Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
STOK MALİYETİ.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Ayşegül ARSLAN.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Pazarlama Giriş 1 1.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ YÖNETİMİ Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Müşteri Tatmini Ve Müşteri İlişkileri, Müşteri Odaklılık Felsefesi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı “Müşterilerimizin bu kadar memnun olmalarının bir nedeni, bizim o kadar memnun olmamamızdır.” Honda’nın sloganı-2005 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Müşteri İlişkileri Yönetimi uygulamaları, kurumların müşterilerine daha mükemmel hizmet sunmalarını sağlarken yeni müşterileri de etkin bir şekilde portföylerine katma imkanı sağlar. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MÜŞTERİ ODAKLILIK Müşteri ihtiyaçlarının anlaşılması Müşteri tatminini arttırmak Müşteri sayısını arttırmak Mevcut müşterileri elde tutmak Mükemmel hizmet deneyimleri yaratmak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi yaklaşımları ile; Kurumların müşterilerine mükemmel hizmet deneyimleri yaratmaları mevcut müşterilerini elde tutmaları yeni müşterileri portföylerine katmaları sağlanır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

MÜŞTERİ ODAKLILIK GEREKLERİ İyi Tanımak Konumunu Farkını İhtiyaçlarını Hedefini Kurumsal beklentilerini Ticari beklentilerini İş Modelini Özel Öneri geliştirmek Ne kazandıracağını tanımlamak Nasıl kazandıracağını tanımlamak Konum,ihtiyaç,hedef,iş modeli ve beklentilerle ilişkisini net göstermek Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları Müşteri İlişkileri Yönetimi stratejilerinin belirlenmesi İş planlarının yapılması ve projelendirilmesi Projelerin fayda ve kaynak kriterlerine göre önceliklendirilmesi Süreç Yönetimi Organizasyon ve uygulamaların geliştirilmesi Uygun teknolojik alt yapı ile desteklenmesi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Müşteri memnuniyetini izlemek ve arttırmak geleceğe yapılan bir yatırımdır. Yeni müşteriler elde etmek, mevcut müşterileri elde tutmak İçin gereken harcamanın 5 ile 10 katı arasıdır. Ortalama bir şirket her yıl, müşterilerinin %10-%30 arası bir oranla kaybeder. Organizasyonunuza sponsor olan bir şirketin memnuniyeti Yüksekse, bunu her fırsatta, her sunumda diğerlerine Anlatın. Müşterilerinizi yalnızca memnun etmekle kalmayın, onlara beklediklerinden fazlasını da verin…Beklentilerini Aşın! Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Satış Süreci Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ YAPMAK “Herkes bir şeyler satarak yaşıyor” Robert Louis Stevenson- yazar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÖN ŞART… 1)ARAŞTIRMA 2)GÜNCEL BİLGİ Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Bilgi Alanları Kurumsal Yönetimin Öncelikleri Kurumsal misyon ve vizyon Tüm projeleri Pazarlama Planı Sponsorluk Şartları Diğer sponsorlar Müşteri Konumu Farkı İhtiyaçları Hedefi Kurumsal Beklentileri Ticari Beklentileri İş Modeli Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Bilgi Alanları Ekonomik Şartlar Enflasyon ve fiyat istatistikleri Gelir dağılımı Tüketim ve yoksulluk oranları Sektörel istihdam ve işsizlik oranları Bankacılık uygulamaları ve kredi şartları Para ve Maliye Politikaları Dış Ticaret Spor pazarlama end. Büyüklüğü Bütçeler-fiyatlandırma Projelerin sponsorluk alma durumları Markaların durumu Başarılı sponsorluk örnekleri Diğer branşların pazarlama faaliyetleri Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ SÜRECİ ÖNCELİKLERİ Yönetici Müşteri sayısını arttırmak Müşteri profilini çeşitlendirmek Ciroyu arttırmak İnsan kaynağı verimliliğini arttırmak Ortalama satış maliyetini düşürmek Marjları iyileştirmek, karlılığı arttırmak Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ SÜRECİ ÖNCELİKLERİ Satış Yöneticisi Satış kanallarını daha hızlı doldurmak Müşteri sayısını arttırmak ve profilini çeşitlendirmek Satışa dönüşme süresini kısaltmak Deneme satışlarını sürekli satışa dönüştürme oranını artırmak Sonuç odaklı modelleri hayata geçirmek Satış ekibini, verimlilik esaslarına göre yönetmek Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ SÜRECİ ÖNCELİKLERİ Satış Elemanları Daha çok “yeni iş” fırsatı geliştirmek Satış ekibi önceliklerine uyum sağlamak Tüm satış süreçlerini maximum sonuç odaklı yürütmek “Satışçı” olarak kendisini farklılaştırarak rekabetle başa çıkabilmek Müşterinin satın alma sürecini yönetebilmek ve daha çok satış kapatmak İnsan ilişkileri ve pazarlık yöntemlerinde her zaman etkin olmak Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ PAHALI BİR SÜREÇTİR… Satış EKİBİ, Satış YÖNTEMİ GELİŞTİRMEK, Satmak için harcanan ZAMAN, Satışçının EMEĞİ Satışçının moral ve MOTİVASYONU Pazarlamak zorundayız! Sonrasında satma işiyle çok fazla uğraşmamak için Tatmin edebileceğimiz satınalma arzusunu yaratmalıyız! Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ YAPARKEN… İki kulağınız bir ağzınız olduğunu daima hatırlayın – dinleyin ve anlamaya çalışın İkna etmek ile baskı yapmayı birbirine karıştırmayın Reddedilmeye alışın – 10-3-1 kuralı / Her 10 aramadan sadece 3’üne sunum yapma şansınız olacak, her 3 sunumdan yalnızca 1’ine satış yapabileceksiniz Satışı yapacağınız ilk kişi kendinizsiniz – İkna olun İyi bilgilenin ve bilginize güvenin Dürüst olun Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SATIŞ YAPARKEN… Ürününüzü ( projeninizi) anlattığınızdan daha fazla karşınızdaki markaya ne katacağınız üzerinde durun Değer iletmekle kalmayın Değer yaratın! Sadece projeyi satmayın, uzun süre sizi destekleyecek müşteriler yaratın Unutmayın! En zorlu sponsoru memnun etmenin yollarını bulabilirseniz diğerlerini memnun etmek kolay olacaktır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SATIŞ PERFORMANSINIZI ÖLÇÜN Günlük ortalama satış ziyareti sayısı Görüşme başına ortalama ziyaret süresi Satış ziyareti başına düşen ortalama maliyet Satış ziyareti başına düşen ortalama gelir Toplam görüşme içindeki satış kapatma yüzdesi Toplam içindeki memnun müşteri yüzdesi Toplam içindeki tekrar sponsor olmak isteyen müşteri yüzdesi Toplam içindeki tekrar sponsor olmak istemeyen müşteri yüzdesi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı İYİ SATIŞÇI / ORTALAMA SATIŞÇI Hong Konglu bir ayakkabı üreticisi, Pasifik okyanusundaki Küçük bir adada ayakkabıları için bir Pazar olup olmadığını merak etmiş. Adaya bir satışçısını göndermiş, satış elemanı üstünkörü bir İncelemeden sonra şu telgrafı çekmiş: “ Buradaki insanlar ayakkabı giymiyor. Pazar yok.” İkna olmayan üretici adaya bir başka satış elemanını Göndermiş. Şöyle bir telgraf almış “ buradaki insanlar ayakkabı giymiyor. Müthiş bir Pazar var.” Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı