Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Advertisements

Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
Türkiye'deki Okullarda Mükemmelliği Artırmak Dünya Bankası Haziran
-Demografik- Nüfus Analizi
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
Nüfusun Yaşlanması Çalışma Grubu
EV SAHİBİ ÜLKENİN KAZANÇLARI VE KAYIPLARI :
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (SAGP, Milyar $)
Global Su Ürünleri Trendleri
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRKİYE’DE İŞGÜCÜ PİYASASININ YAPISAL ÖZELLİKLERİ
DÜNYA’DA GENÇ İSTİHDAMININ DURUMU ve İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
Pınar Erzin Managing Director 11. ANKOS Yıllık Toplantısı, Muğla Üniversitesi, 28 Nisan – 1 Mayıs 2011.
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Global Hayvancılık Trendleri
PAZAR RAPORLARI_2013.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
BÜYÜME.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
DESTEK PROGRAMLARI ve HİZMETLER 2013
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İzmir İktisat Kongresi 30 Ekim – 1 Kasım Ekonomik büyüme tek başına kadınları da kapsayıcı kalkınma için yeterli değil Örnek: Türkiye Ekonomik.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Kayıt Dışılık
DİKMEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Hacettepe Üniversitesi
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
PİYASA GÖSTERGELERİ.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
1 REKABETÇİ BiR İŞGÜCÜ PİYASASINI HUKUK İÇİNDE SAĞLAMAK: OECD DENEYİMLERİ VE TÜRKİYE Turkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu Sosyal Politika Gündemi.
Öğretmen-Veli İşbirliği İçin Web Tabanlı Platform Projesi
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
5. İzmir İktisat Kongresi, 31 Ekim 2013 İçerici Kalkınma Politikaları Kritik bir müdahale olarak Erken Çocukluk Eğitimi William Wiseman Dünya Bankası Finansman.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Manisa Bölge Müdürlüğü Dünya Nüfus Günü 1987 yılından itibaren her yıl 11 Temmuzda kutlanmaktadır.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel ve Yabancı Dil Alanlarında Eğitim Almak Mümkündür. Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yükseköğretim programlarına.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
ÇALIŞMA EKONOMİSİNE GİRİŞ -TÜRKİYE’DE İSTİHDAM-
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik 30 Ekim 2013 DÜNYA BANKASI Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik Alberto Rodriguez Yönetici, Eğitim Bölümü Avrupa ve Orta Asya

Genel Bakış Küresel demografik değişim Eğitim Bölümü Avrupa ve Orta Asya Küresel demografik değişim Türkiye’nin performansı kalkınma düzeyine göre yüksek … …ancak çok daha iyisini yapabilir Fırsat eşitsizlikleri halen büyük Eşitsizlik önemli ölçüde azaltıldı : Hem öğrenme hem de gelir bakımından. Daha fazla iyileşme sağlamak için üç politika : (1) Erken çocukluk eğitimi; (2) okul özerkliği; ve (3) öğretim süresinin arttırılması.

Küresel Demografik Değişim BAĞLAM Bin Afrika Hindistan Çin Latin Amerika Güneydoğu Asya Avrupa Kuzey Amerika Kaynak: Dünya Bankası, 2013. Dünya demografisi hızla değişiyor.

Türkiye’nin Fırsatı BAĞLAM 2013 2035 Erkek Kız Erkek Kız Türkiye 2013 Türkiye 2035 This is a good thing if young people are active and productive. It is also a window of opportunity that will close in due time. One side of the jobs story is the demand for labor (what drives jobs creation—business climate and the like), the other side of the coin of the job’s story is the skills that the young people bring to the labor market. Nüfus (milyon) Yaş Grubu Nüfus (milyon) Nüfus (milyon) Yaş Grubu Nüfus (milyon) Kaynak: ABD Nüfus Sayım Bürosu Genç nüfus (73 milyon nüfusun 48 milyonu 15-64 yaş aralığında).

Becerilerin Kullanımı BAĞLAM Yüzdelik Puan As countries become richer and move up the value-added chain, the type of skills requires change, often with growing demands for high-level cognitive skills (analysis, problem solving, and communication). Örn: Avukat, Araştırmacı Örn.: Antrenör, Satış Görevlisi Ex: Sayman, Muhasebeci Örn: Kamyon operatörü, Kaynakçı Kaynak: Aedo ve ark.,, 2013. Daha üst düzey beceriler gerektiren mesleklere olan talepte artış var. Talebin artmaya devam etmesi bekleniyor.

Becerilerin Kullanımı BAĞLAM As countries become richer and move up the value-added chain, the type of skills requires change, often with growing demands for high-level cognitive skills (analysis, problem solving, and communication). ABD Şili Kosta Rika Brezilya Polonya Sri Lanka Hindistan Türkiye Kaynak: Dünya Bankası, 2013. Yıllık baza getirildiğinde, Türkiye’de daha yüksek düzeyli becerilere olan talep Polonya’ya göre iki kat daha afzla.

