türkiye’yi temsil eden şarkıların isimlerini “yerleşim” yöntemi ile ezberleyiniz: Türkiye’nin Eurovizyon Yarışmasına Gönderdiği Şarkılar (1978 – 1990) 1. Seninle bir dakika 2. Sevince 3. Petrol 4. Dönme dolap 5. Hani 6. Opera 7. Halay 8. Diday diday 9. Haley 10. Şarkım sevgi üstüne 11. Sufi 12. Bana bana 13. Gözlerinin hapsindeyim

Uygulama 2 Düşük benlik algısı olan, başarısız bir öğrencinize olumlu öz konuşmayı öğretmek istiyorsunuz. Bir örnek durumu kurgulayınız.

Uygulama 3 Kendi aldığınız notları inceleyerek notlarınızın olumlu ve olumsuz yönlerinizi inceleyiniz ve nasıl daha verimli not tutabileceğinizi açıklayınız.