EKO OKULLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Mavi ve Yeşil İçin Elele
ÇÖP ve ATIK.
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Dünyayı düzeltmek için
EKO- OKULLAR.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
Mavi ve Yeşil İçin Elele
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
EKO-OKULLAR.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Türkçe Yaz Tatili Ödevleri 8-A.
EKO OKULLAR PROGRAMI.
EKO OKULLAR PROJESİ.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
UYGULAMALI ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Etkinlikler ve Örnek Formlar
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO-OKUL PROJESİ Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Misyon Coca-Cola Hayata Artı Vakfı'nın misyonu çevresel ve toplumsal sorunlara sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kuruluşları ile birlikte.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
GENEL BİLGİ YILI MAVİ BAYRAK ÇEVRE EĞİTİM ve BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ DOSYASI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EKO OKULLAR. Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EKO OKULLAR

EKO OKUL PROGRAMI NEDİR? Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.

EKO OKUL PROGRAMI NEDİR? Uluslararası nitelikte bir programdır. 23 ülkede toplam 7040 ilköğretim okulunda uygulanmaktadır.

EKO OKUL PROGRAMI NEDİR? Program, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

EKO OKUL PROGRAMI NEDİR? Okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.

Eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar. Uygulandığı okullardaki başarısı, okul idaresinin ve öğretmenlerinin ilgisine bağlıdır.

Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Komitenin yerel halkı ve yöneticileri bilinçlendirme çabaları ise öğrencilerde diyalog kurabilme becerilerini geliştirmeyi ve iyi bir yurttaşlık eğitimini sağlar.

HEM BİR PROGRAM HEM BİR ÖDÜL PLANI

Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır.

Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir . Ödülün geçerlilik süresi 2 yıldır bu sebeple ödülün her iki yılda bir yenilenmesi gerekir Eko-Okullar uzun bir süreci içerir.

PROGRAMIN FAYDALARI

PROGRAMIN FAYDALARI Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.

BU PROGRAMA DAHİL OLAN ÖĞRENCİLER; - Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir, - Grup çalışmasına alışır katılımcıdır, - Sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir, - İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir, - Plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir, - Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir, - Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir. ÖNEMİ !!!!!BU AÇIDAN BAKILDIĞINDA BU PROGRAM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN BECERİLERİ DE GELİŞTİRMEKTE VE ÖĞRENCİLERE PROGRAM DAHİLİNDEKİ KAZANIMLARI DA KAZANDIRMAKTADIR.

BUNLARIN YANINDA PROGRAMIN OKULA FAYDALARI ŞÖYLEDİR; - Temizlik ve düzenini sürekli kılar, - Su ve elektrik tasarrufu sağlanır ve bunu sağlama da öğrenciler aktif rol alır - Okul öğrencilerce sahiplenilir,böylece aidiyet duygusu gelişir, - Yerel, ulusal, hatta uluslararası boyutta tanınır, - İsterse iletişim ağı kanalıyla ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşir.

PROGRAM GEREKLERİ

PROGRAM GEREKLERİ Programın bir okulda başarıyla uygulanabilmesi için, Okul müdürünün ve idarecilerin desteği, Çocukların, her aşamadaki etkinliklere ve karar alma mekanizmalarına katılma isteği, Çalışanların aktif katılımı, Uzun erimli bir değişimi teşvik etmek üzere harekete geçme isteği.

PROGRAMIN UYGULANMASI: PROGRAM AŞAMALARI 1.AŞAMA: Kayıt olma 2. AŞAMA : Programı yürütme 3. AŞAMA : Ödül için başvuruda bulunma 4. AŞAMA : Ödül yenileme

Programı Yürütme Eko Okullar Komitesi: 2 ayrı komite kurulur. Öğrenciler ve koordinatör öğretmenden oluşan Eko-Tim, programın yürütücüsüdür. Okul yönetimi koordinatör öğretmen, Eko-tim’i temsil eden bir öğrenci, ilgili öğretmenler, ilgili velilerden oluşan oluşan 2. komite programın devamlılığını sağlar. Çevresel İnceleme: mevcut durumun değerlendirilmesi, gerçekçi hedeflerin tespiti ve okul için uygun olan çalışma konusunun belirlenmesidir. “ÇÖP VE ATIK” Eylem Planı: Programın temelidir. Planda yıl içinde işlenecek konulara ilişkin hedefler takvimlendirilir, ders konularıyla ilişkilendirilir.

4. Gözlem ve Değerlendirme: Çalışmalarda elde edilen sonuçlar değerlendirilip, sergilenir. 5. Müfredat Çalışması: Programda ele alınan çevre sorunlarının ve çözümlerinin derslerde vurgulanmasıdır. 6. Bilgilendirme ve Katılım: Bütün okulun ve okulun bulunduğu çevrenin bilgilendirilmesi ve katılımlarının sağlanması. 7. Eko İlke: Okulun çevre içerikli çalışmalarındaki sorumluluğunu gösteren amaçların bir cümlede ifadesidir. İlke, harekete geçirici nitelikte olmalıdır. “Atıklarımızı geri dönüşüm kutularına ayrıştırarak atalım.” gibi.

