Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ÇATIŞMA NEDİR?.
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Hayat Biçimini Seçmektir
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Akran baskısı denince ne anlıyorsunuz?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
NEDEN STRES *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği için okul rehber öğretmeni tarafından uygulanacaktır. Okul rehber öğretmeninin etkinliği.
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
ÇATIŞMANIN BASAMAKLARI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
GELECEĞİN SUÇLUSUNU YETİŞTİRMENİN  8 BASİT KURALI
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
PEER SUPPORT TEAM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
HOŞGELDİNİZ.
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
ÇATIŞMA ÇÖZME-YÖNETİMİ
Okul Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
AKRAN BASKISI.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Sunum transkripti:

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler’le ilgili bir etkinlik hazırlanmıştır. Kazanım: *Günlük hayatında kullandığı çatışma çözme basamaklarını etkililiği açısından değerlendirir. 9. Sınıf 35 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği için okul rehber öğretmeni tarafından uygulanacaktır. Okul rehber öğretmeninin etkinliği gerçekleştiremediği durumlarda, öğrencilerin gelişim özellikleri ve ihtiyaçları, okulun özellikleri göz önünde bulundurularak okul rehber öğretmeniyle iş birliğinde sınıf rehber öğretmeni tarafından farklı etkinlikler uygulanabilir ya da diğer etkinliklere daha geniş yer verilebilir. *Okul rehber öğretmenin olmadığı durumlarda Sınıf Rehberlik Programı Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan yıllık çerçeve program doğrultusunda yürütülür.

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 1-Kaçınma:Bu davranışı gösteren kişiler, birisiyle çatışmaya girmemek için bilinçli yada bilinçsiz olarak çeşitli kaçma davranışında bulunurlar. Çatışma çıkacağını anladıklarında ya orayı terk ederler, ya uyumak isterler ya da önemli bir uğraşları varmış gibi başka hiçbir şeyle ilgilenmezler… Yani ellerinden geleni yaparak çatışmadan kaçarlar. 2-Hasır altı etmek: Hasır altı davranışını gösteren kimse, sadece tartışmaya girmekten kaçınmakla kalmaz, sanki tartışılacak hiçbir konu yokmuş gibi hareket eder. http://forum.shiftdelete.net/konu-disi/111476-sosyal-fobi-olcegi.html

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 3-Suçlu hissettirmek: Bir insan karşısındakine kızgınlık ya da kırgınlığını açıktan açığa söylemiyor da dolaylı yollarla karşıdaki kişinin onu mutsuz ettiğini belirtiyorsa suçlu hissettirme yöntemine başvuruyor demektir. Örneğin kadın kocasının ayakkabılarıyla eve girmesine sinirleniyor olsun. Kızgınlığını açıkça söyleyeceği yerde “benim işim ne ki ! Gir, gir yarın hizmetçin nasıl olsa temizler” der. 4-Konuyu değiştirmek: Çatışma olasılığı belirdiği anda konuyu değiştirmek çok sık kullanılan yöntemlerden birisidir. “ -ne kadar kabasın. – havalarda iyice ısındı değil mi?” örneğinde olduğu gibi. 5-Eleştirmek: Bizi sinirlendiren bir soruna ilişkin olarak konuşacağımız yerde, birçoğumuz kızgınlığımızı karşımızdakinin başka davranışlarına eleştiri yönelterek dışa vururuz. Böyle durumlarda karşımızdaki neye kızdığımızı pek anlayamaz. http://aktuelresim.com/Word/ele%C5%9Ftirme

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 6-Akıl okuyuculuk: Akıl okuyuculuk davranışında olan kimse, karşısındakini dinleyecek ve söylediklerini onun ifade ettiği biçimde anlayacak yerde, konuşanın kişiliğini çözümleyerek, onun gerçekte ne demek istediğini kendisinin anladığını sanır. 7-Tuzak kurma: Bazı kişiler karşısındakinden bir davranış yapmasını isterler. Karşısındaki bu davranışı yapınca, sanki önceden isteyen kendileri değilmiş gibi bu davranışı yapana yüklenirler. 8-İma etmek: Bazı kimseler kızgınlıklarını hiçbir zaman açığa vurarak belli etmezler, ancak ima yolu ile bazı ipuçları verirler. http://www.alternatifterapi.com/icerik/saglikli-insanlara-akil-hastasi-teshisi

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 9-Bardağı taşırmak: Dilimizde yaptığı (söylediği) bardağı taşıran son damla oldu biçiminde ifadesini bulan bir söz vardır. Öfke, kızgınlık önceleri belli edilmez, depo edilir. Daha sonra küçücük bir olay bile olsa olayla pek açıklanamayacak reaksiyonlar sergilenir. 10-Gıcık etmek: Öyle kimseler vardır ki kızgınlıklarını açıkça ifade etmek yerine, karşıdakinin gıcık olacağı hareketler yaparak onu rahatsız etmeye, ancak bu yolla kendi olumsuz duygularını dile getirmeye kalkışırlar. http://fwmail.net/hikaye/bir-bardak-sut

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 11-Şakaya boğmak: Bazı kişiler kendilerine ciddi bir duygu ya da düşünce yöneltildiğinde , işi hemen şakaya dökmek ve bu yolla ciddiyetten kurtulmak isterler. “Oh ne şakacı adam insana hiç kavga etme fırsatı vermez”. 12-Yaraya dokunmak: Herkesin psikolojik anlamda son derece duyarlı olduğu yaralı yerleri vardır. Kişinin bu tip noktalarını ancak ona çok yakın olan kimseler bilebilir. Bu yakın kimseler kızgınlıklarını, kişiyi bu duyarlı noktalarından yakalayarak belirtiyor ve öç alıyorsa, bu hastalıklı bir ilişkidir ve devamlı hırpalanmaktadır. http://huzurdamlalari.blogcu.com/saka-etmek/6880809

Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… 13-Değişmeye izin vermemek: Değişmeye izin vermeyenler, bir kişiyle daha önce kurdukları ilişkinin hep öyle kalmasını isteyenlerdir. Oysa yaşam akıp gitmektedir. 14-Yoksun bırakmak: Karşısındakine kızdığı ya da kırıldığı zaman bazı kimseler bu duygularını belli edecekleri yerde, karşısındakinin ihtiyacı olan bir şeyi vermeyerek ondan öç almaya kalkarlar. Bu verilmeyen şey, sevgi, ilgi, yeme, neşe , yardım vb. olabilir. Bu tür davranışlardan uzak durabilirsek, ilişkilerimizin gelişmesi konusunda çok büyük bir adım atmış oluruz.

Kaynaklar Etkili İletişim Becerileri ve Çatışma Çözme Biçimleri. Doç.Dr. Fidan KORKUT Ortaöğretim Rehberlik ve Yönlendirme Dersi Programı 10. sınıf etkinlikleri www.psikoweb.com

Çatışma çözebilme hayatımızın her aşamasında çok önemlidir Çatışma çözebilme hayatımızın her aşamasında çok önemlidir. Katılımlarınız için teşekkürler…