İşler Daha Yüksek Beceriler Gerektiriyor BAĞLAM OECD ülkelerindeki işler giderek daha yüksek becerili çalışanları talep ediyor OECD ülkelerinde istihdam edilen çalışanların eğitim düzeyleri %100 = toplam istihdam edilen Yüksek öğretim Lise İlkokul ve ortaokul Kaynak: McKinsey, 2012. NOT: Yuvarlama sebebiyle rakamların toplamı tam 100 olmayabilir KAYNAK: Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı, Bir Bakışta Eğitim, 2011; McKinsey Global Institute analizi OECD ülkelerindeki ve Türkiye’deki işler ortaöğretim (lise) mezunlarını daha düşük eğitim seviyesine sahip olanlara tercih ediyor.

Türkiye’nin Eğitim Profili, 2010 BUGÜN TÜRKİYE İlköğretim altı İlköğretim mezunu Lise Meslek Lisesi Yükseköğretim Kaynak: Türkiye Hanehalkı İşgücü Anketi, 2011. Genel olarak, Türkiye’de beceri düzeyleri düşüktür; çoğu sadece ilköğretim mezunudur.

Yaşa göre Eğitim Düzeyi BUGÜN TÜRKİYE 8 yıl altı Lise Yüksek Öğretim Kaynak: Türkiye Hanehalkı İşgücü Anketi, 2011. Daha genç gruplar önceki nesle göre daha eğitimli.

Temel Beceri Durumu BUGÜN TÜRKİYE İleri Yüksek Orta Düşük Düşük altı Kaynak: PISA, 2009. Türkiye’de Uluslararası Karşılaştırma ölçütüne göre “düşük” performansa sahip öğrencilerin payı benzer ülkelere göre daha yüksek.

Becerilerde Eşit(siz)lik BUGÜN TÜRKİYE En yüksek 1/5’lik dilim Kız, orta büyüklükte şehir, En yüksek 1/5’lik dilim Kız, orta büyüklükte şehir Kız Evde Türkçe Türkiye Ortalama Erkek Evde yabancı dil Erkek, Kırsal bölge En düşük 1/5’lik dilim Kaynak: PISA, 2009. Eğitimdeki eşitsizlikler artıyor ve sonuçta yaşamın daha sonraki aşamalarında fırsat eşitsizliklerine dönüşüyor.

Öğrenmedeki eşitsizlik azaldı BUGÜN TÜRKİYE En düşük başarıya sahip olanlarda büyük ilerleme Daha eşit bir eğitim sistemi düşük ve orta başarı seviyesine sahip olanların performansını yükseltirken, sadece en başarı olanların puanlarını düşürüyor En başarılı olanlarda büyük ilerleme Fonksiyonel olarak okuryazar değil OECD ortamasının 50 puan (bir yıl) üzerindeki öğrenciler Source: PISA, 2003, 2009.

PISA’DA düşük performans gösterenlerdeki değişim BUGÜN TÜRKİYE Se consideran illiterates a los alumnos que puntuan por debajo de 407.47 en PISA. Türkiye’nin 2009 ve 2003 karşılaştırması. Kaynak: PISA, 2003, 2009.

Eşitsizlik de azaldı Gelir dağılımının en altındaki öğrenciler için. BUGÜN TÜRKİYE Kaynak: PISA, 2003, 2009. Gelir dağılımının en altındaki öğrenciler için.

Erken Çocukluk Eğitimi KOLAY HEDEF Yüzde Türkiye’de erken çocukluk eğitiminde okullaşma oranı diğer ülkelere göre düşük. Kaynak: OECD, 2011–2013.

Eğitim süresi artıyor ve öğretim süresi daha düşük. KOLAY HEDEF Saat Source: OECD, 2011, 2013.

Okul Özerkliği Türkiye’de diğer ülkelere göre daha düşük. KOLAY HEDEF OECD Ülkelerinde Okulların Özerkliği Kaynak tahsisinde okul özerkliği. Müfredat ve değerlendirmede okul özerkliği. Türkiye Türkiye’de diğer ülkelere göre daha düşük. Kaynak: OECD, 2011, 2013.

Sonuçlar KOLAY HEDEF Türkiye’nin önünde bir fırsat penceresi var. Geçtiğimiz birkaç yılda eğitimde önemli ilerleme kaydetti. Aşağıdaki yollarla daha fazla ilerleme kaydetmek mümkün : Okula hazırlık durumunun ve sosyo-duygusal becerilerin geliştirilmesi için erken çocukluk eğitimin yaygınlaştırılması. Toplum katılımının ve katkısının arttırılması için okul özerkliğinin güçlendirilmesi Okul yılının süresi uzatılarak öğretim süresinin arttırılması.

Teşekkürler. arodriguez@worldbank.org DÜNYA BANKASI Eğitim Bölümü Getty Images DÜNYA BANKASI arodriguez@worldbank.org Eğitim Bölümü Avrupa ve Orta Asya