OKULLARDAN ÖRNEKLER

EKO OKULLAR PROJESİ KAPSAMINDA HAZIRLANMIŞ POSTERLER ve PANOLAR

ATIK ŞİŞELERDEN MUMLUK (ATIK MALSEMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ)

EKO OKULLAR PROJESİ KAPSAMINDA HAZIRLANMIŞ POSTER VE PROJE ÇALIŞMALARI

EKO OKULLAR ETKİNLİKLERİ Buruşuk Kağıt Parçası" hikayesini dinleyerek yerlere çöp atılmaması gerekliliğinin kavratılması

Geri dönüşümle ilgili film izleyip, ilgili etkinlik sayfasının yapımı EKO OKULLAR ETKİNLİKLERİ Geri dönüşümle ilgili film izleyip, ilgili etkinlik sayfasının yapımı

Çevreyle İlgili Hikayelerin Resimlendirilmesi EKO OKULLAR ETKİNLİKLERİ Çevreyle İlgili Hikayelerin Resimlendirilmesi

ATIKLARLA YAPILAN ÇALIŞMALARA ÖRNEKLER

Gazeteden Resim Çerçeveleri

ÖRNEK ETKİNLİKLER İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencilerimiz, bu yılki Eko-Okul Çevre Projesi kapsamında çeşitli otelleri, alışveriş merkezi, hastane ve ziyaret ederek, incelemeler yaptılar.2010-2011 eğitim-öğretim yılında "Plastiğe Hayır" konulu proje kapsamında düzenledikleri gezilerde, Sheraton Otel, Hillside Su Otel, Best Western K -Han Otel, Adonis Otel, Memorial Hastanesi, Yaşam Hastanesi ve Shemall AVM'yi ziyaret eden genç çevreciler, yetkililerden çevre koruma ile ilgili yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi aldılar.  Plastik, cam ve kâğıt atıkların ayrıştırılarak toplanmasını yerinde gören öğrencilerimiz, atık ayrıştırmanın çevre kirliliği açısından önemini bir kez daha hatırlamış oldular. Ziyaret ettikleri mekanların geri dönüşüm çalışmalarını, A sınıfı enerji kullanımını, çevreci bir bina olup olmadıklarını yetkililere sorarak öğrenen Kolejli minikler, gerekli bilgileri alarak rapor yazmak için okullarına döndüler.

Eko Okullar Yeşil Bayrak Ödülü çalışmaları kapsamında, İlköğretim Okulu öğrencilerimiz arasında düzenlenen "Plastiğe Hayır" konulu slogan seçiminde öğrenciler, çevreye karşı duyarlılıklarını bir kez daha ifade ettiler. Okulda ve evlerindeki gereksiz plastik kullanımını önleyerek doğaya bir katkı sağlamak amacıyla yapılan slogan seçimleri, gerçek seçimlerdeki kurallar birebir uygulanarak sandık başında, gizli oy sistemi ile yapıldı. Seçmenler, ön kurul tarafından tüm sınıflardan gelen sloganların elendiği seçimlerde, geriye kalan 6 slogan arasında oylarını belirlemekte zorlandılar. Oldukça çekişmeli geçen etkinlikte oy çoğunluğuyla "Plastiği Bulan Sensin, Onu Hayatından Çıkarmaya Ne Dersin?"  sloganı birinci seçildi. Seçimde en çok oy alan slogan, Eko Tim tarafından okulun çeşitli mekanlarına asılarak duyuruldu.

T Bir haftanın yorgunluğundan sonra baba Pazar sabahı kalkmış eline gazetesini almış ve akşama kadar oturup dinlenecek olmanın keyfini çıkartmaya başlamış. Ama baba bunları düşünürken oğlu yanına gelerek kendisini parka götürmek için geçen hafta söz verdiğini hatırlatmış.Canı hiç dışarıya çıkmak istemediği için bir bahane bulup evde oturayım , dinleneyim diye düşünmüş . Birden gazetenin promosyon olarak verdiği dünya haritası gözüne ilişmiş . Bu haritayı hemen parçalara ayırmış ve oğluna uzatmış ;" bu haritayı birleştirebilirsen hemen gidelim parka " demiş . Ardından da içinden derin bir oh çekmiş ; "dünyanın coğrafya profesörlerinden birini getirsen yine de toplayamaz bunu iyi akıl ettim " diyerek sevinmiş . Aradan 10 dakika geçmeden çocuk koşarak babasının yanına gelmiş. Baba haritayı düzeltim parka gidebiliriz demiş . Adam önce inanmamış ve görmek istemiş. Görünce de şaşırarak nasıl yaptığını sormuş . Çocuk demiş ki; bana verdiğin haritanın arkasında insan resmi vardı........ İNSANI DÜZELTİNCE DÜNYA KENDİLİĞİNDEN DÜZELDİ...

KATILIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