Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BANDIRMA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BAKIRKÖY İLÇE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULU
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Yöneltme/Yerleştirme
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
METEM REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİLECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI DOSYASI
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Sunum transkripti:

Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal EVDE EĞİTİM Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal

a) Herhangi bir eğitim öğretim kurumundan doğrudan yararlanamayacak durumda olan okul öncesi ve ilköğretim çağındaki özel eğitim gerektiren bireylere evde eğitim verilmesi esastır. b) Evde eğitim hizmetine karar verilmeden önce, bireyin bir eğitim öğretim kurumundan doğrudan yararlanmasına imkân verecek fiziksel, soysal ve ekonomik bütün önlemlerin alınıp alınmadığının değerlendirilmesi esastır. c) Evde eğitim hizmetleri kurul tarafından planlanır. d) Bu hizmetlerin, gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen tarafından sürdürülmesi esastır.

e) Bireyin eğitim ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanması esastır. f) Evde eğitimde, ailelerin bilgilendirilmesi, desteklenmesi ve eğitimin her aşamasına katılımlarının sağlanması esastır. g) Evde eğitim sürecinin birey, aile ve öğretmenin iş birliğine dayalı olarak planlanması esastır. h) Bireylerin gelişim durumları ve yeterliklerinin sürekli değerlendirilmesi ve buna göre eğitim sürecinde değişiklik ve düzenlemeler yapılması esastır.

Madde 6- Eğitim süreci; a) Bireyin en az altı ay süreyle evden çıkmasının mümkün olmadığını/sakıncalı olduğunu belirten sağlık kurulu raporunun alınması, b) Sağlık kurulu raporuyla RAM’a başvurulması, c) Bireyin eğitsel tanılamasının yapılması, d) Eğitsel tanılama sonucuna göre yöneltme raporunun hazırlanması, e) Ev ortamının, eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirilmesi, f) Evde eğitim alacak bireyle ilgili yerleştirme kararının alınması, bu kararın RAM’a, okula ve veliye bildirilmesi, g) Bireyin okula yerleştirilmesi ve eğitiminin planlanması, h) Bireyselleştirilmiş eğitim programının hazırlanması ve bu program doğrultusunda eğitimin sürdürülmesi şeklinde gerçekleşir.

Görevlendirme Madde 14- Evde eğitim hizmetlerini yürüten öğretmenlerin görevlendirilmesinde aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Gezerek özel eğitim görevi yapmak üzere özel eğitim okullarına atanan özel eğitim sınıf öğretmenleri, evde eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilir. b) Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenlerin önerileri doğrultusunda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde görevli özel eğitim sınıf öğretmenleri ile bireyin kayıtlı bulunduğu okuldaki okul öncesi, sınıf ve alan öğretmenleri de evde eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilebilir. c) Bireyin kayıtlı bulunduğu okulda, evde eğitim hizmetlerinde görevlendirilebilecek okul öncesi, sınıf ve alan öğretmeni bulunmaması hâlinde diğer okullardan da öğretmen görevlendirilebilir. d) Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenler, il/ilçede bulunan ihtiyaçlar doğrultusunda birden fazla birey için evde eğitim hizmetinde görevlendirilebilir. e) Öğretmenlerin görev planlamaları yapılırken evde eğitim alacak bireylerin ikamet adresleri dikkate alınır.

Çalışma saatleri Madde 15- Evde eğitim hizmeti yapan öğretmenlerin çalışma saatleri planlanırken aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenlerin haftalık çalışma saatleri, sınıf öğretmenleri gibidir. Ancak, bu öğretmenlerin haftalık çalışma saatlerine, bireyselleştirilmiş eğitim programı çalışmaları ile aile eğitimi programları da dahil edilir. b) Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenlerin çalışma saatleri okul/kurum ile iş birliği yapılarak kurul tarafından planlanır.

Evde eğitim hizmetine karar verilebilmesi için gerekli belgeler Madde 17- Evde eğitim hizmetine karar verilmesi için gerekli belgeler şunlardır: a) Bireyin en az altı ay süreyle evden çıkmasının mümkün olmadığını/sakıncalı olduğunu belirten ve tam teşekküllü hastaneden alınan sağlık kurulu raporu, b) Velinin, evde eğitimle ilgili istek başvurusu, c) RAM’ın, bireyle ilgili düzenlediği yöneltme raporu, d) Ev ortamının eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirildiği rapor, e) Öğrenci belgesi (herhangi bir okulda kayıtlı iken evde eğitim alması zorunluluğu ortaya çıkan bireyler için), f) İkametgâh belgesi.

Haftalık ders saati sayısı Madde 22- Evde eğitim alacak bireylerin haftalık ders saatleri 10 saatten az olmamak üzere kurul tarafından bireyin ihtiyacı ve eğitim ortamına ilişkin şartlar dikkate alınarak belirlenir. Ancak, evde eğitim hizmetlerinin etkililiği ve eğitimin devamlılığını sağlamak için gerektiğinde ailelerin bilgilendirilmeleri ve desteklenmeleri amacıyla yapılacak çalışmalar da haftalık ders saati içinde planlanmalıdır.

Madde 24- Bireyin evde eğitim almasını gerektiren şartların ortadan kalkması durumunda bu hizmet sona erdirilir. Kurul, öğretim yılının başlamasından 30 gün önce evde eğitimi gerekli kılan şartları yeniden değerlendirerek bireyin o öğretim yılında evde eğitim hizmetinden yararlanıp yararlanamayacağına karar verir.