REHBERLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Sağlıkla ilgili önlemler alma
REHBERL İ K DERS İ Ö ğ r.Gör. Dr. D İĞ DEM MÜGE S İ YEZ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
REHBERLİK TÜRLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

REHBERLİK

Rehberlik ve Psikolojik danışma Rehberlik, psikolojik danışmayı da içine alan geniş bir kavramdır. Rehberliğin merkezinde yer alır ve rehberliğe göre çok daha sistemli ve teknik bir bilgilendirme becerisi gerektirir. Samimiyet ve güvene dayalı duygusal ilişki temeline oturtulduğundan rehberlikten ayrı bir uzmanlık alanı olarak düşünülmüştür.

REHBERLİK NEDİR? / REHBERLİĞİN İLKELERİ ● Rehberlik hizmeti profesyonel bir süreçtir, herkes veremez. ●Yalnızca problemli bireylere değil, herkese verilir. ● Bireye öğüt verme, karar verme değil, karar vermesine yardımcı olma, yol göstermedir. ● Rehberlik hizmetinde bireye acıma duygusuyla bakılmaz. ● Zorlama yoktur. ● Bireyi disipline etme süreci değildir. ● Bireyleri kayırma – kollama süreci değildir. ● Belli bir yaş grubuna değil, herkese yöneliktir. ● Gizlilik esastır. ● Gönüllülüğü gerektiren bir hizmet alanıdır. ● Süreklidir. ● Bireyin karar verme stratejilerini geliştirme sürecidir. ● Birinci işlevi, bireyin kendisini tanımasını sağlamadır. ● Ekip çalışması gerektirir. (Ör.Rehber öğretmen tek başına bir şey yapamaz) ● Problemleri çözen bireyin kendisidir. ● Rehberlik hizmetinin merkezinde birey yer alır.

REHBERLİĞİN AMACI Rehberlik, bireyin bir bütün olarak gelişmesini amaçlar. Bireyin kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmaktır. Kendini gerçekleştirme kavramı A. Maslov tarafından geliştirilmiştir. Maslov’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde en üst basamağı kendini gerçekleştirme oluşturur. Kendini gerçekleştirme en üst basamağa ulaşma demektir. Fizyolojik ihtiyaçlar ve güvenlik ihtiyaçları gibi alt düzey ihtiyaçlar rehberlik hizmetlerinin konusuyken, ait olma-sevgi, saygı ve kendini gerçekleştirme ihtiyacı üst düzey ihtiyaçlar olup daha çok psikolojik danışma hizmetlerinin görev alanına girer.

Kendini Gerçekleştirmiş Bireyin Özellikleri ● Gerçekçi ● Kim olduğunu ve olacağını bilir ● İnsanlara önem verir ve onları oldukları gibi kabul eder ● Yaratıcı ● Yeniliklere açık ● Yapıcı bir kişiliğe sahip ● Ruh sağlığı yerinde ● Kendisi ve toplumla barışık ● Kendine güvenen ● Geçmiş ve gelecekte yaşama yerine anı yaşama düzeyi yüksek ● Kendine ait gizli yanlara sahip ● Yalnız kalabilir ● Başkasını ve kendini takdir edebilir ● Demokratiktir ● İyi espri anlayışına sahiptir

Okullarda Rehberlik Hizmetlerinin Verilemesini Gerektiren Nedenler ● Öğrenci merkezli eğitim anlayışının gelişmesi ● Eğitim bilimlerindeki gelişmeler ● Bireysel farklılıkların eğitimde dikkate alınması ● Benlik gelişiminin ve duygusal gelişimin öneminin artması ● Toplumda akıl sağlığının ve sağlam kişiliğin önem kazanması ● Hümanist yaklaşımın insana değer veren ve bireyi merkez alan anlayışı ● Demokratik yaşam tarzının gelişmesi ● Öğrencilik (çocukluk) döneminin bireyin gelişiminde önemli olması ● Meslek tercihleri

Okullarda Rehberlik Hizmetlerinin Gerektiği Durumlar ● Ders çalışma tekniklerini geliştirme ● Olumsuz duygularla baş etme ● Mesleki tercihlerde bulunma ● Bireysel yaşam felsefesi oluşturma ● İletişim becerilerini kazanma ● Sosyal değerleri kazanma ● Olumlu kimlik kazanma ● İlgi ve yetenekleri geliştirme ● Beden ve ruh sağlığını geliştirme ● Benlik kavramını güçlendirme

Rehberliğin Tarihi Gelişimi ve Temelleri ● Bu günkü anlamıyla rehberlik oldukça yeni bir anlayış ve uygulamadır. ● İlk olarak mesleki rehberlik alanında ve Amerikan toplumunda ortaya çıkmıştır. Daha sonraları öğrencilerin başarı durumlarıyla ilgilenmiştir. ● Öğretimin, öğrenci merkezli olarak sürdürülmesi, eğitsel rehberliği ortaya çıkarmış ve öğretim programları öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmeye çalışılmıştır. ● Oryantasyon (uyum sağlayıcı) programların hazırlanması ve öğrencilere verimli ders çalışma alışkanlıkları kazandırılması etkinliklerine yer verilmeye başlandı.

● Duygusal ve sosyal sorunlarla ilgilenilmeye başlandı ve kişisel rehberlik ön plana çıktı. ● Kişisel rehberlik önceleri, uyumsuz ve davranış bozukluğu ortaya çıkaran öğrencilere yönelikti. Daha sonra bu davranış bozukluğunu ortaya çıkaran nedenlerin önlenmesi konusunda bir düşünce gelişti ve rehberliğin önleyici işlevi ortaya çıktı. ● Rehberlik artık her türlü öğrenciye yardım sunmaktadır. Bu şekilde rehberliğin geliştirici işlevi ortaya çıktı. ● Rehberlik çalışmaları ilk olarak mesleki rehberlik alanında ortaya çıktığı için orta öğretim kurumlarında başlamış, daha sonra, aile, sanayi ve sağlık alanında da çalışmaya başlamıştır.