KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
Advertisements

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Değerler Eğitimi Özgüven.
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
OKUL HEYECANIM ÜN İ TE TANITIM SUNUMU HAZIRLAYAN:OYA ALTINTAŞ.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Kitle İletişim Araçları
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
İletişim Araçları.
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Bilgi? 1. Ö ğ renme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçekler 2. İ nsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
DÜNDEN BUGÜNE HABERLEŞME ARAÇLARI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Spor Yönetimi Yrd. Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Spor Yöneticisi  Spor Örgütlerinin kaynaklarını etkili ve verimli kullanarak örgütlerine hedeflerine ulaşmasından.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
Kitle İletişim Araçları
Temel Bilgi Teknolojileri
İletişim Araçları.
MEDYA VE ÇOCUK
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Aile Atölyeleri Projesi
Tanıtım Çalışma Grubu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI Yrd.Doç. Dr. Nilüfer YÖRÜK KARAKILIÇ

Kitle İletişimi Mesajların bazı tekniklerle, belirli bir teknoloji kullanarak çoğaltılıp güçlendirilmesi ve çok sayıda kişiyi etkileyecek biçime genişletilmesine kitle iletişimi adı verilmektedir.

Kitle iletişim araçları içerisinde en yaygın kullanım televizyon ve radyo olduğunu belirtebiliriz. Radyo ve televizyon çağdaş toplumların en önemli teknik ve sosyal olgularından biridir.

Kitle İletişim Sürecinde Toplum Tepkilerini Belirleme Yöntemleri Kitle iletişim araçları olarak radyo ve televizyonun temel görevleri, halkı eğlendirmek, haber ve bilgi vermek ve eğitime katkıda bulunmaktır. Radyo ve televizyon, bu fonksiyonlarını yerine getirirken, kamu oyunu sürekli olarak izlemek zorundadır.

Toplumun, radyo televizyon programlarına olan tepkileri şöyle özetlenebilir; Kendiliğinden olan tepkiler, Çeşitli panel ve toplantıların düzenlenmesi, Rastgele telefon metodu, En çok reklam alan programlar, Televizyon gazete ve dergiler,

Kitle İletişiminin Toplum Üzerine Etkileri

Kitle İletişiminin Temel Fonksiyonları Haber ve bilgi sağlama, Sosyalleştirme, Motivasyon, Tartışma ortamı hazırlama, Eğitim, Kültür gelişimine katkı, Eğlendirme, Bütünleştirme,

Kitle İletişimi ve Sosyal Çevre Kişilerin üyesi oldukları topluma egemen olan kuralları benimseyerek, kendi statü ve rol davranışlarının gereklerini öğrenmeleri sürecine genel olarak sosyalleşme adı verilmektedir. Sosyalleşme sürecinin en önemli ayrımlarından biri birincil ve ikincil grup ayrımıdır. Birincil grup üyelerini aile, arkadaşlar, yaşıtlar gibi faktörler oluştururken, ikincil grup üyelerini radyo, televizyon, gazete, dergi, kitaplar gibi faktörler oluşturmaktadır.

Yüzyüze ilişkilerin egemen olduğu birincil gruplar daha çok çocukluk döneminde etkili olurken, ikincil grupların etkililiği yetişkinlik döneminde daha fazladır. Buradan anlaşılıyor ki kitle iletişim araçları insan hayatının her döneminde etkili olabilen ve bu yönüyle önemli bir sosyalleşme faktörü olarak görülebilecek bir olgudur.

Kitle İletişimi ve Ekonomik Çevre Reklammmmm

Kitle İletişimi ve Siyasi Çevre

Kitle İletişim ve Psikolojik Savaş Psikolojik savaş, kitle iletişim araçlarının yardımıyla çok geniş bir kitlenin bilgi, düşünce, duygu ve davranışlarının yönlendirilmesidir.

Kitle İletişim Araçlarının olumlu ve olumsuz yönlerinin tartışılması 1.Televizyonun olumsuz yönleri Çocuk ve gençlerin düşünme ve muhakeme becerileri kazanımını olumsuz etkiler. Gençlere öğrettiği en önemli şey hareketsizlik yani olaylar karşısında tepkisizliktir. Duygusal bozulmalara neden olmaktadır. Programlardaki abartmalar kişileri olumsuz yönde etkiler.

Bilgi Teknolojilerine Dayalı İletişim İnternet …e-posta …www gelişimi …web forumlar …sanal sohbetler

Organizasyonlarda Bilgi Teknolojilerine Dayalı İletişim