Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kişisel satış Satış güçleri yalnızca endüstriyel işletmelerde değil, diğer işletmelerde de bulunabilir. Kiliseler yeni üyeler çekmek için üye komiteleri.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Teknikleri.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MARKA VİZYONU GELİŞTİRME
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
HAFTA I.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
19 Negotiating with International Customers, Partners, and Regulators McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies,
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Adli Muhasebe SELÇUK GÜLTEN S.M.MALİ MÜŞAVİR.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta6 : Ar-Ge Yönetimi Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
Firmalar pazardaki tüm alıcılara, küçük alıcı gruplarına, Pazar bölümlerine ya da bireysel seviyedeki özel alıcılara ulaşmaya çalışabilir. 15 yıl önce.
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Toplu pazarlık gücü.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Good Effects of ADs Renault fluence and Sütaş Ads.
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
ZEYNEP TOPRAK. KAYNAKLARIN ETKİLİ KULLANIMI Kurumsal ve kamusal kaynakların etkili kullanımı öğretmenlerden beklenen önemli bir etik davranıştır. Kaynakların.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ETİK VE PAZARLAMA ETİĞİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
Sunum transkripti:

Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda stratejik planlamada etiğin ve sosyal sorumluluğun rolü daha önemli hale gelmektedir. Yeni skandal raporları ve yanlış davranışlar tarafından güdülenen müşteriler pazarlamacıların sosyal sorumlu ve etiğe uygun davranmasını artan bir hızla talep etmektedirler. Firma etik ve sosyal sorumluluğu kucaklayınca pazarlama stratejisinin geliştirilebileceği bir iskeleti oluşturur.

Pazarlama stratejisinde etiğin ve sosyal sorumluluğunun rolü Sosyal sorumluluğun boyutları Sosyal sorumluluk örgütün toplumdaki olumlu etkileri arttırırken olumsuz etkileri azaltma zorunluluğu ile ilgilidir. Ekonomik bakış açısından firmalar tüm hisse sahiplerinden sorumludurlar. Pazarlamacıların kanunlara ve düzenlemelere uymak için zorunlulukları vardır. Pazarlama etiği, toplum, devlet otoriteleri, özel ilgi grupları, rakipler ve firmanın kendisi tarafından belirlenen kabul edilir pazarlama davranışını tanımlayan prensip ve standartlardır. Philanthropic faaliyetler firmanın toplumdaki, yerel kuruluşlardaki, çevre ile ilişkili olumlu etkisini arttıran faaliyetleri gerektirir.

The Pyramid of Social Responsibility

R.J. Reynolds has been accused by critics of using its “Joe Camel” cartoon character, as shown in this 1988 ad, to target children for cigarette consumption. How has society acted to protect children from advertising such as this? What obligations do companies have to protect children?

Pazarlama etiği ve strateji Pazarlama etiği pazarlama kararları verirken bireylerin ve grupların davranışlarına yön veren prensip ve standartlardan oluşur.

Potential Ethical Issues in Marketing

Etik ve sosyal sorumlu olma mücadelesi Örgüt kararları doğruluğun her zaman açık olmadığı bir çok karmaşık ve detaylı tartışmalar gerektirir. Sınırlı iş deneyimi olan bireyler kendilerini pazarlamanın gri alanlarıyla ilişkili anlık kararlar vermeleri gerekmektedir. Bireyin evinde, okulda ve toplumdaki deneyimleri ve kararları işteki deneyim ve kararlarından farklı olabilir. Bireyin değerleri iş grubundaki varolan değerler ile uyumsuz olduğunda etik çatışma ortaya çıkar.

Pazarlamada aldatıcı uygulamalar Hile yanlış izlenim yaratmak için yargıları manipüle eden, yanıltan yanlış iletişim uygulamalarının kullanılmasıdır. Yanıltıcı iletişim ve tutundurma pazarlama hilelerinde en çok kullanılan hususlardır. Tutundurmadaki suistimaller abartılmış iddialardan outright lyinge kadar uzanır.

Yanıltıcı pazarlama uygulamalarının düzenlenmesi Bazı firmalar kanuni sorunlarla karşılaşmamak için kendi etik sorumluluklarını düzenlemektedirler. Bazı kuruluşlar kendi üyeleri için davranış kodları oluştururlar.

Pazarlama etiğinin ve sosyal sorumluluğunun örgütsel belirleyicileri Etik seçimler genellikle işgrupları, komiteler ya da birarada çalışanlarla görüşmeler sonucunda yapılır. Örgüt kültürünün ve astların, üstlerin ya da akranların etik karar verme süreci üzerinde önemli bir etkisi vardır. Örgüt kültürü biçimsel olarak çalışan el kitaplarında, davranış kodlarında, merasimlerde ifade edilebilir. Örgüt kültürü biçimsel olmayan biçimde kıyafet kodlarında, program dışı faaliyetlerde ve kısa öykülerde ifade olunur. Bir firma ya da endüstri kültürü çalışanları diğerlerinin etik ya da etik dışı olarak kabul edeceği davranışlar için cesaretlendirebilir. Etik iklim uygun davranış için örgüt beklentilerini yönlendiren örgüt kültürünün bir parçasıdır. Etik iklim bireyin bir hususun etik bileşene sahip olup olmadığını algılayıp algılamadığını belirler.

Davranış kodları Davranış kodları (etik kodlar) örgütün çalışanlarından beklediklerini tanımlayan biçimsel ifadelerdir. Etik davranış kodlarının geliştirilmesi ve uygulanması için anahtar kurallar

Key Considerations in Developing and Implementing a Code of Ethical Conduct

Davranış kodları tüm etik hususları çözümlemez Davranış kodları tüm etik hususları çözümlemez. Ama çalışanlara ve yöneticilere yol gösterir. Başarılı olması için: Tüm çalışanlarla iyi iletişiminin olması Günlük temelde güçlendirilmiş olması Doğru davranış beklentileri ve kodun çiğnenmesi durumundaki cezalandırmalar hususunda açık olması gerekir.