Sınıf Yönetimi Yunus BAYRAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
ÖRNEK OLAY.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
Öğrenme -Öğretme Modelleri
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
DİĞER TUTUMLAR.
Probleme Dayalı Öğrenme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

Sınıf Yönetimi Yunus BAYRAK

SINIF YÖNETİMİ eğitim öğretim İdeal sınıf psikolojisi Normal Ruh sağlığı Olan çocuklar Normal aile Normal toplum

SINIF YÖNETİMİ Günümüz Türkiye’sinde aile yapısı iyi bilinmelidir *kalabalık aile *çekirdek aile *parçalanmış aile

SINIF YÖNETİMİ Çocukların anne baba özellikleri iyi bilinmelidir *madde kullanımı *işsiz baba *hastalıklı aile bireyi *çocuğa yönelik istismar

SINIF YÖNETİMİ Aşırı koruyucu kollayıcı, aşırı ilgili, kuralları yerleştirmede çocuğun etkin olduğu, sınırlarını bilmeyen çocukların sayısı giderek artmaktadır. Sonuç: çocuk erkil aileler

SINIF YÖNETİMİ Anne babaların çocuk eğitimindeki ihmali, bilinçdışı suçluluk psikolojisi, aşırı çalışan anne babalar, toplumsal gelişmeler, aileler arası rekabet, kapitalizmin yansımaları anne babaların eğitimden beklentilerini ve çocuk üzerindeki stresi artırmaktadır.

SINIF YÖNETİMİ Anne babanın ve okulun beklentisi arttıkça stres artmakta, stres arttıkça ÖĞRENME, DİKKAT SÜRESİ, BAŞARI ve İŞLEVSELLİK düşmektedir.

SINIF YÖNETİMİ İdeal sınıf yönetiminde çocukların bireysel stresleri azdır, tahammülleri ve engellenme toleransı yüksektir. Bireysel streslerin azaltılması için öğretmene görev düşmektedir.

SINIF YÖNETİMİ Hatalı, sık, nominal ölçümler çocukların streslerini artırmaktadır. İdeal değerlendirme: yıl içindeki genel çalışma, davranış paterni, derse ilgi, görevlerini yerine getirmenin değerlendirilmesi ile olmalıdır.

SINIF YÖNETİMİ Öğretmen: öğreten, ilgilenen, şefkatli, disiplinli, çalışkan, sözünde duran, her bir çocuğu çok iyi anlayan, destekleyici, fedakar kişi

SINIF YÖNETİMİ Öğretmen bir tanedir ama her öğrenci için öğretmeni bir tanedir. En sevilen öğretmen sınıftaki öğrencilerin bireysel sorunlarına inebilen öğretmendir.

SINIF YÖNETİMİ Çocuklar sizin bakış açınızdan değil kendi bakış açılarından olayları değerlendirirler. Çocuklarda oluşabilecek sorunlar öğretmenler tarafından fark edilmelidir.

SINIF YÖNETİMİ Öğretmenin fark etmediği sorunlar çocuklarda öğretmenim beni anlamıyor düşüncesini artırır. Anlaşılmadığını düşünen öğrenci içine kapanır, kapasitesini okulda kullanmaz

SINIF YÖNETİMİ Sınıfta en etkili güç sınıf psikolojisidir. Sınıf psikolojisi çocukların o ders saatindeki genel psiko-davranışsal durumudur.

SINIF YÖNETİMİ Sınıf psikolojisi dersin anlaşılmasında uygun zemini hazırlar Sınıf psikolojisi bireylerin bütününü etkiler

SINIF YÖNETİMİ Normal sınıf psikolojisi: Öğrenmeye açık, ilgili, dikkatli, merakla bekleyen, dersi dinlemeye ve aktif katılmaya hazır öğrencilerin oluşturduğu kitle ruh halidir.

SINIF YÖNETİMİ Bozuk sınıf psikolojisi: öğrenmeye isteksiz, pasif, dikkatsiz, dersi kaynatmaya eğilimli, merak etmeyen bitsede gitsek diye bekleyen öğrencilerin oluşturduğu kitle ruh halidir.

SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetiminde ideal bir sınıf psikolojisi oluşması için yapılabilecekler

SINIF YÖNETİMİ -Monotonluktan dışarı çıkılmalıdır *farklı ortam *farklı materyal *farklı yöntem -Her bireyin derse katılması sağlanmalıdır -Zamanında ödül ve teşvik yapılmalıdır *görülemeyen başarı körelir *geciken ödül değersizleşir

SINIF YÖNETİMİ Soru sorma teşvik edilmelidir *dikkat artar *pekiştirme sağlanır *monotonluk azalır Anlatılacak konular hakkında önceden soru sorarak merak uyandırmalıdır *bir ders önce veya bir gün önce Beş duyuya hitap eden öğrenim materyalleri kullanılmalıdır *kalıcı öğrenme sağlanır *dikkatler toplanır

SINIF YÖNETİMİ METAKOMİNİKASYON *Bilinç altı mesaj *az veya fazla olmamalı

SINIF YÖNETİMİ İyi bir iletişim tekniği olmalıdır *güler yüz *iyi beden dili *iyi ses tonu *tane tane ifade *göz kontağı ağırlıklı

SINIF YÖNETİMİ Dikkatler dağıldığında mola vermeli veya bir espri yapmalıdır Dikkat süresi hesaba katılmalıdır *slayt Pozitife odaklı ve negatiften uzak *olumlu ve destekleyici *hatalar başlangıçta görmezden gelinmeli

DİKKAT SÜRESİ 1 YAŞ: 15-30 SN 3 YAŞ: 2-3 DK 4-5 YAŞ: 10 DK 7 YAŞ:15-20 DK Erişkin: 40 DK

SINIF YÖNETİMİ Dikkati dağıtacak uyaranlar minimuma indirilmelidir *işitsel dikkat, görsel dikkat dağılmamalıdır İnteraktif eğitime önem verilmelidir *ideal interaktif ortam hazırlanmalı *görev dağılımı olmalı *konuşma teşvik edilmeli Ortaya çıkan kabiliyetler teşvik edilmelidir *zamanında teşvik ve destek *zeka tek boyutlu değildir

SINIF YÖNETİMİ Lider ve çok aktif çocukların dersi kendi etraflarında toplamalarına izin verilmemelidir *diğer çocuklar pasifleşir *öğretmenin etkisi azalır *sınıf psikolojisi bozulur Pasif çocukların derse katılımı sağlanmalıdır *soru sorma (sen ne dersin ?) *görev verme *olumlu mesaj *ön sırada oturtma *bire bir ilgilenme

SINIF YÖNETİMİ Öğrenmede önemli konuların ilerleyen zamanlarda tekrarı yapılarak pekiştirme yapılmalıdır *ödev vererek *soru sorarak Çocukların ders dinlemede farklılıkları beklediklerini unutmamak gerekir

SINIF YÖNETİMİ Performans kaygısı olan çocuklara dikkat etmelidir *olumlu mesaj *sınav vurgulanmamalı Hiperaktif çocuklara dikkat etmek gerekir *dikkat süresi

SINIF YÖNETİMİ Dersi kaynatan öğrencilerin cezası ortak alınmalıdır *öğretmenin gücü artar *cezanın etkinliği artar *dışlamamaya dikkat Sınavların aşırı büyütülmesine engel olmalıdır

SINIF YÖNETİMİ Zaman taksimi yapılmalıdır -görsel öğrenim -dinleme -uygulama -soru sorma veya tartışma