TABULARI YIKIYORUZ! Edvard Munch PROJE SAHİBİ: ÖZGE ÖZAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
PARMAK OYUNLARI.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Mentör Öğretmenlik.
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
MODELLER.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Düşünceyi Geliştirme Yolları
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRENME.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

TABULARI YIKIYORUZ! Edvard Munch PROJE SAHİBİ: ÖZGE ÖZAK

İÇERİK Oyun nedir? Eğitsel oyun nedir? Tabu nedir? Neden “Tabuları Yıkıyoruz”? Tabuları Nasıl Yıkıyoruz? Örnekler ve Sonuç

OYUN NEDİR? olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen   Oyun; belli bir amaca yönelik olan veya olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı en etkin öğrenme sürecidir. (Dönmez, 2002)  Oyun gerçek hayatın bir provasıdır. Birey işittiği, gördüğü ve duyduğunu değil  yaşadığını ve denediğini öğrenir; içselleştirir. Taklit, tekrar ve canlandırma sayesinde edindiği bilgi ve tecrübeler pekişir; kalıcı olur. (Azaklı, 2010).

Neden Oyun Oynarız? İnsan, oyun oynarken hem rahatlamakta hem sosyalleşmekte hem de zihinsel faaliyetlerini en üst seviyeye taşımaktadır.

Yapılan araştırmalara göre oyun oynama süresince insanın zihin faaliyetleri çok üst seviyelere çıkmakta ve zihin sadece oyunla ilgilendiği için öğrenme en üst seviyeye gelmektedir.

İngiltere’de Yapılan Bir Araştırma Sonucu Vücudunun büyük bir kısmı yanmış hastanın, her gün sargılarının değiştirilmesi ve yaralarının temizlenmesi gerekmektedir. Fakat yanıkların geç iyileşmesinden bu hastalara ağrı kesici verilememekte, bu da hastanın sargılarını değiştirmeyi zorlaştırmaktadır. Bunu bir araştırma konusu alarak ele alan bir grup öğrenci, 3 boyutlu gözlüğü bu hastaya takarak, bir çeşit oyun oynatıp sargıyı değiştirmeyi hedefler ve gerçekten başarılı olur. Bu hasta, daha öncelere göre çok daha az bir acı hissetmiş ve tepkisi çok daha az olmuştur. 

Neden Eğitsel Oyun? Eğlenerek Öğrenme  Problem Çözme  Kritik Düşünme  Kavram Öğretimi  Strateji Geliştirme  Olgunlaşma  Hedefe yönelik olma  Dikkat dağıtmama  Bireysel ve grup çalışmalarına uygunluk  Tasarım olarak yeterlilik  İçeriğe uygunluk  Öğrenci seviyesine uygun kullanım  Alıştırmaların özellikleri  Güncellenme özelliği 

Tabu Nedir? Tabu, insan davranışlarının belli alanları ya da belli normlarıyla ilişkili olarak kutsal veya dokunulmaz olarak tanımlanmış oldukça güçlü sosyal yasaklar olarak tanımlanır.

YASAK KELİMELER OYUNU Hemen her yaş grubunun keyifle oynadığı, “yasak” kelimeler üzerine kurulmuş bir oyundur. “Tabuları Yıkıyoruz!” projesi ise oyundaki yasak kelimeleri özgürleştirip edebiyat müfredatındaki zorlukları eğlenceli yöntemlerle öğretme amacındadır.

Projenin Amacı Öğrencilere, edebi kültür ve farkındalık sağlamak, Öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirmelerini sağlamak, Öğrencilerin eser-yazar eşleştirmesi yapmasını sağlamak, Öğrencilerin edebi kavramları öğrenmelerini sağlamak, Müfredata eğlenceli ve öğretici bir etkinlik ilave etmek.

Tabuları Yıkmak İstiyoruz! Çünkü Müfredattaki hatırlanması zor kavramların, öğrencilerin akademik başarını olumsuz etkilemesi; proje oluşumunun en önemli nedenidir. Öğrencilerin bu zor kavramları sıkılmadan öğrenmelerini sağlamak için oyun oynayarak, eğlenerek öğreniyoruz.

Kiminleyiz? Oyun; lise 9, 10 ve 11. sınıf (15, 16, 17 yaş grubu) öğrencilerine hitaben hazırlanmıştır. Bu yaş grubu çocukları; başarısını gösterebileceği fırsatlara ve arkadaşlarıyla birlik duygusu içinde hareket etmeye ihtiyaç duyar. Belleği güçlüdür. Bu yaş grubunda bireysel farklılık çok fazladır.

NASIL OYNUYORUZ? Sınıf, iki gruba ayrılır. Gruplar, sözcülerini belirler. Sözcüler, grupları adına, kartlarını seçer. Karttaki sözcükleri kullanarak, takım arkadaşlarına ifade edilen kavramın ipucu kelimelerini okur. Kum saatiyle belirlenen süre içinde soruyu bilen takım, on puan kazanır. On tur süren oyun sonucunda sınıf birincisi takım seçilir. Oyun sonunda öğrenciler, farkında olmadan istenilen kazanımları elde etmiş olur.

OYUN KARTLARIMIZDAN ÖRNEKLER Şiir Ahenk Ünsüz tekrarı (ALİTERASYON)

( İBRAHİM ŞİNASİ) Tanzimat edebiyatı Şair Evlenmesi Tercüme-i Manzume Durûb-ı Emsâl-i Osmaniyye ( İBRAHİM ŞİNASİ)

Fecr-i Ati Sembolizm Bize Göre Göl Saatleri (AHMET HAŞİM)

İlk psikolojik roman Suat Süreyya Necip Mehmet Rauf (EYLÜL)

Halk edebiyatı Nazım biçimi Anonim Kavuştak (TÜRKÜ)

Sokağı romana taşıyan yazar Şıpsevdi Ben Deli miyim? Katil Buse Hazan Bülbülü Servet-i Fünun bağımsız (HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR)

Geleneksel halk tiyatrosu Çelebi Beberuhi Tuzsuz Deli Bekir (GÖLGE OYUNU)

Yazılı edebiyatın ilk ürünleri Moğolistan Tonyukuk Kültigin Bilge Kağan (GÖKTÜRK KİTABELERİ)

Halk tiyatrosu Kavuklu ve Pişekar (ORTA OYUNU)

Yazarın görüşü Düz yazı türü Michael de Montaigne (DENEME)

Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin derse zevkle katıldıkları, tenefüs olmasına rağmen derse ilişkin oyunlarını tamamlamadan dersten ayrılmadıkları, bireysel yeterlilik ya da eksiklerini fark edebildikleri tespit edilmiştir.

“Yasak elma”nın lezzetli bir turtaya dönüşmesinin hikayesini dinlediniz.

TEŞEKKÜR EDERİM. Özge ÖZAK